Auteur Topic: Overwin die eetstoornis!  (gelezen 1743128 keer)

Melzz

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5500 Gepost op: 21 mei 2017, 19:41:29 »
Hey, ik ken je verder niet en hoop dat ik niet overkom als een stalker ofzo, maar kan het zijn dat ik laatst een blog van jou voorbij heb zien komen op proud2bme?
hoedanook, fijn dat het goed met je gaat:) Vervelend dat je nog zo gefocust bent op de weegschaal. Ik zou willen zeggen: gewoon mee kappen, weegschaal weggooien en niet meer naar kijken. Dat is wel heel simpel gezegd en ik weet dat het niet makkelijk is om die stap te zetten. Maar zelf heb ik wel gemerkt dat het hielp om geen weegschaal in de buurt te hebben (dus niet alleen mezelf voornemen me niet te wegen, maar hem echt laten verstoppen zodat ik er niet meer bij kan).

Zelf heb ik nog "maar" iets minder dan een jaar last van mijn eetstoornis, maar (gelukkig) ook alweer hard op weg naar herstellen. Ik heb nu al best weer een tijdje een behoorlijk gebalanceerd, "normaal" eetpatroon, dus normale hoeveelheden en genoeg "ongezonde" dingen, waar ik ook niet meer echt moeite mee heb.
Ik heb mezelf alweer een maar maanden niet gewogen, dus ik weet niet precies wat ik nu weeg. Maar aan mijn kleding te merken, en gebaseerd op wat ik toen woog, denk ik dat ik nog niet helemaal op een gezond gewicht zit (maar ook niet heel veel eronder), en ik word ook niet ongesteld. Dus wat dat betreft is het een beetje dubbel: voor mijn gevoel ben ik enerzijds goed bezig, maar anderszijds weet ik ergens ook wel dat ik nog wel ietsjes moet aankomen en dus toch nog wat meer moet eten dan ik nu doe. Maar dat is op de een of andere manier nog best een grote drempel voor mij. Terwijl ik verder niet eens zoveel bezig ben met mijn lichaam: ik vind het wel best zo, en ik weet dat een paar kilo erbij niet zoveel verschil kan maken. Bovendien woog ik vroeger nog wel wat meer, en toen vond ik mezelf ook niet dik. 

Wat ik trouwens ook nog wel lastig vind, is meer eten dan andere mensen om me heen. Of bijvoorbeeld gaan ontbijten of middageten terwijl mijn gezinsleden dat in het weekend vaak niet echt doen en zo'n beetje tot het avondeten alleen op snacks leven. Dan ben ik toch geneigd om me daaraan aan te passen en durf ik alleen maar de hele dag kleine beetjes te eten. Waardoor ik uiteindelijk wel genoeg binnenkrijg, maar ik vind het toch vervelend dat ik niet gewoon kan eten wat ik anders eet (doordeweeks ben ik op kamers en dan gaat het veel beter). Heeft iemand daar misschien tips voor?

Hee ja! Dat is mijn blog op proud2bme inderdaad :). Laten verstoppen is inderdaad een erg goed idee.

Goed dat je zo hard op weg naar herstel bent. Echt knap van je en ga zo door. Je moet niet aan jezelf twijfelen, je bent echt goed op weg en het aankomen komt ook goed. Zelf ben ik ook nog niet ongesteld.

Dat laatste is je eetstoornis. Ik had het ook heel erg dat ik niet meer durfde te eten dan mensen om me heen en dat ik ook wou gaan skippen. Nu ik (bijna) hersteld ben heb ik het liefst wel snacks. Het is het beste voor je lichaam! Kan je het er over dat eten zoals anderen (wel genoeg) hebben met iemand?

Xx

Nevermind.

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #5501 Gepost op: 22 mei 2017, 17:28:47 »
weg
« Laatst bewerkt op: 27 mei 2017, 09:51:11 door Nevermind. »

Schuimpje

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5502 Gepost op: 22 mei 2017, 18:28:13 »
Is het voor mij mee te schrijven/lezen hier?

