Auteur Topic: Het grote danstopic!  (gelezen 3611 keer)

Anoniem

• Verwijderd
« Gepost op: 30 oktober 2011, 00:37:23 »
.
« Laatst bewerkt op: 25 september 2014, 22:18:50 door MDY »

realitea

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 30 oktober 2011, 10:01:42 »
Ik doe al vanaf mijn derde klassiek, maar tussendoor ben ik geswitched naar jazz. Nu doe ik weer klassiek/modern, dat vind ik toch fijner om te doen. Ik hou echt zo van dansen! Ik heb alleen geen foto's nu, ik ben niet thuis :)
We see eye to eye, heart to heart.

Anoniem

• Verwijderd
« Reactie #2 Gepost op: 30 oktober 2011, 11:30:09 »
Aah jammer :D Doe je gewoon recreatie? Of ook wedstrijden enzo?

realitea

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 30 oktober 2011, 11:46:46 »
gewoon recreatie, geen wedstrijden. wel vaak voorstellingen, dat is echt superleuk! ik wilde ook heel graag spitzen gaan doen, maar omdat er een botje in mijn voet een beetje uitsteekt kan ik dat niet, dat zou echt een marteling en heel veel operaties betekenen. :(

hoelang heb je dan ballet gedaan als ik vragen mag? (:

Littleboots

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 30 oktober 2011, 12:37:42 »
ik doe nu sinds mn 16e ongeveer aan streetdance/Hiphop (ben nu 19) ik vind het nog steeds heel leuk, maar ik doe het alleen voor de lol en voor de beweging haha, t lijkt me heel vet om aan wedstrijden mee te doen enzo maar daar ben ik gewoon niet goed genoeg voor en heb dr ook geen tijd voor. we treden eigenlijk alleen op met koninginnedag :')
LESS IS MORE     (more or less)

BigBlackHorse

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 30 oktober 2011, 12:42:14 »
Ik doe nu twee jaar niets, maar heb daarvoor altijd gedanst. Begonnen met streetdance op m'n twaalfde ofzo, dat bleek me te liggen dus ik ging al snel groepen hoger. Ik ben gevraagd voor een selectiegroep via school en daar heb ik veel mee gedaan, dat was jazz trouwens, meerdere keren kunstbende/demogyjada finale/grote zalen in De Doelen/Vredenburg. Maar ik vond die groep op een gegeven moment niet leuk meer, dus ik ben gestopt. Ik zou ontzettend graag modern willen doen, daar ligt mijn hart zegmaar. Maar dat heb je hier nergens in de buurt. Ik heb nu moderne dansschoentjes gekocht om mezelf te motiveren om zelf thuis alvast weer te gaan trainen. Ik heb vorig jaar meerdere keren in het ziekenhuis gelegen/veel ziek geweest/afgevallen dus ik merk dat ik lichamelijk echt op nul, niks zit, daar schrok ik wel van... Maarja. Nu weer voorzichtig zelf aan de gang dus. =)

Anoniem

• Verwijderd
« Reactie #6 Gepost op: 30 oktober 2011, 13:00:36 »

gewoon recreatie, geen wedstrijden. wel vaak voorstellingen, dat is echt superleuk! ik wilde ook heel graag spitzen gaan doen, maar omdat er een botje in mijn voet een beetje uitsteekt kan ik dat niet, dat zou echt een marteling en heel veel operaties betekenen. :(

hoelang heb je dan ballet gedaan als ik vragen mag? (:

Oh niet heel lang! Ik geloof drie jaartje oid.
Gewoon voor de basis, toen ik jong was.
Ik wilde het wel weer graag oppakken voor de techniek, maar dat is financieel helaas niet haalbaar.
Ik moet voor wedstrijden rond de ¤100 aan kleding betalen...excl. lesgeld, extra's en inschrijfgeld..
Echt jammer..want ik vind ballet prachtttiggg

Anoniem

• Verwijderd
« Reactie #7 Gepost op: 30 oktober 2011, 13:01:48 »

