Auteur Topic: Project sixpack/strakke buik!  (gelezen 878690 keer)

Raawr

• Bekijk profiel
« Gepost op: 06 februari 2013, 15:31:13 »
Het leek mij een leuk idee om een topic te openen voor meiden die specifiek hun buik willen trainen.
Nou snap ik dat niet iedereen een sixpack mooi vindt bij vrouwen, maar dit is wel mijn uiteindelijke doel. Dus als je mee wilt trainen en een platte/strakke buik wil, of als je echt zichtbare blokjes wil!
Ik hou veel van sporten en gezond eten, maar merk dat het de laatste tijd als student steeds slechter gaat. Toen ik nog veel turnde had ik een mooie platte buik, en die wil ik graag terug!

Zijn er meer meiden die het leuk lijkt om in dit topic mee te doen?
Je kunt dit zien als motivatie om je doel te bereiken. Niks afvallen dus, gewoon plaatselijk trainen.
Post hier je trainingsprogramma, je vooruitgang en motivatie plaatjes/teksten!

Voordat je een sixpack kunt krijgen.
De basis voor een strakke buik is simpel: het overtollige vet moet weg. Dit heeft niks met afvallen te maken. Het is gewoon een kwestie van gezond eten en cardiotraining. Je kunt je buikspieren nog zo hard trainen, maar als je een laag vet erover hebt zul je nooit een sixpack krijgen. Daarom zul je een tijd lang Cardiotraining moeten doen tot je een strak buikje hebt.
De makkelijkste en goedkoopste manier is om minimaal 4 dagen per week een half uurtje te gaan rennen of te fietsen op een hometrainer thuis. Ook een goede manier is om te gaan touwtje springen. Hiermee verbrand je veel vet en krijg je goede conditie.

Voedsel
Ontbijt iedere dag goed! Je voelt je dan een stuk fitter en het is gezonder. Honger jezelf niet uit en eet voldoende. Eet per dag in ieder geval 2 stukken vers fruit en veel groente. Blijf vooral af van de chips, chocolade en snoep. Probeer tussen de maaltijden door niet een tussendoortje te nemen, maar als je honger krijgt eet dan bijvoorbeeld een appel of banaan. Eten is belangrijk! Doe het wel gezond, anders zul je geen resultaat zien.

Trainen
Nadat je weinig tot geen vet op je buik hebt kun je beginnen met buikspieren trainen. Je kunt ervoor kiezen om in de sportschool te gaan fitnessen, vraag dan daar om advies over welke oefeningen je moet doen. Je kunt ook op internet en youtube kijken, hier staan genoeg oefeningen op. Probeer verschillende oefeningen en kies een aantal uit die je bevallen. Probeer minimaal 3 dagen per week de oefeningen te doen. Doe een oefening tot je een brandend gevoel in je buikspieren krijgt en rust dan een halve minuut ofzo. Ga zo 3 setjes door en neem dan 3 minuten rust en ga door met de volgende oefening. Houdt tussen de traindagen altijd 1 dag rust. Als je geen rust neemt krijg je kans op blessures of herstellen je buikspieren niet goed en krijg je dus nooit een sixpack. Het is handig voor jezelf een trainingsschema te maken. Probeer verschillende dingen, tijden, oefeningen en dagen en schrijf de beste resultaten op in een schema.

bron: http://sport.infonu.nl/diversen/17565-hoe-krijg-je-een-sixpackwasbordje.html

Handige work-out filmpjes:
http://www.youtube.com/watch?v=ZJ8Zdj0OPMI

komt nog meer!

En zie dit andere topic voor heeeeel veel inspirerende plaatjes!
http://forum.girlscene.nl/forum/food-sport/inspiratie-fotos-en-teksten-voor-afvallensporten-260758.25.html

« Laatst bewerkt op: 21 april 2013, 17:01:28 door Raawr »

Raawr

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 06 februari 2013, 15:36:55 »
Ik vind vooral before-after afbeeldingen inspirerend!

