Auteur Topic: Vegetariërs  (gelezen 163471 keer)

kim

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #50 Gepost op: 05 november 2007, 16:16:27 »
ik eet sinds een paar weken ook geen vlees meer, vind het wel goed zo, komt ook een beetje door school omdat we naar een onleding van een koeienhart moesten kijken, echt zooo vies
powered by worldofkimmiejjjjj.web-log.nl

Mariska1

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: 05 november 2007, 16:21:26 »
Ik wil ook wel vegatarier worden. Maar ik vind het zo moeilijk om van die hamburgers en kip af te blijven :(.. Ik heb nu  2 dagen geprobeerd geen vlees te eten :D Tot nu toe gaat het goed :P
Love your own things, and be proud of it!

ANNEx3

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: 05 november 2007, 16:21:28 »
ik ben het ook anderhalf jaar ofzo geweest, terwijl ik dat vegatatische vlees heeeel goor vond ^_^ daarna ben ik gewoon gestopt, je kunt het ook gewoon een weekje ofzo proberen & lukt het niet, dan stop je =D

maaiike

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #53 Gepost op: 05 november 2007, 16:38:20 »
ik ben nu zo'n 6 jaar vegatariër en heb nooit de behoefte om vlees te eten.
ik weet niet meer hoe het smaakt en hoef het ook niet te weten, vind het wel goed zo, eigenlijk.

Anonymous

• Gast
« Reactie #54 Gepost op: 07 november 2007, 16:05:10 »
btw nee wij hebben niks van leer hier zelf zadel en hoofdstel van me paardje izjn kunststof enc. wij hebben geen auto, en ik gebruikt alleen dierproefvrije artikelen

OktoTentakel

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #55 Gepost op: 07 november 2007, 19:31:53 »
ja oke, maar ik bedoel je bent niet vegatarier als je toch maar wel worst op je brood doet ofzo. dan eet je het gewoon af en toe niet. als je vegatarisch bent vind ik dat je dan niet toch maar eens even een stuk vlees neemt.

[...]

Dit vind ik echt zo'n onzin he.
Je wordt toch niet vegetariër omdat het zo moet?
Je vindt het zielig voor bepaalde dieren en daarom eet je ze niet.
Niet omdat je dan "vegetariër" bent.

Ik was het ook, maar ik at wel vis.
Ik ben er mee gestopt omdat ik te weinig groente at en daardoor ijzergebrek kreeg e.d.
Als je heel erg last hebt van ongesteld zijn, is het trouwens ook moeilijk om echt gezond te blijven, want dan verlies je veel bloed en heb je een stuk meer kans op bloedarmoede.

Dus bouw het gewoon af ofzo, en eet dat frikandelletje op als je dat wil.
Want als je alles laat liggen waar je toch echt wel trek in hebt, wordt het echt heel moeilijk en zal je eerder afhaken.
Begin gewoon met minder vlees eten.

dare

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #56 Gepost op: 09 november 2007, 19:29:03 »
vlees is lekker en goed. Kan er ook niks aan doen, wereld is zo

29621

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #57 Gepost op: 09 november 2007, 19:36:13 »
Thanx voor jullie reacties
ik weet nu wel dat jullie er nix aan kunnen
doen maar ik vraag om tips mensen
niet om gezeik over jullie leven
sorry XD
~love photography

Anonymous

• Gast
« Reactie #58 Gepost op: 10 november 2007, 15:29:17 »
ik ben nu een tijdje vega ^_^. Maar in het begin is het wel een beetje moeilijk om het vlees te laten staan, maar er zijn wel genoeg lekkere alternatieven. Bijvoorbeeld: chickennugetts -> quorn filet / vegetarische nuggets (te koop bij albert Heijn), hamburgers -> vega hamburgers (te koop bij albert Heijn), bitterballen of kroketten -> vega bitterballen of kroketten, maar gefrituurde fallafel is ook lekker (alle 3 dingen zijn te koop bij biologische winkel), gehakt -> vega gehakt (alleen smaakt in het begin vies, maar als je het vaker hebt begin je het wel lekker te vinden).
Btw, quorn filet en die vega bitterballen/kroketten smaken bijna hetzelfde als het vleesvariant.

Waar je ook op moet letten is dat je toch wel iets van dierlijke eiwitten binnen krijgt. Anders krijg je een ijzer tekort; tabletten en vleesvervangers vormen daarvoor geen oplossing. De verklaring daarvoor is dat een dierlijke cel meer lijkt op die van een mens, en daarom kan ijzer makkelijker worden opgenomen uit dierlijke cellen dan uit een tablet of een vleesvervanger. Je hoeft niet per see vlees te eten; maar je kan een glas melk of een ei nemen.

