Auteur Topic: Mijn vriend praat met meiden  (gelezen 1341 keer)

Luniita

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 27 januari 2021, 23:50:50 »
Beste.,

Ik zit heel erg in de knoop met mij zelf. Ik ben via een vriendin erachter gekomen dat mijn vriend (waar ik over een jaar nu een relatie mee heb) een tinder account heeft. Ik heb hem natuurlijk direct ermee benaderd, echter ontkennende hij alles. Ik schrok mij kapot natuurlijk omdat ik hem eigenlijk altijd 100 procent heb vertrouwd en kon het oprecht niet geloven. Ik had en heb nog steeds het gevoel alsof dit mij niet is overkomen maar iemand anders, zo onwerkelijk.

Ik confronteerde dus mijn vriend en alles wat er uit kwam was leugen achter leugen. Ik had een onderbuik gevoel. Ik ben goed in luisteren en merkte dat zijn verhaal niet klopte, hè was zeer tegenstrijdig. De ene keer zei hij dat het vast een nep account was, toen dat het voor onze relatie was, toen zei hij dat het tijdens onze slechte periode was... kortom het verhaal veranderde vaak. Wij hebben een pittige maand gehad en dat is dan ook de periode geweest dat hij met meiden begon te praten. In die moeilijke periode gaf hij ook eerlijk aan dat hij niet wist wat hij wou , niet wat zijn plannen waren in de toekomst , niet wat hij van mij wou etc. Ook sprak hij zijn moeder normaal elke dag en die maand nam hij afstand van haar. Het ging niet goed met hem , maar is dat een rede om met meiden te gaan praten? Na die periode ging het weer een stuk beter met ons en was het zoals eerst.

Nu komt het tweede deel, ik was natuurlijk super nieuwsgierig naar wat er allemaal speelde gezien het feit dat hij mij niet veel vertelde. Ik moest antwoorden krijgen want ik ging van binnen kapot. Het is mij toen ook gelukt om in zijn Instagram binnen te komen. Daar bevond zich het ergste wat ik maar kon bedenken.... conversaties met meiden.

Voor dat ik verder ga met mijn verhaal, ga ik even terug op het tinderverhaal. Mijn vriend beweerde dat hij niet meer op tinder zat sinds die moeilijke periode. Mijn vriendin die mij foto’s doorstuurde, gaf aan dat hij online was en dat het ook te zien was op de foto’s, of te wel hij was nog wel actief ook al ging het beter tussen ons. Ik heb hem hier ook mee geconfronteerd, echter bleef hij ontkennen en beweerde hij zelfs dat hij de app niet had gebruikt, zelfs niet had gezwipt of gepraat met de meiden. Dat verhaal klonk natuurlijk super apart in mijn oren omdat ik duidelijk bewijs had dat hij online was.

Terug op het insta verhaal, ik heb de conversaties gelezen en die begonnen voornamelijk rond de tijd van zijn moeilijke periode, of hoe je het ook kan noemen. Echter is een conversatie zo lang door blijven gaan dat tot de dag dat ik zijn Instagram bekeek er nog steeds gechat werd. Het waren allemaal super basic conversaties, denk daarbij aan, hoe oud ben je , wat doe je etc, maar hij flirtte vaak door te vragen of ze wouden afspreken om een wijntje te drinken, koffie in het park, lunchen... heel apart. Het is nooit zover gekomen, gezien de conversaties te zien. Maarja, hij heeft wel doodleuk met iemand lopen praten voor een lange periode en vooral heel erg gepust, heel desperate, om met meiden af te spreken.

Dit is natuurlijk een best heftig verhaal, ik snap het ook echt niet. Ik heb hem vandaag ermee geconfronteerd dat ik weet dat hij met meiden praat en dat hij gevraagd heeft aan meerdere om af te spreken. Hij werd direct boos en had het recht op aan over privacy schending. Hij vond het zeer ongepast dat ik in zijn privé dingen ging kijken. Maarja wat moet ik dan doen? Het is voor mijn eigen belang.

