Auteur Topic: Het algemene danstopic  (gelezen 127251 keer)

Cookiedough

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1825 Gepost op: 14 juli 2016, 08:38:00 »
Ik wil me voorstellen! Ik ben 12 jaar (Jaa k weet t best jong :shame: haha) volgend jaar wordt mijn 5e seizoen dat ik klassiek ballet doe, en volgend jaar wordt het 3e seizoen dat ik moderne dans doe! Ik dans nu op het hoogste niveau bij onze vereniging, die niet erg groot is maar een gevarieerd aanbod heeft in verschillende dansstijlen en niveaus :) ik wil in januari graag auditie doen voor Codarts Rotterdam, en daar mijn school afmaken. Heeft iemand tips? Of ervaringen? Oh misschien is het handig om te melden dat ik nu 4maanden de ziekte van Pfeiffer heb, en daardoor al een paar maanden niet heb getraind, ik heb wel elke les gaan kijken aan de kant en als het goed ging deed ik 1-3 oefeningen mee, ook kijk ik veel voorstellingen via YouTube als ik mij verveel. Hoe kan ik het beste weer beginnen met trainen, omdat die auditie er ook aankomt!
Een jaar later de auditie doen is geen optie aangezien de moeder van een vriendin van mij (hele leven gedanst en nu dansdocent op Codarts) zegt dat ik het beste nu auditie kan doen aangezien de kans dat ik aangenomen word steeds kleiner wordt als ik nog langer wacht. Nouja, ik hoor het graag :)

nobelium

• Bekijk profiel
« Reactie #1826 Gepost op: 14 juli 2016, 22:22:19 »
^ Gezellig! Misschien daar eens met je danslerares of leraar mee praten of met een huisarts? In ieder geval met iemand die wat van lichamen en gezondheid af weet en je goed advies kan geven. Sowieso is goed eten en je lichaam goed laten rustig natuurlijk goed. Heb je het gevoel dat je Pfeiffer al begint te minderen?

Heel veel succes in ieder geval alvast, Codarts is heel tof :)
no standing - only dancing || travel blog || vegan + travel instagram

nobelium

• Bekijk profiel
« Reactie #1827 Gepost op: 14 juli 2016, 22:23:09 »
Ik was bang dat ik toch balletschoentjes moest gaan kopen met een leren zool maar blijkbaar zijn er ook vegan schoentjes yaaay.
En echt, ben zo blij dat mijn dansschool in de zomer ook danslessen aanbiedt. Ga volgende week weer beginnen.

Cookiedough

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1828 Gepost op: 14 juli 2016, 22:28:37 »
Ik was bang dat ik toch balletschoentjes moest gaan kopen met een leren zool maar blijkbaar zijn er ook vegan schoentjes yaaay.
En echt, ben zo blij dat mijn dansschool in de zomer ook danslessen aanbiedt. Ga volgende week weer beginnen.
Echt wat leuk! Bij ons stoppen ze in de zomer... En ik heb vanaf het begin stoffen vegan schoentjes gehad en vind ze ook veeeel lekkerder zitten!

picobello

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1829 Gepost op: 14 juli 2016, 23:15:02 »
Hallo dansers! Ik wil graag een beroep doen op jullie creativiteit :) Ik woon in een klein dorpje, en hier heb ik een eigen klein dansschooltje (ongeveer 50 leden). Ieder jaar organiseer ik aan het einde van het seizoen ook een eind uitvoering, met elk jaar een ander thema. Aantal thema's die ik heb gedaan: Rock en Roll, Michael Jackson, Fout & Fun, Songfestival, 90's.
Ik heb een beetje moeite om voor volgend seizoen een nieuw thema te bedenken, kunnen jullie mij misschien helpen? Misschien dat ik door jullie ideeën zelf ook weer op nieuwe inzichten kom! :)

Cookiedough

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1830 Gepost op: 15 juli 2016, 10:40:36 »
Hallo dansers! Ik wil graag een beroep doen op jullie creativiteit :) Ik woon in een klein dorpje, en hier heb ik een eigen klein dansschooltje (ongeveer 50 leden). Ieder jaar organiseer ik aan het einde van het seizoen ook een eind uitvoering, met elk jaar een ander thema. Aantal thema's die ik heb gedaan: Rock en Roll, Michael Jackson, Fout & Fun, Songfestival, 90's.
Ik heb een beetje moeite om voor volgend seizoen een nieuw thema te bedenken, kunnen jullie mij misschien helpen? Misschien dat ik door jullie ideeën zelf ook weer op nieuwe inzichten kom! :)
Wij hebben vorig jaar met onze voorstelling het thema: around the world gehad, erg leuk!
Dus elke groep had 1 of 2 dansen op typische muziek uit verschillende landen! Echt heel leuk! Als je vroeg begint met het aanleren van de dansen zou je er misschien 2 kunnen doen per groep! Extra leuk voor de kinderen en ouders! Alvast succes!

nobelium

• Bekijk profiel
« Reactie #1831 Gepost op: 15 juli 2016, 10:46:59 »
Echt wat leuk! Bij ons stoppen ze in de zomer... En ik heb vanaf het begin stoffen vegan schoentjes gehad en vind ze ook veeeel lekkerder zitten!

Ja het is wel een grote dansschool in een grote stad hoor, en 't zijn speciale lessen die georganiseerd zijn.
En wat leuk! Ook die van Cynthia King? Goed om te horen dat ze lekkerder zitten hahaha.

picobello

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1832 Gepost op: 15 juli 2016, 13:26:31 »
Wij hebben vorig jaar met onze voorstelling het thema: around the world gehad, erg leuk!
Dus elke groep had 1 of 2 dansen op typische muziek uit verschillende landen! Echt heel leuk! Als je vroeg begint met het aanleren van de dansen zou je er misschien 2 kunnen doen per groep! Extra leuk voor de kinderen en ouders! Alvast succes!

