Auteur Topic: Het grote Fujifilm Instax Mini 8 topic {Polaroid camera}  (gelezen 49884 keer)

Daisy

• Bekijk profiel
« Reactie #125 Gepost op: 02 mei 2016, 17:32:55 »
Afgelopen kerst van mijn vriend een instax mini gehad, probeer ik net tot 3 keer toe een foto van een horloge te maken voor mijn vriend, komen ze er alle 3 schots en scheef uit, gewoon totaal niet gefocust op het horloge. Iemand enig idee waardoor dit kan komen?

May

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #126 Gepost op: 02 mei 2016, 18:27:02 »
^ Het kan komen doordat je de camera misschien te dichtbij houdt, hij kan van dichtbij niet goed scherpstellen. Ik had ergens gelezen dat er minimaal 60 cm afstand moet zijn. Ook moet je er rekening mee houden dat de lens niet helemaal op dezelfde plek zit als het ''kijkgat'' waar je doorheen moet kijken.

lins

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #127 Gepost op: 23 mei 2016, 21:58:06 »
Hoi hoi!

Ik zit al een tijdje na te denken om een instax camera te kopen maar zie overal dat de foto's die er uitkomen erg klein zijn (maatje credit card) klopt het dat je maar een maat hebt? En hoe bevalt deze maat jullie? Ik ben erg benieuwd :)

Sari7

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #128 Gepost op: 21 september 2016, 14:27:35 »
Je hebt inderdaad maar één maat! Niks mis mee. Je kunt bij de HEMA bijvoorbeeld leuke fotoalbumpjes kopen speciaal op maat gemaakt voor de foto's ; )

Super camera!

Nisaraya

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #129 Gepost op: 29 september 2016, 17:31:28 »
Je hebt nu ook zo'n apparaat waarmee je je foto's op je mobiel op zo'n polaroid foto kunt afdrukken..hiermee verspil je dus geen foto's omdat je al weet hoe je foto eruit komt te zien! Dit apparaat connect je met je smartphone via een app.

Weet zo niet meer hoe dat ding heet maar was volgens mij wel een stuk duurder dan de Instax Mini 8...

Oceaan

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #130 Gepost op: 08 oktober 2016, 15:17:53 »
^ dat is toch saai

Ikiteiru

• "I will live."
    • Bekijk profiel
« Reactie #131 Gepost op: 09 oktober 2016, 18:41:39 »
-
« Laatst bewerkt op: 19 november 2016, 09:52:10 door Ikiteiru »
• 生きている  •  'Nog Bezig Te Ontwaken' •  'But I have promises to keep, and miles to go, before I sleep' •

Foucher

• Bekijk profiel
« Reactie #132 Gepost op: 18 oktober 2016, 14:08:18 »
Jammer dat Hema nog maar weinig accessoires verkoopt voor de Fuji Instax. :(
Do not let my fickle flesh go to waste, as it keeps my heart and soul in its place. And I will love with urgency, but not with haste.

Foucher

• Bekijk profiel
« Reactie #133 Gepost op: 18 oktober 2016, 14:15:00 »
Ik heb er trouwens een van mijn vriend gekregen, nog voor mijn verjaardag. Of eigenlijk, hij moet nog binnenkomen haha. Morgen heb ik hem! Ik twijfel al zo'n 2/3 jaar over dit ding en de knoop is doorgehakt haha. Ik kan niet wachten!

En dan twee pakjes films (dus goed voor 40 foto's). Oh en deze heb ik er even bij besteld:

Do not let my fickle flesh go to waste, as it keeps my heart and soul in its place. And I will love with urgency, but not with haste.

Meraki

• May we meet again
    • Bekijk profiel
« Reactie #134 Gepost op: 02 november 2016, 15:39:33 »
Ik twijfel zooo erg, wil er enorm graag een!
To do something with soul, creativity, or love; when you leave a piece of yourself in your work

Stickybear

• **
  • ≧◔◡◔≦
    • Bekijk profiel
« Reactie #135 Gepost op: 15 november 2016, 22:17:21 »
Hebben jullie ervaring met de gekleurde vulling of vulling met van die plaatjes erop?
Ik wil het graag bestellen maar ik weet niet echt wat en hoe haha :)
Cause it was sink or swim and it went down

Nisaraya

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #136 Gepost op: 08 december 2016, 14:10:10 »
Stickybear wat bedoel je precies?

