Auteur Topic: Het Paardrijden-topic!  (gelezen 187833 keer)

xxvarity

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #50 Gepost op: 30 juni 2013, 21:54:16 »
Xxvarity als ik jou was zou ik niet stoppen. Ik heb zelf aan allebei mijn knieën ook een blessure dit kan misschien ooit beter worden, maar het zou al schelen als ik stop met paardrijden heeft een orthopeed mij verteld. Ik zou nooit kunnen stoppen met het trainen van paarden. Ik heb mijzelf erbij neergelegd dat ik pijn blijf houden met het rijden.

Misschien kan je nog andere methodes proberen om je rug sterker te krijgen.

In iederegeval succes ermee!

Nee, ik ga idd hoe dan ook door hoor haha ;p Heel erg bedankt!
Verkooptopic. started from the bottom, now we're here.

xxvarity

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: 30 juni 2013, 21:58:03 »
Mijn verzorgpaard is laatste ingeslapen. In zijn plaats is een nieuwe gekomen en iedereen gaat er meteen van uit dat ik die ook ga verzorgen. Echter mis ik mijn maatje zo erg. Heb bijna 3 jaar hem mogen verzorgen. Ik vertrouwde hem met heel mijn hart, had ook een echte klik met hem. Met het nieuwe paard heb ik totaal geen chemie en overweeg te stoppen. Maar ik kan echt niet zonder de paardjes, zit gewoon in mij. What to do?
Blijven verzorgen tegen mijn zin.
Stoppen en niks meer met paarden kunnen hebben? :(

Maneges doe ik niet aan, de enige die wij hebben behandelen hun dieren zo slecht, daar wil ik geen deel van uitmaken. Andere verzorgpaarden in de buurt zijn er helaas niet.

Wat erg! Ik zou zeggen: Probeer toch een band te bouwen met het nieuwe paard. Geef het wat tijd, zoiets gebeurt niet 1-2-3!

Inconsolable

• Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: 30 juni 2013, 22:43:35 »
@Kellyxx: Ik vind het lastig om te zeggen wat je eraan kunt doen, meestal kan ik er pas wat van zeggen als ik het voor me zie. Ik heb in ieder geval de ervaring met mijn paard dat als ze niet goed aan het been is, ze veel dwarser is, en ook de dingen doet die jij opsomt. Is je paard voorwaarts genoeg (als in, jouw tempo, en niet het hare) en reageert ze meteen op de hulpen die je geeft?

LovelyMakeup

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #53 Gepost op: 30 juni 2013, 22:50:39 »
@Inconsolable ja ze is goed voorwaarts, en het ligt er heel erg aan in wat voor bui ze is of ze goed reageert op m'n hulpen, maar meestal doet ze dit wel

Isis

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #54 Gepost op: 30 juni 2013, 23:33:51 »
Hoi hoi, ik rijd nu ook alweer 12 jaar paard.  :bounce:

Blackabyss

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #55 Gepost op: 01 juli 2013, 07:19:18 »
Hoi, ik meld me hier ook! Ik rij nu alweer 10 jaar paard en ga zo weer naar m'n verzorgpaard :D
We're all mad here || tumblr

Precious

• It’s never too late. ♡
    • Bekijk profiel
« Reactie #56 Gepost op: 01 juli 2013, 13:17:28 »
Wat erg! Ik zou zeggen: Probeer toch een band te bouwen met het nieuwe paard. Geef het wat tijd, zoiets gebeurt niet 1-2-3!

Dat is zeker waar. Al had ik met het vorige paard meteen een klik. Bij dit paard ontbreekt de klik. En dat is toch wel de basis om een band op te kunnen bouwen..
Old enough to know better, young enough to do it anyway. ^( '-' )^

Inconsolable

• Bekijk profiel
« Reactie #57 Gepost op: 01 juli 2013, 17:18:03 »
Hmm, ik heb een c-pony waar ik vroeger altijd op reed, maar daar pas ik al heel wat jaartjes niet meer op. Hij loopt nog steeds bij ons thuis zijn pensioen te slijten. Hij heeft alleen een enorme buik gekregen. We hebben hem al héél laag in het voer staan, en wat beweging zou hem goed doen. Het punt is alleen dat ik geen idee heb wat ik met hem kan doen. Hij heeft een blessure in zijn rug zitten, waardoor hij niet goed meer kan galopperen. Als ik hem longeer, springt hij vaak uit zichzelf aan in galop, dus longeren lijkt me niet zo'n goed idee. Iemand enig idee wat ik wél met hem zou kunnen doen?

