Auteur Topic: Ben ik gebruikt?  (gelezen 343 keer)

M...2002

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 09 januari 2020, 17:45:02 »
Hey allemaal,

Afgelopen weekend is er iets gebeurd waar ik me heel erg rot om voel..

In de afgelopen zomervakantie is er heel erg veel gebeurd. Ik heb veel nieuwe vrienden gemaakt; ik zat in een nieuwe vriendengroep. In die vriendengroep zat er 1 jongen (noem hem even Thomas), en voor mij leek het alsof we elkaar echt leuk vonden.
Het was wel altijd al erg wisselend met hem; de ene keer liet Thomas écht merken dat hij me leuk vond (hij zei het letterlijk tegen mij en tegen anderen, liet mij mezelf echt speciaal voelen en ga zo maar door). Ik bleef ook heel vaak bij hem slapen in de vakantie en we zijn ook veel verder gegaan samen (als je begrijpt wat ik bedoel).
We waren allebei klaar met ons examenjaar (hij was geslaagd en ik helaas gezakt), wat betekende dat Thomas een opleiding zou gaan doen en ik op onze oude middelbare school bleef zitten.

Na de zomervakantie zou hij een heel stuk verderop gaan studeren en ook daar gaan wonen. Dit was dus wel iets waar ik tegenop zag, want hij was nogal onduidelijk over of we nou echt iets hadden of niet, omdat hij heel erg wisselend deed en als ik erover begon deed hij heel erg vaag.
Daarnaast was er ook nog een andere jongen (noem ik even Tim) die mij leuk vond en daar zat Thomas nogal mee. Thomas voelde zich namelijk ''schuldig'' als hij met mij zou gaan terwijl hij wist dat zijn vriend mij leuk vond.

Oké, nu klinkt het misschien allemaal een beetje vaag en verwarrend, maar even voor de duidelijkheid: Ik ben zo goed als de hele zomervakantie bij Thomas geweest, als ik niet bij hem was belde hij me elke dag en hij heeft mij mijn eerste ''ervaringen'' gegeven. Hij wist dat dit voor mij allemaal nieuw was en dat het heel erg speciaal voor mij was.

Op een gegeven moment had Tim tegen ons gezegd dat hij er totaal geen moeite mee had als hij met mij zou gaan. Tim wist dat ik Thomas echt super leuk vond. Aangezien Thomas ook altijd zei dat hij mij echt leuk vond, gunde Tim het ons dus heel erg en ik vond dat ook super lief van hem.

Toen werd het een beetje vaag.. Nu Tim niet meer tussen ons in stond, begon Thomas alleen maar over de afstand. Hij had ''nare ervaringen'' met afstandsrelaties en hij durfde het niet aan. Hij zei zelfs dat hij bang was dat ik niet trouw was. Ik heb Thomas echt heel erg duidelijk gemaakt dat hij echt ontzettend belangrijk voor mij was en dat ik hem dat nooit aan zou doen. Hierna zei hij er wéér niks over of we nou iets hadden of niet.
Maar het gedrag van Thomas veranderde niet en hij bleef gewoon achter mij aan zitten, wilde altijd dat ik bij hem sliep, enz.. enz..
Wel was het altijd heel erg vaag dat hij wilde dat ik bij hem bleef slapen, en mij snachts een beetje gebruikte, en de volgende ochtend bijna altijd wel een beetje pushte of ik niet te laat weg zou gaan enzo. Dit gebeurde niet altijd, maar heel vaak wel.

---

Uiteindelijk bleek dus dat hij écht geen relatie met mij wilde, vanwege de afstand tussen ons. Wel was hij sowieso wel elk weekend thuis, dus ik snapte zijn probleem niet echt. Zijn oude vriendin zag hij ook alleen in het weekend. Het maakte me toen al onzeker, maar ik dacht hem ook wel weer te snappen, dus ik liet het gaan.
Nu kwam ik er het afgelopen weekend achter dat hij een vriendin heeft. Dat is natuurlijk sowieso rot om te zien, maar ik kan dat natuurlijk accepteren. Maar nu blijkt het dus dat zij ook gewoon in de buurt van mij woont... Oftewel; dan kan een afstandsrelatie ineens wel?

Ik ben dus echt kwaad geworden. Zelf heb ik namelijk het idee dat het gewoon aan mij lag. Hij vindt haar dus leuker, maar ik begrijp gewoon echt niet waarom hij dan zo tegen mij deed en mij in principe in de zomervakantie claimde. Vrienden zeggen dat hij mij gewoon gebruikt heeft.. Ik vind het echt heel rot.
Ik ben nu dus heel erg onzeker. Zij heeft namelijk best een goed figuur, en ik heb dat niet zo erg. Laat ik het zo zeggen; ik heb niet echt veel rondingen en zij wel. Nu heb ik dus heel erg het gevoel dat dat gewoon de reden was waarom hij geen vaste relatie met mij wou. En dat hij dat niet durfde te zeggen ofzo. Maar daarom vind ik het juist zo vaag dat hij mij wel de hele zomervakantie (en nog een paar maanden daarna zelfs) nog ''gebruikt'' heeft. Het voelt allemaal zo vaag. In de zomervakantie was hij zo lief voor me en ik had echt het gevoel dat ik eindelijk iemand gevonden had die mij niet beoordeelde op het feit dat mijn figuur misschien niet ''perfect'' was.

Ben dus helemaal in de war en voel me heel erg gebruikt. Wat denken jullie ervan en heeft iemand tips om me wat beter/minder onzeker te voelen?