Kamp al 6 jaar met een eetstoornis nu.. therapie gehad en sinds een paar maanden een enorme terugval gekregen..  :cry:

Nevermind.

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #5503 Gepost op: 23 mei 2017, 22:46:44 »
Is het voor mij mee te schrijven/lezen hier?

Kamp al 6 jaar met een eetstoornis nu.. therapie gehad en sinds een paar maanden een enorme terugval gekregen..  :cry:

Je bent natuurlijk van harte welkom, ik ben alleen bang dat er op niet moment niet zo heel veel leven in dit topic zit..

Wat naar dat je een terugval heb, krijg je op dit moment wel (weer) hulp?

Ilovedit

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5504 Gepost op: 04 juni 2017, 14:47:13 »
reclame
« Laatst bewerkt op: 04 juni 2017, 22:54:48 door kopjechino »
Hoii..!!

MrsLove

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5505 Gepost op: 23 juli 2017, 13:11:25 »
Ik ben ook in behandeling in het ziekenhuis, ik haat het echt.
Het is echt een strijd tegen jezelf want alleen jij zal ervoor moeten zorgen dat je beter wordt :/

Afraidtobeme

• **
  • We're all mad up here
    • Bekijk profiel
« Reactie #5506 Gepost op: 23 juli 2017, 16:56:12 »
Hey allemaal!

Ik heb al zo lang als ik me kan herinneren een hekel aan hoe ik eruit zie, ik vind mezelf véél te zwaar, ik heb een lelijk gezicht en een lelijk alles. Sinds een jaar ben ik echt gevaarlijk bezig heb ik het idee, ik eet bijna niets meer en probeer heel veel te compenseren (niet door braken) maar veel water drinken en als ik een dag te veel heb gegeten de dag daarna nóg minder te eten.
Als ik in de middag iets eet ben ik de rest van de dag hartstikke misselijk, maar ik ben bang dat als ik dan overgeef mijn eetstoornis nog zwaarder en gevaarlijker wordt......

Ik wil er heel graag vanaf, maar ook van het lage zelfbeeld wat meekomt, de dagen worden steeds moeilijker en ik moet nu toch echt gaan veranderen, anders gaat dit niet goed ben ik bang

Kusjes van mij!!
Christmas Eve on a rooftop, saw a chimney, my whole brain just went: "What the hell!" The Eleventh doctor

Even better

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #5507 Gepost op: 20 augustus 2017, 16:07:03 »
Hey allemaal!

Ik heb al zo lang als ik me kan herinneren een hekel aan hoe ik eruit zie, ik vind mezelf véél te zwaar, ik heb een lelijk gezicht en een lelijk alles. Sinds een jaar ben ik echt gevaarlijk bezig heb ik het idee, ik eet bijna niets meer en probeer heel veel te compenseren (niet door braken) maar veel water drinken en als ik een dag te veel heb gegeten de dag daarna nóg minder te eten.
Als ik in de middag iets eet ben ik de rest van de dag hartstikke misselijk, maar ik ben bang dat als ik dan overgeef mijn eetstoornis nog zwaarder en gevaarlijker wordt......

Ik wil er heel graag vanaf, maar ook van het lage zelfbeeld wat meekomt, de dagen worden steeds moeilijker en ik moet nu toch echt gaan veranderen, anders gaat dit niet goed ben ik bang

Kusjes van mij!!

Hee,
Wat naar dat je je zo voelt... :( Is er iemand met wie je je gevoelens deelt? Ik weet dat het ontzettend eng en moeilijk is, maar het is echt goed om iemand in vertrouwen te nemen om hierover te praten en alles wat meer te relativeren! Het is ontzettend moeilijk om in je eentje tegen je negatieve gedachtes in te gaan en om je zelfbeeld te veranderen!
Laat die eetstoornis alsjeblieft niet je leven overnemen, het is het echt echt echt niét waard! Heel veel sterkte!

