Auteur Topic: Hem vergeten  (gelezen 356 keer)

Ahjkr

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 16 april 2018, 16:15:59 »
Hai,
Laatst heb ik ook al een forum gemaakt over de desbtreffende jongen, hij heeft me toen een aantal keer gevraagd, maar hij wist dat ik rustig aan wou doen. In de tussentijd zijn er 2 ruzie's geweest, die hij nogal zwaar heeft opgevat. Hij dacht dat ik hem aan het lijntje hield, maar toch weet hij ook dat als hij me nu had gevraagd dat ik ja had gezegd. Afgelopen zaterdag heeft die gezegd, dat hij niks meer voor me voelde, het gevoel was weg. Dit deed die bij het uitgaan, hij gedroeg zich al vreemd en keek me voor die tijd niet aan. Hij zei dat die het wou zeggen bij het afspreken, maar dat ging niet door. Toch snapte ik dit niet, die avond deed die droog op app, maar de dagen ervoor waren zoals altijd. We spraken nog over een relatie, en ga zo maar door. Ik was er kapot van, en heb hem nog een lang bericht gestuurd. Hij had ook in zijn insta gezet dat die een grote fout had gemaakt. Wat blijkt, hij vond me wel leuk zei die de volgende ochtend. Ik wist niet wat ik moest doen, ik moest nadenken, hij wou verder, ik had mijn twijfels. Die avond ervoor heeft die me in mijn ogen gekeken en gekwetst, heeft die gezegd dat die geen ander heeft gefixt, maar wat blijkt, die avond heeft die dat gedaan. Hij zegt dat dit nadietijd is gebeurd, maar ik weet het niet. Bij dit meisje, heeft die ook onze problemen opgenoemd. Deze jongen heeft me bedrogen, tegen me gelogen. Maar ook al heeft die me bedrogen, ik wou nog voor hem vechten. Nadat ik te weten ben gekomen dat die een ander meisje heeft gezoend, wil hij niks meer. Doet alleen maar droog, heeft geen spijt dat die met een ander heeft gezoend, maakt mij alleen maar verwijten. Misschien maar beter ook. Ik zit nu al sinds zaterdag te janken, krijg geen hap meer door me keel en wil alleen maar in bed liggen. Ik heb me ook weer gesneden door hem, emotioneel kon ik het weer niet aan. In een opwinding heb ik dit perongeluk ook gezegd tegen hem, super dom. Hij wil er nog voor me zijn als vrienden. Ik heb hem gezegd dat ik dit niet kon, en dat dat nooit zou gaan werken. Hij wou vanavond praten. Toch denk ik dat het beter is voor mij om dit niet te doen, toch twijfel ik. Ik weet van mezelf dat ik naïef en dom ben, maar ik wil hem niet kwijt. Al verdiend hij mij niet meer, en zal ik hem mij moeten laten missen. Hij zei dat die van me hield, maar als die echt van me had gehouden, had die mij dit niet aangedaan, denk ik dan.

Moet ik vanavond met hem praten? Verdiend die dat nog nadat die me auberhaupt zo heeft gekwetst? En hoe moet ik verder zonder hem?
« Laatst bewerkt op: 16 april 2018, 16:24:50 door Ahjkr »

Eevee

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 16 april 2018, 16:57:01 »
Ok, de punten op een rij:
Moet ik vanavond met hem praten?
Wat verwacht je nog ervan? Hij wil vrienden zijn, jij wilt over hem heen komen. Als je jezelf wilt beschermen, dan lijkt het mij beter om hem te laten en niet meer te praten. Afstand werkt veel beter dan 'doorgaan als vrienden' terwijl je nog gekwetst bent.

Verdient hij dat nog?
Mmm.. dan gaan we denken in termen zoals 'straffen' en 'boeten' voor wat hij gedaan heeft. Ja, hij is naar geweest en hij heeft je gekwetst. Ik denk dat het beter is om de eer aan jezelf te houden en hem te laten door niet met hem te praten.

Hoe je verder moet?
Je moet jezelf wel de tijd gunnen, het is heel recent gebeurd. Natuurlijk ben je nu nog gekwetst, die gevoelens zijn niet opeens weg. Deze dingen kan je doen:
- Afstand bewaren; je komt niet over hem heen als je blijft praten met hem. Dan blijf je toch weer (onbewust) hopen, jezelf ergeren, oude wonden openhalen.
- Afleiding zoeken; zorg dat je dingen blijft doen waar je positieve energie van krijgt. Denk aan: praten met vrienden, tijd steken in je hobby's en interesses, desnoods een half uurtje wandelen.
- Jezelf niet te zwaar aanrekenen voor wat er gebeurd is; je mag verdrietig zijn, je mag erom huilen en je mag momenten van zwakte voelen. Daar is niks mis mee en hoort bij het proces. Gun jezelf de ruimte en tijd om het te verwerken, er zijn helaas geen instructies voor het verwerken van verdriet en ook geen looptijd van hoe lang dat kan duren.
- Er is een leven zonder hem mogelijk. Het is logisch dat je dit nog niet ziet, maar de enige manier om daar te komen, is door op momenten van zwakte jezelf eraan te herinneren dat er meer is dan alleen deze jongen. Ondanks dat je nog momenten zal krijgen dat je hem enorm mist en hoopt dat alles anders was, moet je voet bij stuk houden bij de feiten: jij voelt je gekwetst, hij wil vrienden blijven, jullie hebben geen veilige/stabiele basis om iets te beginnen, je kan beter zonder hem doorgaan.

