Wauw, wat een creatievelingen zijn hier te vinden zeg! Ik ben echt onder de indruk van alle mooie headers die ik voorbij heb zien komen. Ook erg aardig dat er meiden zijn die hier hun tijd in willen steken. Ik heb sinds november 2011 een blog. Geen blog over beauty of fashion, maar een 'schrijfblog'. Ik weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen.

Het zijn zeg maar echt schrijfsels en dan vooral dingen die je aan het denken zetten of inspireren en persoonlijke dingen. Nu heb ik zelf wel heel amateuristisch met Paint een header in elkaar geknutseld, maar het is toch wel simpel knip en plakwerk. Dat zie je volgens mij ook vrij duidelijk.
Mijn blognaam is: By Rosalinde. Niet heel origineel, maar ik vond het aardig lastig om een blognaam te verzinnen voor een blog die puur bestaat uit schrijfsels. Al jarenlang zet ik onder schrijfsels 'By Rosalinde' en daarom heb ik dat uiteindelijk als blognaam gebruikt.
De enige
tekst die ik graag in m'n header zou willen hebben is 'By Rosalinde' en dan daaronder 'Fill your paper with the breathings of your heart'. Dat is een quote die mijn blog eigenlijk het beste omschrijft, vandaar dat ik 'm in de header zou willen hebben. Die quote mag wel een aardig stuk kleiner zijn dan de naam (zoals in m'n huidige header). Het
lettertype wat ik gebruikt heb is 'Abscissa' en dat lettertype zou ik graag houden, omdat het duidelijk leesbaar is. Het lettertype dat Girlscener Surui gebruikt heeft is ook mooi! Ook de
kleuren zwart blauw zou ik graag in de header terug willen blijven zien.
Ik zou graag een witte achtergrond houden (zodat het een geheel vormt met de rest van m'n blog) maar ik zou het wel erg leuk vinden als er een soort (getekend) plaatje bij kan van een notitieboekje en pen of een meisje met donkerblond haar dat schrijft, iets in die richting. Iets wat dus eigenlijk duidelijk maakt dat het een blog is die draait om het schrijven. Dat komt nu namelijk niet zo goed naar voren uit de header, waardoor veel bezoekers denken 'Waar gaat dit over?' en doorklikken naar een andere blog.
Mijn huidige header is dit:

Ik hoop dat er hier meiden zijn die een leuk idee hebben en een header voor me zouden willen maken. Alvast ontzettend bedankt! Een header is toch wel het visitekaartje van je blog en daarom vind ik het belangrijk dat ie er mooi uitziet.