Auteur Topic: Het algemene danstopic  (gelezen 127379 keer)

Charlotteswenny

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: 11 juni 2012, 18:50:16 »

Ik heb 5 jaar lang achter elkaar gedanst. En toen kwamen er allemaal kleine kinderen in de groep. Ik ben er nu afgegaan en handbal op best goed niveau. Nou zou ik graag leren ballet dansen maar aangezien ik al op handbal zit vroeg ik mij af of het ook jezelf kunt leren ballet dansen?

?

Beyourselfx

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: 11 juni 2012, 19:05:53 »
Superleuk, een dans topic!
Ik dans nog niet zo lang, bijna 3 jaar, maar veel mensen zeggen dat het lijkt alsof ik al veel langer op dansen zit.
Ik doe jazz/show/funk dans, dat is alles door elkaar.
Er is ook een selcetie bij de dansschool waar ik dans, en het lijkt me echt superleuk om erin te zitten, alleen moet je gevraagd worden om auditie te doen.
Ben bang dat ik er niet goed genoeg voor ben, aangezien ze me er niet voor vragen. Hoe kan ik zorgen dat ik nog wat beter wordt in dansen?

Marjolein

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: 12 juni 2012, 16:48:18 »
Dit weekend voorstellingen gehad in de stadsschouwburg, super leuk!
3 voorstellingen waarin ik 5x mocht optreden (2x streetdance en 3x jazzballet)
Was heel leuk, maar wel slopend... ben nu echt moe

Ik ga donderdag auditie doen voor selectie jazz/modern:
Heeft iemand tips waaraan ik moet denken?
Wat kan ik het beste aantrekken?
« Laatst bewerkt op: 12 juni 2012, 16:49:01 door Florences »
There is no remedy for love but to love more...

Emb

• Concentratievermogen van een goudvis
    • Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: 12 juni 2012, 17:46:30 »
Yay, leuk topic dit!

Ik ben Lotje, 15 jaar, en dans nu ongeveer 10 jaar. Op het moment doe ik klassiek, spitzen, modern en een selectiegroep. Volgend seizoen ga ik daar weer een urbann jazz bij doen. Ook ga ik met alle groepen wel een niveau hoger, dus dat wordt spannend!
brb crying

Emb

• Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: 12 juni 2012, 17:47:47 »
Wat aan te trekken bij modern; idd zo'n soort shirtje, met een legging/panty met zwarte boxer er overheen. Of een fietsbroekje, die dansen ook heel fijn.
brb crying

Emb

• Bekijk profiel
« Reactie #30 Gepost op: 12 juni 2012, 17:54:13 »

brb crying

Emb

• Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: 12 juni 2012, 17:59:10 »
yay! Heeft iemand goede oefeningen om je uitdraai te verbeteren? Want dat is toch wel mijn zwakke plek..
brb crying

Joyce

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: 12 juni 2012, 19:21:46 »
Ah super! :D haha ja en dat verkleden is echt een hoop stress haha :).
En voor in de zomervakantie heb ik niet echt een idee,ikzelf doe verschillende danskampen in de zomer,zo blijf ik toch nog dansen :)

[...]

Ja, het ging heel goed! :D had alleen 5 dansen (+finales van het blok ook nog) in de voorstelling, dus had alleen maar spoedverkledingen! Werd gelukkig aan alle kanten geholpen door de mensen daar en het is alllemaal (net) gelukt! Het was echt super. Ik baal alleen nu heeel erg want we hebben nu geen dansen meer, echt verschrikkelijk! Iemand ideeën wat te doen? Want in de zomervakantie heb ik juist meer tijd, en dan kan ik die niet aan dansen besteden:(

Marjolein

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: 12 juni 2012, 20:10:53 »

Ah super! :D haha ja en dat verkleden is echt een hoop stress haha :).
En voor in de zomervakantie heb ik niet echt een idee,ikzelf doe verschillende danskampen in de zomer,zo blijf ik toch nog dansen :)

[...]

leuk! Waar doe je die danskampen als ik het vragen mag? En is daar ook een site van...?

Marjolein

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: 12 juni 2012, 20:12:55 »
@Movingup,@Lotjelovesyou dankjewel voor de tips!

Joyce

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: 13 juni 2012, 12:55:03 »
Ik woon wel in België,weet niet of jij in Nederland of België woont :). Maar ik doe deze zomer 2 danskampen van mijn eigen dansschool,en dan nog 1tje van een site met allemaal kampen (ik weet niet of dit kamp leuk is want het is de eerste keer). Maar als je de site wilt weten geef ik je wel even (maar hij is dus Belgisch) :)

[...]

leuk! Waar doe je die danskampen als ik het vragen mag? En is daar ook een site van...?

