Auteur Topic: Wat heb jij vandaag al gegeten #3 Lees de beginpost!  (gelezen 1942728 keer)

TheFittestYou

  • ***
  • Berichten: 2.402
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: 29 mei 2013, 20:45:28 »
wij hebben wel speculoospasta :D
ja, die is in belgië uitgevonden hahaha :D (bij een of ander televisieprogramma, "de bedenkers", nog maar een paar jaar terug, voordien bestond het helemaal nog niet :D)
www.the-fittest-you.com  instagram.com/thefittestyou

Guldfisk

  • ***
  • Berichten: 2.972
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: 29 mei 2013, 20:45:34 »
wij hebben wel speculoospasta :D

En speculoos hagelslag :D

Davinco

  • ****
  • Berichten: 11.989
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: 29 mei 2013, 20:48:29 »
En speculoos hagelslag :D

Lol dat durf ik niet meer te eten, speculoos pasta trouwens ook niet. Of ik ben daar een keer ontzettend ziek van geweest, of van marsepein. Blegh.
Ich bin ein Berlinerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr | kroeltijgers

Yellow Fish

  • ***
  • Berichten: 3.628
    • Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: 29 mei 2013, 20:51:11 »
O: Bakje halfvolle yoghurt met een kopje thee
T: Bakje druiven
L: Glas Optimel, 2 vb met salami, 2 bruine bolletjes; 1 met hagelslag, 1 met boterhamworst.
T: 2 koffie met melk en suiker, 2 plakjes boterhamworst, blikje energydrink
A: 2 koppen Italiaanse tomatensoep met een focaccia brood  en een sneetje volkorenbrood met 2 glazen limonade
T: Halve galia meloen

SharG

  • ****
  • Berichten: 5.902
    • Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: 29 mei 2013, 20:55:52 »
Beter haha! Zo raken mensen die goed eten ook niet gedemotveerd

O: 50 gram brinta 250 ml melk
T: appel
L: 2 vb halvarine ham
T: appel
T: vb halvarine 2 scrambled eggs
A: kipkrokant gebakken aardappels met wat viert gemengde italiaanse groente augurken en komkommer en champignons houuu van.groentes haha.
T: 250 gram kwark 30 gram muesli eetlepel honing

Vinden jullie dit genoeg ? Heb vandaag niet echt gesport was wel de planning dus dit is een normaal lijstje voor iedere dag

TheFittestYou

  • ***
  • Berichten: 2.402
    • Bekijk profiel
« Reactie #30 Gepost op: 29 mei 2013, 20:58:20 »
Beter haha! Zo raken mensen die goed eten ook niet gedemotveerd

O: 50 gram brinta 250 ml melk
T: appel
L: 2 vb halvarine ham
T: appel
T: vb halvarine 2 scrambled eggs
A: kipkrokant gebakken aardappels met wat viert gemengde italiaanse groente augurken en komkommer en champignons houuu van.groentes haha.
T: 250 gram kwark 30 gram muesli eetlepel honing

Vinden jullie dit genoeg ? Heb vandaag niet echt gesport was wel de planning dus dit is een normaal lijstje voor iedere dag
je lunch en eerste tussendoortje kunnen wat groter, voor de rest mooi lijstje!
www.the-fittest-you.com  instagram.com/thefittestyou

Valente

  • *
  • Berichten: 21
    • Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: 29 mei 2013, 21:02:04 »
O: boterham met hagelslag
T: chocolate chip cookies (2)
L: twee boterhammen met kipfilet
T: rondo
A: aardappel (1), bloemkool (geen idee hoeveel), kaassaus, vlees
T: banaan

Guldfisk

  • ***
  • Berichten: 2.972
    • Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: 29 mei 2013, 21:04:24 »
Beter haha! Zo raken mensen die goed eten ook niet gedemotveerd

O: 50 gram brinta 250 ml melk
T: appel
L: 2 vb halvarine ham
T: appel
T: vb halvarine 2 scrambled eggs
A: kipkrokant gebakken aardappels met wat viert gemengde italiaanse groente augurken en komkommer en champignons houuu van.groentes haha.
T: 250 gram kwark 30 gram muesli eetlepel honing

Vinden jullie dit genoeg ? Heb vandaag niet echt gesport was wel de planning dus dit is een normaal lijstje voor iedere dag

Ik zou je OT groter maken! En bij je lunch nog 1/2 boterhammen of crackers ofzo erbij :) Vooral als je normaal ook sport!

