Auteur Topic: Overwin die eetstoornis!  (gelezen 1747216 keer)

Lala_lovely

• Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: 01 september 2010, 13:10:20 »
Goed topic nicole :D Misschien dat ik hier soms zal posten, maar mijn terugval van nu is (hopelijk) klein en ik kan daar denk ik beter uitkomen als ik de lijstjes van het gezond afvallen topic lees :)

Anyway, heel goed en succes/sterkte allemaal!
And I see you standing there, Wanting more from me. And all I can do is try

Anonymous

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: 01 september 2010, 13:23:39 »
heel goed topic!
toen ik in de eerste zat, werd ik uitgemaakt voor 'dik' en 'dikkerd'. ik was in die tijd echt niet dik, maar ik had gewoon rondingen. al snel kreeg ik meer bijnamen, zoals 'vetlap', 'koe', 'vetje' etc. en al die opmerkingen maakten me onzeker. elke keer als ik iets at, kreeg ik weer een opmerking naar m'n hoofd geslingerd. door al die opmerkingen begon ik mezelf dik te vinden en begon ik dus met dieëten. ik telde alle calorieën en ik sloeg altijd snoep/chips af, na een tijdje was ik dus ook afgevallen en was ik superblij en ik kreeg zelfs complimenten over m'n lichaam, maar helaas noemden sommige mensen mij nog steeds dik en begon ik meer af te vallen.. ik stak m'n vinger in m'n keel na alles wat ik at, ik ging 3/4 keer per week sporten en soms at ik helemaal niks op 'n dag. nu, 3 jaar later, eet ik nog steeds niet goed en elke keer als ik n stukje chocolade of zoiets eet, heb ik meteen al spijt en kots ik het uit.
ik wil niet meer zo leven, ik wil gewoon genieten en ook met het eten, maar het lukt me gewoon niet.. :(
niemand weet dit en dat wil ik ook zo houden, maar ik wil gewoon weer gezond leven en niet meer alle calorieën optellen of gaan sporten als ik iets meer eet dan normaal..

Faiblesse

• Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: 01 september 2010, 13:49:08 »
ik ben zelf nog niet zo ver,
het is zo dubbel k wil wel en niet stoppen
wel en geen pillen meer gebruiken
maar veel succes!
destroy what destroys you

LOVESOME

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: 01 september 2010, 15:11:47 »
Goed idee Nicole! (:
Ik heb zelf geen eetstoornis.
Maar voor de meiden die hier wel mee rondlopen en geen hulp willen van psychologen of artsen
is dit een goed topic.

Ik heb mijzelf de laatste maanden heel erg verdiept in eetstoornissen.
Maar dat is een best ingewikkeld verhaal (:

iig veel succes en sterkte iedereen!

Miss-girl

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: 01 september 2010, 17:20:28 »
Ik heb een eetstoornis NAO.
Ben vorige week uit de deeltijd(3x per week van 2 tot 8 therapie) gegaan omdat het goed ging :)
Nu ga ik alleen op de vrijdag nog naar de vervolggroep.
I'm happy :)

Heb nu bijna 2 jaar een eetstoornis.

Maar ik merk wel dat het begint te trekken nu ik wat meer 'vrijheid' heb.

Ik weet niet of ik hier vaak zal kijken.
Wat kleine lijstje triggeren mij toch wel...
Ik zie wel :)

Anonymous

• Gast
« Reactie #30 Gepost op: 01 september 2010, 17:48:16 »
ik heb vorig jaar een serieus eetprobleem gehad en ben er inmiddels bovenop gekomen alleen begin ik steeds vaker neigingen te krijgen om terug te vallen, zeker nu ik bijna een vriendje heb, dan ligt de lat echt hoog om mooi en slank te zijn en die druk kan ik slecht aan..
ik ben nu dus op dieet, een gezond dieet dat wel..
maar ik merkte vanmiddag dat ik geen honger had en dus mijn boterham oversloeg en smiddags in de snoepla zat, verschrikkelijk zo'n terugval aangezien ik goed bezig was en ik plaats t hier want in het andere topic wordt er niet naar geluisterd, en ik ben toch benieuwd of meer mensen dit herkennen.. ineens vreetbuien als je je middageten ofzo hebt geskipped en wat doen jullie om niet terugtevallen in t 'overgeven' ? dankje