Even better

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #5508 Gepost op: 20 augustus 2017, 16:12:32 »
Bij mij ging het vandaag ineens echt weer helemaal mis. Het ging de laatste tijd echt zo goed met eten, ik merk dat nu ik iets meer weeg ik echt weer zo veel meer energie heb om van alles te ondernemen en ik kan weer echt van dingen genieten.
Vandaag kwam ik alleen met nogal een hongergevoel bij mijn ouders, en ik weet niet waarom, maar ik had ineens echt een omslagpunt waarop die hele strijd met wel/niet eten me echt niks meer kon schelen en ik echt alles naar binnen wilde gooien. Ik heb echt al 2 jaar niet zo'n eetbui meer gehad, en ik heb de hele middag niks anders willen doen dan alles er weer uit gooien.

Gek om me te realiseren dat dit een paar jaar geleden gewoon elke dag zo ging. Misschien is dit juist een reminder voor mij dat ik echt niét terug wil naar boulimia of anorexia...

DaOiseau

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #5509 Gepost op: 29 augustus 2017, 15:21:10 »
Bij mij ging het vandaag ineens echt weer helemaal mis. Het ging de laatste tijd echt zo goed met eten, ik merk dat nu ik iets meer weeg ik echt weer zo veel meer energie heb om van alles te ondernemen en ik kan weer echt van dingen genieten.
Vandaag kwam ik alleen met nogal een hongergevoel bij mijn ouders, en ik weet niet waarom, maar ik had ineens echt een omslagpunt waarop die hele strijd met wel/niet eten me echt niks meer kon schelen en ik echt alles naar binnen wilde gooien. Ik heb echt al 2 jaar niet zo'n eetbui meer gehad, en ik heb de hele middag niks anders willen doen dan alles er weer uit gooien.

Gek om me te realiseren dat dit een paar jaar geleden gewoon elke dag zo ging. Misschien is dit juist een reminder voor mij dat ik echt niét terug wil naar boulimia of anorexia...

Dit is wel aardig herkenbaar. Ook al zit ik nu in de herstelfase van boulimia (begin aan therapietraject), heb ik nu al veel minder eetbuien. Ik ben nu een maand eetbuivrij en had de urge ook niet, dat voelde heel onwennig. Maar op dit moment merk ik hoe ik er naar 'snak' en hoe m'n emoties heen en weer worden geslingerd tussen het 'wel' of 'niet eten'....
Woolgathering (noun):
Indulgence in aimless thought or dreamy imagining

Dark Cloud

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5510 Gepost op: 27 september 2017, 11:08:27 »
Kom even binnenvallen. Heb nu al een tijd een eetprobleem. Nu heb ik afgelopen zondag een terugval gehad toen ik bij mijn vriend was. Helaas ben ik nu weer zowat terug bij af en is mijn angst terug. Ik durf niet meer zo goed te eten in gezelschap.

Iemand tips?

EliosaDoll

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5511 Gepost op: 03 oktober 2017, 20:51:02 »
Hoi.
Ik heb het gevoel dat ik de controle aan het verliezen ben.
Ik heb een BMI van 14.9 en het wordt niet beter. Iedereen zegt dat ik in een skelet ben veranderd. Ik wil zo graag weer een normaal leven leiden.. Anorexia Nervosa  controleert mijn leven en ik kan niet meer op mijn hobby's of school concentreren.
❤︎  ''I just want to be a perfect mix of Audrey Hepburn, Blair Waldorf, Kate Middleton, Elle Woods and a Disney Princess.'' ❤︎

stopcontact

• Bekijk profiel
« Reactie #5512 Gepost op: 10 oktober 2017, 15:19:14 »
Hey hey,

Zijn er hier ook meiden met andere eetproblemen? Ik kamp zelf ontzettend met vreetbuien en wil hier echt van af...