Ik doe nu twee jaar niets, maar heb daarvoor altijd gedanst. Begonnen met streetdance op m'n twaalfde ofzo, dat bleek me te liggen dus ik ging al snel groepen hoger. Ik ben gevraagd voor een selectiegroep via school en daar heb ik veel mee gedaan, dat was jazz trouwens, meerdere keren kunstbende/demogyjada finale/grote zalen in De Doelen/Vredenburg. Maar ik vond die groep op een gegeven moment niet leuk meer, dus ik ben gestopt. Ik zou ontzettend graag modern willen doen, daar ligt mijn hart zegmaar. Maar dat heb je hier nergens in de buurt. Ik heb nu moderne dansschoentjes gekocht om mezelf te motiveren om zelf thuis alvast weer te gaan trainen. Ik heb vorig jaar meerdere keren in het ziekenhuis gelegen/veel ziek geweest/afgevallen dus ik merk dat ik lichamelijk echt op nul, niks zit, daar schrok ik wel van... Maarja. Nu weer voorzichtig zelf aan de gang dus. =)

Dat is wel balen :(
Ik ben er ook heel lang uit geweest vanwege een knie blessure..en heb moeten accepteren dan een dansopleiding er voor mij gewoon niet in zin!
Maar dit is ook leuk..en daarbij van behoorlijk niveau!

Succes met je herstel :)

tellmeyouloveme

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 31 oktober 2011, 16:17:51 »
Ik heb van mijn 4de t/m mijn 7de klassiek ballet gedaan, de reden dat ik toen ben gestopt weet ik niet eens meer..
Ik ben nu 13 en doe sinds dit jaar hiphop, en dat bevalt me echt goed!
Toch denk ik dat ik weer wil beginnen met ballet, kan dat nog als ik dat al zo lang niet meer heb gedaan?

Eunhae

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 31 oktober 2011, 20:28:51 »
leuuk zo'n topic (: !
Ik dans vanaf me 7e zo.. Ik deed eerst aan streetdance voor een jaartje en toen ben ik er mee gestopt voor twee á drie jaar en toen begon ik met hiphop en ik ben nu 15 en vind het nog steeds super leuk ;DD
Ik heb mijn naam veranderd ghehe ik was Molukje :D

carpethatdiem

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 01 november 2011, 22:17:20 »
In groep 3 heb ik een jaartje klassiek ballet gedaan, maar dat waren echt kleuterdansjes toen en het leek totaal niet op 'echt' ballet (Wel logisch op die leeftijd maar toch) dus ik was daar zo weer weg.
In groep 5 ben ik weer begonnen met dansen, dit keer iets wat 'swinging kids' heette, dat waren leuke dansjes op liedjes van K3 en zo, het ging op een gegeven moment meer richting streetdance. En toen ik in groep 8 zat (geloof ik..) ben ik op 'echt' streetdance gegaan. Eigenlijk is het clipdance maar het is gewoon streetdance bij ons haha. (:

Zo, mijn dansgeschiedenis x]
tumblr Do not look back, unless it is a good view | Ik was jesuisunreveur, nu niet meer.

Pev

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 01 november 2011, 22:18:34 »
-
« Laatst bewerkt op: 04 april 2012, 13:57:07 door Pevensie »

Svartdjup

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 01 november 2011, 22:22:34 »
Ik doe hiphop al best lang, doe het voor mn conditie/gezondheid en vind het wel leuk. Maar ik ben er niet echt fanatiek in, al ben ik wel goed :')
Ik hou wel van dansen gewoon, maar niet 'les' :p
[url=http://www.last.fm/Once upon a midnight dreary, while I pondered weak and weary ..

SHAKExITxUP

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 01 november 2011, 22:47:21 »

-

Oh echt nog nooit van gehoord! Ik heb het even gegoogled maar volg je dan ook les? Daar vind ik weinig van terug.
« Laatst bewerkt op: 04 april 2012, 13:57:14 door Pevensie »

realitea

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 02 november 2011, 07:43:31 »

Ik heb van mijn 4de t/m mijn 7de klassiek ballet gedaan, de reden dat ik toen ben gestopt weet ik niet eens meer..
Ik ben nu 13 en doe sinds dit jaar hiphop, en dat bevalt me echt goed!
Toch denk ik dat ik weer wil beginnen met ballet, kan dat nog als ik dat al zo lang niet meer heb gedaan?

Tuurlijk joh! Je zult misschien de eerste lessen hard moeten werken omdat je bij klassiek heel andere spieren gebruikt dan bij hiphop, en het zal wel even duren voordat je de techniek weer helemaal goed onder de knie hebt. Maar waarom zou het niet kunnen?

