Auteur Topic: Het Paardrijden-topic!  (gelezen 186042 keer)

Goku

• Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: 23 juni 2013, 22:18:39 »
Ik rij al 8 jaar western :)
En vind het nogsteeds erg leuk!!

En ff vraagje! Hebben jullie ook van die gespierde bovenbenen? Ik weet npu niet of het komt door het paardeijden of dat het komt door het dansen of hardlopen hahah

Nee ik niet! Ik heb eerder gespierde bovenarmen :')

Infinity♥

• A freak like me, just needs infinity.
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: 24 juni 2013, 12:21:29 »
Ik rij al 8 jaar western :)
En vind het nogsteeds erg leuk!!

En ff vraagje! Hebben jullie ook van die gespierde bovenbenen? Ik weet npu niet of het komt door het paardeijden of dat het komt door het dansen of hardlopen hahah

Nee eerder vette bovenbenen :P Maar ze zijn wel heel sterk hoor. Maar ik heb gespierde kuiten, althans volgens een klasgenootje van me. Maar kan ook door het zwemmen komen.
My dream is to fly, over the rainbow so high.

itsme'

• Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: 24 juni 2013, 20:05:01 »
hello, dit is nu een leuk topic haha.
ik rij nu zo'n 12 jaar bijna (:
I said goodbye and I know you're alright now, but when the leaves start falling down I still cry'

missGibbyx

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: 24 juni 2013, 20:17:38 »
leuk topic!
Ik rij al heel lang, al 6 jaar, maar eerst zat ik op een manege die helemaal niet goed les gaf dus ik ben helemaal niet zo goed! :p

Boomshakalaka

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: 24 juni 2013, 21:43:35 »
Wel leuk zo dat er nu een paardrij-topic is :)

Infinity♥

• Bekijk profiel
« Reactie #30 Gepost op: 29 juni 2013, 11:57:35 »
Upje

Oversized

• Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: 29 juni 2013, 12:00:50 »
Ik heb jaren lang paardgereden, toen twee jaar niet, in verband met een allergie, en toen ben ik dit jaar in oktober weer begonnen bij iemand in de buurt die een paard had die bereden moest worden, maar ik ben na twee maanden weer gestopt, door die allergie. Heel erg jammer.
Tumblr Those who were dancing were thought to be insane by those who couldn't hear the music.

M2U

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: 29 juni 2013, 12:39:26 »
Cool ik meld mij ook!

Ik rij echt al heel lang... weet geeneens meer vanaf wanneer.
Heb een eigen paard een tinker waarmee ik veel heb meegemaakt.
We reden western maar nu rijd ik atletisch dressuur dus niet het normale manege dressuur.
Ik merk dat ze dit heel leuk vind en dat we met sprongen vooruit gaan!
Ook heb ik curussen gevold bij Annemarie van der toorn en dat raad ik iedereen aan!

freazy

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: 29 juni 2013, 16:34:14 »
Leuk topic! Ik meld me hier ook :)
Ik rij al ongeveer 7 jaar maar ben tussendoor ook een tijdje gestopt. Heb zelf geen paard maar rij bij een soort van pensionstalling waar wel professionele lessen worden gegeven, maar niet op een echte ''manege-manier''.

BooBear

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: 29 juni 2013, 17:32:55 »
Ik vindt het een leuk topic :p  Meedoen!
Ik heb een eigen paard Uno, 8jarige KWPN ruin.

Spoekkel

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: 29 juni 2013, 23:19:08 »
Hoooooi!
Even een voorstelrondje, ik ben Kelly, 15 jaar, en ik ga een LANG verhaal schrijven!!
Ik rijd nu 8 jaar, heb na 2,5 jaar een eigen pony gekregen, super beestje, ik heb nog nooit zon brave pony ontmoet. Ze is echt mijn hartje, en ik rijd haar nu niet meer aangezien ik te groot ben, maar ik geniet er zo van om andere meisjes met haar bezig te zien.. ik weet even niet hoe ik fotos moet plaatsen.. komt binnenkort wel :P

Hierna ben ik op een stal terecht gekomen, daar ging ik Job rijden, "De dondersteen van stal" en nou, dat hebben we geweten! In een jaar ben ik er nooit vanaf gevallen, ik was bijna dagelijks op stal te vinden, en als er weer een lessertje afgevallen was dan had ik m'n cap alweer in m'n hand, bij mij was hij weer superbraaf... vaak.. maar sprongen die die maakte hey, niet normaal.. ben er na een jaar voor het eerst afgevallen en toen ging t al snel naar een stuk of 20x .. we hebben er meerdere malen osteopaat bij gehad, en de pony laten behandelen, ik heb hem na zijn revalideren helemaal in mijn eentje weer opgepakt en toen was hij superbraaf, maar zodra hij in de lessen gebruikt werd begon het bokken weer.. dus ging hij weg, tijdelijk, want we hadden zon band met dat beestje, dat we m weer bij de handelaar (overigens goede man, geen handelaar die de paarden zomaar weg deed, hij had een hart voor zijn paarden) weggehaald, en nog een kans gegeven, toen benik wedstrijden gaan starten en even later gaan springen, was geweldig, ik genoot van hem, hoe vals hij ook kon zijn, maar na een tijdje hebben we besloten hem toch maar weg te doen aangezien ik de enige was die erop durfde en ze de pony daaarvoor niet op hun lesstal konden laten.

