Auteur Topic: Het Hardloop Topic  (gelezen 376395 keer)

Kristel

• Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: 07 mei 2013, 21:40:43 »
Kan t zelf ook nauwelijks geloven :') misschien lag t eraan dat t op t einde begon te regenen en ik naar huis wilde. En ik rende inderdaad best hard vandaag. Had van te voren flinke upbeat opwarming.

Ik ren met Runkeeper trouwens!

@ /\

ik rende met een renschema die ik opzocht op internet :) en veel mensen rennen met Evy ofzoiets!
When you got nothing, you got nothing to lose

Rianne

• Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: 08 mei 2013, 00:06:10 »
Ik meld me!! :D

Ik loop nog niet zo lang hard, ik denk 2 maand. Was wel grappig hoe het begon. Ik ben dus al ruim een jaar bezig met intensief bij de sportschool sporten (naja, 6 uur per week) alleen ik liep nooit hard. Al die tijd heb ik tegen mezelf gezegd 'Ach, hardlopen is toch niks voor mij?' dus ik deed andere dingen als fietsen, crosstrainer e.d. Toen op een avond zei m'n zus: 'joh, ga je mee naar fitness? ik ga even een uurtje hardlopen'. Dus ik dacht, naja waarom ook niet. Ik stortte me op de loopband en ben zo in 1 keer een uur gaan hardlopen (ongeveer 10 min daarvan gewandeld) maar ik stond best wel versteld. Sindsdien loop ik elke week 2 à 3 keer hard, zo'n 6.5 km per keer. In juni ga ik meedoen aan een hardloopevenement van 6,4 km hier in Zwolle dus dat is wel een gaaf doel! :D.

En natuurlijk om te vieren dat ik dan al in een jaar 15 kilo kwijt ben geraakt..  :bounce:
Was ooit fanatiek sporter ;)

Rianne

• Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: 08 mei 2013, 00:06:27 »
Oh, en ik ren niet met een app ofzo. Gewoon muziek in :')

Irlijn

• Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: 08 mei 2013, 08:17:17 »
Wauw Rianne wat knap! :D Met wat voor muziek loop jij hard?

Tonnys

• Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: 08 mei 2013, 08:26:53 »

Leuk dat er al zoveel gereageerd is!
@crucio ik vind 's ochtends ook het fijnste om te lopen. Maar loop soms ook 's avonds omdat dat beter uitkomt met werk enzo.. Inderdaad slim om even te kijken hoe dit bevalt :)
@Guldfisk mooi dat je zo constant loopt, dat is echt een leerpunt voor mij ;) over de hele linie lijk ik netjes constant te lopen, maar als ik terugkijk op runkeeper zitten er echt pieken en dalen in.
@pennezakske wat vervelend dat je last hebt van hyperventilatie. Komt dit alleen door het hardlopen of heb je het daarbuiten ook? Fijn dat het in ieder geval wat meer onder controle is nu!
@Naompjuh kijk eens op hardloopsites voor beginnersschema's. Je kunt er natuurlijk ook een zelf maken. Bouw het in ieder geval rustig op en werk naar een mooi doel toe. Dat motiveert!@Rianne knap dat je zoveel bent afgevallen!

Ik loop op dit moment tussen de 10-13 km met snelheid van ongeveer 10 km/u.
Think positive. Exercise daily. Eat healthy. Work hard. Stay Strong. Worry less. Dance more. Love often. Be Happy.

Sanne

• Bekijk profiel
« Reactie #30 Gepost op: 08 mei 2013, 14:46:33 »
Jeeeej hier nog een hardloopfan!
Ik loop 1 keer in de week sowieso hard, maar nu ik examens heb ong. 2 keer. Ik heb zondag voor het laatst gelopen, toen liep ik 11,3 km in 1 uur precies. Meestal loop ik zover/hard!
Ik ben echt een beetje verslaafd, haha.
Ik moet wel altijd muziek hebben anders hou ik het nog geen 2 km vol, meestal gewoon radio, 538 hitzone ofzo; dat geeft meestal wel energie :D
Dream it, wish it, do it.

