Auteur Topic: Het algemene danstopic  (gelezen 126089 keer)

Movingup

• Gast
« Gepost op: 09 juni 2012, 13:50:06 »
Hai iedereen, dit is het algemene danstopic!

Ik heb gezien dat er erg weinig topics zijn over dansen, en dan vooral specifieke vragen over bijvoorbeeld leniger worden. Het leek mij leuk om één algemeen dans topic te maken, waar vragen beantwoordt kunnen worden, leuke plaatjes en quotes  kunnen worden gepost en waar je alles over dansen kwijt kunt!

« Laatst bewerkt op: 24 februari 2018, 20:37:05 door kopjechino »

POESHAAAAA

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 09 juni 2012, 14:10:23 »
Leuk!!
They call me the girl who always smiles, but behind that smile is only sadness.

xkusnouk

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 09 juni 2012, 14:35:30 »
Ik dans al 10 jaar en dans op best wel hoog niveau, maar ik zit bij groepen die veel te laag niveau voor mij zijn... Ik heb ervaring met alle stijlen behalve ballet, dus heb niet echt een goede techniek... Nu zit ik best wel te twijfelen om helemaal te stoppen met dansen, maar vinden jullie dat ik door moet gaan of moet stoppen? Want ik hou wel echt van dansen...

Emily

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 09 juni 2012, 14:40:29 »
Dan stel ik me ook maar even voor Ik ben Emily en ik ben 15 jaar en ik hou van dansen:) doe het ongeveer al 10 jaar. Ik heb verschillende stylen gedaan ballet, tap, modern en nu hiphop. Doe het meer voor m'n plezier niet dat ik er echt iets mee wil bereiken ^^

Bless_

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 09 juni 2012, 14:41:51 »
Hallo iedereen!
Ik doe dus hiphop, en doe dit ook supergraag!
'k Ben alleen totaal niet lenig, ookal dans ik al bijna 10 jaar.
Iemand tips om leniger te worden?

OriginofSass

• Kickin' squealin' Gucci little piggy
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 09 juni 2012, 15:00:26 »
Ik dans ook, maar ik had een vraagje: die zwarte dansschoenen die veel mensen (in ieder geval bij mij in de groep) dragen, waar kun je die kopen, en van welk merk zijn ze?
WAR IS PEACE FREEDOM IS SLAVERY IGNORANCE IS STRENGTH l Peace will arise, and tear us apart, and make us meaningless again l TUMBLR l Ik was Livingtilldeath, ik ben liv. l WE'RE NOT WORTHY, WE'RE NOT WORTHY, I LOVE YOUR COCK, I LOVE YOU MATT!

turtlebackpack

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 09 juni 2012, 15:02:05 »
Ah, tof een danstopic!
Ik ben Julia, en ik ben 16 jaar, en ik dans zo'n 10 jaar. Ik heb ballet, modern, streetdance, jazz, hiphop en flamenco gedaan. En ik zit op musical, waar je les krijgt in theater, zang en dans en dus allerlei stijlen doet, en daarmee heb ik ook een voorstelling gedanst (dat is net afgelopen) en dat was 'disco' Op liedjes uit de jaren '80. Verder doe ik het ook meer voor mijn plezier, en ik ben niet van plan om professioneel te gaan dansen ofzoo.
Dat was het wel zo'n beetje ;D
get cape. wear cape. FLY.

POESHAAAAA

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 09 juni 2012, 15:02:06 »

Ik dans ook, maar ik had een vraagje: die zwarte dansschoenen die veel mensen (in ieder geval bij mij in de groep) dragen, waar kun je die kopen, en van welk merk zijn ze?

Wij weten toch niet op wat voor soort dans jij zit en welke schoenen jouw groepsgenoten dragen?

turtlebackpack

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 09 juni 2012, 15:04:04 »

Deze?

Ik heb mijnes gekocht bij le papillon, maar ik weet niet waar jij woont en of deze winkel bij jou in de buurt zit..

POESHAAAAA

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 09 juni 2012, 15:04:31 »
Mij lijkt het eerlijk gezegd geweldig om op ballet te zitten en ik wil er ook wel op. Alleen zeggen mijn ouders vaak als grap: Ik zie het al voor me, jij en ballet daar ben je zo geen type voor.
Ik denk dat ze dit denken omdat ik een beest wel drukke meid ben en een beetje stoer, maar zij hebben dus waarschijnlijk het idee dat ballet voor tutjes is. What to do?

xkusnouk

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 09 juni 2012, 15:07:21 »

[...]