Toen kwam Donna, mijn "projectje" van nu. Toen we haar 3 a 4 weken onder het zadel hadden heeft ze een vreselijk ongeluk gehad toen ze in de wei in paniek raakte, over het draad sprong en finaal in het prikkeldraad van de buren terecht kwam.. daarna naar huis rennend nog een keer over de kop gevlogen is en toen in de armen van de eigenaresse rende.. beestje was van top tot teen doorweekt van het zweet en had gigantische wonden.. na veel dierenartsenbezoeken en momenten waarop we de hoop bijna opgaven hebben we een homeopatisch middel gevonden en haar wonden zijn zo mooi dichtgegroeid, dat ze nu nergens last van heeft, behalve van de grote angst.. Ïk ben laatst voor het eerst met Donna op concours geweest, dit was haar eerste keer op ander terrein zonder bekend paard en ze was geweldig braaf.. ik turn ook, maar daar stop ik eind dit jaar mee, en ik hoop me dan volledig op donna (en school) te kunnen richten en hoop dat ik veel met haar kan bereiken!

SORRY VOOR DIT ENORME VERHAAL!
Without the struggle, there won't be progress. *

Ro

• Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: 30 juni 2013, 10:10:13 »
ik rijd nu al 8 jaar paard, waarvan 5 jaar op mn eigen paard.
maar hij is nu al ruim een jaar geblesseerd, dus binnenkort gaat ie weg :(

missSouthMountain

• Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: 30 juni 2013, 11:28:44 »
Ik rijd nu tien jaar paard, maar na gisteren besloten om voor (on)bepaalde tijd te stoppen. Ik had een gigantische val gemaakt van mijn pony en door zijn schrikken heeft hij ook nog eens iemand omver gelopen..

Ik ga over op aan de hand trainen. Misschien dat ik er ooit weer op klim, maar voor nu niet.

@mmm ik heb totaal geen gespierde bovenbenen door paardrijden, wel een gespierd achterwerk.
"Ever loved someone so much, you would do enything for them? Yeah, well, make that someone yourself and do whatever the hell you want."
- Harvey Specter

Infinity♥

• Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: 30 juni 2013, 11:49:24 »

Balen :(

Door het weer kan ik nu helemaal niets...dus wandel ik maar met hem.

Inconsolable

• Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: 30 juni 2013, 14:50:43 »
Pff, mijn paard ging op mijn voet staan, wou ze er niet meer vanaf xD

Infinity♥

• Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: 30 juni 2013, 18:28:57 »
Pijnlijk!

Corien

• Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: 30 juni 2013, 18:32:07 »
Oh jee, wat heeft ie voor blessure?

Corien

• Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: 30 juni 2013, 18:35:27 »
Ik heb gisteren weer wedstrijd gereden (laatste keer was vorig jaar september) en hij was ZO braaf. Normaal vliegt ie van de ene hoek naar de andere en valt er niet aan te rijden, maar gisteren was ie zo doodmak en zette geen stap verkeerd.

We hebben 178 en 183 gereden en dus m'n eerste winstpunt! Ik ben zooo trots op hem!

Foto'tje

Amaretto

• Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: 30 juni 2013, 18:37:02 »
Ik heb vroeger altijd paardgereden alleen ben ermee gestopt. Wil graag wel weer beginnen. Maar ik rijd nu soms op de pony van een vriendin van me.
https://www.instagram.com/healthyplantbasedlife/?hl=nl || Don't let your dreams be dreams.

Belanaaax

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: 30 juni 2013, 18:52:24 »
Ik hoor hier ook thuis. Rij nu ongeveer 13 jaar en heb toen ik 8 werd mijn eigen paard gekregen die ik in december 8 jaar heb. Veder rij ik paarden voor andere mensen. 

xxvarity

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #45 Gepost op: 30 juni 2013, 19:15:37 »
YESSSSS FINALLY! :surprise:

Ik rij zo ongeveer 10 jaar paard, gewoon op de manege. Ben in januari volgens mij gestart met carrousel op mn vaste rijpaardje. Helaas heb ik mijn rug overbelast, want lang doorzitten op een tuigpaard is niet echt een pretje haha. Uiteindelijk met carrousel gestopt, vlak voor het NK (balen!). Ik heb altijd al een zwakke rug gehad, maar door carrousel is het erger geworden en ben nog niet volledig hersteld. Nu had ik eindelijk het ideale paard gevonden voor de lessen; super beestje, wel een oudje maar kon MIJ veel leren en zat heurlijk met het doorzitten. Maar hij gaat binnenkort met (welverdiende) pensioen.

