Auteur Topic: Verlatingangst  (gelezen 333 keer)

Anoniem

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 30 juni 2020, 23:06:32 »
Ik heb even een mening nodig van anderen of hulp van mensen die er misschien ervaring mee hebben; mijn probleem is als volgt:

Ik ben bang dat ik misschien een lichte rare vorm van verlatingsangst heb binnen relaties.

Ik heb momenteel een vriend, en het gaat super goed en ik weet dat hij van me houdt. Maar ik heb elke keer dat als we ‘afscheid’ nemen ik echt enorm emotioneel word. Hij woont nogal ver van mij vandaan dus zie ik hem meestal maar om de 1/2 weken, dus opzich niet zo raar maar het is echt ontzettend vervelend. Daarnaast ben ik altijd echt enorm opzoek naar signalen dat hij me niet meer leuk vind of iets. Als hij een dag minder appt dan normaal ga ik me zorgen maken, als hij op een ochtends niet zo knuffelig als normaal, als hij niet zo enthousast is als normaal, etc. Ik ben zo enorm snel van slag en dan ook gelijk heel emotioneel.

En dit is niet de eerste keer dat ik dit merk. Ik heb het in de vorige relatie precies zo gehad, toen was het zelfs zo erg dat ik echt gewoon aandacht ging zoeken en emotioneel werd als hij me dat dan niet gaf. Het is alsof ik echt continu bevestiging nodig heb dat ik niet verlaten word.

Toen kwam ik iets tegen over verlatings angst, en ik dacht dat dit er misschien wel wat mee te maken zou kunnen hebben. Ik heb namelijk ook al heel lang dat ik af en toe nachmerries heb over dat mn gezin dood gaat en dat soort dingen, mijn ergste nachtmerrie is dat een geliefde iets overkomt en weggaat.

Mijn vader is toen ik jong was vertrokken naar het buitenland, hier kan dus een oorzaak liggrn voor eventuele verlatingsangst.

Mijn vraag is eigenlijk of iemand dit herkend of kan bevestigen en of iemand tips heeft want het zit mij en de relatie echt in de weg.

Sorry voor het lange bericht en ik hoop dat iemand me kan helpen