Anonymous

• Gast
« Reactie #59 Gepost op: 10 november 2007, 15:31:40 »
o ja en als je het zielig vind dat veel dieren geen fijn leven hebben gehad, kan je ook biologisch vlees kopen bij een biologische slager of bij de albert-heijn. Het is alleen wel erg duur.

Sydneyrocks

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #60 Gepost op: 10 november 2007, 15:35:19 »
als ik jou was, zou ik gewoon minderen met vlees eten.

Kloot

• Bekijk profiel
« Reactie #61 Gepost op: 10 november 2007, 15:37:46 »
Jaa idd!
Ze eten wel vis, dat zijn toch ook dieren?!
Ik eet al weinig vlees, maar een frikandel speciaal kan ik niet laten staan, of pizza hawaï.. Het is nog zieliger om een dier te doden vanwege zijn vacht.. Vlees heeft de mens gewoon nodig, anders word je ziek.
Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Shop_Princess

• Bekijk profiel
« Reactie #62 Gepost op: 10 november 2007, 15:40:39 »
Ik eet alleen nog maar kip eerst ad ik al meer vlees maar toen ik een verhaal las in een blad over hoe frikandellen gemaakt worden ben ik gestopt met veel vlees eten en nu alleen nog kip.. Waar ik ook nog me ga stoppen

OktoTentakel

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #63 Gepost op: 11 november 2007, 17:41:59 »

[...] en toch vind ik het raar dat je vis eet als je vegatarisch ben.

Dit vind ik echt zo'n onzin he.
Je wordt toch niet vegetariër omdat het zo moet?
Je vindt het zielig voor bepaalde dieren en daarom eet je ze niet.
Niet omdat je dan "vegetariër" bent.

Ik was het ook, maar ik at wel vis.
Ik ben er mee gestopt omdat ik te weinig groente at en daardoor ijzergebrek kreeg e.d.
Als je heel erg last hebt van ongesteld zijn, is het trouwens ook moeilijk om echt gezond te blijven, want dan verlies je veel bloed en heb je een stuk meer kans op bloedarmoede.

Dus bouw het gewoon af ofzo, en eet dat frikandelletje op als je dat wil.
Want als je alles laat liggen waar je toch echt wel trek in hebt, wordt het echt heel moeilijk en zal je eerder afhaken.
Begin gewoon met minder vlees eten.

Hilde

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #64 Gepost op: 11 november 2007, 19:01:01 »
ik ben al vanaf groep 6 vegetariër, en ik zit nu ondertussen al in de vierde, het is op het begin wel even doorbijten, maar als je eenmaal aan vleesvervangers enzo gewend bent, is het hartstikke lekker, je help dieren ermee, en daarbij ook nog jezelf, want vlees is ÓNTZETTEND vet, en vleesvervangers niet =D
love love.

Moonboon

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #65 Gepost op: 11 november 2007, 19:33:57 »
Ik eet wel vlees maar geen vis. ten eerste vind ik het een gruwelijk idee om zo'n glibberding op te eten, ten tweede worden de zeeën enorm overbevist en dergelijke en worden er ook veel andere soorten vis/dieren gevangen die eigenlijk niet gevangen hadden moeten worden en die vervolgens ook doodgaan... Dus eet ik al zo'n 5 jaar geen vis meer.. En qua vlees, eieren, dat soort dingen, alleen scharrel.
Tick tick tick tick tick... BOOOOOOOOMMM!

dare

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #66 Gepost op: 12 november 2007, 10:25:32 »

btw nee wij hebben niks van leer hier zelf zadel en hoofdstel van me paardje izjn kunststof enc. wij hebben geen auto, en ik gebruikt alleen dierproefvrije artikelen

gefeliciteerd, wij hebben leren banken, een schapen kleed, koeien stoelen en een koeien corbange... life is life

AmberXx

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #67 Gepost op: 12 november 2007, 10:35:57 »
Je twijfelt, dus dan wil je het volgens mij niet écht. Dan vind ik dat je ook geen vegetarier kan worden. Ik eet zelf gewoon vlees trouwens. Heb wel een tijd gehad dat ik vegetarier wilde worden, maar uiteindelijk vond ik vlees toch te lekker :rolleyes:

L

• Bekijk profiel
« Reactie #68 Gepost op: 12 november 2007, 12:52:37 »
:), ten eerste;

Je bent géén vegetariër als je wel vis eet maar geen vlees, dat heet iets anders :rolleyes:

overigens, De vegetariërs in nederland, zorgen ervoor dat minder dan 1% 'gered' wordt.. en dat zijn zon 6 miljoen beesten.

