Auteur Topic: Advies Gevraagd...Twijfel  (gelezen 458 keer)

idontknowmyname

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 07 november 2018, 09:37:10 »
Hoi meiden,

Ik zit op dit moment in de volgende situatie:

Ik heb sinds kort een vriend. Ik ken hem al meer dan een jaar, en wij zijn in die tijd vrienden geweest... totdat het meer dan vrienden werd:) Mijn vriendinnen kennen hem ook al langer.
Het probleem is dat een aantal van mijn vriendinnen niet zo positief over hem spreken... Toen ik met hem kreeg reageerde een vriendin ook negatief... en reageerde met iets in de trend van 'Weet je het zeker?', 'Weet je dat hij je trouw blijft?'.

Ik houd ontzettend van hem... Ik heb met hem afgesproken dat we gewoon altijd eerlijk naar elkaar toe zijn. Hij geeft ook aan wanneer hij met een van zijn exen afspreekt, iets met ze gaat drinken. Soms spreekt hij ook met een andere goede vriendin af, die hij al langer kent.

Sommige mensen vinden het verdacht dat hij nog met zijn exen afspreekt... Wat vinden jullie daarvan?

En... hoe kan ik het best reageren op mijn vriendinnen... die negatief over hem spreken? Het doet mij heel erg twijfelen soms... Het maakt me heel onzeker.
Is het feit dat mijn vriendinnen zo over hem spreken al een 'rode vlag'?

Heel erg bedankt voor het lezen:) Ik hoop dat de situatie duidelijk is geformuleerd... ik weet niet goed hoe ik het het beste kan verwoorden namelijk...
« Laatst bewerkt op: 08 november 2018, 08:42:30 door idontknowmyname »

Eevee

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 07 november 2018, 09:52:48 »
Ik zou het niet leuk vinden als mijn vriend afspreekt met exen, maar het ligt volledig aan de situatie; waren dat heel diepgaande relaties? Waren ze heel close? Hoe gaan ze nu met elkaar om? etc.

Uiteindelijk ben jij degene die zelf moet bepalen wat je wilt. Wil je hem een kans geven? Vind je hem leuk genoeg? Je vriendinnen hebben vast het beste met je voor, maar jij bent degene die zelf mag bepalen wat je ermee doet. Je kan een paar dingen doen:
- Je relatie laten beïnvloeden door wat je vriendinnen te zeggen hebben, die overigens zelf niet in een relatie met hem zitten
- Je onzekerheid met hem bespreken
- Luisteren naar je gevoel; laat hij je goed voelen? Maakt hij je onzeker of doen je vriendinnen dat? Zijn er signalen vanuit hem waardoor je hem niet kan vertrouwen?

Strawberry

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 07 november 2018, 13:55:54 »
Allereerst de exen, ik vind het eigenlijk wel een beetje gek dat hij nog met exen afspreekt. Heeft hij daar een bepaalde reden voor? Het ligt natuurlijk ook aan de situatie.

Wat je vriendinnen betreft hoef je het denk ik niet direct als een rode vlag te zien. Kijk, als jullie gewoon een goede relatie hebben en hij altijd oprecht eerlijk tegen je is, vind ik niet dat hun kunnen suggereren over het feit of hij je wel trouw zou blijven of niet. Jij zit in deze relatie, zij niet. Probeer maar zo te denken: het gaat er in eerste instantie om dat jij hem leuk vind, niet dat zij hem leuk vinden. Toch snap ik dat je hun reacties erg vervelend vind, zou ik zelf ook hebben. Zou je er misschien met ze over kunnen praten? Uitleggen hoe jij je hierdoor voelt?

idontknowmyname

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 07 november 2018, 16:02:31 »
Beste Eevee, dankje voor je reactie, dit laat me toch even weer de situatie beter bekijken:)

Ik weet niet veel over deze relaties... Ik vind het toch altijd moeilijk om verder door te vragen... Het enige wat ik weet over een ex, is dat ze nu gewoon vrienden zijn, af en toe wat drinken samen, afspreken om bij te praten over het leven.

Ik denk dat ik hem zeker een kans wilt geven, en dat ik hem leuk genoeg vind, dat zeker! Maar ik ben soms heel erg bang dat ik er later spijt van ga krijgen, omdat ik te horen krijg dat het kan zijn dat ik nog 'door mijn roze bril' kijk, en daardoor de situatie niet goed kan inschatten.

Hij doet me zeker goed voelen:) Mijn vriendinnen maken me vooral onzeker.
Ik heb geen echte duidelijke signalen waardoor ik hem misschien niet kan vertrouwen... Het enige wat misschien apart is, is dat hij altijd een goede vriendin, die hij kent, altijd 'bovenaan' in zijn Whatsapp heeft staan. (Geen idee hoe ik dat moet zeggen...) Maar eigenlijk is dat ook niet zo vreemd... want een jongen mag denk ik ook hele goede vriendinnen hebben:)
Wat misschien verder apart zou kunnen zijn is dat hij heel veel 'bikinimodellen' volgt op Instagram, die vaak half naakt, met grote kont etc. hun lichaam laten zien... Maar dat soort accounts volgen wel meer jongens... geloof ik?
« Laatst bewerkt op: 08 november 2018, 11:54:07 door idontknowmyname »

idontknowmyname

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 07 november 2018, 16:10:31 »

Hey Strawberry, dankje voor antwoord:)
De reden dat hij met zijn exen afspreekt (met 2) is dat ze nog wel gewoon op een bepaalde manier vrienden zijn.