Mijn vriend gaf aan dat het alleen gedurende die periode was en dat het hem spijt, hij vond het niet belangrijk en zag het zeker niet aan als vreemdgaan. Hij vindt dat ik mij dramatisch gedraag. Ik natuurlijk totaal niet, ik vind het super apart dat hij de behoefte heeft om met andere te praten en zich zelfs open steld om af te spreken.
Hij gaf aan dat hij dit deed om er achter te komen hoeveel hij om mij geeft. Goede smoes vindt je niet? Ik heb hem er op gewezen dat als hij het eerlijk had verteld er waarschijnlijk niet eens zo’n groot probleem van was gekomen, het gaat mij om het achterhouden en het geheimzinnig gedoe en vooooooraal het LIEGEN. Het zit mij heel erg zwaar en zit in de knoop met mijn morele ideeën.

Er is natuurlijk niks gebeurt maar stel je voor dat ik er niet was achter gekomen? Wat was er dan van gekomen? Van die afspraak zaterdag met een andere meid? Een kopje koffie drinken en lopen door het park? Ja hahah echt om te lachen.

Hij heeft spijt zegt hij en heeft duidelijk gemaakt dat hij alleen interesse in mij heeft en van mij alleen houdt. Hij heeft altijd alleen toekomst plannen met mij gehad en vindt dat ik hem een tweede kans moet geven omdat hij niet wist dat dit mij zo’n pijn zou doen. Hoe kan hij niet weten dat dit zeer ongepast is tijdens een relatie ? Weet jij het? Hij heeft alle conversaties verwijderd op Instagram en reageert niet meer op de dames, hij verwijderd alles omdat hij vindt dat hij zo laat zien dat ik de belangrijkste ben voor hem. Snap jij het?
Ik heb het gevoel alsof hij onzeker is en hij aandacht wilt voor zijn ego. Ik studeer nu Rechten en hij zit door Corona alleen maar thuis achter te computer te gamen. Ik heb het idee alsof hij zich geen man voelt op het moment en daarom misschien de aandacht zocht bij vrouwen zodat zijn ego omhoog kan krijgen? Maargoed, als dat zo zou zijn, dan zou hij toch niet zo ver gaan dat hij zelfs af gaat spreken met meiden voor een koffie (tenminste dat stond op de planning voor zaterdag). Het is vandaag woensdag, ik kon helaas niet wachten tot zaterdag omdat mijn woede zo hoog zat en ik alles wou weten.
Is dit een man die werkelijk van mij houdt zoals hij beweert ? Wat is dit gedrag? Wat wilt hij? Is hij niet zeker van een relatie ?

Hij heeft toekomst plannen voor ons: huisje boompje beestje, dat initiatief is vanuit hem gekomen en toch zoekt hij aandacht bij andere ... waarom is hij dan bij mij? Waarom kan hij mij niet los laten? Is hij wel echt met mij?
Ik snap er niks meer van. Het is een mentale rollercoaster.

Ik heb tegenstrijdige gedachtes. Ik heb een hele sterke band met mijn vriend en vind dat tweede kansen moeten bestaan. Maar wat hij heeft gedaan is dat überhaupt wel goed te praten. En erger nog, kan ik er mee leven, het gevoel van jaloezie, het verlies van mijn vertrouwen in hem, kan ik daar mee leven? Is dat wel gezond voor mij om het te proberen zeg als ik daar voor open sta? Ik kan mijn hersenen niet uit zetten, ik wil graag antwoorden. Ik hoop dat jullie mij jullie ervaringen kunnen delen zodat ik misschien begrip kan tonen, achter dingen kan komen, bewust worden van dingen waar ik mij misschien niet mee bezig ben... noem het maar op. Want natuurlijk, ben ik degene die later de keus moet maken. En mijn keus is voor nu afstand. Mijn keuze is om afstand te nemen en om te kijken hoe hij reageert op de situatie en daar uiteindelijk uit halen of hij het waard is om het opnieuw ooit te proberen. Mijn hart zegt ik wil hem een tweede kans geven maar mijn hersenen zeggen, laat hem gaan.