_Xx__LiiSa__xX_

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: 01 september 2010, 17:53:07 »
ik ben een meisje van 13 jaar en heb al ong 2 jaar een eetstoornis ik ben al in opname geweest en ik wordt gevolgd door een dietiste en een psychologe ,, ik heb nu ook het moment van ik wil beter worden en eten zonder na te denken ,, ik ga vanaf vandaag terug naar school en ik vind dit heel moelijk omdat ik al meer dan 8 maand niet naar school ben geweest ( het is op school erger geworden mijn eetprobleem , geen vrienden , afzonderen , buitengesloten gevoel enz,, nu heb ik dit nog maar ik eet al beter ( ik ben nog altijd niet op gewicht  dit is  mijn lijsjte van vandaag tot nu toe

o : 2 petit dejeuner koeken ( was de eerste schooldag had helemala geen honger zenuwen * )

m : 4 vb , boter , ham , honing , nutella

t : grote appel

a : aardappelen , bloemkool met saus ( melk maizena boter ) , kip schnitzel !!!!

( is moelijk voor mij kip schnitzel maar wel heel lekker ! )

Sofie

• Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: 01 september 2010, 18:01:41 »

ik ben een meisje van 13 jaar en heb al ong 2 jaar een eetstoornis ik ben al in opname geweest en ik wordt gevolgd door een dietiste en een psychologe ,, ik heb nu ook het moment van ik wil beter worden en eten zonder na te denken ,, ik ga vanaf vandaag terug naar school en ik vind dit heel moelijk omdat ik al meer dan 8 maand niet naar school ben geweest ( het is op school erger geworden mijn eetprobleem , geen vrienden , afzonderen , buitengesloten gevoel enz,, nu heb ik dit nog maar ik eet al beter ( ik ben nog altijd niet op gewicht  dit is  mijn lijsjte van vandaag tot nu toe

o : 2 petit dejeuner koeken ( was de eerste schooldag had helemala geen honger zenuwen * )

m : 4 vb , boter , ham , honing , nutella

t : grote appel

a : aardappelen , bloemkool met saus ( melk maizena boter ) , kip schnitzel !!!!

( is moelijk voor mij kip schnitzel maar wel heel lekker ! )

Het lijkt me echt verschrikkelijk om na zo'n lange tijd weer naar school te gaan, veel succes! En je eetlijst is best goed hoor! Ga zo door, je kan het :]
 http://beautysparkles.nl Beauty | Fashion | Lifestyle  Insta @Sofievwinkel

Bootlegs

• Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: 01 september 2010, 18:32:10 »
Yay een 'algemener' topic!
Ik vind het nog oké dat er lijstjes geplaatst worden maar alleen redelijk goede lijstjes. Alleen ajb géén calorieën en gewichten plaatsen :) ! Dat werkt demotiverend.

Bij mij gaat het nu beter, ik eet normaal maar af en toe voel ik me toch 'dikker' dan andere meiden hoewel ik veel minder weeg dan hen. Maar ja, dat zijn zo'n gedachten waar ik tegen vecht.
You're not the same as you were before, You were much more...muchier...you've lost your muchness - Mad Hatter          http://courageinred.blogspot.com

Bootlegs

• Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: 01 september 2010, 18:32:58 »
Ohja misschien even een link naar ons oude topic bij de beginpost?
Eig bestond dit topic al alleen onder een vage naam =)
You're not the same as you were before, You were much more...muchier...you've lost your muchness - Mad Hatter          http://courageinred.blogspot.com

Bootlegs

• Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: 01 september 2010, 18:35:02 »
Even m'n verhaaltje hier plaatsen voor nieuwe mensen.

Ik was 14 en was bijna heel m'n leven mollig. Toen dacht ik dat ik serieus vèt was maar nu ik foto's zie, het was zo slecht nog niet. Dus wat er gebeurd is : ik kreeg al veel opmerkingen op de basisschool maar op de middelbare school werd het erger. En toen, na nog een opmerking, had ik besloten dat het genoeg geweest was. Het was kerstvakantie en ik dwong me om niet meer te eten. Ik heb werkelijk dagen amper iets gegeten. Dat was dus 3 weken lang en ik viel meteen 5 kg af, ik was zo blij!

