Auteur Topic: Dagelijkse confrontatie met oude scharrel van mijn vriend  (gelezen 300 keer)

sweetlullaby

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 03 november 2019, 10:28:52 »
Hi meiden,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen of adviseren🙏.

Toen ik net bij mijn huidige werkgever werkte leerde ik een vrouwelijke collega kennen die ik al vanaf moment 1 heel vervelend vond. Haar energie was voor mij te aanwezig en ze had een hele seksuele vibe om zich heen hangen. Ze kon soms ook onwijs onaardig tegen mij doen en een denigrerende houding hebben🤔.

2 maanden nadat ik er werkte leerde ik mijn huidige partner kennenā™„ļø. Tijdens een van onze dates vroeg ik of hij wel eens een andere collega had gedate.. Hij zei van wel en sprak haar naam ook uit. Dat was dus precies de vrouwelijke collega die ik NIET chill vond/vind.
Ik accepteerde het en dacht er verder niet over na. Ik was onwijs verliefd op hem geworden en dat was sterker dan mijn ongenoegen naar haar.

Na een tijdje daten kwam onze liefdes verhouding uit op werk en wisten er algauw veel mensen er wat van. Zo ook de niet chille vrouwelijke collega. Ze kwam op een dag naar me toe om verhaal te halen en te vragen hoe het zat. Ze zei dat ze het leuk vond voor ons en ze ook een tijdje met hem was geweest en het een leuke jongen is.... Je snapt dat ik me super ongemakkelijk voelde tijdens dat gesprek. Ze zei dat ze hem ook had gesproken  en ze ook tegen hem zei dat ze het heel leuk vond....

Nu zijn we al 8 maanden verder en zie ik haar dagelijks. Mijn partner snapt mijn struggle als het gaat om haar accepteren want ze is ook af en toe onwijs akward en aanwezig. Maar het vervelende is, ze doet het ook bij mijn partner en ik merk dat ik daar moeilijk mee om kan gaan. Ze spookt soms zelfs door mn hoofd als ik rustig op de bank zit. Zo erg zit ze mij dwars. Ik schaam me maar ergens weet ik ook dat het normaal is... Het is ook niet niks om dagelijks geconfronteerd te worden met een oude scharrel van je partner. Hij heeft haar nooit zijn vriendin genoemd en dus ook geen ex... Maar ik weet wel dat hij gek op haar was. Ze heeft nu ook een vriend, die ook in het bedrijf werkt (toepasselijk haha) maar nog voel ik mij niet chill rondom haar en de situatie. Ik ga binnenkort met mijn therapeut erover praten. Maar in de tussentijd wilde ik graag mijn hart luchten op dit forum.
« Laatst bewerkt op: 03 november 2019, 10:34:18 door sweetlullaby »

Ann

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 03 november 2019, 21:35:17 »
Pfff, ik begrijp je helemaal wat een lastige situatie, het lijkt me ook heel erg vervelend om constant die ex-scharrel te zien. Maar probeer het toch los te laten je vriend heeft niet zomaar ervoor gekozen om een relatie met jou aan te gaan! Focus je energie op belangrijkere dingen ookal is het soms lastig! En denk maar zo zij heeft nu toch ook een nieuwe vriend dus maak je vooral niet druk!:)

sweetlullaby

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 03 november 2019, 22:26:28 »
Pfff, ik begrijp je helemaal wat een lastige situatie, het lijkt me ook heel erg vervelend om constant die ex-scharrel te zien. Maar probeer het toch los te laten je vriend heeft niet zomaar ervoor gekozen om een relatie met jou aan te gaan! Focus je energie op belangrijkere dingen ookal is het soms lastig! En denk maar zo zij heeft nu toch ook een nieuwe vriend dus maak je vooral niet druk!:)
Dankjewel voor je reactie. Ik weet ook dat hij voor mij heeft gekozen. Misschien is het een onzekerheid bij mij wat mij in de weg zit :(

Ann

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 03 november 2019, 22:41:50 »
Onzekerheid is misschien wel wel een factor die ermee te maken heeft. Het is altijd goed om erover te praten misschien ook met je vriend! Als ik onzeker in mijn relatie en ik praat erover met mn vriend dan voel ik me al stukken beter! Dus dat raad ik je ook heel erg aan om alles met je vriend te bespreken:)

anoniemV

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 04 november 2019, 13:41:23 »
Ik snap het ergens wel, vooral omdat je ze niet leuk vindt. Ik sta een beetje aan de andere kant. Ik ben eens naar bed geweest met een collega (enfin, eigenlijk was het in de keuken) en die is nu samen met een andere collega in een serieuze relatie. Ik heb haar wel graag, maar ben ook wat jaloers. Terwijl zij door hem geliefd is, voel ik me slechts een domme slet die hem een kwartiertje gediend heeft. Het snijdt wel als ik hem "schatje" hoor zeggen tegen haar, terwijl het enige wat hij tegen mij zei na de seks, letterlijk, was dat ik een "zalige dikke reet heb om eens een goed op klaar te komen". Ik heb daarna dan ook niet meer echt geprobeerd om nog eens af te spreken.

Ik ben in dit geval dus degene waar wat op wordt neergekeken en denk niet dat er veel mensen haar vreemd bekijken. In jou geval zou ik denken dat dat een zekere geruststelling kan zijn.

Voor mannen ligt dit wat omgekeerd. Hier heeft ooit een kerel gewerkt die een relatie heeft met een oud stagiaire. Op de korte periode dat ze hier werkte had er de eerste week iemand op gezeten (toevallig diezelfde kerel van mij) en heeft ze een andere collega een pijpbeurt gegeven op het toilet. Dan komt een derde kerel af dat hij samen met haar is. in dat geval lach ik toch een klein beetje met de man die met haar samen en niet met de kerels die enkel van haar diensten hebben genoten.

AnnavdB

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 05 november 2019, 01:01:06 »
Ik zit in een soort gelijke situatie, als je wil mag je me een privƩ bericht sturen. Dan kunnen we er samen over praten!