Dat idee zag ik inderdaad ook al eerder voorbij komen en denk dat ik daar best iets mee kan! Ik heb meestal al 3 dansen per groep dus dat moet wel goed komen ;) Bedankt in ieder geval!

Peach

• Bekijk profiel
« Reactie #1833 Gepost op: 15 juli 2016, 15:28:32 »
Wij hebben ook eens een soort film thema gehad, was ook erg leuk!
Disney achtige thema's heb ik ook wel eens bij andere gezien. Je kan ook heel klassieke thema's nemen, als de notenkraker of het zwanenmeer en dan een eigen draai aan het verhaal geven.

Cookiedough

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1834 Gepost op: 15 juli 2016, 16:00:34 »
Ja het is wel een grote dansschool in een grote stad hoor, en 't zijn speciale lessen die georganiseerd zijn.
Ja dat lijkt me heel leuk! Wij hebben ook een keer in de herfstvakantie speciaal georganiseerde lessen gehad in musical en caractere dans, super leuk!

_loveisintheair

• Bekijk profiel
« Reactie #1835 Gepost op: 23 augustus 2016, 10:22:13 »
Ik begin over twee weekjes met muziektheater, waarbij ik dus ook danslessen krijg (vooral jazz/modern) en ik vind dat zo spannend, want ik heb totaal 0,0 danservaring! Vind dans altijd wel heel mooi en zou het graag leren, dus ben heel benieuwd! :) Met theater en zang heb ik wel ervaring. We gaan het zien! :)

Juniper🌙

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1836 Gepost op: 07 september 2016, 17:06:11 »
Nu mijn eerste balletles, wish me luck! ♥

bo_vereecke

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #1837 Gepost op: 07 september 2016, 18:06:36 »
Hallo iedereen,
Ik zal me anders ook eerst eens voorstellen.
Ik ben 14 jaar en dans al van toen ik 3 was. Ik heb al van alle stijlen een beetje gedaan zoals jazz, ballet, modern, disco freestyle, hip hop ... Een paar jaar geleden heb ik ook in een wedstrijdteam gedanst namelijk "Generation X" maar we zijn jammer genoeg gestopt. Vorig jaar deed ik nog 3 stijlen (ballet, modern, hip hop) maar dit jaar zal ik alleen maar jazz doen in mijn vaste dansschool waar ik al meer dan 10jaar dans. Dit komt omdat ik eerst in een andere dansschool in het wedstrijdteam ging stappen met mijn beste vriendin. In plaats daarvan ga ik nu toch turnen in plaats van wedstrijd dansen.

Zelf ben ik wel tamelijk lenig maar heeft iemand tips om leniger te worden?
Alvast bedankt!
Groetjes xxx <3

Cookiedough

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1838 Gepost op: 16 oktober 2016, 19:32:58 »
Hooi, er is lang niks in dit topic geplaatst :)
Uit de 'lenigheid whatsappgroep' kwam de vraag voor een dans whatsapp groep! Dus als er iemand interesse heeft kan je mij een note sturen!
Hopelijk komen er genoeg notes, zou wel leuk zijn :)

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #1839 Gepost op: 02 november 2016, 19:13:07 »
Ik kreeg pas een berichtje van mijn oude sportvereniging of ik weer danslerares wilde worden voor een groep kinderen. Ik heb een aantal jaar geleden Zumba les gegeven, daarom stond ik nog in het systeem. Ik ben verhuisd dus het wordt lastig met reistijd en -kosten maar het lijkt me echt heel leuk! Ben benieuwd, misschien als ze niemand kunnen vinden (het is echt een heel klein dorp) dat ik toch die baan krijg. Moet ik het alleen nog naast mijn studie en 20 uur werk doen.
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

Demi

• Always a lesson, never a failure.
    • Bekijk profiel
« Reactie #1840 Gepost op: 14 mei 2017, 00:35:38 »
Upje!

Ik ben 21, zonder ritmegevoel en nog nooit eerder dansles gehad. Maar hiphop en afrodance lijkt me zo leuk om te doen.

Iemand ervaringen met beginnen met dansen op latere leeftijd?

Maus

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #1841 Gepost op: 22 juni 2018, 14:40:58 »
Heyy,
M’n eerste berich op the girlscene forum, lees al een tijdje forums van anderen maar nooit een account gemaakt.

In ieder geval wordt ik over een weekje 16 jaar. Ik heb inmiddels 8 jaar jazz gedaan. (En ondertussen ook 4 of 5 jaar hiphop, maar daar ben ik vorig jaar mee gestopt.)
Ik heb me voor volgend jaar ingeschreven voor modern ipv jazz, ik vraag me af of de overgang groot is of niet?

Charelle

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #1842 Gepost op: 13 mei 2019, 06:58:51 »
Hoi hoi! Ik ben Charelle en ik dans echt al iets van 10 jaar! Ik heb alle dansstijlen gedanst van mijn dansschool!

Robbie

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #1843 Gepost op: 13 mei 2019, 19:23:04 »
Hi, ik ben 14 en ik dans al ongeveer 9 jaar. Ik doe nu hiphop. Ik heb ook ballet, street dance en modern gedaan. Ik zit nu bij een dansschool maar ik heb het gevoel dat mijn niveau hier niet omhoog gaat. Ik wil dus naar een andere dansschool. Ik wil misschien ook wel weer ballet gaan doen, want ik vind het er altijd heel erg mooi uitzien als ik mensen zie ballet dansen en zou dit zelf ook wel willen kunnen.