Auteur Topic: Bang om af te spreken  (gelezen 267 keer)

Dmuylif

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 09 november 2020, 13:28:07 »
Ik begin alvast even met dit: Ik weet dat het echt super erg is en het echt niet kan. Daar ben ik me zeker bewust van, daarom vraag ik nu hier dus ook om hulp! Dus ik snap ook als je me graag duidelijk wilt maken dat het echt erg is en etc etc etc, maar doe dat alsjeblieft niet want ik heb gewoon advies nodig!

Ik ben een meisje van 16 en heb nu al een tijdje een relatie en we houden intens veel van elkaar. We videobellen ook letterlijk elke avond en het allerliefste de hele nacht, ook appen we super vaak met elkaar. Maar hier komt een probleem waar ik super erg tegenaan loop en me super schuldig door voel; we spreken nooit af omdat ik bang ben. We hebben dus echt al best wel lang een relatie maar we hebben nog nooit echt afgesproken en dat komt door mij. Eerst zaten we nog bij elkaar op school en als school uit was stonden we nog uren lang te praten bij onze fietsen. Nu doen we allebei een andere opleiding en zitten we op een andere school. Hij vraagt telkens wanneer we nou kunnen afspreken, en ik verzin telkens een smoes om niet af te kunnen spreken. Doe ik dit omdat ik niet van hem hou? Absoluut niet! Ik wil ook wel afspreken maar ik ben gewoon super bang! We hebben onze first kiss ook nog niet gehad (we hebben allebei ├╝berhaupt nog nooit gezoend). Maar ik ben bang om af te spreken omdat ik bang ben dat alles SUPER akward wordt, we zijn allebei best wel akward dus dat is sowieso al niet fijn. Tijdens het bellen is het nooit akward, maar ik ben bang dat als we gaan afspreken het dat wel wordt. En dan nog die first kiss... ik ben al helemaal bang dat dat dan gaat gebeuren en het SUUUUPER akward gaat worden! En dat wil ik ECHT niet. Maar dat alles houd me dus ONTZETTEND erg tegen om met hem af te spreken en dat vindt ik echt super vervelend! Ik kan er echt niet tegen als dingen akward worden en ik ben dus ook super bang! Heeft iemand tips/ kan iemand me hiermee helpen? Want ik vindt het SUPER erg dat ik dit heb, en haat mezelf er ook heel erg door..

PS: mijn ouders weten niet eens dat we een relatie hebben terwijl we het al super lang hebben oops..  :blink:

Pinkiewink

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 09 november 2020, 15:28:35 »
Ten eerste hoef je je echt niet te schamen, want dat kan ook best eng zijn als je elkaar al een lange tijd niet hebt gezien. Dus stop met jezelf zo naar beneden praten, want dat helpt sowieso niet ;)

Je moet proberen de situatie te relativeren. Je maakt het een groter probleem dan het eigenlijk is. Want wat kan er nu eigenlijk helemaal gebeuren als jullie afspreken? Jullie kennen elkaar goed, jullie zijn al heel lang samen, dan kun je elkaar heus wel vertrouwen toch? Ik heb zelf bijvoorbeeld belangst, en dat komt ook omdat ik het in m'n hoofd een heel groot probleem maak, alsof als ik me verspreek de wereld zou vergaan. Maar je weet zelf dat dat natuurlijk helemaal niet zo is. De persoon aan de andere kant heeft dat misschien niet eens gemerkt. Een goede oefening hiervoor is, stel je iets voor wat mis kan gaan, bijvoorbeeld: Je zegt iets geks. Het ergste wat kan gebeuren is dat hij erom lacht. En verder? Dat is het! Dan lach je lekker mee en verzin je weer iets anders om over te kletsen (en aan je verhaal te lezen geloof ik niet dat het een jongen is die je vierkant uit zou lachen). Probeer bij alles waar je je druk om maakt te relativeren en dat kan al heel erg helpen.

Weet je vriend dat je het eng vindt? Het kan namelijk ook al heel veel schelen als je hem gewoon eerlijk vertelt dat je het heel spannend vind. Zo kan hij je misschien ook een beetje gerust stellen. Mijn vriend en ik hebben voordat we op onze eerste date gewoon eerlijk naar elkaar geappt dat we beiden heel zenuwachtig waren. En daardoor voelde ik me al veel meer op m'n gemak en had ik niet het gevoel dat ik heel erg m'n best moest doen om perfect over te komen. Want hij was namelijk net zo zenuwachtig als ik. Misschien is het voor je vriend ook wel zo en vindt hij het juist heel fijn dat jij het aan hem vertelt, zo voelt hij zich ook misschien minder zenuwachtig.

Hiernaast is het ook een goed idee om iets te doen te hebben tijdens je date. Jullie kunnen misschien gaan wandelen door een park, of misschien heeft een van jullie een playstation om samen een game op te spelen, of doe een bordspel, kijk een film, bak samen iets lekkers... Als jullie beiden stille willies zijn is het wel fijn om nog iets te doen te hebben als het stilvalt. Zo voel je ook minder druk om continu maar iets te kletsen te hebben. Helaas is er veel dicht op dit moment, maar misschien als over een paar weken weer wat dingen open zijn, dat jullie daar een dagje kunnen plannen.

En dan je eerste kus... dat moet je cliche gezegd gewoon over je heen laten komen. Je kan zoiets niet van te voren bedenken hoe dat zal gaan. En als je je er echt niet fijn bij voelt hoef je dat natuurlijk niet te doen. Maar geloof me dat zoenen echt niet zo bijzonder is als je denkt. Het lijkt van te voren altijd superspannend, maar het stelt echt niks voor!
Maar alsnog hoeft dat echt niet de eerste keer te gebeuren als je elkaar weer ziet. Doe het als je je genoeg op je gemak voelt en maak gewoon lekker plezier samen, dan komt die zoen vanzelf wel :)

edit: Eventueel kun je voor tips de beginpost en de rest van dit topic lezen! https://forum.girlscene.nl/forum/liefde-boys/officieel-zoen-topic-2-225156.0.html
« Laatst bewerkt op: 09 november 2020, 15:32:55 door Pinkiewink »
"Which do you want - The pain of staying where you are, or the pain of growth?"