Rianne

• Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: 08 mei 2013, 21:14:05 »
Wauw Rianne wat knap! :D Met wat voor muziek loop jij hard?

Ik loop hard met muziek als David Guetta, Calvin Harris enzo.. beetje wat nu in is.

Gewoon muziek waar ik vrolijk van word en een kick van krijg. :D

indifference

• Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: 08 mei 2013, 21:37:06 »
Ik zit ook in het Nike-topic, sinds een paar dagen ofzo, maar ik zal hier ook wel kijken en posten denk ik ;p

Ik ben zestien, ben net weer begonnen met hardlopen na een knieblessure en heb nu als doel om m'n vijf kilometer in 28 minuten te halen.

« Laatst bewerkt op: 08 mei 2013, 21:43:37 door shinebright »
//

indifference

• Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: 08 mei 2013, 21:38:28 »
Ik ren trouwens met runkeeper, en muziek. Dance, house, dat soort gedoe haha.
//

Guldfisk

• Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: 08 mei 2013, 21:40:38 »
Sanne wat loop je ver joh! Super goed :D

Morgen mag ik weer rennen yesss!

Kristel

• Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: 08 mei 2013, 22:23:48 »
Heb vandaag een sportlegging gekocht. Nu maar hopen dat ik 'm aandurf met rennen!

Sanne

• Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: 08 mei 2013, 22:38:51 »
Gudlfisk; ah thanks! Ik doe het ook al vrij lang hoor! en vaak samen met mijn vader, die eigenlijk sneller/verder kan, maar dat wil ik natuurlijk niet, haha. Dus dat motiveert echt enorm goed ^^ Veel plezier morgen, ik ga morgen ook weer!
Dream it, wish it, do it.

Frêle

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: 08 mei 2013, 23:17:44 »
Leuk topic! Ik loop 4 à 5 keer per week hard. Ik loop meestal in de late namiddag/ 's avonds voor het avondeten en als ik 's ochtends ga hardlopen dan eet ik eerst en dan wacht ik ongeveer twee uur totdat mijn eten verteerd is. Ook meestal met muziek in, dan is het minder saai en gaat het altijd beter heb ik het gevoel :)
« Laatst bewerkt op: 04 juni 2013, 21:27:29 door Frêle »

Kristel

• Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: 09 mei 2013, 08:28:41 »
eindelijk sportlegging gekocht tot boven me knieen, is het superkoud buiten -.- '

Hannelore

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: 09 mei 2013, 10:11:49 »
Houden jullie eigenlijk altijd een dag rust? Ik doe dat altijd omdat toen ik net begon ik met start to run liep en daar zeiden ze dat dat moest.. of is dat alleen een regel voor beginners? Ik heb namelijk niet echt spierpijn de dag na het lopen of zo.

xlovesfeline

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: 09 mei 2013, 10:22:30 »
ik ben begonnen met rennen met evy moet ook echt een betere conditie krijgen !:)

Kraplapje

• Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: 09 mei 2013, 10:26:56 »
Ik ben gisteren weer gaan hardlopen na ruim 3 weken stilstaan door een blessure.
Rondje van 5 km in 28 min. Het was lichtelijk zwaar, maar fantastisch.
Ik wil 9 juni 10 km rennen, dus moet nog even trainen.
Eet gezond! Eet altijd sla bij je frikandel!

Kristel

• Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: 09 mei 2013, 10:41:47 »
ik doe meestal 3 dagen per week rennen :)

Kom net terug en heb vandaag voor t eerst gerend in me sportlegging. Wat een heerlijk gevoel is dat :]

MELON

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: 09 mei 2013, 10:57:52 »
Ik ga meelezen! (En af en toe ook wel wat reageren, ben een beginner, kan nog geen 30 minuten zonder pauzes lopen, weet ook niks van techniek, maar heb sinds vandaag wel een hartslagmeter waarmee ik ga lopen!)

