Auteur Topic: Canon of Nikon?  (gelezen 1323 keer)

Sarah

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 26 juni 2017, 14:07:56 »
Hey!

Ik doe al een eindje aan fotografie en post vaak dingen op instagram.
Ik heb nu een kleinere camera maar ik wil graag een grotere kopen.

Alleen twijfel ik heel erg welke ik zou nemen.
Ik twijfel of ik zou kijken bij Nikons of Canons.
Mijn zus heeft een Nikon dus zij wil dat ik Nikon neem.
Maar veel vriendinnen hebben Canon dus ik weet het niet meer.

Veel mensen in België gebruiken Nikon maar op reis zie ik vaker Canon camera's.

Heeft er iemand advies?

Ik zou normaal gezien een Canon 750D kopen, iemand ervaring mee?

Alvast bedankt !

Groetjes Sarah! :bounce:
« Laatst bewerkt op: 26 juni 2017, 15:13:13 door Sarah »

Ikiteiru

• "I will live."
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 26 juni 2017, 14:13:19 »
Ik zou om advies gaan vragen in een fotozaak.
Ik kwam er ook niet uit, maar het ligt er denk ik vooral aan wat je er precies mee wilt doen.(wat je wil fotograferen).

• 生きている  •  'Nog Bezig Te Ontwaken' •  'But I have promises to keep, and miles to go, before I sleep' •

Sarah

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 26 juni 2017, 14:19:43 »
Oké.

De fotozaak waar we al altijd om onze camera's gaan verkoopt geen Canons.
Ze wil alleen maar een Nikon bestellen voor mij.

Dus daarom weet ik het niet zo goed.
Canon kan toch niet zo slecht zijn?

Ik wil vooral natuur fotograferen en portretten.

Ik zal eens de link naar mijn Instagram geven dan zie je wat soort foto's ik neem:
https://www.instagram.com/sarahlmbr/

Bob

• But maybe, you're gonna be the one that saves me
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 26 juni 2017, 14:38:49 »
Ik heb een Nikon D3300 en ben er zielsgelukkig mee. Perfect instapmodel en je kunt er heel veel uithalen als je dat wil. Nikon is een japans familiebedrijf (als ik het goed heb) en erg gericht op de kwaliteit. Ik heb soms het idee dat Canon daar minder mee bezig is, maar wie weet ben ik bevooroordeeld  :wink2:
Before you start a war, you better know what you are fighting for.

Demi

• Always a lesson, never a failure.
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 26 juni 2017, 16:51:27 »
Mijn vader fotografeert voor geld ( geen beroeps maar hobby) zegmaar, en die zweert bij Nikon. Ik heb dit weekend de Nikon D5300 gekocht en ben er heel blij mee! Ik weet verder niks van fotografie af en ben nog lerende dus ik kan je niet echt advies geven

MORIARTY

• Consulting Criminal
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 26 juni 2017, 17:51:14 »
Het enige wat ik weet is dat de service van Canon veel beter is dan Nikon. Beide camera's zijn prima, maar als je iets met je camera hebt dan zijn ze bij Canon veel vriendelijker en behulpzamer dan bij Nikon. Aldus fotografen die ik ken :p
BLOG || Sorry boys! I'm soooo changeable! It is a weakness with me. But to be fair to myself, it is my only weakness.

sneaker64

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 26 juni 2017, 22:37:07 »
Heyy
Ik heb ook een Nikon, de Nikon Coolpix p520 maar is geloof ik al uit de productie want hij is best oud en heb m gejat van mn vader 😂
Maar hij is echt kei chill! Geen losse lenzen enzo die je mee moet sjouwen en ook nog eens (meestal) kei veel geld kosten. Ik maak ook natuur foto's en dieren etc maar wil misschien een nieuwere camera kopen dus ik volg dit topic ff :)
Btw, ik heb op instagram een fotografie (en photoshop) account genaamd @st4r_sh4dow , misschien dat je zo een beetje kan zien hoe een Nikon foto's maakt? Ook al heb je er wel heel veel verschil in zitten natuurlijk

Daenerys

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 27 juni 2017, 16:06:05 »
Ik heb sinds een maand de canon 750D. Ben er erg blij mee. Maar had al ervaring met Canon en daarom ben ik bij Canon blijven hangen.

Meraki

• May we meet again
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 27 juni 2017, 16:23:57 »
Denk dat het vooral om je eerste camera draait. Ik moest voor school een Nikon kopen (ik doe MediaDesign) en ben dus bij Nikon blijven hangen. Op mijn stage-adres werkten ze juist weer met Canon. Er zijn niet echt verschillen in gebruik vind ik, ik vind ze allebei fijn werken.
To do something with soul, creativity, or love; when you leave a piece of yourself in your work

Jupiter

• **
  • sarcasm, coffee and creativity
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 27 juni 2017, 17:24:59 »
Waw mensen.
Er is geen verschil in Nikon of Canon. Het maakt niet uit welke merk camera je hebt, want ze zijn allemaal goed, geloof me. Ga maar even naar mediamarkt, want daar mag je cameras uitproberen en dat ligt dus allen aan wat jij fijner vindt liggen en welk system je fijner vindt. Maar Nikon en Canon zijn allebei even goed. Er bestaat niet zo iets als Canon is beter dan Nikon of andersom, want dat is alleen een mening, iemand kan vinden dat die ene fijner is voor hem/haar ddan die andere. Voor iedereen is iets anders fijner, dus ik zou gewoon even uitproberen. Maar het is echt niet zo dat de ene beter is ofzo, want allebei de merken zijn even goed en er zijn goed verschillen.
Hahahahaha, I am weird👽

José

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 27 juni 2017, 19:51:34 »
Canon of Nikon, allebei een goede keus. De meeste mensen kiezen voor een merk en blijven daarbij vanwege de bijpassende lenzen en accessoires. Als je eenmaal een Nikon camera hebt, zul je ook Nikon lenzen kopen. Gezien je zus een Nikon heeft, is het voor jullie allebei handig als jij ook een Nikon neemt. Dan kunnen jullie lenzen lenen van elkaar. Dat kan niet als je Canon neemt.

Verder zijn er wel minieme verschillen tussen Canon en Nikon. Men zegt dat de kleur van Canon beter is, maar dat Nikon het beter doet in donkere situaties.
Fotograaf & fotografieblogger: BLOG | INSTAGRAM

Traveler

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 30 juni 2017, 19:24:00 »
Waw mensen.
Er is geen verschil in Nikon of Canon. Het maakt niet uit welke merk camera je hebt, want ze zijn allemaal goed, geloof me. Ga maar even naar mediamarkt, want daar mag je cameras uitproberen en dat ligt dus allen aan wat jij fijner vindt liggen en welk system je fijner vindt. Maar Nikon en Canon zijn allebei even goed. Er bestaat niet zo iets als Canon is beter dan Nikon of andersom, want dat is alleen een mening, iemand kan vinden dat die ene fijner is voor hem/haar ddan die andere. Voor iedereen is iets anders fijner, dus ik zou gewoon even uitproberen. Maar het is echt niet zo dat de ene beter is ofzo, want allebei de merken zijn even goed en er zijn goed verschillen.
Dus dit. Het is echt wat je zelf fijner vind. Ik ben begonnen met een Nikon en heb later een Canon gekocht. Canon vind ik zelf veel fijner in gebruik maar dat is echt persoonlijk. Probeer gewoon wat uit Inc bijvoorbeeld een mediamarkt.
Hoi

Sarah

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 01 juli 2017, 15:28:34 »
Oké, bedankt iedereen!