-

  • ******
  • Berichten: 35.096
    • Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: 29 mei 2013, 21:06:37 »
O: Niks
T: Niks
M: Niks
T: 4 kleine bolletjes pindakaas en hagelslag
A: Kip cordonbleu, 4 kleine aardappels en 3 opscheplepels groente
T: Chocola
I think that loneliness can be romantic

Estranged

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 20.728
  • Koekoek
    • Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: 29 mei 2013, 21:07:36 »
Ik hou van eten, haha. Nu helaas echt heel verkouden, dus dat ontneemt mij een beetje mijn eetlust, omdat ik er niet zoveel van proef..


O: een boterham met kipfilet
T; een boterham met chocopasta en een kleine banaan
L: een left over hapje van gisteren met rijst
T: een cracker met tonijnsalade
A: ratatouille met rijst en een kipfiletje, was lekker dus twee keer opgeschept


En 's middags nog een rolletje rolo op. Maar normaal eet ik wel meer. Maar was vandaag ook thuis en dan doe ik niet zo heel veel. Bovendien ben ik al 24, en dus uitgegroeid, dan heb je ook minder nodig dan dat je in de groei bent, wat de meeste meiden hier wel zijn.

SharG

  • ****
  • Berichten: 5.902
    • Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: 29 mei 2013, 21:08:42 »
@guldfisk,gudrun oké bedankt voor jullie feedback :)
Ja op schooldagen lunch ik altijd met 2 vb eb int weekend met 3 haha.
Maar neem doordeweeks ook altijd 2 middag tussendoorrtjes.

Anna

  • ***
  • Berichten: 2.543
    • Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: 29 mei 2013, 21:09:59 »
O: 3 vb met appelstroop.
T: 2 handjes pinda's + een schaaltje verse ananas.
M: restje macaroni van de vorige dag (met groenten en wat noten erdoor) + een glas healthy people bosbessensap.
T: 250 ml sojayoghurt met sesamzaad, hennepzaad & een banaan.
A: couscous met groenten en tofu.
T: 2 vb met pindakaas + 3 zongedroogde tomaatjes.

edit: o ik was nog wat dingen vergeten, dus die heb ik even toegevoegd.
« Laatst bewerkt op: 30 mei 2013, 00:25:55 door harukimurakami »
If you expect nothing from somebody you are never disappointed.
― Sylvia Plath, The Bell Jar

ugly

  • ***
  • Berichten: 1.839
    • Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: 29 mei 2013, 21:10:45 »
Hey wat goed!
Dit is juist motiverend om goed te eten.
En zo kan ik zien wat een beetje gezond is.

Emma

  • **
  • Berichten: 569
    • Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: 29 mei 2013, 21:12:02 »
Echt heel fijn dat er een nieuw topic is, ik stoorde me ook al heel lang aan die te kleine eetlijstjes, die inderdaad triggerden.

O: havermout met kaneel
T: bakje aardbeien + wat dadels en rozijnen
L: 2 rijstwafels sesampasta + 2 knackebrod appelstroop
T: nectarine + 2 honingsnoepjes
A: basmatirijst met vegetarische gehaktballetjes in tomatensaus en sperziebonen
T: appel met kaneel



Maggots

  • **
  • Berichten: 922
    • Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: 29 mei 2013, 21:13:39 »
O: stuk stokbrood met aardbeien halva-jam
L: Vegetarische hamburger met broodje en groenten (salade, komkommer, augurk, tomaat) + ketchup (2 porties)
A: Kommetje Brinta met een kiwi en banaan + 2 lepels appelstroop
T: 1 wortel en 4 plakken peperkoek (minder suikers)
T: 1 wortel

