Auteur Topic: Tegenover mijn vriend en twijfels over de toekomst  (gelezen 453 keer)

AnnavdB

• **
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 04 september 2020, 17:58:23 »
Hi girls,

Ik loop tegen een aantal problemen aan met mijn vriend en weet niet meer wat ik met hem aan moet. Ik werk in het ziekenhuis, waar ik te maken krijg met corona patiënten en ik weet van mijn collega's die tijdens de crisis gewerkt hebben hoe zwaar het was en hoe angstig iedereen was. Daarnaast heb ik een moeder, schoonmoeder en schoonvader die alle drie een ontzettend groot risico lopen en als zij besmet raken een groter risico hebben op sterven, dan genezing. Ik vind alle maatregelen daarom heel belangrijk en kan ik er slecht tegen als mensen zich er niet aan houden. Hier komt dus het probleem, mijn vriend heeft overal schijt aan. Hij houdt geen afstand van mensen en spreekt dagelijks af met zijn vrienden. Daarnaast is hij ondanks de maatregel, in quarantaine en testen in België (als je onder andere zoals ons in Utrecht woont) toch vandaag naar het land afgereisd met vrienden.

Zij hebben al aangegeven de maatregelen te negeren en gaan daar gewoon naar openbare plekken. Ik vind het echt een messteek in mijn en de rug van alle andere zorgmedewerkers en ben dan ook best boos geworden op mijn vriend. Ik heb hem daarom ook gezegd dat ik hem minstens twee weken niet wil zien en /of spreken.

Misschien een heftige reactie, maar dit is niet de eerste keer dat hij alleen aan zichzelf denkt en niet aan gevoelens van anderen denkt. Zo ben ik er een aantal weken geleden achter gekomen, dat vlak voordat ik een relatie met hem kreeg (2 weken), hij nog met een vriendin heeft geappt, waar hij seksueel contact mee heeft gehad. Zij hebben toen besproken dat ze graag een relatie met elkaar hadden gewild. Ik snap dat ik niks "officieels" met hem had, maar hij zei op dat punt al dat hij een relatie met mij wilde, van me hield en seks met mij had. Hij heeft hier bijna een jaar over gelogen, en gewoon met haar afgesproken (wel vriendschappelijk), maar ik voel me toch bedrogen. Hij heeft gezegd dat hij vindt dat hij in geen enkel opzicht fout zat en vond dat hij meer het recht had om boos te zijn op mij, omdat ik er achter was gekomen. Ik zag namelijk een alarmerend iets in zijn telefoon en ben toen verder gaan zoeken.

Dit zijn slechts enkele voorbeelden, van wat hij de laatste tijd doet en ik weet niet meer wat ik er mee aan moet... Ik ben nu een jaar met hem samen en houd opzich nog wel van hem, maar de verliefdheid is er nu toch wel af. Ik twijfel heel erg over onze toekomst, maar merk wel dat ik moeilijk zonder hem kan. Sorry voor het erg lange verhaal, maar ik moest het ergens kwijt. Heeft iemand alsjeblieft advies, wat ik eventueel zou kunnen doen? Praten werkt niet, want dat heb ik al meerdere keren geprobeerd... :(

anneliess

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 04 september 2020, 18:33:15 »
wat rot zeg!

dit klintk inderdaad niet als een goede basis voor een relatie. een verschil in opvatting over de corona-regels kan natuurlijk, maar vooral het niet erover willen spreken met je is heel vervelend.

verder zijn de appjes en timing inderdaad niet netjes. als je naar een relatie toe werkt en is het niet netjes om zulkje appjes te sturen. dat hij het omdraait en jou een schuldgevoel probeert te geven is van de gekken!

stay strong meid, als je gevoel niet goed is moet je er mee stoppen!

lisanneeee

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 05 september 2020, 09:41:48 »
herkenbaar, ik heb dit bij mijn ex vriend gehad en het ook achteraf te lang aangekeken (het komt wel goed, ik wil hem ook weer niet missen, het is beter dan vrijgezel zijn, hij is nog jong en trekt wel bij, soms is hij lief etc. etc). uiteindelijk er een punt achter gezet en een tijd daarna mijn huidige vriend ontmoet. nu weet ik pas hoe anders een goede relatie voelt...

Snowblack

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 08 september 2020, 11:43:02 »
Ik vind dit heel rot voor je.  :goodman: Ik zou toch proberen om nog een keer met hem te praten en hem goed duidelijk te maken hoe dit voor jou is en dat je je hier niet goed bij voelt. Mocht hij daar nog niks aan doen, dan zou ik wel mezelf afvragen of ik in zo´n relatie wil blijven zitten. Vooral omdat ik merk dat dit wel dieper zit dan de Corona-meningsverschil die jullie hebben. Ik snap dat je je nu niet voor kunt stellen dat je zonder hem kan, maar je merkt nu ook wel dat dit zo niet gaat.

Ik hoop dat je hier wat aan gehad hebt. Veel sterkte in ieder geval.

AnnavdB

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 09 september 2020, 10:26:30 »
Even een update

Eergister zijn we toch met elkaar gaan afspreken om te praten, omdat de bom was gebarsten. Uiteindelijk leek dit wel goed te gaan. Nu kregen we gister weer ruzie. Ik bleef heel rustig maar hij begon te schreeuwen aan de telefoon. Hij is later langs gekomen en kwam tot de conclusie dat we een pauze nodig hebben. Ik ben het hier zeker mee eens, hoe moeilijk ik het ook vind om mijn maatje kwijt te raken. We zullen elkaar niet spreken, zien, appen en contact hebben op welke manier dan ook. Ik vertel hem alleen hoe mijn therapie was. Hij gaat ook aan zichzelf werken en hulp zoeken, om zo zich zelf weer terug te vinden. We gaan het sowieso voor 2 weken proberen op deze manier.

Bedankt voor alle reacties!

FlowerYoongi

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 15 september 2020, 08:59:25 »
ik snap hoe je je voelt. dat jullie het niet eens zijn over de coronamaatregelen, die situatie ken ik. bij mij is het dan precies andersom; ik zit dagelijks in de trein (met reden), en daar is het nu eenmaal lastig om anderhalve meter afstand aan te houden. ik doe mijn best wel, maar vaak gebeurt het niet, mede ook door anderen. er zijn nu 2 mensen waar ik geen afstand van houd buiten mijn huishouden, maar ik woon ook met 9 andere studenten, en die gaan óók allemaal met ov. kans dat ik besmet raak is dan ook buiten mijn schuld om best wel hoog. mijn vriend is dan weer heel erg voorzichtig, en daar hebben wij ook ruzies over gehad.

ik snap dat je het rot vindt dat je vriend de regels aan zijn laars lapt terwijl jij 1 van de mensen bent die zo hard werkt tegen corona.

maar je zegt dat praten niet helpt, en dat zit niet goed. je kunt niet van hem verwachten dat hij zijn hele visie op de pandemie omgooit en de hele dag binnen gaat zitten (zoals eigenlijk hoort), maar hij zou wel rekening met jou moeten houden, zoals afstand houden van een deel van die vrienden en openbare plekken zvm vermijden.

het klinkt alsof je relatie niet echt gebaseerd is op vertrouwen. en je zegt ook dat je verliefdheid over aan het gaan is. denk je dat je nog gelukkig kunt zijn in je relatie? als de toekomst die je je met hem kunt inbeelden er niet uitziet zoals je wil, dan zou ik het afbreken