.. Een lens zoveel foto's maakt? Wtf? Okay sorry maar dat slaat echt helemaal nergens op. In de body zit een sluiter ( die op en neer klapt dus tijdens het foto's maken ) en die heeft vaak wel een levensduur. Echter staat dit vaak op zo'n 30.000 foto's oid? De D3100 zie ik hier wel wat meer voorbij komen, is een prima body.
Wat betreft de 'spiegelloze camera's', dat zijn PEN systeem camera's. Ik ben er persoonlijk geen fan van, want hoe hard ze ook roepen dat het wel kan, kwaliteit evenaren van een DSLR is feitelijk onmogelijk tenzij er wel een spiegel in zit. Het komt er misschien heel erg bij in de buurt, maar het is zeker niet het zelfde. Wat betreft de 'toekomstcamera' daar geloof ik al helemaal niet in. DSLR zal altijd op de markt blijven, en ik geloof niet dat camera's zonder spiegel de kwaliteit kunnen behalen van een DSLR, Hasselblad, etc. Ik vind 't echt er ook belachelijk uitzien, zo'n body ala grote van een iPhone met een zoomobjectief erop en een flitsertje. Kom op zeg [': Daarbij wil ik zelf wat in m'n handen hebben als ik fotografeer, geen compactcameraatje wat zichzelf voordoet als wannabe DSLR.