Ik twijfel om weer op het tuigpaard te rijden. Ben bang dat mensen zo oordelen (en dan niet achter je rug om, nee recht in je gezicht). Maar ik mis dat ventje toch zo erg! En er zijn verder geen andere paarden waar je echt mee kan werken zeg maar. Ze zijn allemaal zo mak als een lammetje haha :') Ik heb liever een paard die af en toe een streek uithaalt en waarmee ik elke les een stapje verder kom met bijv. nageeflijk rijden.

En ik zit ook met mn rug hahaaaa xd Het is echt verschrikkelijk om te rijden, zo'n pijn. Al naar de fysio geweest, ben echt als een idioot aan het oefenen met de oefeningen die ik mee heb gekregen. Maar echt beter wordt het er niet op. Veel mensen zeggen dat ik er maar mee moet stoppen, straks gaat er iets dwars zitten in mn rug. Maar nooit meer paardrijden, stuur mij dan maar naar de hel hoor hahaha

Damn, beetje lang lulverhaal haha xd

Verkooptopic. started from the bottom, now we're here.

Sopron

• Bekijk profiel
« Reactie #46 Gepost op: 30 juni 2013, 19:23:23 »
Ik rijd ondertussen bijna 12 jaar, daarvan heb ik mijn paardje al 6 jaar. Ik heb hem sinds hij 3.5 jaar oud is en ik zou echt niet zonder hem kunnen. Ik rij nu wel minder dan vroeger, maar nu het vakantie is hoop ik terug vaker te rijden (weer praktisch elke dag ipv 1 à 2 keer per week)

Vanwege mijn privacy zet ik hier geen foto van ons samen neer :')

Belanaaax

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #47 Gepost op: 30 juni 2013, 20:57:26 »
Xxvarity als ik jou was zou ik niet stoppen. Ik heb zelf aan allebei mijn knieën ook een blessure dit kan misschien ooit beter worden, maar het zou al schelen als ik stop met paardrijden heeft een orthopeed mij verteld. Ik zou nooit kunnen stoppen met het trainen van paarden. Ik heb mijzelf erbij neergelegd dat ik pijn blijf houden met het rijden.

Misschien kan je nog andere methodes proberen om je rug sterker te krijgen.

In iederegeval succes ermee!

Precious

• It’s never too late. ♡
    • Bekijk profiel
« Reactie #48 Gepost op: 30 juni 2013, 21:01:05 »
Mijn verzorgpaard is laatste ingeslapen. In zijn plaats is een nieuwe gekomen en iedereen gaat er meteen van uit dat ik die ook ga verzorgen. Echter mis ik mijn maatje zo erg. Heb bijna 3 jaar hem mogen verzorgen. Ik vertrouwde hem met heel mijn hart, had ook een echte klik met hem. Met het nieuwe paard heb ik totaal geen chemie en overweeg te stoppen. Maar ik kan echt niet zonder de paardjes, zit gewoon in mij. What to do?
Blijven verzorgen tegen mijn zin.
Stoppen en niks meer met paarden kunnen hebben? :(

Maneges doe ik niet aan, de enige die wij hebben behandelen hun dieren zo slecht, daar wil ik geen deel van uitmaken. Andere verzorgpaarden in de buurt zijn er helaas niet.
Old enough to know better, young enough to do it anyway. ^( '-' )^

LovelyMakeup

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #49 Gepost op: 30 juni 2013, 21:53:03 »
Hii,

Ik rijd nu ongeveer een half jaar op een vast paard, ik werd hiervoor gevraagd omdat bijna niemand erop durfde:/ Het is echt een schatje, lekker eigenwijs en het is altijd weer een verassing wat voor humeur ze die dag weer heeft, ze houdt van knuffelen en gezellig met andere paarden en pony's mee rennen als die ertussenuit schieten;) ik vertrouw haar helemaal. In de stal is ze bij veel mensen iets minder; zodra je de deur opendoet en ze het hoofdstel ziet, draait ze zich om en begint te stampen, te bokken en te steigeren. gelukkig zijn we al langs deze fase en mag ik gewoon de stal in. In de bak heeft ze echt haar eigen wil, en ze wil vaak ook niet galopperen, niet aan de teugel of ze valt ineens van draf naar stap. Heeft iemand misschien tips hiervoor? Ik wil heel graag vooruitkomen met haar en weer wedstrijden gaan doen.