Auteur Topic: Spinning/afvallen  (gelezen 6583 keer)

Sanne

• **
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 11 oktober 2011, 22:13:47 »
Vandaag heb ik mijn 1e les spinning gehad en vond het super leuk! Normaal sport ik meestal 2/3 keer in de week en doe dan zumba.
Nu wou ik vragen of je van spinning ook afvalt? Stel dat ik 2/3 keer in de week spinning zou gaan doen, en daarna altijd een buikspier kwartier erachter aan doe, val ik dan af?

Ik ben nu 17, over 3 weken 18, en ben 1.68 meter en weeg rond de 65 kilo.
Dus ik vind dat er best wel 5 kilo af mag.

Ik hoorde dat je van spinning wel mooi strak werd haha!

Liefs.

Chatoyant

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 11 oktober 2011, 22:14:49 »
Ja spinning val je zeker van af !
Love your life!

Firework

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 11 oktober 2011, 22:22:28 »
Spinning is echt heel zwaar en echt heel goed voor het verbranden van vet! Zou het alleen niet 2/3 keer per week gaan doen omdat dat wel heel veel is. Zeker met elke keer buikspierkwartier erachteraan.
Misschien kan je het combineren? Dat je elke week 2 keer spinning gaat doen en 1 keer zumba? En in sommige weken 2 keer zumba en 1 keer spinning? Het is iig wel handig om cardio te combineren met krachttraining (dus om na de cardio nog iets van kracht te doen)  

Qua sporten is het zeeeker wel iets waar je van af zal gaan vallen! (dan moet je eetpatroon natuurlijk ook goed zijn)
« Laatst bewerkt op: 11 oktober 2011, 22:23:02 door jonguuuh »

Kaashaas

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 12 oktober 2011, 09:35:51 »
Ja daar val je wel vanaf, maar het ligt er inderdaad ook aan wat je eet. Misschien krijg je wel een vreetkick na al dat sporten haha
Lick, bite and shoot!

Kaashaas

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 12 oktober 2011, 09:35:51 »
Ja daar val je wel vanaf, maar het ligt er inderdaad ook aan wat je eet. Misschien krijg je wel een vreetkick na al dat sporten haha
Lick, bite and shoot!

Floor

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 13 oktober 2011, 18:36:08 »
Als je kijkt naar de mensen die (2/3x per week) spinnen vallen ze over het algemeen niet af. Misschien enkele kilo's en daar blijft het bij. Door het fietsen op lichte er zwaardere niveau bouw je vooral veel spierweefsel op (met name in je bovenbenen en kuiten). En spier weegt meer als vet, dus je gewicht zou toenemen echter kan je er wel je vetpercentage er een klein beetje mee verminderen.

Zelf heb ik 2x in de week gespinned en ik at precies hetzelfde als de tijd daarvoor. Echt niets meer of minder. En ik was er maar 1 kilo van afgevallen, bij mij was er uit metingen gebleken dat wel mijn spierweefsel toe was genomen met name in mijn benen.

LoveAvril_x

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 15 oktober 2011, 17:19:46 »
wat is spinning
Be kind, be gentle, be generous, be love and you will be loved. ~ Avril Lavigne (ll')

AVIATION

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 17 december 2011, 13:43:04 »
up! ik wil dit ook gaan doen alleen zit hier een bepaalde leeftijdgrens aan?

Gracious

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 17 december 2011, 13:44:45 »

wat is spinning

Dat is fietsen op een soort wielren fietsen alleen dan véél zwaarder...
We're all made of stars ★

AVIATION

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 20 december 2011, 22:55:45 »

up! ik wil dit ook gaan doen alleen zit hier een bepaalde leeftijdgrens aan?

upje

Eline

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 23 december 2011, 16:37:00 »
Spinning is echt een aanradertje! Ik heb nu 4 lessen erop zitten en ik vind het helemaal top. Het is 1. goede conditietraining 2. goede krachttraining 3. je verliest er veel vet mee.
Let alleen wel op: meeste sportscholen beginnen meteen met een behoorlijk gevorderd programma voor spinners. Sommige hebben een speciaal beginnersprogramma, maar spinning is echt zwaar en niet aan te raden voor mensen die niet tot zeer weinig sporten.

laila

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 23 december 2011, 17:18:22 »
Ik ging vandaag spinning doen voor school! Echt zo leuk, het is wel vermoeiend maar je valt er echt van af na een tijdje !
TUMBLR  //