Auteur Topic: Vegetariërs  (gelezen 164856 keer)

L

• Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: 26 augustus 2007, 17:44:49 »

[...]

Dat vind ik dus ook.
Ze willen het wel eten, maar ze hoeven het niet te zien omdat het smerig is...
 bduh.gif logica...

Tuurlijk niet.
Als we het gewend zouden zijn, zou iedereen het nog gewoon doen hoor ^_^.
What can you say?! Your life is shit today!  TUMBLR http://anewpairofvintageboots.tumblr.com/ ITEMS FOR SALE http://leannsvintage.tictail.com/

L

• Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: 26 augustus 2007, 17:47:06 »

Ik eet alleen scharreleieren. .

neem astjeblieft vrije uitloop eieren.
What can you say?! Your life is shit today!  TUMBLR http://anewpairofvintageboots.tumblr.com/ ITEMS FOR SALE http://leannsvintage.tictail.com/

bananahead

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: 26 augustus 2007, 17:53:08 »
ik zou niet zonder vlees kunnen, vind het veel te lekker!
if you have to live in a crowd, you don\\\'t have to look like it.

29621

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: 03 november 2007, 14:22:07 »
Hey,
Ik ben nog geen vegatatrier maar ik wil het graag worden!!
Als ik die verhalen hoor,, zie dan denk ik: "schit waarom eet ik die dieren nou?"
Kunnen jullie mij helpen.
Als ik een frikandel zie ofzo dan ik het toch doe nog maar.
:kiss: Diana
~love photography

Anonymous

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: 03 november 2007, 15:27:29 »
wat moeten we doen dan ?
je moet het zelf doen hoor..

DPHN

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #30 Gepost op: 03 november 2007, 15:42:28 »
Als jij vlees wil eten dan moet je dat doen. Ik ben zelf ook gewoon vlees-eter maar ik eet veel minder vlees dan eerst. best raar want ik vind vlees wel lekker. Maar toen stond ik dus met mijn moeder te koken en moest ik het gehakt bakken/braden en toen ging ik daar dus met die lepel door en keek ik mijn moeder heel zielig aan en zei ik; ik heb gewoon nu iets vermoord en nu verbrand ik het. Ik ga wel vegetarier worden als ik op mezelf woon. Nu moet ik gewoon van mijn moeder vlees eten.

Anonymous

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: 03 november 2007, 15:54:01 »
heel simpel, ik ben denk een van de enige personen in nederland die vlees gewoon niet lekker vind, het ligt allemaal aan de kruiden, en dat kan ook met vegetarisch vlees, dus voor mij is het snel gedaan ben vega vanaf me 9e aangezien ik erachter kwam hoe mijn vleesje gemaakt werd

NETH

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: 03 november 2007, 16:00:39 »
Tja, daar kunnen we je eigenlijk niet mee helpen toch?:)
Je moet voor jezelf genoeg redenen vinden om het voortaan te laten.
Tot m'n derde ben ik vergetarisch geweest en daarna heb ik vlees leren eten.
Echt geleerd, want ik moest er niets van en vond het er vies uit zien.
Een stukje vlees op je bord, terwijl het een levend dier was en dan zie je ook nog de bloedaders. Dat bezorgde me echt kotsneigingen!
Nu eet ik gewoon vlees, maar ik wil er uiteindelijk weer naar terug.
Wil het langzaam afbouwen en wat vaker tahoe en erwt soorten weer eten.
Heb het later toen ik 17 was ofzo weer een poosje geprobeerd, maar uiteindelijk afgekapt omdat ik het niet op de juiste manier deed. (En er moest ook altijd nog naast de normale pot voor mij gekookt worden).
Je moet namelijk niet alleen je vlees vervangen voor vis, maar ook aanvullen met noten en erwt soorten etc.
Trouwens als je bedenkt dat er in een frikandel alleen maar "afvalvlees" gaat is het voor mij al niet meer smakelijk, misschien dat het jou ook tegenhoudt?
« Laatst bewerkt op: 03 november 2007, 16:05:02 door NETH »
REJOICE!!!!!!! Jezus maakt vrij!!! :D

Anonymous

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: 03 november 2007, 16:08:58 »
weetje wat ik wel echt belachelijk vind, mensen die geen vlees eten omdat het zielig is en dan wel vis eten, zijn toch ook dieren?

NETH

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: 03 november 2007, 16:13:40 »
ja hahaha..en zeediertjes eten ze ook allemaal!
maarja volgensmij kan je alle vitaminen etc die in vis zitten niet makkelijk vervangen...? maar jij eet dus geen vlees en vis sakura?
REJOICE!!!!!!! Jezus maakt vrij!!! :D

Lerem

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: 03 november 2007, 16:54:08 »
Ik denk dat sommige mensen die geen vlees eten en wel vis dit soms doen wegens de vitamine (iemand uit mijn klas móet dat eten eens in de twee weken omdat het anders ongezond is voor hem, en nee dit kan niet met speciale vitaminen), maar misschien ook omdat deze vissen vaak niet net zo slecht behandeld worden als andere dieren..

Nadia

• Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: 03 november 2007, 16:55:56 »

weetje wat ik wel echt belachelijk vind, mensen die geen vlees eten omdat het zielig is en dan wel vis eten, zijn toch ook dieren?