@Hannelore, het verschilt wanneer ik loop, en ik gebruik nu sinds maart een schema voor beginners van runnersweb, het schema naar de 30 minuten. :) Heel fijn schema, merk echt vooruitgang. Qua rust, ik skeeler en schaats ook nog. Dus ik wil eigenijk niet 1 dag voor die training hardlopen. Dus zondag en dinsdag zijn sowieso geen opties voor mij. haha. Maar meestal kan ik op donderdag wel hardlopen. En afhankelijk van werk op vrijdag of zaterdag nog 1x.

@Naompjuh, als beginneling is opbouwen door middel van een schema van internet te volgen het handigst, en veiligst. Er staan er genoeg op internet, dus kijk rustig wat bij jouw ambities past. Je kan als je een beetje creatief bent ook zelf een schema maken, maar dat is denk ik wat moeilijker haha. Altans voor mij.

bluelion

• Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: 09 mei 2013, 12:49:50 »
ik ga me hier aansluiten denk ik! gister les 13 van STR (rennen met evy ) gedaan en niet gehaald. Dus ik kan nog geen stukjes van 5 minuten rennen.. achja een begin is een begin.
Vorig jaar heb ik veel gerend en heb ik heel str gedaan, maar toen ben ik gestopt en nu is mijn conditie weer heel slecht.
maar ik kan die str-lessen niet meer vinden online..
DJ blow my speakers up!

Kraplapje

• Bekijk profiel
« Reactie #45 Gepost op: 09 mei 2013, 12:51:32 »
@Bluelion, Mag ik vragen waardoor je het niet haalde?
Ademhaling? Doorzetten? Tempo?
Je kan de lessen vinden door het op STR te googlen.
Eet gezond! Eet altijd sla bij je frikandel!

bluelion

• Bekijk profiel
« Reactie #46 Gepost op: 09 mei 2013, 13:04:42 »
^nou ik heb een halfjaar niet gesport dus mijn conditie is vergelijkbaar met die van een omaatje gok ik, en ik kreeg last van mijn voet. En hoewel ik eigenlijk nooit spierpijn heb na het hardlopen kan ik nu bijna niet normaal lopen, dus ik had wel echt mijn max. bereikt volgens mij. Maar ik heb toch 5 km gerend/gelopen gister in 35 minuten en ben toch trots :)
« Laatst bewerkt op: 09 mei 2013, 17:30:16 door Bluelion »
DJ blow my speakers up!

indifference

• Bekijk profiel
« Reactie #47 Gepost op: 09 mei 2013, 13:19:13 »

Maaaaar volgens mij klopt hij niet helemaal en heeft hij qua afstand het laatste stuk wel erg optimistisch gerekend. Ik ging vrij snel, maar zo snel nou ook weer niet haha (bij statistiekjes zit ik daar qua min/km ineens ook heel anders dan in werkelijkheid).
Dus: ik zat op ongeveer 5 km in 30 minuten :)
//

Anne

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #48 Gepost op: 09 mei 2013, 13:51:37 »
Ik meld me bij deze aan! Loop sinds april 2012 drie à vier keer per week hard, ongeveer 6.5 KM per keer (soms 5, soms 8, heel soms 10) met mijn TomTom Sportwatch (waar ik na drie maanden al niet meer zonder kan) Ik loop 5 KM, als ik flink mijn best doe, net onder de 25 minuten. Maar eigenlijk altijd rond de 26, dan ben ik niet halfdood achteraf ;) Vind dat jullie hier allemaal aardig snel rennen, zeker als je net begint! Zo snel was ik écht nog niet ;)

Kristel

• Bekijk profiel
« Reactie #49 Gepost op: 09 mei 2013, 17:56:44 »
Ik heb vandaag gehardloopt en ik ben nog wezen longboarden en ik denk serieus dat ik me been heb overbelast.

Ik had normaal al last aan me been, shin split, en nu klopt. Dat wordt een tijdje niet hardlopen

:(