Ethereal

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #137 Gepost op: 14 december 2016, 12:11:30 »
Hoi! Weet iemand of de double exposure truc slecht is voor je instax?

(Als je niet weet wat double exposure is/hoe de truc werkt:  https://youtu.be/v9ymWW9g9hw?t=2m24s)

Serafijn

• Bekijk profiel
« Reactie #138 Gepost op: 15 december 2016, 15:55:15 »
Ik weet dat dit topic meer op Instax gericht is, maar ik probeer toch ook even hier mijn vraag over mijn Polaroidcamera's te stellen.

Ik heb wat problemen met mijn Polaroids. Ten eerste, mijn PolaSonic AutoFocus 5000 + bijhorende Polatronic 5 flash. Deze had ik tweedehands gratis gekregen omdat de eigenaar niet zeker was of hij nog werkte. Ik heb er een nieuwe cassette ingestoken maar er komt helemaal niets uit bij het duwen op de knop.. Bovendien lijkt ook de flash niet te werken, aangezien die niet afgaat en het rode lampje bij de aan/uit-knop niet aangaat, ondanks dat ik er dus nieuwe batterijen heb ingestoken.

Daarnaast heb ik nog een tweede camera, de Polaroid Land Camera 1000. Deze heb ik ook tweedehands. Hierin heb ik een oude cassette die er nog bijzat ingestoken om even uit te proberen, maar ook hierbij komt er niks uit wanneer ik op de knop duw. Zou uiteraard kunnen dat het aan de ouderdom van die cassette ligt maar er komt dus ook geen zwarte 'lege' polaroid o.i.d. uit..

Iemand enig idee wat er mis kan zijn? Kan ik iets verkeerd gedaan hebben bij het laden van de cassettes? De flash maakt me minder uit, als één van de  toestellen op zich al zou werken :(

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #139 Gepost op: 05 november 2017, 18:01:24 »
Wat doen jullie met mislukte foto's? Gewoon weggooien of kan je daar nog iets cools mee doen?
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

Sanseveria

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #140 Gepost op: 05 november 2017, 18:07:37 »
^ik zag eens iemand erover verven, gaf echt heel leuke dingetjes, geen idee of je wat creatief bent aangelegd?
I'm borderline happy and I'm borderline sad, i'm borderline good and i'm borderline bad, I live my life in shackles, but I'm borderline free, I used to be blind and I still can't see ~ Tove Styrke ~ http://helemaal-niemand.tumblr.com/

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #141 Gepost op: 06 november 2017, 22:40:53 »
Oh leuk! Ga ik proberen. Zonde om weg te gooien.
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

Vapi

• Bekijk profiel
« Reactie #142 Gepost op: 07 november 2017, 22:04:44 »
Ik heb er trouwens een van mijn vriend gekregen, nog voor mijn verjaardag. Of eigenlijk, hij moet nog binnenkomen haha. Morgen heb ik hem! Ik twijfel al zo'n 2/3 jaar over dit ding en de knoop is doorgehakt haha. Ik kan niet wachten!

Leuk! Ik wilde hem ook graag voor mijn verjaardag, maar mijn vriend heeft me iets anders stoms gegeven. Toen heb ik hem zelf maar gekocht. :")

2 weken geleden is mijn vader getrouwd, en ik had ook mijn polaroid camera mee, iedereen vond het ook leuk om te zien dat dat nog bestond, vooral de oudere mensen haha. Heb wel wat leuke foto's kunnen maken :)

Ik heb een gele camera met een roze tasje, vond dat wel een grappige combinatie.

lifeisnoteworthy

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #143 Gepost op: 19 november 2017, 00:16:15 »
Ik heb nu bijna twee weken terug de instax mini 9 gekocht en ik ben er super blij mee! Ik ben ook al meteen begonnen met een album :D
lots of love