Auteur Topic: Het Hardloop Topic  (gelezen 381894 keer)

bluelion

• Bekijk profiel
« Reactie #75 Gepost op: 11 mei 2013, 10:23:09 »
^ah gadver dat is echt verschrikkelijk, mij is een keer overkomen dat ik als vrolijk meisje van 15 aan het hardlopen was op een best afgelegen weg en dat er ineens een auto héél langzaam achter me bleef rijden. Toen ben ik echt gaan sprinten naar een stuk waar de weg een afslag had naar een heel drukke weg en daar ben ik gewoon blijven staan tot die auto weg was.
lang verhaal
Maar is het geen goed idee als je gewoon in omringende woonwijken gaat rennen of naar de supermarkt en terug?
Gewoon stukken waar VEEL mensen zijn.
DJ blow my speakers up!

Hannelore

• Gast
« Reactie #76 Gepost op: 11 mei 2013, 10:33:58 »
Zelf ren ik altijd langs het IJ of in Westerpark maar dan wordt ik ook duizend keer nagetoetert door vuilnismannen en vrachtwagen chauffeurs. :s

ChocoladexMuffin

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #77 Gepost op: 11 mei 2013, 15:47:33 »
Ik kom me ook even melden hier. Ben blij dat er nu zo n topic is. Het 'ik wil beginnen met hardlopen..' topic vond ik niet zo fijn. Iedereen is net begonnen en heeft andere ervaring en al die dingen lopen door elkaar heen. Ook het nike running topic is niet voor mij weggelegd want ik gebruik die app niet. Ik loop nu sinds 29 april 2013 samen met een vriendin van mij. 3x in de week, om maandag, donderdag en zaterdag. Ik loop met looptijden.nl Is volledig Nederlands en dat vind ik gewoon fijn. Ik kan wel heel goed Engels maar het is veel persoonlijker want je krijgt alles in het Nederlands. Je kunt met die site trainen tot de marathon dus ik kan nog wel effe :wink2:  Ben momenteel bezig met het instapschema voor de 5 km! Misschien in september de bridge-to-bridge lopen en volgend jaar januari de safari run, spannend!  :bounce:

xx

boem

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #78 Gepost op: 11 mei 2013, 19:24:46 »
Super topic!

Zelf doe ik ook aan hardlopen.
Ik loop 4x in de week, 3x 's avonds en 1x 's morgens.
Dit doe ik nu al een paar weken, m'n conditie trok op niet veel ;)
Maar nu ... ALLES VOOR DE CONDITIE !♥

Rianne

• Bekijk profiel
« Reactie #79 Gepost op: 11 mei 2013, 19:44:38 »
Morgen weer hardlopen, tenminste, daar ga ik voor :)
Was ooit fanatiek sporter ;)

boem

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #80 Gepost op: 11 mei 2013, 19:56:37 »
^same :)

Menssana

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #81 Gepost op: 11 mei 2013, 20:11:37 »
Hee meiden!

Wat leuk dat dit topic er is.
Even voorstellen: 'k ben 17 jaar en ik probeer al een hele tijd om het hardlopen vol te houden.
Ik doe het niet echt omdat ik het leuk vind, maar meer omdat ik een depressie heb. Het zou goed kunnen zijn voor mijn stemming (endorfine, serotonine verhaaltje dus). Maar ooooh, wat is het moeilijk om me er toe te zetten en door te gaan.
Hopelijk kan ik jullie en dit topic gaan zien als steuntje in de rug.

De laatste tijd heb ik het hardlopen vervangen voor andere dingen zoals fietsen en skeeleren, maar morgen ga ik de draad toch oppakken! Een kwartiertje om te beginnen.

Liefs & succes allemaal!

ChocoladexMuffin

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #82 Gepost op: 11 mei 2013, 21:15:19 »
Oee, vandaag super lekker gelopen! Ik heb ongeveer 4,2 km in 37 minuutjes gelopen met een gemiddelde snelheid van 6,84 km/u en heb daarbij 232 calorieën verbrand. Ik ben zelf bezig met de looptijden.nl app en website, en daarbij krijg je ook audiocoaching. Helemaal op jou afgestemd, super!! Vandaag vertelde de app dat ik 100 gram winegums heb verbrand, jippie!!

Super Ninja Warrior

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #83 Gepost op: 11 mei 2013, 21:31:51 »
Ik ga indd proberen om gewoon op de gelegen plekken te gaan hardlopen hahaha gosh wat lopen er verschrikkelijk enge creepers rond in this world.....

