Auteur Topic: Nikon D5300 vraag  (gelezen 577 keer)

Demi

• Always a lesson, never a failure.
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 24 juni 2017, 19:23:22 »
Hoi girls!

Ik heb vanmiddag de Nikon D5300 gekocht. Nu wil ik graag met de stand portret of close up een foto maken, maar deze is automatisch met flitser. Ik wil dit graag zonder flitser. Weet iemand hoe dit moet? Kan het ook niet echt vinden. Je hebt wel een stand zonder flitser maar dan heb je niet de portret of close up stand

José

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 27 juni 2017, 19:57:57 »
Ik heb de Nikon D5200, dus het werkt bijna hetzelfde. Volgens mij kan het niet zonder flitser tenzij je genoeg licht hebt. De portret en close up standen zijn eigenlijk automatische standen op je camera. Dus tenzij er genoeg licht is in je omgeving, denkt de camera dat er meer licht nodig is, en popt de flitser vanzelf omhoog. Een trucje is om gewoon de flits naar beneden te drukken. Je kan dan alsnog een foto maken zonder flits. Ik weet alleen niet hoe blij je camera daar van wordt.

Een andere mogelijkheid is om niet op de automatisch stand te fotograferen, maar manueel. Dit hoeft helemaal niet moeilijk te zijn. Ik heb er een serie over geschreven op m'n blog: http://www.byjosechan.com/tag/beginner-dslr/ Wellicht dat je er wat aan hebt!
Fotograaf & fotografieblogger: BLOG | INSTAGRAM