Precious

• It’s never too late. ♡
    • Bekijk profiel
« Reactie #58 Gepost op: 01 juli 2013, 17:59:03 »
Hmm, ik heb een c-pony waar ik vroeger altijd op reed, maar daar pas ik al heel wat jaartjes niet meer op. Hij loopt nog steeds bij ons thuis zijn pensioen te slijten. Hij heeft alleen een enorme buik gekregen. We hebben hem al héél laag in het voer staan, en wat beweging zou hem goed doen. Het punt is alleen dat ik geen idee heb wat ik met hem kan doen. Hij heeft een blessure in zijn rug zitten, waardoor hij niet goed meer kan galopperen. Als ik hem longeer, springt hij vaak uit zichzelf aan in galop, dus longeren lijkt me niet zo'n goed idee. Iemand enig idee wat ik wél met hem zou kunnen doen?

- Stapmolen
- Aan de hand lange wandelingen maken
- Grasmasker (weet niet hoe lang hij per dag in het land staat)

Misschien zulke dingen?
Old enough to know better, young enough to do it anyway. ^( '-' )^

Infinity♥

• A freak like me, just needs infinity.
    • Bekijk profiel
« Reactie #59 Gepost op: 01 juli 2013, 19:18:36 »
Vanmiddag weer gereden, ging goed :) Het is ook een heerlijk beest :huglove:
My dream is to fly, over the rainbow so high.

Belanaaax

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #60 Gepost op: 01 juli 2013, 20:04:02 »
Net terug van stal. Die van mij ging vandaag oefenen om op z'n achterbenen te staan. Echt leuk van die vierjarigen die een half jaar onder het zadel zijn, maar het blijft een super beestje.

Infinity♥

• Bekijk profiel
« Reactie #61 Gepost op: 01 juli 2013, 20:57:56 »
Lijkt me fijn zo'n jong beestje :) ''Mijn'' merrie is in April 3 geworden, dus zijn we nu ook mee bezig :D

Corien

• Bekijk profiel
« Reactie #62 Gepost op: 01 juli 2013, 21:07:46 »
Het is ook wel heel lekker als dat jonge er een beetje af is, die van mij is nu 7 geworden en je merkt echt dat hij rustiger wordt. Heeerlijk is het, al blijft het een dondersteen :D

Volgend jaar heb ik onze nu 2-jarige die me weer lekker kan gaan uitproberen, zo blijf je zelf ook jong natuurlijk ;p

Inconsolable

• Bekijk profiel
« Reactie #63 Gepost op: 01 juli 2013, 22:46:04 »
- Stapmolen
- Aan de hand lange wandelingen maken
- Grasmasker (weet niet hoe lang hij per dag in het land staat)

Misschien zulke dingen?

Stapmolen is helaas geen optie, die hebben wij niet hier! Verder staat hij maar een paar uurtjes per dag in het weiland, maar aan de hand wandelen is zeker een optie, dankjewel!

Infinity♥

• Bekijk profiel
« Reactie #64 Gepost op: 02 juli 2013, 18:33:10 »
Het is ook wel heel lekker als dat jonge er een beetje af is, die van mij is nu 7 geworden en je merkt echt dat hij rustiger wordt. Heeerlijk is het, al blijft het een dondersteen :D

Volgend jaar heb ik onze nu 2-jarige die me weer lekker kan gaan uitproberen, zo blijf je zelf ook jong natuurlijk ;p

Haha ik heb een 9-jarige, en een 3-jarige als verzorgpaarden die ik berijd :)

Mandarijnn

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #65 Gepost op: 02 juli 2013, 20:52:03 »
@ Inconsolable; Misschien ermee fietsen als je durft haha?

Ik rijd nu al weer iets langer dan 7 jaar (=

xxvarity

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #66 Gepost op: 02 juli 2013, 23:22:18 »
Stapmolen is helaas geen optie, die hebben wij niet hier! Verder staat hij maar een paar uurtjes per dag in het weiland, maar aan de hand wandelen is zeker een optie, dankjewel!

Je kan ook wat vrijheidsdressuur/grondwerk met hem gaan doen? Alleen moet je ook weer een beetje uitkijken met zn blessure denk ik.....