Ten tweede; biologisch houdt in prencipe in (qua slachten), dat de band minder snel gaat, en het aantal volt omhoog wordt geschroefd.

ten derde; Alleen als je consument bent kan je verschil maken in de leefomgeving/standigheden van zo'n beest. Als je geen vlees eet kan dat dus niet.

ten vierde; Het is goed, het is lekker, het is zielig... het is de natuur. Er zijn genoeg alternatieven voor vlees en bladiebla.. natuurlijk.
Maar waarom vindt je het wel zielig als een varken wordt geslacht, terwijl je wel (bv) wél scharrelkip-eieren eet..

Kortom; Je moet doen wat je wilt doen, maar als je het gaat doen doe het dan goed.

Ik ben niet voor vegetariërs, en er niet tegen.. Ik ben vóór 3 stukjes of minder vlees in de week :).. Dan hoef je  niet te stoppen met vlees eten, maar je ''helpt'' wel mee met het aantal beesten wat geslacht wordt.
What can you say?! Your life is shit today!  TUMBLR http://anewpairofvintageboots.tumblr.com/ ITEMS FOR SALE http://leannsvintage.tictail.com/

L

• Bekijk profiel
« Reactie #69 Gepost op: 12 november 2007, 12:54:24 »

Ik eet zelf gewoon vlees trouwens. Heb wel een tijd gehad dat ik vegetarier wilde worden,

Had ik ook, maar goed.. Je bent vegetariër.. en dan? hmm?

en @@ xxHilde (oid X'D)
'vlees is ontzéttend vet'

Tuurlijk.. maar er bestaan ook nog zoiets als 'goede vetten'... :rolleyes:
What can you say?! Your life is shit today!  TUMBLR http://anewpairofvintageboots.tumblr.com/ ITEMS FOR SALE http://leannsvintage.tictail.com/

L

• Bekijk profiel
« Reactie #70 Gepost op: 12 november 2007, 15:03:13 »
toe nouuu ik wil een discussiee ^^

Kiitty

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #71 Gepost op: 12 november 2007, 15:28:21 »
Ik ben anderhalf jaar vegetarier .. de eerste maand was moeilijk, maar nu heb ik helemaal geen behoefte meer aan vlees en vis! Je moet het gewoon doen. Maar je moet dan wel ervoor zorgen dat je de proteine en vitamine ergens anders haald! Dat betekent: veel melk drinken enzo!
Maar toch wou ik zó graag een leren jas. En die heb ik dus gekocht :blush: ik schaam me ook, want dat doet een vegetarier niet, maarja

CarteBlanche

• Bekijk profiel
« Reactie #72 Gepost op: 20 november 2007, 18:59:58 »
ik ben nu 6 jaar verga en het gaan me prima af ik wil ook nooit meer vlees eten, zo heb ik het gedaan en zo kan jij het ook doen: ga mee naar de supermarkt en koop vega vlees voor elke dag zorg dat er elke week vega vlees in huis is zodat je ook geen normaal vlees meer hoeft te eten.
http://www.thetouristoflife.com // Fall down seven times. Stand up eight.

xPARASOL

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #73 Gepost op: 20 november 2007, 19:18:35 »
ik was vegetarier.. een half jaar ofso. en ik at wel vis, klinkt lullig, maar die vintik niet zielig.
succes dermee

Disfunction

• Bekijk profiel
« Reactie #74 Gepost op: 20 november 2007, 19:52:33 »
Ik ben vegetarier. Ik eet geen vlees of vis. Het gaat er bij mij niet om dat ik dieren redt ofzo. Ik wil gewoon geen dieren eten. Ik eet ook alleen maar scharreleieren. Biologisch vlees vond ik geen goed alternatief. Dat houd in dat de dieren niet zo vetgemest worden en 20 dagen langer leven. Maar vervolgens worden ze wel getransporteerd op dezelfde manier zoals de dieren uit de bioindustrie. En ze worden met 10 volt meer geslacht. Dat vond ik niet genoeg, dus besloot ik geen vlees meer te eten.
Always shoot for the moon. Even if you miss, you will land among the stars