Marjolein

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: 13 juni 2012, 16:54:18 »
nee ik woon niet in belgië, toch bedankt!

realitea

• Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: 13 juni 2012, 22:07:04 »
aah dit is mijn topic! (: ik zal me eventjes voorstellen. Ik heet esther, ben zeventien jaar en ik woon in Noord-Brabant. ik doe al vanaf mijn vierde ballet, dat heb ik zes jaar gedaan en toen ik tien was ben ik Jazz/modern gaan doen. vanaf mijn veertiende ben ik weer klassiek erbij gaan doen, en nu doe ik klassiek, modern en jazz. vind het heerlijk! al moet ik met jazz gaan stoppen want dat kost me teveel tijd, omdat ik hierna naar mijn examenjaar ga.

ik hou echt ontzettend van dansen en ik wil er nóóit meer mee stoppen! nu kan ik helaas niet meedoen met de voorstelling, want ik heb een half jaar pfeiffer gehad, daar baal ik echt van. en gisteravond heb ik een zweepslag gekregen bij het hardlopen, dus nu kan ik sowieso de komende drie weken niet dansen. hoe ga ik dat doorkomen, iemand nog leuke dansfilms ofzo? (:

natuurlijk ga ik wel lekker backstage helpen haha, want ik vind die hectiek altijd zo leuk.
We see eye to eye, heart to heart.

xjustme

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: 13 juni 2012, 22:35:49 »
YAAY geweldig topic!
Ik ben lemonjuice en ik dans al zo'n 10 jaar.
Eerst kinderballet en nu al 6 jaar jazz.
Ik heb net te horen gekregen dat ik volgend jaar naar de selectie mag !
Dan doe ik het hoogste niveau, wat je op mijn leeftijd, bij mijn dansschool kunt doen! Ik ben echt zo ongelofelijk blij ;o

En prachtige plaatjes trouwens! Echt motiverend en inspirerend

OnBoard

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: 14 juni 2012, 08:47:02 »
Ik zal me trouwens ook even voorstellen :)
Ik ben Lushloverx en ik zit sinds kleuterballet op dansen .
Toen ben ik op klassiek ballet gegaan en na 2 jaar geloof ik ben ik op streetdance / freestyle gegaan ipv ballet. Daende ik nu en sinds dit jaar zit ik weer op ballet!
Keep calm and dance on

OnBoard

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: 14 juni 2012, 08:48:33 »
Ik ben trouwens op 1 januari naar Het Nationale Ballet gaan kijken in het muziek theater . Iedereen die van ballet houdt zal dit ook geweldig vinden !
Keep calm and dance on

Joyce

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: 14 juni 2012, 21:24:26 »
heb mezelf nog niet voorgesteld haha :).
Ik ben Joyce,bijna 15 jaar oud,en dans nu al sinds m'n 6 jaar (dus nu ongeveer 9 jaar). Ik doe nu ballet,spitzen,modern,jazz&hiphop en dans ongeveer 12 uur per week (wat wel beetje moeilijk is met school),maar zolang het lukt doe ik verder :)

realitea

• Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: 15 juni 2012, 20:48:30 »

Ik ben trouwens op 1 januari naar Het Nationale Ballet gaan kijken in het muziek theater . Iedereen die van ballet houdt zal dit ook geweldig vinden !

aah die heb ik ook ooit gezien, prachtig! rond kerst ben ik ook naar de notenkraker geweest, die blijft gewoon mooi. :D
We see eye to eye, heart to heart.

DanceForLife

• Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: 15 juni 2012, 20:58:46 »
-
« Laatst bewerkt op: 17 juni 2012, 14:00:11 door DanceForLife »
I´m the invisible girl.

Aphrodite

• Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: 15 juni 2012, 21:01:26 »

De liefde. ♥
Directly, or indirectly, everything we write is for someone.  ~ tumblr.

Juliette

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #45 Gepost op: 15 juni 2012, 21:17:29 »
Wat een leuk topic (:
Ik ben Juliette en ben 15. Ik dans sinds mijn vierde. Eerst deed ik 2 jaar kleuterdans, en vanaf mijn zesde doe ik nu klassiek. Vind het nog steeds super leuk! Kan me niet voorstellen dat ik ooit zou stoppen met dansen. Dans nu 2 jaar op spitzen, dat vind ik eigenlijk het allerleukste hahaa :) Vandaag had ik examen, heb nu mijn C examen voor klassiek gehaald. Toen ik mijn spitzen ging kopen zei die verkoper dat ik auditie moest gaan doen, maar ik denk niet dat ik goed genoeg ben. Doe het ook meer voor hobby, wil er verder niks mee bereiken.

Haramain

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #46 Gepost op: 16 juni 2012, 12:37:07 »
Ik zat op jazzdance maar ik vond dat eigenlijk niet leuk, dus wil ik na de zomervakantie op klassieke dans.

iFashion

• Bekijk profiel
« Reactie #47 Gepost op: 17 juni 2012, 19:21:54 »
Hoi, ik ben Iris en ik ben 15 jaar.
Ik dans al sinds mijn 4e. Eerst zat ik op kleuterballet ofzo. En daarna heb ik 6 jaar op jazz/streetdance gezeten. Toen een jaar op jazzballet.
En nu is het mijn 3e jaar in een groep waar we een beetje van alles doen. (techniek, jazz, hiphop, show) en ik ga er volgend jaar waarschijnlijk klassiek ballet bij doen.

Loes

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #48 Gepost op: 18 juni 2012, 10:58:58 »
Ik ben tweede geworden bij het NK jazz-ballet! <3
Wat een geweldige dag!

Filmpjes:
Voorronde in Waalwijk:
https://www.youtube.com/w...ture=youtube_gdata_player

NK Jazz in Ahoy Rotterdam:
http://www.facebook.com/photo.php?v=317093381710167
(ik weet niet of jullie de laatste kunnen zien; laat maar even horen)

Emb

• Bekijk profiel
« Reactie #49 Gepost op: 18 juni 2012, 14:17:55 »
Ah wat leuk, gefeliciteerd! Een dansgroep waar van ik ook een paar meisjes ken is 3e geworden :) En ja ik kan de laatste ook zien, echt een mooie dans is het!
brb crying