Auteur Topic: Paardrijden geen echte sport?  (gelezen 45767 keer)

Angelxb

• Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: 27 november 2009, 22:33:28 »
zeker wel een sport.
want zelf schaken is een sport.
en achter een bal aanrennen is een sport.
met een pijltje op een rondje mikken is een sport.!

Blonderdanbruin

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: 27 november 2009, 22:43:13 »
Ik doe er niet aan, maar ik snap niet waarom mensen het geen echte sport vinden!
M\'aimer pour qui je suis! ♥

Kellaigh

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: 28 november 2009, 18:20:30 »
Het is wel een echte sport hoor.
Als ik het 1,5 uur gedaan heb ben ik kapot. o_O

Ook doe ik bijv wel eens een uur lang doorzitten, en dan zoveel mogelijk proberen je buikspieren aan te spannen. :3

Vieterd

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: 02 december 2009, 13:51:23 »
Je wil niet weten met wat voor spierpijn ik wel eens van mijn pony af ben gekomen haha. Dus degelijk wel een sport waarbij je je spieren aanspant.

Een uur doorzitten lijkt e trouwens geen pretje voor het paard

just.me.loving.him

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: 07 december 2009, 16:32:30 »

Ik vind het half, je laat het paard toch het meeste werk doen.
En ik heb zelf ook op paardrijden gezeten vroeger en zoveeeel hoef je je ook weer niet in te spannen en je al je spieren gebruiken vind ik bull shit sorry want ik kan nou niet zeggen dat meisjes die paardrijden een mooi strak getraind onderlichaam hebben in tegendeel (niet allemaal begrijp me niet verkeerd).

dan denk ik eerlijk gezegd dat je nog niet erg ver gevorderd bent. Ik ben nu zelf zover dat ik al eens een paar keer per jaar spring (ongeveer een metertje). Dat is echt heel vermoeiend. Voor de rest elke week les. Sinds ik aan de teugel rijd (=dressuur) heb ik veel meer kuitspieren (echt opvallend) en ik ben ook meer moe nadien.

Anoniem

• Verwijderd
« Reactie #30 Gepost op: 08 december 2009, 17:48:34 »
Ik zelf zit ook op paardrijden, en ik vind het zeker wel een sport.
Het is best intensief werken, en eigenlijk werk je ook als een team. Dus het is helemaal niet zo dat het paard alleen maar wat heen en weer sjokt.

FashiiOnn

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: 09 december 2009, 11:16:12 »
Ja het is een echte sport
I lOve HardcOre

Cortana

• Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: 09 december 2009, 11:26:21 »
Paardrijden is een sport!

Wipneusje

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: 09 december 2009, 11:30:19 »
ik vind van niet, heb zelf ook wel es paardgereden, ken mensen die dat gedaan hebben of nog steeds doen, en die zeggen ook van niet =) het paard doet het meeste werk.. je krijgt misschien wel spierpijn van, en je traint al je spieren maar dat doe je ook door naar school te fietsen.. of door even naar boven naar je kamer te lopen, traplopen op school ook. Er zijn zat mensen die hier spierpijn van krijgen en er zijn ook zat mensen die ergens anders wel weer spierpijn van krijgen :P

als het dan dus alleen gaat om et spierpijn wat de meeste mensen noemen niet.
Train je echt heftig, doe je de meeste moeilijke dingen op echt een hoog niveau, maar dan bedoel ik dat je al je hele leven paardrijd en dat je niet pas een jaar of 18 bent dan kan ik het wel een sport noemen =)
-xXx-

Anoniem

• Verwijderd
« Reactie #34 Gepost op: 09 december 2009, 11:31:14 »
Ik vind het net als schaken (denksport) inderdaad geen sport
hoewel je bij paardrijden wel beetje beweegt, maar eigenlijk laat je dat beest gewoon werken
het is niet meer dan een (domme) hobby =D

Cortana

• Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: 09 december 2009, 11:34:49 »

ik vind van niet, heb zelf ook wel es paardgereden, ken mensen die dat gedaan hebben of nog steeds doen, en die zeggen ook van niet =) het paard doet het meeste werk.. je krijgt misschien wel spierpijn van, en je traint al je spieren maar dat doe je ook door naar school te fietsen.. of door even naar boven naar je kamer te lopen, traplopen op school ook. Er zijn zat mensen die hier spierpijn van krijgen en er zijn ook zat mensen die ergens anders wel weer spierpijn van krijgen :P

als het dan dus alleen gaat om et spierpijn wat de meeste mensen noemen niet.
Train je echt heftig, doe je de meeste moeilijke dingen op echt een hoog niveau, maar dan bedoel ik dat je al je hele leven paardrijd en dat je niet pas een jaar of 18 bent dan kan ik het wel een sport noemen =)

Fietsen (wielrennen) en hardlopen zijn toch ook sporten :-P Ik snap je punt niet helemaal. Als je je lichaam inspant (door sporten) kun je spierpijn krijgen.

TALKTOYOUNEVER

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: 09 december 2009, 11:41:34 »

Even mijn vader quoten:
"Als je het kunt meten enhet dus precies vast kunt stellen, is het een sport."

Onder deze redenatie is paardenspringen wel een sport maar dressuur niet.
(Hij gebruikt deze definitie omdat veel sporten waarbij mensen moeten beoordelen beïnvloedbaar zijn)

dan ben ik het niet eens met je vader, aangezien ballet toch echt een sport is zonder dat je het kan meten.

