Auteur Topic: Aandacht en whatsapp-gedrag  (gelezen 436 keer)

NocturnalMe

• **
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 03 september 2019, 23:54:37 »
Hoi meiden!

Ik zit een beetje met een ding... Ik zie mijn vriend één keer per week, en dan hebben we altijd een gezellige tijd samen.

De rest van de week zien we elkaar niet. Ik heb redelijk veel behoefte aan contact,  dus ik probeer hem elke dag een keer te appen. Helaas heeft hij dit niet. Hij appt nooit uit zichzelf, of appt terug met korte antwoorden. Verder vraagt hij nooit hoe het met me gaat, wat ik aan het doen ben, hoe ik me voel, en steunt hij mij ook niet (die vragen stelt hij trouwens ook niet in real life).

Hier heb ik het best moeilijk mee. Buiten die ene dag om, voel ik me onbelangrijk. Ik weet niet wat ik eraan kan doen. Één dag in de week voel ik me super, de rest van de dagen voel ik me verdrietig door hem.

Ik heb het er al over gehad met hem, maar het helpt niet. Ik wil me niet zo naar voelen, 5/6 dagen per week.

Hebben jullie tips?
- I'm not strange, weird, off, nor crazy, my reality is just different from yours.

Suetjuhhh

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 04 september 2019, 00:01:13 »
Je zegt dat je voorheen het met je vriend hierover heb gehad. Misschien is het handig het nog eens hierover te hebben en ook aan te geven wat het met je doet.

Misschien zou een compromis sluiten beter zijn. En als er een reden is dat hij niet zo vaak kan reageren hou hier rekening mee en probeer daarin hem tegemoet te komen.

Denk hierbij aan dat jullie in de avond een paar uurtjes vrij houden voor het appen of contact. Of dat jullie dagen / tijden afspreken dat jullie wel voor elkaar er kunnen zijn.

Het is belangrijk te blijven praten over dingen waar jij mee zit in een relatie. En ik hoop dat je wat aan mijn antwoord heb.

sethabrikoos

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 06 september 2019, 15:25:45 »
Je zegt dat je voorheen het met je vriend hierover heb gehad. Misschien is het handig het nog eens hierover te hebben en ook aan te geven wat het met je doet.

Misschien zou een compromis sluiten beter zijn. En als er een reden is dat hij niet zo vaak kan reageren hou hier rekening mee en probeer daarin hem tegemoet te komen.

Denk hierbij aan dat jullie in de avond een paar uurtjes vrij houden voor het appen of contact. Of dat jullie dagen / tijden afspreken dat jullie wel voor elkaar er kunnen zijn.

Het is belangrijk te blijven praten over dingen waar jij mee zit in een relatie. En ik hoop dat je wat aan mijn antwoord heb.

FlowerYoongii

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 06 september 2019, 19:53:30 »
Ik heb precíes hetzelfde gehad. Het kan heel goed zijn dat hij gewoon niet zo'n berichtjes persoon is, maar als jij aangeeft dat jij een 'goedemorgen <3, hoe voel je je?' berichtje heel erg mist, dan wil hij vast wel tijd daarvoor vrij maken. Het kost hem nauwelijks moeite en waarschijnlijk snapt hij niet dat het echt zoveel met jou doet. Als hij zijn whatsapp gedrag echt niet een beetje voor je wil aanpassen, zelfs als hij weet dat het je kut laat voelen, dan is hij je niet waard en ben je beter af met iemand anders.

Ik heb het veel te lang geaccepteerd en als ik terugkijk dan zou ik willen dat ik het veel eerder uit had gemaakt. Als hij je 1 dag per week gelukkig maakt en dan 6 dagen per week niet, terwijl hij weet hoe hij dat kan oplossen, dan is hij het absoluut niet waard. Ga voor je geluk.

Lientje

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 06 september 2019, 23:42:32 »
Ik vrees ergens dat je er niet zoveel aan kunt doen behalve accepteren als je met hem verder wilt. Sommige mensen hebben het blijkbaar niet zo op berichtjes  :-[

De vriend die in de TS wordt beschreven lijkt zo erg op m'n vriendin.

Enig verschil is dat ik het niet met haar besproken heb omdat ik de rede zo'n beetje weet en ik weet dat er niet makkelijk verandering in gaat komen.

Ik wen er grotendeels wel aan, wordt alleen heel soms een beetje verdrietig als ze een keer helemaal niks van zich laat horen.

Ik stuur ook weinig berichtjes meer op functionele dingen na omdat ik weet dat het antwoord vaak kortaf is of helemaal uitblijft. Ik wacht wel tot ik haar die ene dag in de week zie en praat dan in real-life. Ze vraagt in real-life wel hoe het met me gaat en zo, dan is ze lief  :wub:

Oceaan

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 08 september 2019, 14:18:44 »
Niet iedereen houdt van appen, dat is niks persoonlijks. Maar als hij ook geen interesse in je toont in real life is er misschien een onderliggend probleem.