Inconsolable

• Bekijk profiel
« Reactie #67 Gepost op: 03 juli 2013, 09:33:36 »
@Mandarijnn; het kan soms nogal een heethoofd zijn, haha, dus ik weet niet of ik dat aandurf, haha! Maar ik kan het in ieder geval even proberen!

@xxvarity; een jaartje of twee geleden ben ik met hem ooit eens begonnen met vrijheidsdressuur, dat was inderdaad heel leuk! Ik zal eens kijken wat nog mogelijk is met zijn blessure :)

Bedankt voor de suggesties allemaal!

missSouthMountain

• Bekijk profiel
« Reactie #68 Gepost op: 03 juli 2013, 09:56:56 »
@Inconsolable; inderdaad vrijheidsdressuur, wandelen, misschien lange teugel werk? (en dan alleen stap en draf aan de lange teugel). En allemaal dingen in de bak leggen en er een soort schrik training van maken aan de hand?

Pfff ik moet binnenkort weer op mijn haflinger, maar door de val durf ik niet echt meer... Iemand tips?
"Ever loved someone so much, you would do enything for them? Yeah, well, make that someone yourself and do whatever the hell you want."
- Harvey Specter

Mandarijn

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #69 Gepost op: 03 juli 2013, 10:10:26 »
Hooi! Dit topic was ik ook al een tijdje naar op zoek haha.
Ik rijd nu 10 jaar paard, waarvan 5 op verzorgpaarden/pony's etc.
Heb er verschillende gehad en ook super veel van geleerd. 4 jaar geleden
ben ik op een handelstal/fokkerij begonnen met pony's, uiteindelijk paarden en zo ben ik daar een beetje gegroeid. Ik rijd nu bij een man die fokt alleen, en ik rij er dan op. Rij nu een 9 jarige merrie van Fuego du prelet x landon en een 7 jarige verdi x voltaire x grannus. En er staat nog een ergens anders om te beleren die ik sowieso ga rijden als ze terug is, een d-day x olivi x cabochon. Verder heeft ie er nog een stuk of 15, maaar dit zijn m'n favorieten haha!

Infinity♥

• Bekijk profiel
« Reactie #70 Gepost op: 03 juli 2013, 11:36:02 »
Vanmiddag weer racen met meneertje. Echt oefenen is nu geen doen met de bak. En nog even de 3 jarige aan de lijn pakken :)

Inconsolable

• Bekijk profiel
« Reactie #71 Gepost op: 03 juli 2013, 11:56:53 »
@doomke; vervelend dat je eraf bent gevallen, hoe gebeurde dat zo? Het is heel makkelijk gezegd, maar hoe langer je het blijft uitstellen, hoe meer je er tegenop gaat zien..

Infinity♥

• Bekijk profiel
« Reactie #72 Gepost op: 03 juli 2013, 11:57:55 »
@doomke; vervelend dat je eraf bent gevallen, hoe gebeurde dat zo? Het is heel makkelijk gezegd, maar hoe langer je het blijft uitstellen, hoe meer je er tegenop gaat zien..

Ik herken die angst wel...maar je moet je er echt overheen zetten :)

missSouthMountain

• Bekijk profiel
« Reactie #73 Gepost op: 03 juli 2013, 12:15:41 »

Paard schrok, singel knapte, ik kwam onder/tussen de benen terecht. Ik heb een been tegen mijn rug aangekregen (hij is niet op mijn rug gestaan of zo, maar hij tilde zijn been niet goed op waardoor hij mij raakte) dus wil even rust houden tot het geen pijn meer doet.
"Ever loved someone so much, you would do enything for them? Yeah, well, make that someone yourself and do whatever the hell you want."
- Harvey Specter

Inconsolable

• Bekijk profiel
« Reactie #74 Gepost op: 03 juli 2013, 17:08:22 »
Paard schrok, singel knapte, ik kwam onder/tussen de benen terecht. Ik heb een been tegen mijn rug aangekregen (hij is niet op mijn rug gestaan of zo, maar hij tilde zijn been niet goed op waardoor hij mij raakte) dus wil even rust houden tot het geen pijn meer doet.

Oef, dat klinkt heel pijnlijk, en ik snap dat je er dan tegenop ziet om er weer op te klimmen.. Maar als je het eenmaal hebt gedaan, voelt het vast heel goed en heb je voor jezelf weer iets overwonnen :)