Auteur Topic: Vriend doet gemeen (in openbaar)  (gelezen 177 keer)

Sourire

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 17 september 2020, 00:00:19 »
Hoi allemaal,
Ik loop de laatste tijd een beetje tegen iets vervelends aan met mijn vriend en ik zit vol met vragen daarover. Daarom zou ik graag een second opinion van jullie willen, of het normaal is en wat ik moet doen etc.
Ik heb nu Iets langer dan een jaar verkering met mijn vriend en hij is altijd heel lief geweest. Helaas gebeuren er wat vervelende dingen als we in het openbaar zijn. Hij maakt lullige grapjes over me tegen zijn vrienden waar ik bijsta, daarnaast maakt hij ook mn ouders beetje belachelijk in het bijzijn van zijn vrienden, mijn vrienden en vriendinnen etc. Hij wordt boos als me iets niet lukt, en scheldt me dan ook vaak uit. Dat is niet heel ernstig, meestal gewoon zoiets als ‘domme kut’, maar de toon is zo naar. Ik ben trouwens echt geen gevoelig meisje, ik kan echt lachen om grovere grapjes etc (opgegroeid met meerdere oudere broers dusja) maar dit vind ik echt niet leuk. Om nog een voorbeeld te geven, ik was pas even wat pakken in een kamer naast de plek waar hij en mijn vriendinnen waren. Ik hoorde hen over mij roddelen, ik ben blij dat ik niet alles hoorde, maar ik hoorde wel dat hij over mij klaagde tegen mijn vriendinnen. (Met één had hij overigens wel hele grote lol, ik zat later aan de ene kant naast hem en zij aan de andere kant, en hij was alleen met haar aan het grappen) Daarna moest hij en andere vriendinnen nog weg, maar ik hoorde hem zeggen dat ik er toch altijd lang over deed dus ze beter maar gewoon nu weg konden gaan.
Dat allemaal op Een avond deed me pijn, ik help hem steeds met van alles, ben altijd positief en ben heel erg bezig hem meer zelfvertrouwen te geven (hij is vrij onzeker van zichzelf, maar ik geloof dat dat nu wel over is) en dan gaat hij over mij klagen. Kortom, in het openbaar (met kennissen/vrienden) gedraagt hij zich bot en onaardig tegenover mij. Zodra we niet in het openbaar zijn, of iig zonder Vrienden of kennissen, of op whatsapp is hij harstikke lief en aardig. Hij is erg meelevend en zegt lieve dingen en het is dan altijd gezellig. En dan heb ik gelijk Mn eerste vraag: is dit normaal? Hoort dit als je wat langer hebt? Of stel ik me aan? Moet ik gewoon accepteren
Dat brengt me ook bij mijn tweede vraag: wat zou dit kunnen zijn? Vindt hij me niet meer leuk? Vindt hij me alleen leuk voor in de slaapkamer? moet ik mijzelf veranderen? Ben ik niet goed genoeg?
En mijn laatste vraag, wat moet ik hiermee doen? Praten is sws wel nodig en dat ben ik ook wel van plan, maar waarschijnlijk zal hij ‘het niet zo bedoeld hebben en hij zal er voortaan op letten’ en vervolgens er niks mee doen. Dit naar aanleiding van iemand die zo’n soortgelijke ervaring had gehad, werd na een poosje ook zo behandeld en bleef ‘gevangen zitten’ in die relatie en kan niet los komen. Ze wilde me daarvoor behoeden, maar als ik dit vertel dan word ik als het ware gelijk gedwongen om het uit te maken vor mijn eigen bestwil. Ik weet allemaal niet meer wat ik moet doen, ik heb het idee dat ik een verschrikkelijk slechte vriendin ben. Door die hiervoor genoemde ervaring van een kennis ben je snel geneigd om tr zeggen maak er zsm een einde aan, maar ik heb et idee dat ik mezelf laat leiden door iemand die al een vooroordeel heeft en dat ik dsn de foute keuze maak. Aan de andere kant wil ik ook niet elke dag verdrietig zijn.
Bedankt voor het doorlezen. Ik hoop dat jullie willen reageren.

xAmberx

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 17 september 2020, 07:34:45 »
Wat rot zeg meis, maar wat goed dat je actie onderneemt. Ik heb de oplossing ook niet. Het kan met zijn onzekerheid te maken hebben, dat hij grappen over jou ziet als middel om zelf ‘stoerder’ te lijken. Maar dat praat het natuurlijk absoluut niet goed. Ja: maak het uit zullen veel mensen zeggen maar dat is natuurlijk veel makkelijker gezegd als het niet je eigen relatie is. En ik weet natuurlijk ook niet hoe mooi en fijn jullie relatie is als jullie wel samen zijn zonder anderen erbij. Sommige mensen zijn zich ook onvoldoende bewust van de gevolgen van dingen die ze doen voor anderen, of ze denken hier pas achteraf over na, kunnen zich onvoldoende inleven in de gevoelens van anderen (dat kan een lichte vorm van autisme zijn). Uiteindelijik moet je de afweging zelf maken. Je kunt aan hem vragen waarom hij specifieke dingen heeft gedaan, vertellen dat je er pijn van hebt en doorvragen. Als er dan helemaal geen begrip komt en excuses en belofte voor beterschap dan zou ik het toch zelf moeilijk vinden om door te gaan met zo’n relatie.  In ieder geval heel veel succes!

Iroh

• Tourner dans le vide
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 17 september 2020, 14:20:52 »
Vervelende situatie inderdaad.. Lijkt alsof hij ontzettend onzeker is (wat natuurlijk absoluut geen excuus is voor dit gedrag). Als ik jou was zou ik dit zeer zeker met hem bespreken, je partner hoort jou namelijk niet te kleineren. En als hij daar geen begrip voor heeft en niet bereid is om zijn gedrag aan te passen.. tja, dan vraag ik me af of jullie relatie wel een toekomst heeft.
❝If you look for the light, you can often find it. But if you look for the dark, that is all you will ever see.❞

Sourire

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 18 september 2020, 00:12:42 »
Dankjullie wel voor het reageren! Jullie noemen allebei de mogelijkheid dat het door onzekerheid kan komen, en dat zou idd goed kunnen omdat hij af en toe echt heel onzeker kan zijn. Ik ga het in ieder geval snel met hem over hebben, misschien dat hij niet zo lekker in zn vel zit als hij zo doet. Bedankt voor jullie antwoorden, en alvast een heel gezellig weekend toegewenst ;)