Auteur Topic: Het Hardloop Topic  (gelezen 378085 keer)

MELON

  • **
  • Berichten: 482
    • Bekijk profiel
« Reactie #50 Gepost op: 09 mei 2013, 17:58:27 »
Hebben jullie tips om constant te lopen? Haha, de eerste 2km liep ik bv in 12 minuten, maar daarna zwakte het wat af...

Mandy

  • ***
  • Berichten: 1.972
    • Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: 09 mei 2013, 18:00:06 »
Hebben jullie tips om constant te lopen? Haha, de eerste 2km liep ik bv in 12 minuten, maar daarna zwakte het wat af...
Rustig aan beginnen dan loop je misschien langzamer maar wel constant. Daarna kan je het opbouwen totdat je sneller constant loopt.
Mijn health/fit/sport/lifestyle TUMBLR http://forallwhosaidyoucant.tumblr.com/

bluelion

  • ****
  • Berichten: 6.005
    • Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: 09 mei 2013, 18:21:20 »
hoe heet die spier aan de bovenkant je bovenbeen (bij je knie aan de voorkant daar)? die je voelt als je de trap afloopt als je spierpijn hebt haha. (spierpijjjjjn)
DJ blow my speakers up!

Boardsport life

  • ***
  • Berichten: 1.867
    • Bekijk profiel
« Reactie #53 Gepost op: 09 mei 2013, 20:41:26 »
Ik hoor hier mensen zeggen dat ze een beginner zijn omdat ze maar 30 minuten kunnen lopen, nou, ik hou het maar net 10 vol. ;x
Blog: Boardsport life
- Over boardsports, een gezonde levensstijl en dingen waar ik van houd.

Tropicalfruits

  • *
  • Berichten: 89
    • Bekijk profiel
« Reactie #54 Gepost op: 09 mei 2013, 22:56:02 »
Iemand tips om een steek in je zij te voorkomen?

whitenoise

  • ****
  • Berichten: 6.970
    • Bekijk profiel
« Reactie #55 Gepost op: 10 mei 2013, 07:46:55 »
Ik ben niet lekker dus ga morgen pas weer hardlopen en daarna misschien zondag, anders weer volgend weekend. Ik vind hardlopen alleen helemaaaaal niet leuk dus dat is een beetje mijn probleem..
This could be love...

bluelion

  • ****
  • Berichten: 6.005
    • Bekijk profiel
« Reactie #56 Gepost op: 10 mei 2013, 09:45:59 »
Iemand tips om een steek in je zij te voorkomen?
dat heeft mijn biologie-lerares ooit verteld geloof ik haha. Dan moet je letten op je ademhalen, dus door je neus inademen, door je mond uitademen en dat rustig volhouden. Verder kan het zijn dat je geen goeie warming up hebt gedaan, dus gewoon te snel bent begonnen met rennen (heb ik vaak last van) en het kan ook zo zijn dat je een zijsteek krijgt doordat je net hebt gegeten, wacht ongeveer een halfuurtje na het eten met lopen.
DJ blow my speakers up!

bluelion

  • ****
  • Berichten: 6.005
    • Bekijk profiel
« Reactie #57 Gepost op: 10 mei 2013, 09:46:33 »
Ik hoor hier mensen zeggen dat ze een beginner zijn omdat ze maar 30 minuten kunnen lopen, nou, ik hou het maar net 10 vol. ;x
ik 4, maar ben nu ook pas een week bezig:blush:
DJ blow my speakers up!

Wonderwall

  • **
  • Berichten: 572
    • Bekijk profiel
« Reactie #58 Gepost op: 10 mei 2013, 09:55:23 »
Hay meiden! ik heb mij pas ingeschreven op de sportschool en doe daar ook aan lopen op een loopband. Ik heb vroeger wel eens een poging tot hardlopen gedaan, gewoon buiten, maar dit was echt niet te doen voor mij.


Ik ben nu op de loopband vooral bezig met heel snel lopen, ik moet de stap naar hardlopen nog zetten maar ik ben toch een beetje bang dat ik het niet vol hou en na 2 minuten al gevloerd lig haha. Iemand tips?

Irlijn

  • ***
  • Berichten: 1.179
    • Bekijk profiel
« Reactie #59 Gepost op: 10 mei 2013, 09:55:48 »
Iemand tips om een steek in je zij te voorkomen?
Heel diep uitademen wil ook wel eens helpen :) En verder inderdaad letten op je ademhaling: even veel passen in als uitademen (3 om 3 bijvoorbeeld) en in door je neus, uit door je mond. En niet vlak voor je gaat hardlopen veel eten of drinken.