« Laatst bewerkt op: 06 februari 2013, 15:48:45 door Raawr »

eyjoonam

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 06 februari 2013, 15:41:56 »
Ik had tot m'n 15/16e altijd een strakke buik, hoeveel ik ook at, de volgende dag was ie helemaal strak! Maar de afgelopen drie ja blijft het vet ( van het avondeten vooral) gewoon bij mijn buik zitten :') Handig topic, alleen vind het moeilijk om goede sit ups te vinden aangezien ik ze nog nooit gedaan hebt

mathilde

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 06 februari 2013, 15:44:05 »
ik ben net 15 min geleden gezonder gaan eten, gewoon toen ik op de crosstrainer zat :blush: nu ben ik niet heel dik en heb ik niet veel vet maar ik wil wel graag een mooier buikje.
hoe ik dat ga doen?
elke dag minimaal 10 min op de crosstrainer of een ander apparaat (welke jezelf hebt)
een soort situps maar dan heavyer
als tussendoortje sla of een appel (hopen dat dat lukt)
minder snoepen
en hockeyen (handig ik zit erop and like it)
en ik beweeg ook heel veel (crazykidd)
en dansen (lekker bewegen)
en gelukkig krijg je ook goede buikspieren van lachen dus girls laugh!!!
dit is wat ik ga doen :bounce:

Elmo

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 06 februari 2013, 15:47:06 »
Ik heb spierpijn in mijn buik nu door twee x insanity te doen en 1x hard te lopen, dus dat helpt ook al  :P 

mathilde

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 06 februari 2013, 15:49:46 »
Ik had tot m'n 15/16e altijd een strakke buik, hoeveel ik ook at, de volgende dag was ie helemaal strak! Maar de afgelopen drie ja blijft het vet ( van het avondeten vooral) gewoon bij mijn buik zitten :') Handig topic, alleen vind het moeilijk om goede sit ups te vinden aangezien ik ze nog nooit gedaan hebt
http://www.youtube.com/watch?v=XkrqRQx6DWI deze is echt heel intensief maar werkt wel.

Raawr

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 06 februari 2013, 15:49:48 »
Als jullie nog goede filmpjes hebben die jullie gebruiken, post ze! :D Ik ga zaterdag naar de sportschool met een vriend en dan ga ik advies vragen over welke oefeningen het best zijn :)

Holoserica

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 06 februari 2013, 15:59:38 »
Leuk! I'm in
Ik wil geen echt sixpack, maar ik zou heel graag een strakke platte buik hebben waar je toch een beetje lijntjes ziet. Dus geen echt sixpack, maar iets tussen plat en sixpack in
(lekker duidelijk uitgelegd weer)

Davillage

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 06 februari 2013, 16:01:22 »
haha ik heb wel wat vet bij mijn buik, maar ik doe elke dag zowat buikspieroefeningen, maar het is al wel minder! al doe ik wel veel cardio, dus ik weet niet of het daar mee te maken heeeft :P maar dat eerste plaatje... wow :O had ik die maar haha

moet ik nog wel heeeeeeeel hard trainen wil ik dat bereiken ...
Me gusta

Raawr

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 06 februari 2013, 16:03:00 »
Ze zeggen vaak, het duurt 4 weken tot je het zelf ziet, 8 weken voor je vrienden en familie, en 12 weken voordat iedereen het bij je ziet!
Dus niet te snel opgeven:)

Varkenskind

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 06 februari 2013, 17:42:40 »
Je moet juist wel tussendoortjes eten. Anders blijft je verbranding niet op gang en worden je maaltijden dus niet goed verbrand.
kippenpoep.

Kraplapje

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 06 februari 2013, 17:45:18 »
Elke dag starten met 10 sec op armen en voeten als een plank je buikspieren trainen.
Per week met 10 sec verhogen.
Eet gezond! Eet altijd sla bij je frikandel!

Flamoes

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 06 februari 2013, 17:47:20 »
Ik volg!
You know what is beautiful? Read the first word again. | http://weheartit.com/wennnnn

Sunflowers

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 06 februari 2013, 17:48:27 »
Ik zou graag zo'n buik willen als die meisjes, en sporten en alles dat lukt ook wel en dat is wel vol te houden. Maar ik kan gewoon geen twee stuks fruit en groente op een dag eten. En ik kan ook niet zo goed van koekjes, chocola en chips afblijven..
What would you do, if you weren't afraid?

Flamoes

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 06 februari 2013, 17:51:40 »
^ Know the feeling.
You know what is beautiful? Read the first word again. | http://weheartit.com/wennnnn

Anne

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 06 februari 2013, 17:57:08 »
Ik doe mee! Snoepen doe ik bijna nooit, en ik eet voor de rest gezond en genoeg. Ik loop totaal in een week vaak 25 KM hard, dus met de cardio zit ik ook goed. En daarbij doe ik veel Pilates-filmpjes. Heb weinig vet op mijn buik, alleen vind die lijnen zo mooi en zou die ook willen hebben. Opzich vind ik dat ik best een mooie, platte gespierde buik heb. Maar voor tips, filmpjes en motivatie kom ik hier zeker vaker langs!