Sapphire

• [nog steeds koos en kansloos]
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 02 november 2011, 07:53:35 »
Ik dans sinds groep 3 :'), dus nu al 9 jaar. Jazzballet, alleen het de dansen zijn vaak streetdance achtig, de oefeningen ballet achtig. Ik ben niet supergoed maar ik vind het wel heel leuk om te doen :)
'You're the exclamation mark in the happiest sentence I could ever possibly write.'

Elise

• Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 02 november 2011, 08:12:48 »
Ik dans nu 7 jaar, dit jaar mijn 4e jaar dat ik wedstrijden doe, streetdance.

Pev

• Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 02 november 2011, 11:15:41 »

[...]

Oh echt nog nooit van gehoord! Ik heb het even gegoogled maar volg je dan ook les? Daar vind ik weinig van terug.

Ik krijg les ja, maar het is een klein wereldje. Er zijn maar 3 officiële verenigingen. Ik zit bij 1 ervan.

Elena

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 02 november 2011, 12:58:38 »
Ik dans ook vanaf mijn 4e klassiek. Later jazz & hiphop ook.
"I believe in pink. I believe that laughing is the best calorie burner. I believe that happy girls are the prettiest girls. I believe that tomorrow is another day and I believe in miracles." - Audrey Hepburn

Elise

• Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 04 november 2011, 08:39:57 »
Awh, dit topic schiet niet echt op, ik had gehoopt dat het een soort slow kon worden over dansen enzo.

f-froott

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 04 november 2011, 14:25:51 »
Ik doe vanaf mn 5e klassiek en ik heb ook nog een tijdje streetdance gedaan. Maar nu zit vanaf groep 8 ik op het Koninklijk Conservatorium voor klassiek ballet! Het is echt zooo leuk!! Op onze school krijgen we ook modern en caractere ( dat is een soort volksdans maar dan moderner) (:
« Laatst bewerkt op: 04 november 2011, 14:28:20 door Emmaballet1998 »

Juliette

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 05 november 2011, 10:43:24 »
ik doe vanaf mn 4e klassiek (ben nu bijna 15) dus nu mn 11e jaar (: En ik vind het nog steeds super leuk!!
Dans nu ook op spitzen en dat vind ik helemaal geweldig :D Dit jaar ga ik waarschijnlijk optreden in schouwburg op spitzen (: Orkerst speelt dan het zwanemeer en daar gaan wij dan op dansen, heb er zin inn, hahaa.
Verder heb ik nog een keer hiphop geprobeert, maar dat ligt mij gewoon niet en dat tempo kan ik echt niet meer bijhouden, waarschijnlijk omdat ik al zo lang klassiek heb gedaan!
Ook heeft een man uit R'dam die mijn spitzen aanmeetten gezegt dat ik auditie moest doen maar daar vind ik mezelf niet goed genoeg voor.
« Laatst bewerkt op: 05 november 2011, 10:44:36 door Juliettexx »

liannexlianne

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 05 november 2011, 16:29:19 »
ik dans pas vanaf m'n 9de, ik heb 1 jaar jazz beginners gedaan. op m'n 10de ben ik hiphop gaan doen en dat heb ik aan één stuk door gedaan tot m'n 15de, toen ik in het 2de middelbaar zat, heeft onze turnkring nog een poging tot demo groep gedaan, waardoor ik ook 1 jaar modern heb gedaan. daarna nog 1 jaar gewoon hiphop. toen ben ik gestopt met hiphop en ben ik stijldansen gaan doen. nu doe ik hiphop en hedendaagse dans, en dat is vanalles wat, en ik doe ook nog altijd stijldansen.

voor de rest heb ik zoveel spijt dat ik vroeger nooit gedacht heb om ballet te gaan doen.

Anoniem

• Verwijderd
« Reactie #23 Gepost op: 05 november 2011, 23:51:07 »

Awh, dit topic schiet niet echt op, ik had gehoopt dat het een soort slow kon worden over dansen enzo.

Ja jammer inderdaad! Misschien moet er wat actie in komen :P ik zal er eens overna denken!

Anoniem

• Verwijderd
« Reactie #24 Gepost op: 05 november 2011, 23:51:29 »

Ik dans nu 7 jaar, dit jaar mijn 4e jaar dat ik wedstrijden doe, streetdance.

wat voor wedstrijden doe je trouwens?