Hang in there, het zal uiteindelijk slijten.

Ahjkr

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 16 april 2018, 21:08:11 »
Ik ben uiteindelijk niet met hem af gaan spreken. Over het snijden deed die eerst nog begripvol, tot dat dit omkeerde, omdat ik geen foto wou sturen, wat mij nogal logisch lijkt. Hij trapte me de grond in ''ik moest stikken in me scheermesje'' ''verticaal voor de aandacht, horizontaal voor het resultaat'' hij wil die gesprekken niet verwijderen, want dan kan die me nog altijd uitlachen. ''Ik moest het niet doen met een scheermes, maar met een betere mes'', waarbij die ook een foto stuurde. ''Als ik het deed, dan moest ik het goed doen''. Vervolgens maakt die een instastory zoals die altijd doet, met muziek, maar zoomt die extra in op een bepaald mesje. Ook probeert die me jaloers te maken met zijn ''best friend'' door een foto te plaatsen met daaronder ''sometimes its hard to face reality''. Die zin heeft die vandaag ook al tegen mij gezegd. Ik wist niet dat deze jongen zo erg was, zo zie je maar weer van wie je het niet verwacht. Ik ben nu ook zo bang dat die het gaat doorsturen... Wat moet ik doen?

Eevee

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 17 april 2018, 00:34:51 »
Hij reageert behoorlijk extreem, tegen het ongezonde aan. Kennelijk heeft hij het heel hard nodig, dat vernederen en de baas spelen over iemand.

Ik denk dat je hem het beste kan negeren, geen aandacht meer geven. Zijn er mensen in je omgeving waarmee je kan praten? Hij heeft echt issues.

Julia

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 17 april 2018, 09:00:53 »
Probeer maar zo te denken: als hij dit daadwerkelijk gaat doorsturen zegt dat meer over hem dan over jou. Ik denk dat de meeste mensen juist zoiets zouden hebben van waarom stuur je zoiets door?
Probeer jezelf erboven te zetten, geef hem geen aandacht meer. Hij is dit echt niet waard.

Ahjkr

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 17 april 2018, 14:51:23 »
Nadat ik hem op alles heb geblokt, en gewoon even rust wou, hebben mijn vriendinnen contact met hem opgenomen. Wat die nou eigenlijk voor enorme klootzak was, en waarom die niet normaal heeft kunnen reageren. Hij vond het dom wat ik had gedaan, gaven mijn vriendinnen verwijten. Daarna krabbelde die terug, hij had spijt, wist niet wat die ermee moest, had nooit zo willen reageren. Hij wou zijn excuses aanbieden, na twijfelen heb ik hem ontblokt op app. Hier kwam een ongeloofelijk lang verhaal uit, hij had me nooit zo moeten behandelen, hij had nooit zo moeten reageren, hij zou het snappen als ik hem nooit weer zou zien en praten, hij zag zijn fout in, en ik had nog zoveel om voor te leven.  Hij had het nooit mogen doorsturen naar een vriend, maar op dat moment wist die niet wat die moest doen. Ik kan zijn gedrag niet accepteren, en ik kan zijn excuses niet aannemen. Morgen kan die weer anders gaan praten, dit heb ik gezegd, en dit begreep die. Hij wou het normaal eindigen, maar hiervoor is teveel gebeurd. Ik heb gezegd dat het jammer is dat het zo moest eindigen, en wat er is gebeurd. Ik heb gezegd dat het goed is om even geen contact te hebben, vanuit beide kanten. Dit begreep die, als er iets was kan k hem altijd appen, ik heb gezegd dat dit niet handig is, ik moet eerst voor mezelf alles op een rijtje hebben, en rustiger worden. Ik heb gezegd dat die mij ook nog altijd kon appen, ook al hebben we het niet geëindigd als vrienden. Hij zei als laatst ''dan houd het hier nu eventjes op denk ik''. Voor mij geeft dit zoveel meer rust, ik voel me beter omdat die het toch zo heeft afgesloten. Ook al verdiend die jongen geen woord meer van me, ik zal nog altijd om hem geven. En hoop dat die zoveel spijt gaat krijgen, maar dan is die te laat..

Eevee

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 17 april 2018, 20:44:02 »
Precies, dan is hij te laat.

Goed gedaan, ik denk dat dit de juiste beslissing is.
Blijf afstand houden, je hebt tijd nodig voor jezelf.