Auteur Topic: Advies nodig  (gelezen 299 keer)

Suetjuhhh

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 03 september 2019, 23:06:17 »
Hii allemaal,

Normaal gesproken ben ik degene die advies geef maar in dit geval ben ik benieuwd naar jullie advies voor mij.

Ik ben een meid van 20 jaar. Ik studeer en daarnaast heb ik een vriend al 8 maanden. Ik woon bij mijn ouders thuis. Pasgeleden kwamen mij ouders te weten over mijn vriend.

Het liep anders dan dat ik gehoopt had (het is mijn eerste vriend) mijn moeder gaf aan er tegen te zijn en de relatie nooit te accepteren. We hebben twee verschillende afkomsten en volgens haar zou dit botsen. Daarnaast vind ze mij te jong en moet ik mij volgens haar eerst op mijzelf focussen.

Ik heb noodgedwongen het contact moeten verbreken en vele gesprekken over mijn relatie thuis gevoerd. Mijn ouders vertrouwen mij niet meer en telkens moet ik mijn telefoon controleren.

Met mijn vriend heb ik stiekem nog wel contact, maar dit vergt veel moeite van ons kant. Ik ben wel meerderjarig maar nog steeds wordt mijn telefoon zo nu en en gecontroleerd. Daarnaast wordt er gesproken over mijn vriend alsof het een parasiet is. En de nadruk erop gelegd dat mijn moeder het niet wilt.

Het maakt mij niet alleen ongelukkig de situatie.  Maar ik voel mij ook onderdrukt ik kan en mag niet mijn eigen keuzes maken.

Mijn moeder heeft mij een half jaar de tijd gegeven om mij op mijzelf te focussen en wilt dat ik geen contact meer heb met mijn vriend. Er valt geen gesprek mee te voeren en ze heeft hamert op dat ik de vertrouwen heb geschaad en hier eerst aan moet werken

Wat zouden jullie doen in dit geval?

xJamie

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 03 september 2019, 23:50:35 »
Ik zou aan je moeder uitleggen dat jij volwassen bent, en zelf wel bepaald wat je wel en niet doet.

Ik weet niet of het mogelijk is, maar als je met meer dingen met je ouders botst, zou ik zo snel mogelijk op jezelf gaan wonen. Desnoods bij/met je vriend als dat mogelijk is.
la vie est belle

Pinkiewink

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 04 september 2019, 07:32:23 »
Je bent twintig dus volwassen. Je ouders hebben je niks te maken. Ik zou proberen een goed gesprek aan te gaan en ze duidelijk te maken dat je nu oud genoeg bent om je eigen keuzes te maken. Eventueel met steun van een ander familielid?
"Which do you want - The pain of staying where you are, or the pain of growth?"

Soepstengel

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 04 september 2019, 14:16:17 »
Tjonge wat lastig zeg. Je bent natuurlijk volwassen en hebt recht om je eigen keuzes te maken, je kan eventueel op kamers gaan maar je wil natuurlijk ook graag de band met je moeder goed houden. Veel sterkte.
Mooier kan het niet --- Wil jij ├ęcht nog een keer met srprs.me op vakantie? Ik heb nog een kortingscode voor je!

Mint

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 04 september 2019, 18:22:37 »
Als gesprek geen optie is en het is financieel mogelijk, dan zou ik op kamers gaan.
mooierd

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 05 september 2019, 20:24:44 »
Ja eens met alle dames hierboven. Je bent volwassen dus je mag je eigen keuzes maken. Het is natuurlijk wel klote van de relatie met je ouders, maar dat ze nu moeilijk doen betekent niet dat ze dat altijd doen.
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things