Auteur Topic: Op een sport op je 18e  (gelezen 1218 keer)

0hboy

• **
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 01 december 2018, 09:08:27 »
Hai hai,

Ik heb altijd gekorfbald tot mijn 13e ongeveer, toen moest ik stoppen vanwege blessures. Inmiddels ben ik 18 en wil ik het graag weer proberen. Voel me er alleen een beetje, tja, ongemakkelijk bij ofzo? Aangezien bijna iedereen alle jeugd teams heeft doorlopen en ik eigenlijk weer opnieuw moet beginnen.

Dat is namelijk ook een puntje waardoor ik twijfel. Toen ik op korfbal zat was ik aardig goed, vorig jaar had ik het weer geprobeerd bij een vriendin in het team en ik voelde me erg gefrustreerd en onzeker omdat ik natuurlijk mijn oude niveau niet meer had en ik het gevoel had dat ik anderen in het team waarmee ik dan samen moest werken een beetje tegenhield.
Ook kennen veel mensen me daar en die weten allemaal hoe ik vroeger speelde. De vorige keer dat ik t weer probeerde kwam er een trainer van het eerste naar me toe en hij vertelde dat hij blij was dat ik weer korfbalde en hoopte dat ik weer op m'n oude niveau zou komen aangezien hij mij graag in het eerste had gewild.
Dat legde ook wel een soort druk op mij, dus hierdoor twijfel ik ook nog een beetje.

Iemand tips? Of ben je zelf iemand die op latere leeftijd een sport ging doen?

Roses

• Global Moderator
  • I see beauty in everything, but me
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 01 december 2018, 10:05:10 »
Gewoon doen! Ik ben vorig jaar (toen was ik net 18) begonnen met dansen, terwijl ik nog nooit had gedanst, of ja, op ballet toen ik 3 of 4 jaar was :")

Het is denk ook wel weer even wennen, kun je ook niet langzaam opstromen?
This night is sparkling ✨ || Do you know how many fucking times I've cried for you?

Karbonkel

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 03 december 2018, 12:39:25 »
Ik ken zoveel mensen die op latere leeftijd (21+) met een sport zijn begonnen. Ik zou het gewoon doen.