Auteur Topic: Pauze einde van de relatie?  (gelezen 1623 keer)

Kaasdipje

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 02 mei 2019, 12:28:44 »
Mijn vriend/ ex / ik weet niet hoe je het noemt en ik hebben al 3 jaar een relatie. We zijn het beide met elkaar eens, de klik die we hebben is iets speciaals. Ik ga niet helemaal in detail maar wij hebben een relatie waar we alles aan elkaar kwijt kunnen altijd samen kunnen lachen en heel veel plezier van elkaar hebben.

Nu is de laatste paar weken de affectie van onze relatie af. We hebben dus beide het besluit genomen om even afstand te nemen. Op zondag hebben we dit besluit genomen, ik ben die avond nog blijven slapen, hele avond geknuffeld (beste seks ooit gehad) en in elkaars armen in slaap gevallen. Maandag kwam het moment van afscheid nemen, moeilijkste wat ik ooit gedaan heb, beide heel hard gehuild. Afgesproken dat we later gingen trouwen (hahaha) en elkaar nog even vastgehouden.

De eerste paar dagen zonder hem waren een hel, dag 2 belde hij me op en vertelde dat hij ontzettend veel heeft gehuild en niet eens meer limonade kan drinken omdat ik dat altijd bij hem thuis dronk. Hij mist me maar hij geeft ook aan dat dit het juiste besluit is. Ergens ben ik het met hem eens, even een time-out heb ik ook nodig, alleen ik weet niet zo goed waar die heen wilt met deze time-out

Vandaag moest ik naar een speciale dokters afspraak, mijn ouders konden helaas niet mee en me beste vriendinnen moesten werken. Ik kon ook niet alleen omdat ik niet alleen in de auto terug mocht rijden, mijn ex* stond er op dat hij mee ging, hij wilde er graag voor me zijn en me steunen. We hebben in de auto gewoon weer samen gepraat en gelachen zoals we altijd deden. Achter af zijn we samen koffie gaan drinken, vervolgens heeft hij mij thuis afgezet en kwam het moment van afscheid nemen. Hij heeft me een kus gegeven beide even een traantje gelaten en besloten dat we een pauze zouden nemen. (ik heb namelijk nu mijn eindexamen project waar ik me op moet focussen) over een aantal weken gaan we weer in contact met elkaar.

Nu is mijn vraag, is een pauze wel verstandig. Ik hoor overal om me heen dan een pauze het einde van een relatie is... Iemand ervaring of tips?

BTW. Ik had een ander account maar ineens is deze verwijderd, ik kom met geen mogelijkheid meer op me oude account, iemand hier ook last van gehad?
« Laatst bewerkt op: 02 mei 2019, 14:00:18 door Kaasdipje »

Traveler

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 02 mei 2019, 14:39:33 »
Even een korte break kan geen kwaad, maar bij jullie vraag ik me inderdaad wel af wat de reden ervan is. Als ik het zo lees is het namelijk niet bepaald nodig. Ik zou toch wel ff een gesprek met hem aangaan wat jullie willen bereiken met deze pauze.
Hoi

Kaasdipje

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 02 mei 2019, 14:57:59 »
We zitten momenteel even in een sleur, van zijn kant kwam niet echt de aanraking/ affectie / intimiteit er van af, hij wist niet heel goed waarom omdat hij zielsveel van me houdt. Ik voelde natuurlijk dat die intimiteit weg was wat mij onzeker maakte en vervolgens ook het initiatief meer durfde te tonen (super dom), we hadden het nog steeds gezellig, goed praten enz. maar een relatie gaat natuurlijk over meer.

3 jaar is natuurlijk best lang, dus vandaar dat we hebben gezegd dat we het of helemaal stoppen of even een time-out nemen kijken of dit probleem opgelost kan worden en even rust van elkaar te hebben..

Ms.Jackson

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 02 mei 2019, 16:32:32 »
^ Maar kan je daar dan niet over praten? Wat hij en jij nodig hebben om uit die sleur te komen. Na een pauze bij elkaar terugkomen, wil niet zeggen dat de sleur dan weg is.

Ik was Encore
''Watch me move, when I lose it hard. Get you off with the touch, dancing in the dark.''

