Auteur Topic: Stel ik me aan?  (gelezen 183 keer)

Elide.

• **
  • Ave Atque Vale
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 13 januari 2020, 15:02:00 »
Hey meiden,

Ik zal het proberen kort te houden. Ik heb nu ongeveer een jaar met mijn vriend, maar ik begin al te twijfelen en ik weet niet of dat terecht is, of dat ik gewoon een veel te idealistisch beeld heb van een relatie.

Voor mijn gevoel is het voornamelijk woorden een geen daden aan zijn kant. Hij zegt dagelijks hoeveel hij van mij houdt en dat ik mooi ben ect. Dat is waarom ik me soms voel alsof ik zeur als ik negatief over de relatie denk.

Ten eerste luistert hij erg slecht naar me. Of dat het nou tijdens de seks is als ik iets niet wil, of over iets dat we gaan doen die dag, ik heb bijna geen inspraak. Het moet half tot een ruzie komen totdat het bij hem doordringd dat ik ergens nee op zeg.

Ook vergeet hij vaak belangrijke dingen die ik zeg. Bijvoorbeeld dat ik het leuk vindt om persoonlijke dingetjes te krijgen voor mijn verjaardag van vrienden en familie (en dus stiekem ook van hem hinthint). Maar met enkele speciale gelegenheid krijg ik een parfumetje. En dat is dan zo omdat "zijn vriend die al erg lang een vriendin heeft dat doet, en daar is zij blij mee"

Kortgezegd is hij dus met woorden echt heel lief, en knuffelen doet hij vaak genoeg en ook seks is er genoeg. Maar soms voel ik me alsof ik er ben zodat er iemand is, niet omdat ik IK ben.

Wat denken jullie? Ik vind het erg moeilijk zelf te zeggen of ik me nou aanstel en te veel verwacht, of dat dit inderdaad niet leuk is.

Alvast bedankt voor je reactie! <3
⋆Atque In Pepetuum Frater⋆

Loïs

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 13 januari 2020, 15:54:21 »
Ik herken heel veel delen van je verhaal in mijn eigen relatie. Is dit je eerste relatie?

Dat hij niet echt luistert daar hebben veel mannen last van. Dan ben je een heel verhaal aan het vertellen en dan hoor je uhu, leuk hoor, dan dwaalt die helemaal af en dan denk jij: pardon? ik zit hier!

Dat hij vertelt hoe mooi je bent en hoeveel hij van je houdt is echt een goed teken!

Wat je zegt over de persoonlijke dingen, wat ik inmiddels heb begrepen is dat mannen subtiele hints niet snappen haha. Ik wou voor mijn verjaardag ook echt iets persoonlijks en dat heb ik uiteindelijk gekregen maar ik had wel duidelijk gezegt dat ik iets persoonlijks wou haha.

Als je bijvoorbeeld een bepaald armbandje heel erg leuk vind kan je beter specifiek dat armbandje vragen dan te hopen dat je die krijgt want dan kan je nog heel lang wachten haha.
Ik zou gewoon eerlijk zeggen van joh, heb ik niet eens genoeg parfum? Ik vind het ook leuk om een sierraad te krijgen of iets anders.

Je laatste zin begrijp ik heel goed. Ik had dit gevoel heel erg in het begin van mijn relatie en ik heb toen ook tegen hem gezegt van: Ja volgens mij maakt het niet uit of ik pietje of jantje of wie dan ook ben zolang je maar met iemand ben. En toen gaf die echt duidelijk aan van stel je zou op een rij staan met allemaal vrouwen dan zou ik sowieso voor jou kiezen en waarom.

Ik denk dat je inderdaad (net zoals mij) iets teveel verwacht en dat hij alleen maar goede bedoelingen heeft. Ik dacht in het begin ook dat ik heel duidelijk was maar pas als ik het echt zei toen snapte die het.

Nog een ding, als hij iets doet wat jij niet wilt tijdens de seks dan moet je dat echt niet zomaar toelaten!!

X

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 13 januari 2020, 20:09:12 »

Een partner die zegt dat je prachtig bent en van je houd is super fijn, maar dat is gemakkelijk om te zeggen (zeker als man, die veel bezig zijn met het uiterlijk van de vrouw) als je snapt wat ik bedoel. Dat is ook een teken waarom er nog genoeg seks is.
Het is niet gek dat je dit gevoel krijgt, want een vrouw heeft meer nodig dan alleen een 'ik hou van je' of 'wat ben je mooi' Hij kan deze complimenten ook eens op een andere manier tonen.
Persoonlijk vind ik het ook geen goed teken dat jij bijna geen inspraak hebt. De frustraties van de ruzies worden een keer too much, denk ik. En logisch, je hoort beiden inspraak te hebben.
Ik vind dat je vriend er veel te makkelijk mee weg komt. En je beter verdiend. Maar dat is mijn mening  ;)  xx