Auteur Topic: Cultuurverschil, word het een probleem?  (gelezen 552 keer)

Ahjkr

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 30 november 2018, 21:32:08 »
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen..

Ik heb nu bijna een halfjaar een relatie met een moslimse jongen. In het begin merk je daar vrij weinig van, ook omdat hij gewoon rookt en drinkt, en hij niet heel streng gelovig is. Zijn ouders daarin tegen wel, ze willen me ook niet ontmoeten etc. Gisteren kregen wij het over het onderwerp ''samenwonen'', dit was meer als grap, want je weet nooit wat er in de toekomst kan gebeuren. Toch zei die ''varkensvlees komt niet in mijn huis '' en dat zijn kinderen gewoon een islamitische opvoeding kregen. Hierdoor heb ik gezegd, wat we dan nog met elkaar deden, want dan hebben we geen toekomst. We hebben gezegd dat het beste is, dat we er beide even over na moeten denken. Toch zei die toen al snel, dat hij daar niet over na kon denken, hij wou me niet kwijt, houd teveel van me, heeft pijn in zijn hart als die daar over na moet denken. Maar ik heb ook gezegd dat als we nu doorgaan en gewoon gaan genieten, dat we in de toekomst nog meer pijn zullen lijden, omdat we dan ook uit elkaar moeten, maar dan na een langere tijd van samen zijn. Toch wil ik hem niet kwijt, ik wil dat het ons samen lukt. Maar toch twijfel ik.

Ik hoor graag van jullie ervaringen / tips. Hoe zouden jullie het aanpakken? Zouden jullie het nu meteen al afkappen om jezelf nog meer pijn te besparen?

Ms.Jackson

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 30 november 2018, 22:48:39 »
Hoe oud zijn jullie?
Ik was Encore.
''Hope that we feel this, feel this way forever.''

Sadsloth

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 30 november 2018, 22:58:28 »
Niet doen. Ik ben zelf behoorlijk gelovig, maar (nog) niet zo streng in de leer. Ik zou niet met een ongelovige kunnen samenwonen of een relatie krijgen. Jullie verschillen behoorlijk in ideologie, maar zoals MJ opmerkt: ik weet niet hoe oud jullie zijn en hoe serieus deze date voor je is.
Alles is zo donker

Carmenneke

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 03 december 2018, 02:19:52 »
Ik zou het niet doen.
Zelf ben ik ongelovig en ik zou geen relatie kunnen hebben met een gelovige.
Wat je gelooft, maakt wel voor een heel groot deel uit hoe je de kleinste basisdingen anders doet. Hoe sta jij in het leven? Wat zijn zijn gedachten over de keuzevrijheid van zijn kinderen? Hoe kijkt hij aan tegen homoseksualiteit? (ik bedoel maar, je kan best een zoon krijgen die op jongens valt. Hoe wil je dat zijn vader hier over denkt?) Hoe kijkt hij aan tegen jouw vrijheden om te gaan en staan waar je wil?
Het feit dat hij al zegt dat zijn overtuiging de dienst uit gaat maken en hij niet bereid is om jouw idealen en de zijne te mengen zegt genoeg denk ik?
Ik zou niet kunnen leven met een man die daar heel anders over denkt.

Iedereen wil het beste voor zijn kind.
Voor mij zou dat zijn dat ik mijn kinderen vrij opvoed, dat ze respect hebben en voorderest doen waar ze zelf achter staan.
Ik kan me voorstellen dat als je gelovig bent, en je niet maar 1 "leven" hebt, en hoe je hier gedraagt uitmaakt voor hoe het hiernamaals eruit ziet, dat je opvoeding er heel anders uit ziet.
Alleen ligt dat vaak anders dan "het beste" van iemand die niet gelooft. Zelfs tussen religies zit al heel veel in qua hoe een opvoeding is.

Voor mij een porto

Crystalfire

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 03 december 2018, 10:47:43 »
Ik zou het absoluut niet trekken, en er dus zeker ook niet aan beginnen.
 Drums, basslines, kicks and snares || Fave tune ♥

Bloempot

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 03 december 2018, 10:49:12 »
Ik zou het niet trekken.
Hij verandert niet en dat is zijn recht, evengoed dat jij niet hoeft te veranderen/aan te passen.
Frankly, my dear, I don't give a damn.

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 03 december 2018, 12:32:47 »
Ik heb zelf anderhalf jaar een relatie met een Turkse jongen. Het is wel te doen, maar je moet bepaalde dingen laten varen. Hoe belangrijk is het bijvoorbeeld voor jou dat je wel varkensvlees in huis hebt later? Wat vindt hij er dan van dat zijn ouders je niet willen ontmoeten? En jouw ouders?
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

Iroh

• Tourner dans le vide
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 03 december 2018, 12:48:49 »
Persoonlijk zou ik bij voorbaat al afhaken als blijkt dat iemand gelovig is. Ik zou niet met iemand samen kunnen leven die wil dat mijn kinderen op een manier worden opgevoed waar ik totaal niet achter sta en mij/de kinderen religieuze regels zou opleggen (zoals geen varkensvlees eten). Het verschil in ideologie, normen en waarden is voor mij veel te groot en ik zou daar denk ik doodongelukkig van worden.
❝If you look for the light, you can often find it. But if you look for the dark, that is all you will ever see.❞

Roses

• Global Moderator
  • I see beauty in everything, but me
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 03 december 2018, 14:29:11 »
Persoonlijk zou ik bij voorbaat al afhaken als blijkt dat iemand gelovig is. Ik zou niet met iemand samen kunnen leven die wil dat mijn kinderen op een manier worden opgevoed waar ik totaal niet achter sta en mij/de kinderen religieuze regels zou opleggen (zoals geen varkensvlees eten). Het verschil in ideologie, normen en waarden is voor mij veel te groot en ik zou daar denk ik doodongelukkig van worden.
This night is sparkling ✨ || Do you know how many fucking times I've cried for you?

Estranged

• Global Moderator
  • Koekoek
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 04 december 2018, 22:40:54 »
Inderdaad, ik zou niet bereid zijn daar concessies in te doen. Als jij dat wel bent, dan kan het wel slagen. Maar één van de twee partijen zal dan altijd moeten inbinden voor de ander denk ik en dat gaat te ver. Natuurlijk moet je in een relatie altijd concessies doen maar ik denk dat dit hier te ver zou gaan.

FlowerYoongii

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 06 december 2018, 16:34:59 »
Ik denk dat het wel mogelijk is, maar dat het wel lastig gaat worden.