Hannelore

  • Gast
« Reactie #60 Gepost op: 10 mei 2013, 11:07:32 »
Hay meiden! ik heb mij pas ingeschreven op de sportschool en doe daar ook aan lopen op een loopband. Ik heb vroeger wel eens een poging tot hardlopen gedaan, gewoon buiten, maar dit was echt niet te doen voor mij.


Ik ben nu op de loopband vooral bezig met heel snel lopen, ik moet de stap naar hardlopen nog zetten maar ik ben toch een beetje bang dat ik het niet vol hou en na 2 minuten al gevloerd lig haha. Iemand tips?

Je kunt start to run gaan doen. Daarmee leer je in stappen 5 km rennen. :)

Rainbow Dash

  • ***
  • Berichten: 2.988
  • Let's get disqualified!
    • Bekijk profiel
« Reactie #61 Gepost op: 10 mei 2013, 11:11:50 »
Hoi :)


Ik vind dat ik geen ├ęchte beginner meer ben nu ik geen intervallen meer doe :P


Alleen ging ik gister even hardlopen met mijn vriend ( die het al 5 jaar doet) en dat ging toch wat minder :P


Uiteindelijk toch ruim 3 km gelopen, wat ik normaal ook ongeveer doe, maar in een sneller tempo.


Ik gebruik trouwens Runtastic, want ik loop steeds andere routes, dan is het wel leuk om te zien hoeveel km het was.
Quoth the raven, nevermore
Tumblr

Cherry

  • **
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
« Reactie #62 Gepost op: 10 mei 2013, 11:42:03 »
Meeeeh ik moet tijdelijk stoppen terwijl het net zo lekker ging. Ben eigenwijs en denk snel dat ik alles goed kan met een heerlijke shin splints als gevolg :hamer:

Kraplapje

  • ****
  • Berichten: 11.555
    • Bekijk profiel
« Reactie #63 Gepost op: 10 mei 2013, 13:00:30 »
Iemand tips om een steek in je zij te voorkomen?

Diep inademen en heel krachtig en kort uitademen.
Eet gezond! Eet altijd sla bij je frikandel!

Kraplapje

  • ****
  • Berichten: 11.555
    • Bekijk profiel
« Reactie #64 Gepost op: 10 mei 2013, 13:11:21 »
Ik ga eind van de middag een rondje hobbelen.


Lopen jullie altijd eerst 10 minuten warm? Officieel gezien zou da moeten, maar ik vind dat zelf altijd zo lang.
5 minuten warm draaien kan dat ook?
Eet gezond! Eet altijd sla bij je frikandel!

bluelion

  • ****
  • Berichten: 6.005
    • Bekijk profiel
« Reactie #65 Gepost op: 10 mei 2013, 14:43:14 »
^ik ren kleine stukjes dus dan hoeft het nog niet echt, maar een vriendin rende soms een half uur en dan rende ze eerst een minuut of vijf, ging dan stretchen, en dan ging ze gewoon rennen en na 15 minuten ong ging ze weer stretchen. En daarna bleef ze rennen geloof ik.
DJ blow my speakers up!

Irlijn

  • ***
  • Berichten: 1.179
    • Bekijk profiel
« Reactie #66 Gepost op: 10 mei 2013, 14:45:16 »
Meeeeh ik moet tijdelijk stoppen terwijl het net zo lekker ging. Ben eigenwijs en denk snel dat ik alles goed kan met een heerlijke shin splints als gevolg :hamer:
Hier nog zo een -.-' Wat ik nu doe zijn speciale stretch oefeningen en flink koelen na het lopen, dat helpt opzich wel een beetje :)

Kraplapje: ik loop meestal 1 km rustig (rond de 7 minuten), dan stretch ik nog een keer en dan neem ik mijn basistempo aan zegmaar.

Kraplapje

  • ****
  • Berichten: 11.555
    • Bekijk profiel
« Reactie #67 Gepost op: 10 mei 2013, 16:12:06 »
Ik heb 1 minuut ingewandeld en daarna ong 6 minuten op een rustig tempo gerend. Ik had een gevoel van beginnende kramp in mijn kuit.
Heb rustig gerekt en strekt. 10 tellen aan beide benen en dat 2 maal.
Daarna heb ik voluit gerend. 6 km. in 34 min.
Wat een tegenwind had ik zeg! Maar, ben thuis en eet even wat muesli en yoghurt want had honger onderweg.