Sunflowers

• Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 06 februari 2013, 17:58:21 »
Gelukkig is er nog iemand (: Naja eigenlijk vind ik het wel een beetje slap van mezelf maar het is gewoon echt zo. Dat is echt way to moeilijk voor mij. Dus ik zou wel graag mee willen met dit topic, maar dan ga ik dus niet meedoen met al die eet-dingen, maar blijf gewoon normaal eten zoals ik doe (misschien iets gezonder). Kijken of dat ook resultaat oplevert. Is dat ook oke? Of vinden mensen dat vervelend?

skyoflighters

• Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 06 februari 2013, 17:59:19 »
Ik ben al aan het trainen voor een platter buikje (ik wil geen sixpack maar een net niet sixpack hahaha dat je zulke lijntjes ziet). Ik doe nu om de de dag/om de 2 dagen een workout en ik zie al een beeetje resultaat!! :D Ik gebruik trouwens de workouts van blogilates.
hihaho

Dreamer

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 06 februari 2013, 18:08:10 »
Een strakke buik hebben is echt één van mijn grootste dromen. Het is mogelijk om mijn droom te laten uitkomen, maar het zal niet makkelijk worden...

But I'm in!
"And though you may call me a dreamer or fool or any other thing, I believe that anything is possible."

Sunflowers

• Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 06 februari 2013, 18:20:27 »
Maar vinden jullie het wel oké als ik dan meedoe? Zonder het heel gezond mee-eten. Want dan ben ik graag in! Denk dat het wel motiveert als je het samen doet haha

Novelty

• Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 06 februari 2013, 18:28:57 »
Ik moest eerder heel vaak buikspieroefeningen doen voor mijn rug bij de fysio dus toen was mijn buik heel strak, nu een jaar niet meer oid dus iets minder, mijn buik was nog steeds redelijk plat maar niet meer heel 'strak' en je voelde mijn spieren niet goed meer, nu heb ik een paar weken buikspieroefeningen gedaan (situps en schuine situps) en mijn spieren zijn weer terug, yaaayyyy. Geen sixpack maar wel gewoon strak en ik ben er echt blij mee!

Het kan dus best snel gaan :)

Raawr

• Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 06 februari 2013, 20:06:37 »
En tuurlijk Sunflower iedereen mag mee doen! ik ga dit weekend goed kijken naar work out filmpjes.
Voor de mensen die al goed bezig zijn, kunnen jullie jullie programma hier neerzetten? Hoe vaak je wat voor oefeningen doet, welke filmpjes je gebruikt etc en of je al resultaat ziet?

Is het misschien ook een idee dat we voor en na foto's gaan posten? Bvb nu een, en over een paar weken nog een zodat we bij elkaar verschil kunnen zien :)

taar96

• Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 06 februari 2013, 22:02:43 »
Ik ga dit even bijhouden! Ik hoef geen sixpack, maar mijn buikspieren mogen wel duidelijker:) Ben al een aardig eind, maar telkens door blessures moet ik stoppen met hardlopen/workouten of door een ongezond weekend heb ik geen motivatie meer om overnieuw te beginnen. Vanaf nu er weer volledig tegenaan, hopelijk zonder tegenslagen! :)

Tipje voor iedereen hier; ik ben er al aardig lang mee bezig, zeker 1 jaar. Maar in het begin heb ik erg veel buikspier ontwikkeld door pushups. Ik deed 5x 10 elke avond (afgewisseld door 5x20 situps maar ik heb niet het gevoel dat dat wat deed.)

silverlinings

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 06 februari 2013, 22:39:13 »
ohh ik wil zo graag een mooi buikje maar ik hou zó erg van koekjes en snoepjes en chocolaatjes etc etc etc  :blush:

ik ga nu meer fruit tussendoor eten, heel veel water, max. 1 glas thee en 1 glas sap/spa per dag.

ik ga zoveel mogelijk fietsen, met de trap etc. Iedere avond wil ik even buikspieren doen en dan.. hopen dat ik genoeg van de koekjes af blijf zodat ik resultaat ga zien  :blush: :blush:

craicalaic

• Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 06 februari 2013, 22:41:58 »
ik doe mee!
there are people who are always in love with the sky, no matter the weather. one day you will find someone who’ll love you the same way.