Auteur Topic: Advies nodig  (gelezen 299 keer)

Suetjuhhh

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 03 september 2019, 23:06:17 »
Hii allemaal,

Normaal gesproken ben ik degene die advies geef maar in dit geval ben ik benieuwd naar jullie advies voor mij.

Ik ben een meid van 20 jaar. Ik studeer en daarnaast heb ik een vriend al 8 maanden. Ik woon bij mijn ouders thuis. Pasgeleden kwamen mij ouders te weten over mijn vriend.

Het liep anders dan dat ik gehoopt had (het is mijn eerste vriend) mijn moeder gaf aan er tegen te zijn en de relatie nooit te accepteren. We hebben twee verschillende afkomsten en volgens haar zou dit botsen. Daarnaast vind ze mij te jong en moet ik mij volgens haar eerst op mijzelf focussen.

Ik heb noodgedwongen het contact moeten verbreken en vele gesprekken over mijn relatie thuis gevoerd. Mijn ouders vertrouwen mij niet meer en telkens moet ik mijn telefoon controleren.

Met mijn vriend heb ik stiekem nog wel contact, maar dit vergt veel moeite van ons kant. Ik ben wel meerderjarig maar nog steeds wordt mijn telefoon zo nu en en gecontroleerd. Daarnaast wordt er gesproken over mijn vriend alsof het een parasiet is. En de nadruk erop gelegd dat mijn moeder het niet wilt.

Het maakt mij niet alleen ongelukkig de situatie.  Maar ik voel mij ook onderdrukt ik kan en mag niet mijn eigen keuzes maken.

Mijn moeder heeft mij een half jaar de tijd gegeven om mij op mijzelf te focussen en wilt dat ik geen contact meer heb met mijn vriend. Er valt geen gesprek mee te voeren en ze heeft hamert op dat ik de vertrouwen heb geschaad en hier eerst aan moet werken

Wat zouden jullie doen in dit geval?

xJamie

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 03 september 2019, 23:50:35 »
Ik zou aan je moeder uitleggen dat jij volwassen bent, en zelf wel bepaald wat je wel en niet doet.