Iroh

• Tourner dans le vide
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 28 januari 2021, 17:47:17 »
Ik zou je aanraden om goed na te denken over wat je nu écht wilt. Vertrouw je hem? Zie jij een toekomst voor je met iemand die je bedriegt en er steevast over liegt? Ik zou het wel weten. Naar mijn idee verdien jij veel beter dan deze manipulatieve zak.
❝If you look for the light, you can often find it. But if you look for the dark, that is all you will ever see.❞

Floortje92

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 28 januari 2021, 20:21:25 »
wat een rot verhaal meid! je moet je eigen gevoel volgen. ik zou zelf het liegen erger vinden dan dat hij in een moeilijke periode op tinder heeft gezeten en heeft gechat voor afleiding. ik kan me best voorstellen (zou het zelf niet doen) dat de aandacht en afleiding dan kunnen helpen. maar dat liegen lijkt wel echt van kwaad tot erger te worden. gaat het vertrouwen ooit nog goedkomen? hoeveel je voor hem voelt en of je hem ooit nog kan vertrouwen kun je alleen zelf bepalen. wellicht kun je hem voor het blok zetten: volledige eerlijkheid over alles of je maakt het uit?

« Reactie #3 Gepost op: 02 februari 2021, 11:46:32 »
Dont do it he is not worth it :(.
Stel je voor je geeft hem een kans en hij fokt het weer over... dan heb je zoveel kostbare tijd van je carrière weggegooid oh Hell nah.. he done al ready the done head hises

PinkieWink

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 12 februari 2021, 20:00:31 »
Wat als je er niet achter was gekomen? Had hij het überhaupt wel eerlijk tegen je gezegd of voor altijd stil gehouden? Hij heeft het nu steeds ontkend in plaats van eerlijk toe te geven en zo te horen heeft ie eerder spijt dat jij er achter bent gekomen dan van de betreffende daad. En ook dat HIJ boos wordt omdat je op zijn profiel hebt gekeken in plaats van schuldig voelen dat hij het heeft gedaan en ook nog eens zo recent.

Ik krijg hier persoonlijk echt de kriebels van en het zou me nooit meer lukken hem te vertrouwen. Ik zou het hem duidelijk maken dat dit je heel erg heeft gekwetst en je graag samen zou willen zijn met hem maar dit je vertrouwen behoorlijk beschadigd heeft. Laat het hem goed snappen dat hij geluk heeft dat je het nog wilt proberen met hem. Voor mij zou dit echt einde relatie zijn maar ik snap heel goed dat je er niet zomaar mee wilt stoppen.
"Which do you want - The pain of staying where you are, or the pain of growth?"

Mint

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 22 februari 2021, 20:40:41 »
Dit is natuurlijk een persoonlijke keuze, vele kunnen hun vriend(in) een tweede kans geven, je stopt namelijk toch niet meteen met houden van die persoon? Je vertrouwen in hem is nu gebroken, en als je hem een tweede kans zou geven, moet hij die zeker en vast terug leren te verdienen.
Ik snap hem ook wel hoor dat hij boos wordt over zijn privacy, maar natuurlijk kan ik het jou ook niet kwalijk nemen dat jij hem niet vertrouwde en daarom door zijn Instagram ging.
Je hebt ondertussen al zo een lange relatie met hem, dus ik snap absoluut dat dit een heel moeilijke keuze is. Je wil hem niet kwijt, maar tegelijkertijd heeft hij iets gedaan dat jou zo hard gekwetst heeft dat als jullie verder gaan in jullie relatie er nog veel tijd zal nodig zijn voor het weer 'normaal' tussen jullie kan worden, als dat überhaupt nog zou kunnen. Je hoofd zal denk ik altijd wel bang zijn dat hij dit nog een keer zou doen.
Je keuze om afstand te nemen is erg goed denk ik, zo kan je alles even laten bezinken en beter nadenken over wat jij wil en zoals je dan ook zegt kan jij zien hoe hij op de situatie reageert. Het kan natuurlijk even goed zijn dat hij toch weer met meiden zal gaan praten, want jullie zitten in een 'dipje' dus misschien gaat hij dan toch weer aandacht bij andere zoeken, maar dan denk ik ook wel dat jij zeker van je keuze kan zijn.