Auteur Topic: nieuwe camera voor opleiding??  (gelezen 499 keer)

RosanGrootx

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 12 juli 2018, 11:31:58 »
Heeyy iedereen!

Ik ga volgend schooljaar beginnen aan een fotografie opleiding van 3 jaar. Ik heb nu al wel een spiegelreflexcamera, Nikon D3200. Ik twijfel alleen of ik een nieuwe camera wil of niet.

Ik zat anders zelf te denken aan de Canon EOS 77D. Die heeft namelijk wat meer specificaties die handiger zijn voor mijn gevoel. Of zouden jullie een andere aanraden?

Ik nijg vooral naar portret fotografie  :)

Kunnen jullie mij helpen??

Xx

Demure

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 12 juli 2018, 23:32:09 »
Mag ik vragen waar je het gaat studeren? :)
En ik zou eigenlijk de canon 80D aanraden ipv de 77D! Deze is net wat beter dan de 77D. Het is de beste non-fullframe camera van canon. Ik heb hem zelf ook en ben er heel tevreden mee! Maar misschien is het beter om een fullframe camera aan te schaffen, of heeft de opleiding daar niks over gezegd?
Oh, the places we'll see.

Demure

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 12 juli 2018, 23:36:06 »
Trouwens, je wilt van Nikon naar canon overstappen? Vanwaar deze keuze? Meestal zijn fotografen negatief over het overstappen ivm dat je alles al hebt aangeleerd. Zou het daarom sowieso even gaan uittesten in een winkel zodat je geen spijt krijgt! Maar is wel goed aan te leren dus niet een heel groot probleem oid!

Als je het extra geld ervoor over hebt zou ik dus de 80D kiezen, maar anders is de 77D ook een hele goede camera hoor!

Traveler

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 13 juli 2018, 09:21:46 »
Ik zou ook voor de 80d gaan. Maar waarom ineens canon inderdaad?
Sowieso, ik zou gewoon lekker beginnen met de camera die je nu hebt en eerst eens aan de opleiding beginnen. Het is een ontzettend dure investering. Ik zou eerst maar eens kijken of de opleiding je wel bevalt en of je hierna alsnog een andere camera wil.
Hoi

Demure

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 13 juli 2018, 12:10:09 »
Ja mee eens ^! En anders misschien eerder investeren in lenzen? Weet niet of je die al hebt?  Ik hoop van niet, dan wordt overstappen nog duurder haha. En volgens mij kun je op opleidingen ook camera's etc lenen toch?