Ik ook!!!!
Nee serieus, je kan dat echt wel vervangne, maar ik ken ook mensen die vegetarier zijn en wél 2 leren jassen in de kast hebben hangen (schoenen vind ik dan iets anders..)
Insert all Muse lyrics here

29621

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: 03 november 2007, 17:07:15 »
leren jassen of nep bond hoef ik egt niet
en ik lust geen vis
als ze eens stoppen met die k*t harpoen op die vissen
~love photography

Lerem

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: 03 november 2007, 17:25:54 »
Je denkt toch niet dat de vissen die jij eet door een harpoen gevangen worden?
Dat zijn walvissen enzo, die zijn hier in Nederland volgens mij niet eens te eten. Dat wordt in China gebruikt voor "medicijnen"

lastdancex

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: 03 november 2007, 17:39:42 »
ik eet sinds dat we op school een runderoog hebbben moeten opensnijden, eet ik nog maar een superklein stukje vlees.
Maar vis vind ik superlekker dus dat eet ik nog wel genoeg van :)

_Roseee

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: 03 november 2007, 17:48:44 »
Ik was eerst ook heel lang vegatarisch.. ik kan vlees zo wel laten liggen. Sommige vleesvervangers zijn trouwens ook erg lekker ;).

TeenSlipper

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: 03 november 2007, 17:52:26 »
eet hertenbiefstuk rosé, dan wil je vegetarier worden...

DeEnigeEchte

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: 03 november 2007, 20:11:05 »
Vegetarisch zijn zul je echt zelf moeten doen, daar kan niemand je bij helpen. Je moet zelf proberen zo sterk te zijn de verleiding van vlees te weerstaan (alhoewel verleiding, ik vind het zelf geen verleiding want ik vind het niet lekker, maar dat ligt voor veel mensen anders).
Je kunt je moeder misschien vragen om rekening met je te houden en eens vleesvervangers te kopen...

Anonymous

• Gast
« Reactie #43 Gepost op: 04 november 2007, 12:41:18 »
nee ik eet geen vis en geen vlees, =) vind het btw ook nieteens lekker

OktoTentakel

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: 04 november 2007, 17:30:17 »
ik ben ook vegatarisch. ik eet ook geen vis en garnaal enzo. eigenlijk vind ik het niet zo zielig voor een garnaal om het op te eten, maar als je dan toch vega word moet je het goed doen! dus: geen vlees vis en kip for me;)

Phaedra

• Bekijk profiel
« Reactie #45 Gepost op: 04 november 2007, 17:34:02 »
Als je ons nodig hebt om jou te helpen vegetariër te worden dan lukt het sowieso al niet denk ik. Je moet gewoon zelf doorzettingsvermogen hebben. Oh en btw, vegetariër schrijf je met een e, niet met een a.

Aaaaaaaaaaaaaaa

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #46 Gepost op: 04 november 2007, 17:47:32 »

ik ben ook vegatarisch. ik eet ook geen vis en garnaal enzo. eigenlijk vind ik het niet zo zielig voor een garnaal om het op te eten, maar als je dan toch vega word moet je het goed doen! dus: geen vlees vis en kip for me;)

Dit vind ik echt zo'n onzin he.
Je wordt toch niet vegetariër omdat het zo moet?
Je vindt het zielig voor bepaalde dieren en daarom eet je ze niet.
Niet omdat je dan "vegetariër" bent.

Ik was het ook, maar ik at wel vis.
Ik ben er mee gestopt omdat ik te weinig groente at en daardoor ijzergebrek kreeg e.d.
Als je heel erg last hebt van ongesteld zijn, is het trouwens ook moeilijk om echt gezond te blijven, want dan verlies je veel bloed en heb je een stuk meer kans op bloedarmoede.

Dus bouw het gewoon af ofzo, en eet dat frikandelletje op als je dat wil.
Want als je alles laat liggen waar je toch echt wel trek in hebt, wordt het echt heel moeilijk en zal je eerder afhaken.
Begin gewoon met minder vlees eten.

DrumNBassLove

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #47 Gepost op: 05 november 2007, 09:00:38 »
weet je wat ik alleen vind als je vegetarier bent? je hebt toch ook schoenen van suede en van leer, en mischien leren bankstellen in huis of stoelen, en in je auto zit misschien wel leer, of je hebt leren/suede kleding
of heb je dat allemaal weggegooit toen je vegetarisch werd?

want kijk vegetariërs vind ik echt goed weetje.. maar heb je ook niks van leer dan :?: want als ik alleen al naar me schoenen kijk ait al in 70% leer 10% suede en de overige zijn allstars en vans, onze bankstellen zijn van leer, onze stoelen, autobekleding en nog meer

nou dat wilde ik dus even vragen want die diertjes worde toch ook vermoord :( ?
Tears are words from the heart that can\'t be spoken

Minn

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #48 Gepost op: 05 november 2007, 16:02:21 »
Ik ben al sinds m'n 6 vegetariër (geen vis, vlees of gelatine en eitjes alleen maar als ik weet dat ze van scharrelkippen zijn), ik ben ermee begonnen samen met m'n zus die toen 12 was.. zij is intussen gestopt maar ik vind het goed zo :)
you can\'t milk a cow with your hands in your pants

DrumNBassLove

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #49 Gepost op: 05 november 2007, 16:11:25 »
maar heb je dan ook geen leren of suede schoenen ofzo? en als je op de leren bank van je parents zit denk je da niet hier heeft ook een koe voor moeten sterven?
Tears are words from the heart that can\'t be spoken