+1L water, 0,33L cola zero, 0,2L tönissteiner citroen

TheFittestYou

  • ***
  • Berichten: 2.402
    • Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: 29 mei 2013, 21:14:01 »
@maurykommeri♥luna kayleigh kim en daisy (dear god, kan het nog langer xD): Je mist de belangrijkste maaltijden van de dag... Ontbijten is zo belangrijk! is er een reden waarom je geen ontbijt of lunch hebt? probeer in ieder geval in het vervolg te ontbijten en te lunchen :)
www.the-fittest-you.com  instagram.com/thefittestyou

ammique

  • ***
  • Berichten: 1.228
    • Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: 29 mei 2013, 21:14:58 »

O: 2 vb, 1 met pure chocopasta en 1 met pindakaas en pure chocovlokken
T: Bonbon, krentenbol
L: 2 vb met komijnenkaas, grote kop groentesoep met balletjes 
T: 2 sesam volkorencrackers met een beetje 20+ smeerkaas en kipfilet bieslook
T: Blokje pure chocolade met hazelnoten
A: Stamppot andijvie met spekjes en worst met een beetje mosterd. Bakje met komkommer en tomaat
T(Voor dansen): Pepermuntje
T: Schaaltje magere bosvruchtenyoghurt met veeel muesli
T: 2 café noir koekjes, 1 volkoren biscuitje

Straks: Denk nog een volkoren biscuitje, en een banaan, sinaasappel en een bakje appel met kaneel.

Every day may not be good, but there's something good in every day ♥

-

  • ******
  • Berichten: 35.096
    • Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: 29 mei 2013, 21:15:12 »
@maurykommeri♥luna kayleigh kim en daisy (dear god, kan het nog langer xD): Je mist de belangrijkste maaltijden van de dag... Ontbijten is zo belangrijk! is er een reden waarom je geen ontbijt of lunch hebt? probeer in ieder geval in het vervolg te ontbijten en te lunchen :)
Nee veel langer kon het niet meer :(
Maar eh ik sliep :') Ik ontbijt sowieso nooit daar niet van maar eh ja
I think that loneliness can be romantic

TheFittestYou

  • ***
  • Berichten: 2.402
    • Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: 29 mei 2013, 21:19:21 »
@Puck: inderdaad! zelf heb je een redelijk lijstje, maar ik vind het allemaal NET iets te weinig, er zitten veel gezonde en lekkere dingen in, dat wel! maar ik mis nog wat zuivel en je lunch, middag- en avondtussendoortjes zijn wat klein, ik vind persoonlijk volkorenbrood beter als crackers en zeker beter als rijstwafels, die bevatten helemaal geen vezels :) maar globaal gezien mooi lijstje hoor, mag gewoon net iets meer zijn ^^
www.the-fittest-you.com  instagram.com/thefittestyou

mesaaa

  • ***
  • Berichten: 4.324
    • Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: 29 mei 2013, 21:22:28 »
top beginpost dinono :D
word er helemaal vrolijk van dat er nu wél fatsoenlijke lijstjes staan gepost!

Irlijn

  • ***
  • Berichten: 1.179
    • Bekijk profiel
« Reactie #45 Gepost op: 29 mei 2013, 21:28:50 »
Sterke en duidelijke beginpost! Ik post en lees niet vaak mee, maar dit lijkt me zeker een verbetering :) Ik kom hier even binnenvallen omdat ik de laatste tijd aan het experimenteren met tussendoortjes op lange dagen. Ik neem nu vaak snoeptomaatjes/komkommer/stuk wortel/paprika/fruit mee naar school in combinatie met bakje noten (dan zit dus letterlijk mijn halve tas vol met zakjes groente en fruit haha). Maar is dit een volwaardig tussendoortje? Of vinden jullie dat daar een pakje koekjes of crackers bij hoort?

