Auteur Topic: Crush bedroog haar met mij  (gelezen 243 keer)

Marie

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 04 december 2018, 15:14:42 »
Deze zomer ben ik voor de eerste keer smoorverliefd geworden op een jongen uit mijn jeugdbeweging. Helaas zit hij al meer dan drie jaar lang in een relatie met een ander meisje uit mijn jeugdbeweging. Ik begon met hem te praten, we spraken met elkaar af en stuurde elkaar dagelijks berichtjes. Ik wilde niet gaan slapen omdat de realiteit letterlijk beter was dan alles wat ik maar kon dromen. Ik wist dat hij een vriendin had, maar dat veranderde mijn gevoelens niet. Al had ik natuurlijk helemaal geen hoop op iets meer tussen ons.

Tot op de avond (wanneer we allebei wat gedronken hadden) dat hij me meenam naar een afgelegen plekje. Daar zaten we met ons tweetjes, te praten zoals we gewoon waren en alles was perfect. Het kon bijna niet beter, tot hij zo dicht kwam en zijn lippen de mijne raakten. Mijn eerste kus, in een warme zomernacht, onder een open sterrenhemel, zo romantisch... Maar dan vergat ik even de hele situatie: mijn crush had zijn vriendin bedrogen met mij. Wat voor iemand ben ik? Wat doe ik dat meisje aan?

Maar de volgende dag gebeurde het opnieuw, en daarna nog eens en nog eens. Ik besefte hoe fout het was, maar vanaf dat hij voor mij stond, vergat ik alles behalve hem. Ik vertrouwde hem voor de volle 100% en stelde me gerust dat alles goed ging komen. De situatie was duidelijk: hij wilde mij en ik wilde hem, maar het is niet zo evident om zo'n lange relatie in 1 2 3 op te geven. Binnenkort ging het gebeuren: hij ging het uitmaken. Hij stelde dat uit, maar ik gaf hem die tijd. Ik wilde hem alle tijd geven die hij nodig had, want ik had een geweldig vooruitzicht.

Plots hoorde ik niets meer van hem. Geen berichtjes meer, geen geheime afspraakjes meer, zelfs geen oogcontact wanneer ik hem op onze jeugdbeweging zag. Meer en meer werd ik onzeker over wat er in zijn hoofd om ging. Had hij twijfels? Had hij misschien spijt?

Ik vroeg hem om nog eens te praten na die eindeloze maand. Ik zal nooit vergeten wat hij me toen zei: "ik zie haar doodgraag en ik wil haar echt nooit kwijt". Hij had spijt van alles wat er gebeurd was. Zo'n mooie woorden, maar jammer genoeg niet voor mij. Daar stopte het voor ons. Hij kon verder in zijn relatie en ik bleef over met mijn gebroken hartje. De gelukkigste tijd van mijn leven veranderde in de ongelukkigste tijd.

Het is iets wat ik nooit zal vergeten, of dat positief of negatief is, laat ik in het midden. Deze dingen heb ik wel geleerd: liefde maakt blind & jongens zijn klootzakken.

Zijn er mensen die een gelijkaardig verhaal hebben meegemaakt?

xJustOneLife

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 04 december 2018, 17:24:48 »
Ik begrijp dat je teleurgesteld bent. Maar zoals je zelf zegt, een relatie van drie jaar is niet niets. Hij heeft een vergissing gemaakt, heeft daar waarschijnlijk spijt van en heeft ervoor gekozen om bij zijn vriendin te blijven. Daarbij noem je hem een klootzak, maar jij zat zelf ook fout door ermee door te gaan. Althans, dat is mijn mening, de meningen verschillen daar vaak over.

Zelf heb ik eens seks gehad met iemand waarvan ik wist dat hij een vriendin had (heeft). We waren op een feest en ik wilde het eerst niet, want ik wist dat hij een vriendin had. Maar toen ik veel had gedronken, gebeurde het toch. Ik voelde me de dag erna zo schuldig tegenover zijn vriendin, maar het was niet aan mij om het haar te vertellen. Gelukkig voelde ik niets voor hem.

Al met al hoop ik dat je er gauw overheen komt en een jongen vindt die 100 procent voor jou gaat :)
If loving meant living, then I wouldn't die ♥

Crystalfire

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 04 december 2018, 17:35:05 »
Naar dat je dat mee hebt moeten maken. Maar hij is nu duidelijk geweest, hij kiest voor haar, en in een relatie van 3 jaar is dat best begrijpelijk.

Ik persoonlijk had wel allang de vriendin ingelicht. Misschien geen volwassen aanpak, maar ik zou er niet mee kunnen leven. Zij denkt nu waarschijnlijk nog steeds dat haar lieve vriend oh zo trouw en heilig is, maar zij verdient ook om te weten hoe hij werkelijk is. Dat zou ik ook waarderen als iemand dat mij zou vertellen.
 Drums, basslines, kicks and snares || Fave tune ♥

Hopelesswanderer

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 06 december 2018, 16:18:33 »
Jouw verhaal is echt heel erg herkenbaar voor mij! Ik heb een paar jaar geleden iets soortgelijks meegemaakt met mijn buurjongen die ook een vriendin had, maar waar ik echt smoorverliefd op was. Ik voelde me hartstikke schuldig tegenover zijn vriendin, maar als ik bij hem was of iets van hem hoorde, was er alleen maar ruimte voor hem en dat moment in mijn hoofd (hoe zweverig dat ook klinkt haha). Bij ons is het toen ook hetzelfde afgelopen; hij koos voor zijn vriendin en ik miste hem vreselijk, maar kon zijn keuze wel accepteren, omdat ik wist waar ik aan was begonnen. We hebben wel afgesproken dat hij het aan zijn vriendin zou vertellen en dat heeft hij gelukkig ook gedaan - uiteindelijk heeft die relatie geen stand gehouden. In de jaren erna hebben we nog af en toe contact gehad (nu niet meer; hij heeft inmiddels een andere vriendin en ik een vriend), maar het was op dat moment gewoon niet meant to be. Nu ik er op terug kijk, heb ik (ondanks dat ik me er absoluut van bewust ben dat het eigenlijk echt niet kon) geen spijt dat dit allemaal gebeurd is. Ik heb het toen zo ontzettend leuk met hem gehad, het voelde echt allemaal als een soort romantische film en ik ben heel blij dat hij mijn eerste zoen was. In het begin had ik zeker een bittere nasmaak, maar uiteindelijk blijven de leuke herinneringen vooral boven komen. Wel moet ik zeggen dat ik nog steeds een zwak voor hem heb en dat als we elkaar tegen zouden komen en we zouden allebei single zijn, ik niet zo kunnen uitsluiten dat er misschien weer iets zou gebeuren.

Ik hoop dat het voor jou uiteindelijk ook een fijne herinnering gaat zijn, want om je eerste kus en zo'n fijne tijd te kunnen delen met iemand waar je zo ontzettend gek op bent is ondanks alles toch iets moois. En ik begrijp je schuldgevoel naar zijn vriendin toe echt heel goed; bij mij luchtte het wel op toen zij het eenmaal wist, maar dat is voor iedereen natuurlijk anders. Liefde kan écht blind maken, het klinkt supercliché maar als je het zelf zo hebt gevoeld klopt het echt.