Ik ben trouwens recent pas begonnen met iedere ochtend 20 minuten cardio, laat in de middag 15 minuten weer een cardio workout en dit wil ik dan wekelijks combineren met wat hardlopen! Hopelijk word ik hierdoor wat fitter en houd ik het vol, succes allemaal :)

Paperclouds

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #84 Gepost op: 12 mei 2013, 10:31:12 »
Lopen er veel mensen aan een stuk door? Want ik kan dat wel (had dat al een keer gedaan) maar toen hoorde ik dat dat slecht is voor je rug ofzo?

Rianne

• Bekijk profiel
« Reactie #85 Gepost op: 12 mei 2013, 17:57:36 »
Net 3 kwartier hardgelopen; 6.5 km.

Had al 2 weken niet meer buien gelopen dus ik heb nu ontzettende spierpijn.  :hamer:

xlovesfeline

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #86 Gepost op: 12 mei 2013, 22:05:26 »
Na les 22 van Evy vorige week was ik haar een beetje zat. Vandaag 4.25km in 26,29 minuten gerend zonder pauze. Echt zoveel fijner om met eigen muziek te rennen!
Heeft rennenn met evy wel geholpen?
xxx

swiftie

• Bekijk profiel
« Reactie #87 Gepost op: 12 mei 2013, 22:09:05 »
vanavond les 17 gedaan van start to run. mijn conditie is wel verbeterd maar vandaag ging slecht xd ik word onderhand ook wel evy's muziek zat, elke les hoor je hetzelfde -_- maarja je hoeft iig niet de tijd bij te houden etc dus dat is opzich wel handig :)
timing is everything.

xlovesfeline

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #88 Gepost op: 13 mei 2013, 07:15:08 »
Ja absoluut! Toen ik ermee begon viel ik bijna knock out neer na 1 minuut haha! Les 22 was 11minuten lopen maar had het idee dat ik wel wat langer kon, het ging me wat te langzaam.
Vandaar dat ik vandaag ging proberen tot hoelang ik het vol zou houden en dat ging dus erg goed!!
fijn om dat te horen ik ben pas bij les 3 hihi

Tonnys

• Bekijk profiel
« Reactie #89 Gepost op: 13 mei 2013, 09:02:55 »
Lopen er veel mensen aan een stuk door? Want ik kan dat wel (had dat al een keer gedaan) maar toen hoorde ik dat dat slecht is voor je rug ofzo?
Zonder te wandelen bedoel je? Ik loop altijd aan een stuk door ja, behalve als ik echt moet stoppen voor een auto ofzo. Vind het verschrikkelijk om weer na het wandelen te moeten 'opstarten' ;)
Ik zou niet weten waarom het slecht is voor je rug? Zolang je loopt met een goede houding kan het denk ik weinig kwaad :)
Think positive. Exercise daily. Eat healthy. Work hard. Stay Strong. Worry less. Dance more. Love often. Be Happy.

Miss Havermout

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #90 Gepost op: 13 mei 2013, 09:27:02 »
Heeft rennenn met evy wel geholpen?
xxx

Rennen met Evy heeft mij echt heel erg geholpen. Ik kon toen ik begon nog geen 2 minuten volhouden (of ja dat kon ik wel want ik weigerde gewoon op te geven, maar als ik dan mocht gaan wandelen was ik echt totaal kapot). Nu heb ik vanochtend les 25 gedaan. Ik kan nu gewoon 20 minuten (ik denk zelfs wel langer) aan een stuk hardlopen zonder totaal buiten adem te raken. Ik had toen ik begon nooit verwacht dat ik ook mijn conditie zover zou krijgen dat ik echt een half uur zou kunnen hardlopen, maar nu heb ik er vertrouwen in.

Miss Havermout

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #91 Gepost op: 13 mei 2013, 09:31:45 »
Ik zal me ook nog even voorstellen trouwens. Ik ben 19 jaar en ik deed al een jaar niets meer aan sport. Ik vond het tijd voor verandering en toen ben ik begonnen met start to run. Volgens mij ben ik wel drie keer begonnen. Telkens kwam ik niet veel verder dan les 3 en haakte ik af. De derde poging slaagde wel. Ik ben nu bij les 25 en ik had nooit verwacht dat ik het hardlopen zo leuk zou gaan vinden. Ik loop drie keer per week. Telkens 's ochtends (ik heb vaak pas 's middags of 's avonds college). Naast de STR podcasts gebruik ik ook de runtastic app. Ik vind die heel fijn. Hierop kun je je snelheid, afstand, route, gemiddelde snelheid per kilometer of halve kilometer of hele route zien. Ik loop volgens die app 8.9 kilometer per uur. Ik vroeg me af of dat snel is? Ik heb namelijk helemaal geen idee of dat snel of juist heel traag is. Hoe hard lopen jullie?