Mijn lijstje op een volle schooldag ziet er dan bijvoorbeeld zo uit:
O: 2vb
T: stuk fruit
L: 3 vb
T: stuk fruit, tomaatjes, schijfjes wortel, komkommer en bakje noten
A: ...
T: yoghurt met muesli
T: thee met iets lekkers

Ik vind het heerlijk om meerdere keren op de dag iets te kunnen wegknabbelen, maar is dit dan voldoende?

Ability.

  • ****
  • Berichten: 5.874
  • Ça va?
    • Bekijk profiel
« Reactie #46 Gepost op: 29 mei 2013, 21:32:17 »
O: 1 Broodje pasta
T: mini cakeje
M: 1 broodje leverworst
T: 5 van die prins koekjes *oeps* (jeweetwel, 2 koekjes of elkaar met van dat witte glazuur spul ertussen)
A: spinazie met hamburger
T: -
Drinken: Ice Tea (ong. 0,5L), Spa rood (1L), Thee (1L)
 
Be yourself... you're born as an original, so don't die as a copy.

TheFittestYou

  • ***
  • Berichten: 2.402
    • Bekijk profiel
« Reactie #47 Gepost op: 29 mei 2013, 21:33:05 »
@Irlijn: op zich is enkel groenten of fruit niet echt een volwaardig tussendoortje, maar met een bakje noten bij lijkt het me wel een volwaardig tussendoortje. Ik zou alleen zien dat je wat varieert, je zou ook bijvoorbeeld nog iets van zuivel kunnen nemen bij je eerste tussendoortje of wat crackers met beleg (of mueslireep of iets anders)? en dan tweede tussendoortje dat fruit/groente met je bakje noten? :) zodat je niet teveel van hetzelfde eet! ook zou ik bij je ontbijt nog een boterham meer nemen, maar voor de rest is het goed hoor! ohjaaa en ik weet niet of je dat al eens hebt geprobeerd: maar je kan zo wat hummus, guacamole, tzatziki,... of een ander sausje in een klein bakje doen en daar dan je groentjes in dippen, maakt het nog zo veel lekkerder :D
www.the-fittest-you.com  instagram.com/thefittestyou

Pivoine

  • *****
  • Berichten: 16.220
  • COQ's eigendom
    • Bekijk profiel
« Reactie #48 Gepost op: 29 mei 2013, 21:33:38 »
Goeie beginpost! Viel me ook op dat er veel van die opmerkingen waren ja.
OT:
O: broodje pindakaas
T: liga :3
L: omelet met brood
T: een b'tween en tien kilo keelsnoepjes
A: krieltjes met groenten en kip
T: idk ga zo maar eens jagen op en stukje chocola I guess

Update: ik heb een stukje pure chocola weten te bemachtigen yay
« Laatst bewerkt op: 29 mei 2013, 21:37:33 door Pivoine »

Quelqu'un

  • ***
  • Berichten: 1.109
    • Bekijk profiel
« Reactie #49 Gepost op: 29 mei 2013, 21:46:11 »
Klopt, dat is ook zo :D Maar dan zou iemand er ook bij kunnen zetten "ik weet dat het weinig is, normaal eet ik meer het komt door blablabla". Maar sommige lijstjes die werden gepost waren echt zooo weinig... Een kauwgumpje als tussendoortje, een plak ontbijtkoek als lunch.. Dat is gewoon veel te wenig voor je lichaam. Er zitten hier op het forum zoveel jonge, onzekere meisjes. Dan werkt het gewoon triggerend om zulke berichten te lezen.
Dit. En daarbij denk ik ook dat meiden lang niet altijd posten wat ze écht hebben gegeten, maar dat ze bijvoorbeeld zien : o, X heeft 2 boterhammen met hagelslag gegeten, en ik drie, laat ik maar zeggen dat ik er ook 2 opheb, dat merkt toch niemand. En dat op die manier iedereen steeds minder gaat eten, of posten dat ze te weinig eten. Ik bedoel, dat iedereen dat gedrag een beetje van elkaar over is gaan nemen zeg maar. En dan kan het idd triggerend zijn voor meiden die echt een eetprobleem hebben en deze lijstjes serieus nemen.