Nog iets geks, op het eind krijg ik altijd last van mijn rechter schouders.
Alsof ik hem te gespannen hou, maar ik heb beide schouders heel losjes hangen.
en toch schiet het er iedere keer in.
Eet gezond! Eet altijd sla bij je frikandel!

MELON

  • **
  • Berichten: 482
    • Bekijk profiel
« Reactie #68 Gepost op: 10 mei 2013, 16:21:19 »
Dankje Mandy!:)

Leona

  • *
  • Berichten: 82
    • Bekijk profiel
« Reactie #69 Gepost op: 10 mei 2013, 17:47:09 »
Iemand tips om een steek in je zij te voorkomen?

-Een paar keer diep en langzaam inademen en ook weer langzaam zo veel mogelijk de lucht weer uitademen.
-(Even) zonder muziek lopen. Door muziek kan je makkelijke te snel gaan lopen. Wanneer je geen muziek op hebt kan je beter luisteren naar je ademhaling en hoor je wel of je te snel buiten adem bent, dus in een iets rustiger tempo moet lopen.
- Niet te snel van start gaan en eerst even wandelen voor je begint met hardlopen.
- Niet te veel eten en/of drinken van te voren.
- Zo weinig mogelijk koemelkproducten drinken/eten, maar als vervanger daarvoor sojaproducten (heeft mij het meest geholpen).
Caro Leona, Un miracolo che sei. Dato a me da Dio. Come potrei vivere senza di te?
Ti amo. E.

Kristel

  • ***
  • Berichten: 4.125
    • Bekijk profiel
« Reactie #70 Gepost op: 10 mei 2013, 19:16:06 »
@ /\


kan er niets bij toevoegen (:


--


mijn been doet enorm pijn :( stomme shin splint
When you got nothing, you got nothing to lose

Runninglau

  • ***
  • Berichten: 1.877
    • Bekijk profiel
« Reactie #71 Gepost op: 10 mei 2013, 19:17:17 »
Vandaag een record gezet! 10 kilometer in 51:34 :D! Zal niet snel nog zo een tijd komen want dit was echt een hel zo snel rennen. Dit word niet mijn dagelijkse tempo hahaha.
http://www.runninglau.com - Sportsblog: Love, run, eat, discover!

Spoenk

  • **
  • Berichten: 518
    • Bekijk profiel
« Reactie #72 Gepost op: 10 mei 2013, 19:25:01 »
Wow! Ik wist helemaal niet dat dit topic bestond!

Nu ben ik vooral mijn conditie steeds meer aan het opbouwen! Ik ren vooral 5 km nu en dat probeer ik nu goed vol te houden en dan strakjes iets sneller!


@Emily: Ik had het al gelezen in een ander topic (sixpacktopic?) maar echt: WOW! Dat is zo snel en goed! Ik denk dat ze mij aan de beademing hadden kunnen leggen als ik zo hard gerend zou hebben, haha : )
« Laatst bewerkt op: 08 februari 2014, 01:00:14 door Spoenk »

Leona

  • *
  • Berichten: 82
    • Bekijk profiel
« Reactie #73 Gepost op: 10 mei 2013, 23:22:55 »
Vandaag een record gezet! 10 kilometer in 51:34 :D! Zal niet snel nog zo een tijd komen want dit was echt een hel zo snel rennen. Dit word niet mijn dagelijkse tempo hahaha.

Held!
« Laatst bewerkt op: 13 mei 2013, 23:18:22 door Leona »
Caro Leona, Un miracolo che sei. Dato a me da Dio. Come potrei vivere senza di te?
Ti amo. E.

Super Ninja Warrior

  • **
  • Berichten: 150
    • Bekijk profiel
« Reactie #74 Gepost op: 10 mei 2013, 23:33:05 »
DAMN echt heel goed, Emily! Respect  8)

Woont er hier iemand trouwens in Rotterdam?
Ik wil heel graag hardlopen, maar ik weet niet precies waar en een goede (veilige!) route.. haha :$


(daarnaast vind ik de bossen hier hartstikke creepy, ik ben erg vaak achtervolgd & aangesproken door pedofielen. Welcome 2 Rotterdam.)