Kaasdipje

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 02 mei 2019, 17:00:53 »
Ja we hebben heel veel gepraat. Hij gaf ook aan dat hij het zelf niet doorhad dat hij me nooit meer aanraakt of geen lieve berichtjes meer naar me stuurt of al heel lang niet meer "ik hou van je" tegen me heeft gezegd. Na dit aangekaart te hebben merkte hij zelf ook dat hij dit niet meer doet, de reden daarvoor weet hij alleen niet
Ik merk daar in tegen dat ik wel deze dingen nodig hebt, het voelde een beetje alsof we gewoon beste vrienden waren (die dan wel seks hadden)

We zijn er samen daarom uitgekomen om even afstand te nemen, allebei even ruimte en kijken of dit goed kan komen. Mijn vriend wilde heel graag de pauze, ik was het er wel mee eens, omdat dit natuurlijk niet meer leuk was, maar ik ben ontzettend bang...
(Verder was ons relatie perfect, we houden nog steeds zielsveel van elkaar dus weet niet zo goed wat er verder nog gedaan zou kunnen worden)
« Laatst bewerkt op: 02 mei 2019, 17:04:03 door Kaasdipje »

Traveler

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 02 mei 2019, 18:09:58 »
Hebben jullie ook afgesproken hoelang die pauze gaat duren? Want volgens mij maakt het zou alleen maar erg onzeker. (Wat ik wel snap hoor!)
Hoi

Kaasdipje

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 02 mei 2019, 20:50:26 »
^ Ik heb aankomende week een reis naar Londen met school, de twee weken er na heb ik mijn eindexamen project waar ik me dus even 100% op moet focussen. Dus ziezo de aankomende maand niet, ik neem aan dat we over een maand het aankijken tenzij een van ons even meer tijd nodig heeft...

Dit is allemaal nieuw voor mij, het is een kl*te situatie en ik weet niet zo goed wat ik kan doen. We hebben nu afgesproken een maand even helemaal geen contact (kijken hoe het leven zonder elkaar is en van een aftand de relatie te kunnen bekijken)

Krijg ook een beetje tegenstrijdige gevoelens van me vriend, het was een pauze, toen misschien is uit beter, vervolgens was het een 'paus-uit' (volgens hem tussen een pauze en uit in) maar sinds we elkaar hebben gezien is het een pauze... We hebben natuurlijk die laatste nacht elkaar gezien en vandaag, die beide keren kon hij niet van me afblijven (nu kan die me dus ineens wel aanraken) me handje vasthouden knuffelen en zelfs nog een kus gegeven.

Kortom mijn vriend weet ook niet zo goed wat hij moet doen. Mijn moeder zegt dat mannen altijd vaag zijn dus neem aan dat hij daarom zou tegenstrijdig is (?)

Ik weet niet zo goed wat ik nog kan doen, wat dit betekend en hoe ik dit het beste kan aanpakken...
« Laatst bewerkt op: 02 mei 2019, 21:11:16 door Kaasdipje »

cherrypie

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 18 mei 2019, 18:50:27 »
Als het zo is dat het van zijn kant wat minder is, is het denk ik wel verstandig even een pauze te nemen. Dan kan hij even afleiding zoeken, misschien erachter komen of hij wat mist en ik denk ook even verlangen naar jou groeien (als hij idd van je houdt). Misschien is jouw affectie, liefde en aanwezigheid iets te vanzelfsprekend voor hem gaan worden en heeft hij het even nodig het meer te waarderen. Dat kan soms door het even niet te krijgen.

Ik zou van jou kant ook even niet heel veel actie ondernemen in jullie pauze. Ik snap dat dit heeel moeilijk kan zijn, maar dat is beter dan erop te zitten wanneer hij juist even afstand nodig heeft. Als je aanvoelt dat het lang genoeg is geweest, of hij zelf naar jou reikt dan kun je even kijken of de chemie er weer meer is.

Succes <3

Stoerchick

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 18 mei 2019, 21:31:09 »
Als het zo is dat het van zijn kant wat minder is, is het denk ik wel verstandig even een pauze te nemen. Dan kan hij even afleiding zoeken, misschien erachter komen of hij wat mist en ik denk ook even verlangen naar jou groeien (als hij idd van je houdt). Misschien is jouw affectie, liefde en aanwezigheid iets te vanzelfsprekend voor hem gaan worden en heeft hij het even nodig het meer te waarderen. Dat kan soms door het even niet te krijgen.

Ik zou van jou kant ook even niet heel veel actie ondernemen in jullie pauze. Ik snap dat dit heeel moeilijk kan zijn, maar dat is beter dan erop te zitten wanneer hij juist even afstand nodig heeft. Als je aanvoelt dat het lang genoeg is geweest, of hij zelf naar jou reikt dan kun je even kijken of de chemie er weer meer is.

Succes <3