Tonnys

• Bekijk profiel
« Reactie #92 Gepost op: 13 mei 2013, 09:38:56 »
@Hanne als jij al een jaar niets aan sport hebt gedaan vind ik (bijna) 9 km/u echt een mooie tijd :) Dus ja dat vind ik snel! Zeker als je 3x in de week blijft lopen kun je naast je afstand ook je tijd verbeteren als je wilt. Trouwens knap dat je jezelf hebt kunnen motiveren om na zo'n lange tijd weer te gaan sporten en dan nog wel alleen! :D

Ik loop gemiddeld tussen de 10-11 km/u, beetje afhankelijk van de afstand, maar dan heb ik veel hardloopervaring in het verleden en nadat het op een laag pitje stond ben ik alweer een aantal maanden bezig.
Dus gewoon zo doorgaan dan ga je snel genoeg vooruitgang zien!
Think positive. Exercise daily. Eat healthy. Work hard. Stay Strong. Worry less. Dance more. Love often. Be Happy.

Hannelore

• Gast
« Reactie #93 Gepost op: 13 mei 2013, 11:09:37 »

Het is slecht voor je rug wanneer je een verkeerde houding hebt of wanneer je lang niet gesport hebt. Je kunt beter eerst beginnen met iets als rennen met Evy maar als je dat afgerond hebt kun je makkelijk aan een stuk door lopen. Ik ken een vrouw die de marathon heeft gelopen toen ze zwanger was (zij liep wel al) en haar dokter raadde het haar zelfs aan.

Biancaaa

• Bekijk profiel
« Reactie #94 Gepost op: 13 mei 2013, 11:54:52 »
Ik heb net mijn rondje van 5km uitgebreid naar 5,8km. Ik heb er 32 min over gedaan dus ben dik tevreden :D

Leona

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #95 Gepost op: 13 mei 2013, 12:04:39 »
Ik heb net mijn rondje van 5km uitgebreid naar 5,8km. Ik heb er 32 min over gedaan dus ben dik tevreden :D

Netjes! Ik doe het je (nog) niet na! ;)
Caro Leona, Un miracolo che sei. Dato a me da Dio. Come potrei vivere senza di te?
Ti amo. E.

ChocoladexMuffin

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #96 Gepost op: 13 mei 2013, 18:46:53 »
Nou, al mijn grote helden zitten in dit topic  :wink2:  Zelf eerst nog even naar de 5KM in 30 minuutjes, dat is mijn grote hardloopdroom. Daarna zien we wel verder.....
By the way, vandaag weer een training gedaan, het miezerde wel even, maar is gelukkig niet doorgezet. 3,5KM gelopen in 31.07 minuten. Minder KM als de vorige keer, maar ik ben nu 3 minuten achter elkaar aan het hardlopen. Viel wel vies tegen, echt super zwaar  :fieuw: maar ik heb dan natuurlijk ook een super slechte conditie.  :blink: Next time it will be better!

Tessa

• Gast
« Reactie #97 Gepost op: 13 mei 2013, 19:06:58 »
Waarom ontdek ik dit topic nu pas? Superleuk dit, ik meld me!
Ik heb inmiddels Start to Run uitgelopen, en ben gisteren begonnen met deel 2.
Loop ongeveer 5km tegenwoordig, maar dat gaan er meer worden. In september wil ik graag meedoen aan een run hier, en dat is 12,6km. En ik wil er volledig voor gaan!

Rianne

• Bekijk profiel
« Reactie #98 Gepost op: 13 mei 2013, 19:25:43 »
Wat lopen jullie snel.. ik heb gister 6,5 km gedaan in 3 kwartier.
Maar ok: op de helft moest ik bijna kotsen door m'n keel, en m'n teen bloedde er bijna af. Dus misschien speelde dat mee... hahahaha

ChocoladexMuffin

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #99 Gepost op: 13 mei 2013, 21:20:16 »
Even een tipje voor de mensen die (beginnend) wedstrijdloper zijn. The colorrun, een hele gave wedstrijd van 5KM, het is echt een feest! Google it.