Toen ik weer op school kwam kreeg ik zoveel complimentjes en was ik echt tevreden. Maar dat duurde niet lang want na een tijdje wou ik gewoon méér afvallen. Ik had ook ondertusen mijn groeispurt gekregen en ik was ik uiteindelijk nog 10 kilo afgevallen. Ik kreeg enorm veel opmerkingen van vriendinnen...Een meisje weigerde bij gym om op mijn been te steunen om ergens op te klimmen want ze dacht dat ze m'n been ging breken. Eerst dacht ik 'Ja , eerst ben ik te dik, dan te mager, wat willen jullie?!'. Ik zag ook helemaal niet dat ik een wandelend skelet was.. Nu ik foto's van mezelf zie in mijn ergste periode, schrik ik en denk ik : Hoe heb ik het in godsnaam zo ver laten komen?!

Ik ben nooit naar de dokter geweest. Raar he? Maar m'n ouders negeerden m'n probleem, ze wilden niet dat hun reputatie naar de maan ging. Mijn overige familie daarentegen was enorm bezorgd maar machteloos omdat m'n ouders niets wilden ondernemen. Ook heb ik nooit gekotst en daar is 1 reden voor : Ik heb echt een soort fobie voor kotsen en al maar goed of het had zoveel erger kunnen zijn.

Dus op een bepaalde moment ging ik weer eten, ik had eindelijk door dat dit een ziekte was...Het was zo moeilijk want na elke maaltijd had ik maagpijn ( mijn maag was erg klein geworden) en een enorm schuldgevoel, ook stond ik er alleen voor... Maar ik wist dat ik moest doorzetten. Ik wou nu eenmaal nog niet sterven... Of onvruchtbaar zijn. Over een periode van 3 jaar heb ik zo m'n ups en downs gehad maar nu kan ik zeggen dat ik het grootste deel overwonnen heb. Het was niet makkelijk door de tegenslagen die ik had , om vol te houden maar ik heb het toch gedaan en heb nu een gezond gewicht. Ben er blij mee!

Al heb ik nog steeds last van dat schuldgevoel en zie ik af en toe nog eens de 'olifant-ik' in de spiegel, ik kan terug genieten van eten en ik weet nu dat mezelf uithongeren geen oplossing is voor welk probleem dan ook...

oWeightless

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: 01 september 2010, 18:40:38 »
Succes iedereen! ik geef voor mezelf niet toe dat ik een eetstoornis heb (al is niet meer dan 500 calorieën op een dag willen eten niet bepaald gezond) maar vind het goed dat jullie actie ondernemen!

Guttii

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: 01 september 2010, 18:45:07 »
Goed topic!
Ben zelf ook herstellende van een eetstoornis. Durfde heel lang niet meer dan 800 calorieën per dag te eten. Ben nou al ruim een jaar niet meer ongesteld en heb nou pilletjes van de dokter, waar ik hopelijk weer ongesteld van word.. Ben ook al wat aangekomen, maar heb toch nog soms het idee in me hoofd om het allemaal weer opnieuw te doen.. Gelukkig heb ik hele lieve vriendinnetjes waarmee ik er sinds kort ook over durf te praten, hun hebben me enorm geholpen!
Succes allemaal!!

inseparable

• Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: 01 september 2010, 18:49:49 »
goed idee om dit topic te maken! succes iedereen

Nadia

• Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: 01 september 2010, 19:41:02 »
goed idee om dit topic te maken, veel beter enzo :D
ook goed dat dan iedereen die hier komt het echt wilt genezen, want dat was niet echt in het vorige topic enzo. nou veel succes met beter worden!

