Auteur Topic: Ik vind mezelf te dik!  (gelezen 393 keer)

Anna

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 12 december 2019, 21:07:41 »
Hee, ik ben Anna ik ben 13 jaar en 52 kg! Nou weet ik wel dat ik geen overgewicht hebt, maar ik zit echt met een gevoel van 'Ik ben echt dik"! Ik turn bijna 10 uur in de week en daarom moet ik ook goed eten dus wat minder eten gaat niet lukken, maar ik zou toch graag wat afvallen! Ik heb dit tegen mijn trainster gezegd en zij zei dat ik helemaal niet dik ben, maar ik vind van wel! En als ik toch willen afvallen is het niet goed voor me als ik minder dan 48 kg weeg althans dat zei mijn trainster! Ik zei ook dat ik vind dat ik vind dat ik een beetje een buikje krijg maar mijn trainster zei dat dat erbij hoort, omdat ik in de puberteit zit. Maar ik wil dat buikje sowieso weg hebben! Heeft iemand tips om zo'n 3 kilo aftevallen? Minder eten is geen optie voor mij!
Xxx Anna

fitgirlangella

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 12 december 2019, 22:30:39 »
Ik weet niet wat je lengte is hierdoor kan ik niet bepalen wat je bmi is en welk minimum en maximaal gewicht hier bij hoort. Wat je trainer ook al zei, je zit in de puberteit je lichaam veranderd hard op dit moment. Je geeft ook aan dat je erg veel sport, hoe meer je sport hoe meer spieren je ontwikkeld. Spieren wegen meer dan vet dit is waarom sporters vaak ook iet meer wegen. Toen ik weinig sportte woog ik minder dan ik nu doe met sporten maar toen ik niet sportte zag ik er dikker uit dan ik nu doe. Indien je niet blij met je buikje bent zou ik eerder buikspieroefeningen in je training voegen dan te kiezen voor afvallen. Zoals ik al zei het gewicht op de weegschaal zegt echt niet alles en op jouw leeftijd al op dieet gaan terwijl er niet eens sprake is van overgewicht raad ik heel erg sterk af. Je bent nog enorm in de groei en hebt zeker ook omdat je veel sport gezonde voeding hard nodig.