Auteur Topic: Crush van beste vriendin  (gelezen 415 keer)

xzoex

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 30 december 2019, 19:00:21 »
Hey meiden! Ik zit met een probleem en ik heb echt even jullie advies nodig.
2 maanden geleden waren mijn beste vriendin en ik op een feestje van een vriend van ons. Mijn beste vriendin heeft toen op het einde vlak voor ze naar huis ging met een jongen gezoend. Na die zoen hebben ze nog een paar keer gepraat op Snapchat. Laatst gingen we (mijn beste vriendin en ik) bij een vriend van ons thuis chillen. Die jongen was daar toen ook! Nu zag ik hem pas goed (en nuchter :’)) en vond het eigenlijk best een knappe jongen. We hadden het erg gezellig met elkaar maar mijn beste vriendin had gehoopt dat die jongen haar weer aandacht zou geven, maar zijn aandacht ging dit keer naar mij! Uiteindelijk hebben ze wel gezoend maar dat kwam omdat zij heel erg aandacht liep te trekken en hij kapte het ook gelijk af. Daarna werd mijn beste vriendin boos en ging naar huis. Toen gaf die jongen mij dus weer de hele tijd aandacht en hij fietste ook met me mee naar huis, onderweg zij hij tegen me dat hij mij wel echt als wifeymaterial ziet en dat ik hem moest snappen (ik had zn snap al). De volgende ochtend appte mn vriendin mij dat ik het voor haar verpest had en dat ik van die jongen af moet blijven. Ze zei dat hij tegen haar heeft gezegd dat ik meer zn type ben en dat hij op dat feestje heel erg dronken was en daarom met haar heeft gezoend.  Ze was dus boos omdat hij mij aandacht gaf in plaats van haar en ze vond dat dat mijn schuld was omdat ik volgens haar aandacht bij hem vroeg. Vervolgend vertelde ze dat ze het weer goed had gemaakt met die jongen en dat hij bepaalde dingen tegen haar had gezegd, maar toen ik hem daarover snapte stuurde hij mij een screenshot van het gesprek met haar en wat ze zegt blijkt helemaal niet waar te zijn. Zij heeft die dingen tegen hem gezegd, hij niet tegen haar. Ik vind het raar dat ze daarover liegt, maargoed. Ik heb nu dus contact met die jongen en ik vind hem eigenlijk best leuk, en hij mij volgens mij ook... Ik durf het eigenlijk niet tegen mijn beste vriendin te zeggen, want ik ben bang dat ze weer boos word, maar ik wil het ook niet voor haar verzwijgen en tegen haar liegen. Ik weet nu echt niet wat ik moet doen, moet ik het haar gewoon eerlijk vertellen? Of ben ik slecht bezig door haar crush van haar “af te pakken”, en moet ik die jongen gewoon met rust laten? Sorry voor het lange verhaal, hihi. ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Xx

MK

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 06 januari 2020, 16:51:07 »
Heyy,
Als ik jou was, zou ik met hem blijven praten als je denkt dat het serieus gaat worden. Als het echt je beste vriendin is, zal ze blij voor je zijn. Je beste vriendin en die jongen hebben nooit wat gehad, alleen zij had een crush op hem. Dus opzicht is het ook niet heel erg dat het wel goed gaat tussen jou en die jongen. Praat met je beste vriendin op een volwassene manier, zeg dat je hem echt leuk vindt en dat het ook van zijn kant komt en dat je het echt wilt proberen. Je vriendin zal het denk ik wel waarderen dat je eerlijk bent geweest tegenover haar en zal dan misschien meer begrip tonen. Misschien waren d'r gevoelens er ook maar voor een korte tijd en vind ze het helemaal niet erg meer. :)

Loïs

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 07 januari 2020, 16:48:44 »

Ik snap dat zij hem erg leuk vind maar als het niet wederzijds is dan moet zij hem laten gaan.

Ik vind wel dat een jongen niet tussen de vriendschap van twee beste vriendinnen moet komen. Stel jullie zijn 2 jaar samen waarna het weer uitgaat dan ben je je beste vriendin kwijt, was het het dan waard om haar te verliezen voor hem?

Ik zou eerlijk tegen haar vetellen wat je voor hem voelt en er samen over praten. Of jullie besluiten samen dat jullie hem niet tussen de vriendschap laten komen. Of jullie eindigen de vriendschap.

Ik vind het wel erg sneaky van haar dat ze net doet alsof hij allemaal dingen tegen haar vertelt heeft terwijl dat helemaal niet waar is. In hoeverre kan je die vriendin echt vertrouwen. Stel hij wordt je vriendje, zou je het dan oké vinden dat ze een keer samen zijn?