Auteur Topic: Krampen in kuiten  (gelezen 711 keer)

TravelGirl

• **
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 05 maart 2016, 11:52:38 »
Beste meiden,

Ik vermoed dat er een algemene topic is voor fitnessen maar ik kon deze niet zo 1-2-3 vinden.
Ik wilde weer gaan beginnen met fitnessen. Alleen ik heb heel snel krampen in mijn kuiten, waarvoor ik werd behandelt bij de fysio, alleen die man zei dat ik niet meer mag rennen of hardlopen (wat ik juist leuk vind om te doen). Nu wilde ik vragen of iemand tips heeft hoe ik dan als nog (opbouwend) kan hardlopen evt op de loopband. Ik heb hier ook last van met bv skiën enzo.

Dus mijn vraag samenvattend: Is er iemand met tips tegen snelle krampen in kuiten. Ook welke apparaten kan ik het beste pakken?

ps. Als er al een algemeen topic is voor vragen zoals deze, verwijder deze topic maar :)
pps. Water drinken doe ik veel en dit werkt ook niet. Ik moet magnesium slikken van de fysio welke ik nog moet kopen.
Just Travel and Find your Heart

MORIARTY

• Consulting Criminal
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 05 maart 2016, 13:39:15 »
Ja ik wou dus inderdaad zeggen, magnesium slikken. Dat helpt tegen kramp. Je hebt verschillende vormen van magnesium die elk een andere werking hebben. Ik kan je magnesiumcitraat van orthica of solgar erg aanraden, daar zitten minder vulstoffen in (waar je lichaam toch niets mee kan). En citraat zorgt voor ontspanning.
Nog een tip: als je lichaam er teveel van binnenkrijgt kun je diarree krijgen. Dat is dus geen overgevoeligheid ofzo, maar je lichaam probeert het overschot je lichaam uit te werken. Dus als je dat krijgt moet je even zo'n tabletje in tweeen breken :) Maar komt bijna niet voor als je je aan de aanbevolen hoeveelheid houdt die op het potje staat.
BLOG || Sorry boys! I'm soooo changeable! It is a weakness with me. But to be fair to myself, it is my only weakness.

Joy-

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 05 maart 2016, 13:42:26 »
Heel suf, maar wat voor schoenen heb je aan tijdens het sporten?
Vaak zijn die "sportschoenen" die er leuk uitzien eigenlijk helemaal niet zo goed voor je voeten. Ga eens bij een paar winkels langs en vraag om raad. Een paar goede hardloop/sport schoenen is een investering en ze gaan zo'n twee à drie jaar mee.

En als het niet mag van je fisio, is wandelen niet beter dan?

TravelGirl

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 05 maart 2016, 16:35:28 »
Bedankt voor jullie reacties, ik zal eens kijken naar die pillen. Ik heb ook snel "verlamde" armen als ik slaap. Dan tintelen ze heel erg. Iemand zei dat magnesium daar dus bij helpt.

Ja ik heb niet echt goede schoenen. Omdat die vaak wel wat kosten en ik dat zonde vind wanneer mn motivatie weg is
Just Travel and Find your Heart

Solar

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 05 maart 2016, 18:02:38 »
Magnesium nemen! Helpt mij altijd heel erg tegen kramp. Ik had vaak 's nachts last van kramp in de kuiten. Als ik dan van bed ging en zo'n magnesium bruistablet nam zakte het vaak binnen een half uurtje al af :)
Ik neem het nu standaard elke dag en geen last meer - dus misschien eens even proberen!

Krullenchickie

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 11 augustus 2020, 21:33:35 »
Ik had hier toen ik veel sportte ook veel last van.
een lekker lang bad nemen na het eten helpt ook.
verder zijn er inderdaad verschillende vormen magnesium sommige zijn wat fijner voor je maag dan anderen.
drink je trouwens genoeg?

https://magnesium-brein.nl/informatie/wat-te-doen-tegen-kramp/

Hanny

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 31 augustus 2020, 11:46:15 »
Hier had ik ook altijd last van, ik heb ook mega kuiten en hele korte kuitspieren. Wat voor mij heel erg hielp is oefeningen doen die de kuitspier rekte om ze zo wat langer te maken en ook wat op te warmen. Ik nam ook magnesium dat hielp heel fijn, maar toch had ik er nog wat last van. Zeker als ik net had hardgelopen of iets. Soms ook gewoon uit het niets.

Ik ben toen begonnen met het masseren van mijn kuiten met deze olie https://www.deonlinedrogist.nl/chi-tea-tree-oil-20ml-p-12697.html. Ik heb nu bijna nooit meer last van mijn kuiten en mijn huid is ook lekker zacht  en glad  haha.

Hoop dat je wat hebt aan mijn ervaring!

Iwie

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 22 september 2020, 13:50:08 »
Ik masseer mijn kuiten ook met olie haha. Een groot voordeel is ook nog dat je benen heerlijk zacht worden ervan!

jose_b

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 23 september 2020, 07:11:19 »
ik slik extra magnesium en een ander sport supplement met verschillende dingen erin die helpen tegen spier spanning en lichte ontstekingen. dat helpt bij mij heel goed! gewoon bij de drogist, natuurwinkel of etos/kruidvat hebben ze al veel en kunnen ze je veel laten zien

fitgirlangella

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 27 september 2020, 12:02:36 »
Indien je magnesium wil gaan nemen is het ook van belang om voldoende calcium in je lichaam te hebben. Deze twee mineralen werken samen. Je kan wel magnesium bij slikken maar als je onvoldoende calcium in je lichaam hebt zou dit afdoende resultaat hebben. Laat je voordat je supplementen gaat kopen goed informeren.