Nikkiii

• Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: 01 september 2010, 20:11:42 »
Ik heb alles terug gelezen, en bedankt voor de complimenten, en hopelijk gaat het topic echt helpen! Ik weet niet of er nog mensen zijn met interesse in mijn 'levens' verhaal, want dan hoor ik het graag! Mijn lijstje vandaag ziet er zo uit:

o - komkommertjes in azijn
t - groene thee
m - 1 beschuitje + jam , heel klein stukje worst
t - 2 happen frikandel broodje vriend
a - 1 bord wokkels
t - niets

kwa beweging heb ik de hele middag in de stad gelopen en doe ik 150 sit ups

iemand tips om dit langzaam op te bouwen, ik voel me gewoon zo goed als ik zo een dag kan belansen met avond eten, pff
Dol op beauty? Neem even een kijkje op beautyliefde.nl!

youalwayswant

• Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: 01 september 2010, 21:08:33 »
He nicole, toch een goed idee van jou ik had niet gedacht dat dit topic zo snel ging!
Ben net terug van m'n dagje weg :)

Nikkiii

• Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: 01 september 2010, 21:09:53 »
@loveetc, hoe was het, en waar was je heen geweest dan?:) En, ik zou jou ook graag bij je naam noemen, maar die weet ik helaas niet, wat is je naam? :blush:

youalwayswant

• Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: 01 september 2010, 21:16:11 »

@loveetc, hoe was het, en waar was je heen geweest dan?:) En, ik zou jou ook graag bij je naam noemen, maar die weet ik helaas niet, wat is je naam? :blush:

Ik zeg liever niet m'n naam maar wil je me, Em noemen?

Was heel leuk, ik was naar Valkenburg geweest. Zal ik een lijstje maken van wat ik vandaag heb gegeten? Dan maak ik ook meteen de planning van morgen, oke?

youalwayswant

• Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: 01 september 2010, 21:17:20 »

Maar nicole, heb jij veel bijwerkingen dit vroeg ik ook al in het gezond afvallen topic maar ik bedoelde zegmaar of je nog menstrueert enzo en of je koude voeten enzo hebt. snapje?

Nikkiii

• Bekijk profiel
« Reactie #45 Gepost op: 01 september 2010, 21:21:04 »
Em, ja, fijn, doe maar! en gelukkig heb je het leuk gehad! Uhm, nee ik heb geen bijwerkingen, ik ben nog gewoon ongesteld ( gelukkig ) ik heb het wel altijd koud en last van koude vingertoppen, maar verder eigenlijk niets, gelukkig maar.

youalwayswant

• Bekijk profiel
« Reactie #46 Gepost op: 01 september 2010, 21:24:44 »

Em, ja, fijn, doe maar! en gelukkig heb je het leuk gehad! Uhm, nee ik heb geen bijwerkingen, ik ben nog gewoon ongesteld ( gelukkig ) ik heb het wel altijd koud en last van koude vingertoppen, maar verder eigenlijk niets, gelukkig maar.

Hmm, ja gelukkig.

Ik ben nou al ongeveer 5 maanden niet meer ongesteld, ik wil het zo graag worden klinkt echt stom maargoed.

vandaag:

O: halve geroosterde boterham + thee
L: italiaanse bol met plakje kaas en sla + water
T: - we gingen naar australian maar daar heb ik me dus mooi uit weten te praten, iedereen aan een vutzige wafel.
A: gegrilde kalkoenfilet tandoori + water
T: halve jammie + thee

Dit is niet wat ik normaal op een dag eet maar ik was een dagje weg.

voor morgen

O: geroosterde boterham + thee
L: -
A: aardappel + spinazie + vlees + water

Sesibo

• Bekijk profiel
« Reactie #47 Gepost op: 01 september 2010, 21:30:15 »
Em, vandaag is echt een goed lijstje! Niet schuldig over voelen ofzo

En voor morgen, ja dat is dus niet goed he.
Je MOET zeker een boterham eten bij je lunch, liefst nog 2 en je kan toch wel een stuk fruit eten?

Nikkiii

• Bekijk profiel
« Reactie #48 Gepost op: 01 september 2010, 21:35:31 »
@Em, wat een goed lijstje van vandaag! Erg goed gedaan! En probeer morgen bij de lunch toch een boterham te eten, al is het maar 1 droge boterham, gewoon proberen!

nishino

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #49 Gepost op: 01 september 2010, 21:37:42 »
chilosa;
Het verschilt natuurlijk ook enorm wat diegene op een dag doet, als ik de hele dag naar school moet en het met 2 boterhammen moet doen val ik flauw. Sommige hebben ook gewoon meer nodig, ik merk aan mijn lichaam wanneer ik eten nodig heb, dan ga ik trillen, en mijn maag gaat klagen :P
nippon aishiteru