Auteur Topic: Wie heeft er tips?  (gelezen 291 keer)

Anna

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 13 december 2019, 14:56:01 »
Hee, het is bijna kerst! Ik heb er zin in, maar in al dat eten niet! Ik turn bijna 10 uur in de week en zit een beetje op zo'n grens van dat ik met een paar extra kilootjes niet meer optimaal kan turnen! Ik ben dus heel bang dat ik met kerst die kilootjes aankom, ik ben de laatste tijd al best wat aangekomen door dat ik nu in de 1ste zit en minder tijd heb voor mn turntrainingen, en steeds denk ik heb wel genoeg geleerd ik mag wel wat lekkers! In de zomervakantie heb ik me gewogen omdat een turnvriendin van mij zei dat dit haar ook is overkomen. In de zomervakantie woog ik 46 kilo en nu al 52 kg! Ik ben dus bang dat ik door alle feestdagen nog meer aankom en niet goed meer kan turnen! Ik heb van me zelf al niet zoveel kracht in mn armen en ik heb dit jaar ook reuzen in mn brugoefening (ik mocht hem voor het eerst zelf samenstellen) ik ben bang dat als ik nog meer weeg ik niet genoeg kracht meer heb om te reuzen! Heeft iemand tips hoe ik afval of niet (veel) aankom met de feestdagen?

Traveler

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 13 december 2019, 18:14:48 »
Zonder lengte en leeftijd kan niemand inschatten of je wellicht te zwaar bent maar gezien dit forum schat ik zo dat je een prima gewicht hebt. Gewicht heeft ook niet perse gelijk iets te maken met hoe sterk je bent. Spieren wegen zwaarder dat vet bijvoorbeeld.
En voor je armen, die kun je gewoon wat sterker maken door simpele oefeningen te doen, dat kun je zelfs thuis doen. Ik zou je vooral niet te druk maken om de feestdagen en gewoon dat ene chocolaatje eten.
Hoi

fitgirlangella

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 14 december 2019, 17:22:21 »
Zonder een lengte kan ik niet bepalen wat je BMI is en of je eventueel overgewicht hebt. Persoonlijk vind ik een gewicht van 52 niet zwaar klinken. Het is erg normaal om in de puberteit in kortere tijd wat meer aan te komen, je lichaam veranderd nu eenmaal en daar hoor ook vaak wat meer gewicht bij. Tevens geef je aan dat je veel sport het kan dus ook zijn dat het aangekomen gewicht niet afkomstig is van eten van verkeerde voeding maar door het verkrijgen van spiermassa. Spieren wegen meer dan vet. Ik doe zelf aan krachttraining en ben bijvoorbeeld in mijn vetpercentage afgenomen maar op de weegschaal staat een hoger getal. Je voelt je wat slapper in je arm spieren hiervoor kan je natuurlijk krachtsoefeningen voor doen, bespreek dit eens met je trainer.

Maak je niet te druk om de feestdagen, je kan natuurlijk ook de gezonde lekkere dingen nemen en twee dagen wat ongezonder eten zorgt er echt niet voor dat je ineens kilo’s zwaarder bent. Fijne feestdagen als vast