amLevida

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #5513 Gepost op: 11 oktober 2017, 17:11:04 »
^^ ja ik heb niet per se anorexia, ik denk eerder nao
Begon vroeger met veel te weinig eten en extreem sporten, toen een periode dat ik dacht dat het normaal ging, maar ik gewoon obsessief gezond at en nu is het de boulimia kant opgegaan. Daarnaast ben ik hoogsensitief en komen mijn eetbuien vaak tot stand als ik overprikkeld ben.. Daarna compenseer ik ze door een dag minder eten/water drinken/sporten. Overgeven ben ik (gelukkig!!) vanaf. Ik merk dat rust houden en erkennen dat ik een probleem heb al een stuk beter helpt + nuchter blijven nadenken
Sterkte xxxx
slay

Stephanie

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #5514 Gepost op: 28 november 2017, 20:59:13 »
-
« Laatst bewerkt op: 03 december 2017, 12:41:57 door Stephanie »

miranda-vries

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5515 Gepost op: 01 maart 2018, 16:33:26 »
weg - reclame
« Laatst bewerkt op: 21 maart 2018, 00:11:53 door xAftertheStorm »

Laurax15

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #5516 Gepost op: 11 maart 2018, 11:53:01 »
Hey hey,

Zijn er hier ook meiden met andere eetproblemen? Ik kamp zelf ontzettend met vreetbuien en wil hier echt van af...
Wil je me even een privébericht doen? Lukt mij niet om dat naar jou te doen.

Himeros

• Bekijk profiel
« Reactie #5517 Gepost op: 20 maart 2018, 12:25:20 »
Hoe gaan jullie om met eetbuien? Ik voel me er altijd zo down van. Helemaal als ik de rest van de dag enorm gezond gegeten heb
God of sexual desire

Dreamer

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #5518 Gepost op: 04 oktober 2018, 21:34:36 »
Iemand ook last van orthorexia, afgewisseld met eetbuien?
“Becoming fearless isn't the point. That's impossible. It's learning how to control your fear, and how to be free from it.” —

Himeros

• Bekijk profiel
« Reactie #5519 Gepost op: 21 oktober 2018, 14:10:33 »
Ik weet geen ander topic over eetbuien en borderline dus vandaar dat ik het hier plaats. Hoe ga je om met eetbuien en hoe voorkom je ze? Vaak haal ik mezelf makkelijk over om ongezonde dingen te kopen, vooral als ik depressief ben. Ik kom veel en snel aan, dus wil ermee stoppen. Iemand tips of leestips (boeken)?
God of sexual desire

Bloempot

• Bekijk profiel
« Reactie #5520 Gepost op: 21 oktober 2018, 14:24:32 »
Ik weet geen ander topic over eetbuien en borderline dus vandaar dat ik het hier plaats. Hoe ga je om met eetbuien en hoe voorkom je ze? Vaak haal ik mezelf makkelijk over om ongezonde dingen te kopen, vooral als ik depressief ben. Ik kom veel en snel aan, dus wil ermee stoppen. Iemand tips of leestips (boeken)?

Vaste eetmomenten maken en je daaraan houden (gelijk de moeilijkste denk?)
Erachter komen welke emotie/gebeurtenis erachter schuilgaat. G-schema's maken.
Thee gaan zetten en thee drinken (zonder suiker) of gewoon water om maag te vullen.

Zelf geen last van eetbuien/borderline hoor, maar vaak zit er iets achter de eetbui en belangrijkst is dat te achterhalen, dat is de manier het in toom te kunnen houden.
DGT (dialect gedragstherapie) boeken kunnen je daar wel veel over leren - borderline in algemeen -.
Dat kan je of in therapie doen of gewoon zelf.
Frankly, my dear, I don't give a damn.