Auteur Topic: Beste camera portretfotografie  (gelezen 2629 keer)

Sandeenni

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 02 maart 2019, 16:59:26 »
Hey meiden!

Na erg lang de camera van mijn telefoon te hebben gebruikt zou ik toch wel een echte camera willen aanschaffen :rolleyes:. Ik fotografeer normaal gesproken landschappen, maar krijg steeds meer interesse in portretfotografie en zou daar meer mee willen gaan doen. Nu ben ik een beginnend fotografe en heb ik echt héél weinig kennis van camera's, vandaar dat ik het hier even vraag: welke camera raden jullie me aan? :wink2:

Edit: Ik zat zelf te denken aan de Canon 2000, Canon 200, Nikon 3400 of Nikon 5300...

Traveler

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 02 maart 2019, 17:08:08 »
Welke camera maakt tegenwoordig niet zo heel veel meer uit om mee te beginnen. Kijk naar een instapmodel van canon (2000D bijv) of Nikon (D3500). Merk maakt geen zak uit, het is maar net welke je het lekkerst in de hand vind liggen zegmaar. Wat betreft een lens voor portretfotografie zou ik aan een 50mm denken. Niet super duur en prima voor portretten.

Laat je vooral geen bizar dure camera aansmeren in de winkel een camera kan makkelijk onder de 500 kosten.
Hoi

Sandeenni

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 03 maart 2019, 14:18:44 »
Kun je met zo'n lens ook nog veel andere dingen behalve portretten? Ik wil het fotograferen van natuur ook nog steeds wel bijhouden namelijk! ::)

Bloempot

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 03 maart 2019, 14:34:11 »
Ik heb een Nikon Coolpix B700

ben er wel blij mee.

Traveler

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 03 maart 2019, 14:34:14 »
Je kunt er ook zeker ander dingen mee fotograferen, maar voor natuurfotografie is de 50mm niet echt geschikt.
Misschien is het voor jou dan handig om een camera te kopen waar een standaard kitlens bij zit. Dit is vaak een 18-55mm. Kun je prima mee uit de weg en vanuit daar kun je je verder oriënteren met wat je wil.
De 50mm valt wel mee, maar lenzen zijn echt dure krengen dus voor je daarin gaat investeren is het misschien handig om gewoon te beginnen bij de basis.
Hoi

Sandeenni

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 03 maart 2019, 15:49:08 »
Oké, top! Bedankt voor je advies!