Auteur Topic: Beantwoord  (gelezen 379 keer)

To

• **
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 29 maart 2021, 06:48:49 »
X
« Laatst bewerkt op: 05 april 2021, 23:31:13 door To »

Pinkiewink

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 29 maart 2021, 12:13:04 »
Het is wel eerlijker tegenover je vriend om het te vertellen. Het is dan misschien al een hele tijd geleden, maar hij verdient het toch om het te weten. Je ontneemt hem nu eigenlijk de keuze om bij je te blijven of niet en om te bepalen hoe erg hij het vindt en of hij het kan accepteren.

Ik snap dat dat heel moeilijk voor je is en als ik het zo lees heb je er oprecht spijt van. Ik heb echt een hekel aan vreemdgaan maar in jouw geval is het niet heel bewust geweest en gewoon een domme fout. Je bent waarschijnlijk nog jong, dat hoort er nou eenmaal bij.

Ik zou het toch proberen eerlijk te vertellen en leg goed uit waarom je het niet eerder hebt verteld en dat je er ongelofelijk veel spijt van hebt en heel erg graag bij hem wilt blijven omdat je zoveel van hem houdt. Als je het eerlijk vertelt, geeft dat aan dat je respect hebt voor hem en zijn gevoel en mening erover belangrijk vindt. Dat is al beter dan dat hij er zelf op een of andere manier achter moet komen.

Natuurlijk is de kans er dat hij dan niet verder met je wilt, maar hoe dan ook is de waarheid toch het beste. Anders zal dit aan je geweten blijven knagen en op den duur komt de waarheid hoe dan ook altijd boven, dan kun je het beter zelf maar eerlijk opbiechten.

Veel succes meis! Ik hoop echt voor je dat het goedkomt  :goodman:
"Which do you want - The pain of staying where you are, or the pain of growth?"