TALKTOYOUNEVER

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: 09 december 2009, 11:41:35 »
dubbel
« Laatst bewerkt op: 09 december 2009, 11:41:57 door TALKTOYOUNEVER »

summer

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: 09 december 2009, 12:41:38 »
Paardrijden is een sport.

wikipedia:
Een sport kan omschreven worden als een fysiek spel (bijvoorbeeld voetbal) of denkspel (bijvoorbeeld schaken) dat op reglementaire wijze in competitieverband of recreatief gespeeld kan worden. Het woord sport is afgeleid van het Franse desportes: des: weg en port: dragen: dus ontspanning.

summer

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: 09 december 2009, 12:42:35 »

[...]

dan ben ik het niet eens met je vader, aangezien ballet toch echt een sport is zonder dat je het kan meten.

ballet kan je ook meten, en turnen enzo, er word gemeten op de netheid en de mate van inspanning die de oefening vergt. daarom is dressuur ook een sport. Ik heb zelf ook paard gereden en dressuur rijden is net zoveel inspannen als gewoon paardrijden en springen.

CinnamonCream

• Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: 09 december 2009, 21:15:19 »
Ik vind het geen sport,
Maarja, verder heb ik er geen verstand van enzo, dus van mij moet je niet zoveel aantrekken xD

HELLINGPROOF

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: 09 december 2009, 22:30:13 »
Het is zeker een sport. Ik heb rijd best een wild paardje nu, dus ik zweet me kapot om die knol in bedwang te houden. Echt geweldig lief beestje, dat wel!
« Laatst bewerkt op: 09 december 2009, 22:32:19 door HELLINGPROOF »

HELLINGPROOF

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: 09 december 2009, 22:31:48 »
en trouwens... ooit van doorzitten gehoord. als je daar geen buikspieren van krijgt, weet ik het ook niet.

TALKTOYOUNEVER

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: 09 december 2009, 22:36:11 »

[...]

ballet kan je ook meten, en turnen enzo, er word gemeten op de netheid en de mate van inspanning die de oefening vergt. daarom is dressuur ook een sport. Ik heb zelf ook paard gereden en dressuur rijden is net zoveel inspannen als gewoon paardrijden en springen.

je kant het niet vaststellen

Maaike

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: 09 december 2009, 22:47:03 »
Ik ben sinds kort begonnen met paardrijden, en ik d8 altijd ; pff jaahoor! paardrijden een sport, dat paard doet toch alles ? ..
maar nu .. Paardrijden is echt een sport. Staan zit, staan zit. Je krijgt er echt spierpijn van.. Al helemaal als je dr vanaf donderd.
En wat denk je van stal uitmesten..
Dus ik vind ; paardrijden is een sport !!

Sōsuke the sasstermaster

• Bekijk profiel
« Reactie #45 Gepost op: 09 december 2009, 23:37:18 »
In het begin is het makkelijk, maar als je eenmaal op hoog niveau komt.. (Ik heb op hoog niveau paardgereden maar heb mijn arm verbrijzeld, gebroken en gekneusd dus moest ik stoppen, ik ben in mijn 'stil-zitten-en-sport-verbod' verhuist en heb het niet meer kunnen oppakken)
Het kost ook veel concentratie, het lijkt allemaal heel simpel maar er zijn stapjes waarop ik soms 3 weken moest oefenen xD, en een op hol geslagen paard is ook niet bepaald makkelijk, of er eentje die de manege op z'n kop zet...
Ik vind dat paardrijden een sport is die ook heel moeilijk kan zijn :D
何を信じどこへ向かうのか 移り変わる季節雪解けを待ち
夢じゃない紛れのない現 微笑んで空を見上げて

MartinMorero

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #46 Gepost op: 10 december 2009, 00:03:21 »

en trouwens... ooit van doorzitten gehoord. als je daar geen buikspieren van krijgt, weet ik het ook niet.

dat heb ik vanavond weer eens mogen doen, heerlijk zeg *sarcasme* helemaal gesloopt.
De prins mag je houden, doe mij het paard maar

Cortana

• Bekijk profiel
« Reactie #47 Gepost op: 10 december 2009, 01:45:32 »

Idd!

summer

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #48 Gepost op: 10 december 2009, 08:37:22 »
Toen ik paardreed deden we ook vaak proeven met de hele groep, dan moet je echt super goed opletten of iedereen een beetje netjes loopt en of jij wel gelijk loopt en vaak worden de paarden dan chagrijnig omdat ze dicht op elkaar zitten en je moet ze dan wel in bedwang houden dat ze niet de hele proef verpesten.

paardrijden alsin wat je op opendagen vaak kan doen,van die kinderen van 5 die een rondje mogen rijden noem ik geen sport maar het echt paardrijden wel.

Kellaigh

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #49 Gepost op: 10 december 2009, 12:16:02 »

Toen ik paardreed deden we ook vaak proeven met de hele groep, dan moet je echt super goed opletten of iedereen een beetje netjes loopt en of jij wel gelijk loopt en vaak worden de paarden dan chagrijnig omdat ze dicht op elkaar zitten en je moet ze dan wel in bedwang houden dat ze niet de hele proef verpesten.

paardrijden alsin wat je op opendagen vaak kan doen,van die kinderen van 5 die een rondje mogen rijden noem ik geen sport maar het echt paardrijden wel.

Dat heet gewoon Carrousel? x')