XX :(

En trouwens.. Sorry als dit verhaal een beetje vaag klinkt. Er is namelijk nogal wat gebeurd dus ik kan het lastig verwoorden.
« Laatst bewerkt op: 09 januari 2020, 17:50:59 door M...2002 »

Loïs

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 09 januari 2020, 20:14:06 »

Heyy,

Ten eerste, jongens zijn nogal vaag vaak en vinden het moeilijk om zich te binden aan één persoon.

Waarschijnlijk was hij in de zomervakantie onwijs verliefd op jou maar voelde hij zich na de zomervakantie minder aangetrokken tot jou. Misschien kwam het door de zomer en dat jullie zo vaak samen waren. En na de zomervakantie veranderde dat ongetwijfeld. Je zag elkaar niet meer elke dag en misschien begon die toen minder gevoelens te krijgen.

Ik denk dat hij niet aan durfde te geven dat hij geen gevoelens meer voor je had omdat hij jou niet wou kwetsen en daarom maar zei dat hij de afstand moeilijk vond. Ergens wel lief want hij wou je geen pijn doen.

Dat hij het nu wel aankan (lange afstand relatie) is ergens wel vreemd maar misschien wou hij jou ook niet aan het lijntje houden omdat hij niet achter zijn gevoelens stond.

En over die rondingen. Echt waar daar hoef je niet onzeker over te zijn! Een jongen moet je leuk vinden om wie je bent. Veel jongens vallen op minder rondingen en vinden dat mooi en andere vinden grotere rondingen mooi. Als een jongen echt voor jou gaat dan maakt dat allemaal echt niet uit.

Een jongen kan ook een kleine 'worst' hebben maar daar kunnen zij ook niks aan doen. Als ik een vriendje had met een wat kleinere haha dan zou mij dat niks uitmaken! En dan hebben jongens het nog makkelijk want die zien meteen alles van een meisje en wij niks van hen!

Ik zou die jongen lekker laten gaan en gelukkig zijn. Je verdient echt veel beter! Als je hem tegenkomt moet je net doen alsof je hem amper ziet, dat maakt je alleen maar aantrekkelijker.

Eden

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 09 januari 2020, 20:17:32 »
Wat naar!

Wij kunnen niet in zijn hoofd kijken. Maar ik weet wel dat je het teveel aan jezelf weegt. Jij hebt niks fout gedaan, jij bent niks fout. Vaak als we onszelf vergelijken met iemand projecteren we onze onzekerheden, en als iemand toevallig wel heeft wat jij niet heeft, nou dan moet dat de reden wel zijn. Terwijl we dat eigenlijk helemaal niet weten.
Misschien was hij wel echt niet op zoek naar een relatie, maar kwam hij haar tegen en werd hij smoorverliefd. Of misschien vond hij je inderdaad niet leuk genoeg voor een relatie, en in dat geval is hij je tijd niet waard.

Wat het ook is, hij is niet diegene die bepaalt of jij een relatie waard bent of niet. Dat ben je al, en er zijn jongens die 100% met jou een relatie willen, of je nou rondingen hebt of niet.

was Taurus.

M...2002

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 12 januari 2020, 21:48:48 »
Heyy,

Ten eerste, jongens zijn nogal vaag vaak en vinden het moeilijk om zich te binden aan één persoon.

Waarschijnlijk was hij in de zomervakantie onwijs verliefd op jou maar voelde hij zich na de zomervakantie minder aangetrokken tot jou. Misschien kwam het door de zomer en dat jullie zo vaak samen waren. En na de zomervakantie veranderde dat ongetwijfeld. Je zag elkaar niet meer elke dag en misschien begon die toen minder gevoelens te krijgen.

Ik denk dat hij niet aan durfde te geven dat hij geen gevoelens meer voor je had omdat hij jou niet wou kwetsen en daarom maar zei dat hij de afstand moeilijk vond. Ergens wel lief want hij wou je geen pijn doen.

Dat hij het nu wel aankan (lange afstand relatie) is ergens wel vreemd maar misschien wou hij jou ook niet aan het lijntje houden omdat hij niet achter zijn gevoelens stond.

En over die rondingen. Echt waar daar hoef je niet onzeker over te zijn! Een jongen moet je leuk vinden om wie je bent. Veel jongens vallen op minder rondingen en vinden dat mooi en andere vinden grotere rondingen mooi. Als een jongen echt voor jou gaat dan maakt dat allemaal echt niet uit.

Een jongen kan ook een kleine 'worst' hebben maar daar kunnen zij ook niks aan doen. Als ik een vriendje had met een wat kleinere haha dan zou mij dat niks uitmaken! En dan hebben jongens het nog makkelijk want die zien meteen alles van een meisje en wij niks van hen!

Ik zou die jongen lekker laten gaan en gelukkig zijn. Je verdient echt veel beter! Als je hem tegenkomt moet je net doen alsof je hem amper ziet, dat maakt je alleen maar aantrekkelijker.

Heey, ik wil je nog even bedanken voor je lieve, helpende en uitgebreide reactie! Ik heb er echt iets aan gehad. Ik voel me gelukkig wel een stuk beter en heb alles ook iets meer kunnen accepteren.

Dus nogmaals dankjewel!

Loïs

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 12 januari 2020, 21:56:27 »
Heyy, geen dank! Gelukkig heeft het je geholpen.

X

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 13 januari 2020, 20:31:56 »
Wat een klootzak.
Je hoeft absoluut niet jaloers te zijn, want zo'n jongen als deze verdient geen vriendin zoals jou. Er zijn genoeg jongens die het wel waard zijn, en waarbij je je onzekerheden kunt vergeten.
Zie dit als een les op weg naar de juiste  ;)