Ah, oke, gelukkig dat dat geen rode vlag is:)
Ik heb het er met hen al over gehad, en ze denken er nog steeds hetzelfde over... Ik ben sowieso erg onzeker, en vat het misschien ook wat anders op dan normale mensen dat zouden doen...
Maar ik denk dat ik het inderdaad nog een keer ga vragen:)

Encore

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 07 november 2018, 17:49:57 »
Ik zou het persoonlijk echt niet chill vinden als mijn vriend met zijn exen afspreekt, ook al zou ik hem 100% vertrouwen. Dus voor mij zou dat een reden zijn om het uit te maken, als hij hierin niets wil veranderen.

''Syncopate my skin to your heart beating.''

idontknowmyname

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 08 november 2018, 08:24:24 »

Dankje voor je mening! Encore :)

Hij heeft ook voorgesteld om een trio met een van zijn exen te doen... Dus apart blijft het zeker...

Bloempot

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 08 november 2018, 08:46:10 »
Dankje voor je mening! Encore :)

Hij heeft ook voorgesteld om een trio met een van zijn exen te doen... Dus apart blijft het zeker...

euh dat is wel apart.... als je nog niet lang samen bent
dit vind ik best een red flag zeker omdat hij dus nog veel contact heeft met exen
Frankly, my dear, I don't give a damn.

binkjesnoep

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 08 november 2018, 09:24:51 »
Ik zou dit echt niet oke vinden, vooral niet met dat 'trio'-verhaal. Ik denk dat hij gewoon nog niet over zijn ex-scharrels heen is, of überhaupt niet iets wilt hebben met 1 meisje tegelijk.
'Ste Yuj'

idontknowmyname

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 08 november 2018, 12:01:42 »

Hey Bloempot, dankje voor je reactie:)

Ja... Het blijft nog steeds een beetje apart... Ik wist dat hij altijd al ooit een trio wilde doen. En heb ook gezegd dat ik dat niet erg vond... als we het ooit zouden uitproberen.
Hij stelde voor om het met een van zijn exen te doen... zodat ik zeker wist dat hij niet zou overlopen naar een andere meid, omdat het zijn ex was, en hij zegt dat hij zijn exen niet terug wilt.
Maar het is ook niet het plan om nu al een trio te doen, het wordt wel soms genoemd, maar we willen beide sowieso nog wachten.

Ah, oke, een red flag is het zeker dus?

idontknowmyname

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 08 november 2018, 12:07:16 »

Beste binkjesnoep, ik denk inderdaad nu ook... nu ik alle reacties lees, en na jouw reactie zeker, dat hij misschien zijn vorige exen moet 'verwerken', er niet overheen is...
Ik denk dat het goed is als ik veel met hem praat, en over hoe onze relatie nu is, en wat er speelt...

Dat hij niet iets wil met '1 meisje tegelijk', bedoel je daarmee dat hij eigenlijk niet klaar is voor een 'normale' relatie?

Encore

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 08 november 2018, 19:07:27 »
Oké, nu zou ik het dus uitmaken.
''Syncopate my skin to your heart beating.''

binkjesnoep

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 08 november 2018, 20:07:22 »
Beste binkjesnoep, ik denk inderdaad nu ook... nu ik alle reacties lees, en na jouw reactie zeker, dat hij misschien zijn vorige exen moet 'verwerken', er niet overheen is...
Ik denk dat het goed is als ik veel met hem praat, en over hoe onze relatie nu is, en wat er speelt...

Dat hij niet iets wil met '1 meisje tegelijk', bedoel je daarmee dat hij eigenlijk niet klaar is voor een 'normale' relatie?

Ik denk inderdaad dat dat een beetje het geval is. Dat hij jou nu makkelijk ziet als 'vriendin' en in de tussentijd gewoon verder gaat met zijn exen, om te kijken wat hij daar nog mee kunt bereiken, en misschien zelfs wel 'wie de leukste is'. Kijk alsjeblieft uit, voor je enorme spijt krijgt. Wees heel duidelijk naar hem dat jij zijn nummer 1 wilt zijn, en als hij niet zeker weet of hij dat kan, stop ermee. Je bent het nooit waard om met een jongen in een relatie te zitten die twijfelt of jou niet als de leukste ziet.
'Ste Yuj'

Crystalfire

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 08 november 2018, 20:13:31 »
Als mijn vriend een trio met zijn ex voor zou stellen, zou ik echt vragen wat voor drugs die in godsnaam op heeft gehad :blink: Ik denk ook niet dat hij klaar is voor een volwassen en monogame relatie, hij wil gewoon nog van meerdere meisjes tegelijk kunnen snoepen.
 Drums, basslines, kicks and snares || Fave tune ♥

Pinkiewink

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 08 november 2018, 22:55:05 »
Meid maak het alsjeblieft uit en bespaar jezelf een hoop gepieker en gedoe

idontknowmyname

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 09 november 2018, 09:43:11 »
Beste binkjesnoep, Crystalfire, Pinkiewink,

Heel erg bedankt voor jullie reactie! Ik heb hier ontzettend veel aan!

binkjesnoep: Ja... helaas zou dat het geval kunnen zijn... al hoop ik natuurlijk van niet...

Crystalfire: Ja, ik was ook erg verbaasd dat hij een trio met zijn ex voorstelde...
Ja... misschien is dat het geval ja...

Pinkiewink: Dankje voor je duidelijke advies! Na dit topic heb ik inderdaad alles goed op een rij.
Ik ga sowieso de situatie uitleggen aan mijn ouders, en even kijken hoe zij reageren...
Zij zullen waarschijnlijk hetzelfde reageren...

Wat dan de beslissing is... is dan ook wel duidelijk...
« Laatst bewerkt op: 09 november 2018, 09:48:20 door idontknowmyname »