Zelf heb ik ook ooit een soort 'dipje' gehad, en ik was bijna gestopt met dansen. Toen zat ik ook in een groep met allemaal jongere meisjes. Mijn niveau stond eigenlijk een beetje stil. Een jaar later ben ik naar een andere groep gegaan. Nu ben ik echt óntzettend blij dat ik niet gestopt ben!

Als ik jou was zou ik het er met je dansdocent(e) over hebben en kijken of je misschien naar een andere groep kan gaan. Als dat niet lukt kun je misschien rondkijken naar andere dansscholen. Veel succes!
ik heb het er al met haar over gehad, maar hier in het dorp zijn er geen goede dansgroepen, als dan moet ik of 1 uur fietsen, of met de trein naar utrecht... Dat word dan wel heel duur... ): maar bedankt voor de tip!x

xkusnouk

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 09 juni 2012, 15:08:17 »

Ik denk dat je van papillon bedoelt? http://www.lepapillon.net/

xkusnouk

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 09 juni 2012, 15:28:11 »

[...]

Aawh wat jammer! Je zou natuurlijk ook een nieuwe stijl kunnen proberen (ballet nog niet lees ik), je bent daar nooit te laat mee. Dan heb je weer een nieuwe uitdaging en dat kan de basis en de kijk op de andere dansstijlen ook wel veranderen denk ik. Ik hoop dat je er uit komt :) x

hihi suuper goed idee! Dankjee!x

xkusnouk

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 09 juni 2012, 15:28:11 »
oeps ;$ dubbelpost
« Laatst bewerkt op: 09 juni 2012, 15:28:31 door xkusnouk »

Joyce

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 09 juni 2012, 20:34:21 »
Leuk! :D

OriginofSass

• Kickin' squealin' Gucci little piggy
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 09 juni 2012, 20:48:51 »
Ja, die schoenen bedoelde ik!
WAR IS PEACE FREEDOM IS SLAVERY IGNORANCE IS STRENGTH l Peace will arise, and tear us apart, and make us meaningless again l TUMBLR l Ik was Livingtilldeath, ik ben liv. l WE'RE NOT WORTHY, WE'RE NOT WORTHY, I LOVE YOUR COCK, I LOVE YOU MATT!

humannature

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 09 juni 2012, 22:54:41 »
die zijn van papillon! ze zitten heeeel chill haha

turtlebackpack

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 10 juni 2012, 10:23:13 »
@Movingup, Succes! (:

Rozepinguinx

• Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 10 juni 2012, 14:53:01 »
Oeeh leuk topic dit, ik doe al vanaf mn 5e klassiek ballet maar nooit echt op hoog niveau gewoon voor de lol. Nu ga ik volgend jaar studeren en ook op kamers dus heb ik mijn lessen bij mn huidige balletschool opgezegd, vind het echt heel jammer. Ik weet niet of ik er tijd voor heb om ook volgend jaar in de stad waar ik ga studeren te dansen, maar zou het wel heel tof vinden.

Rozepinguinx

• Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 10 juni 2012, 14:54:36 »
ooh voor de mensen die van dansplaatjes houden, kennen jullie the ballerina project? Ik kijk hier regelmatig op en vind de plaatjes echt tof. http://ballerinaproject.com/

Inge

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 10 juni 2012, 15:34:20 »
Echt leuk dat dit topic er is! Ik ga dit denk ik volgen...
Ik zal me even voorstellen.
Ik ben Inge, ik ben 14 jaar en ik dans nu al 8/9 jaar. Ik doe momenteel klassiek ballet, hier deed ik eerst ook nog modern en jazz bij, maar hier ben ik helaas van af gegaan ivm school...

humannature

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 10 juni 2012, 17:24:56 »
Ik dans ook! Streetdance. Doe veel optredens en NK's Dansen is echt m'n leven!

Charlotteswenny

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: 10 juni 2012, 17:54:34 »
Ik heb 5 jaar lang achter elkaar gedanst. En toen kwamen er allemaal kleine kinderen in de groep. Ik ben er nu afgegaan en handbal op best goed niveau. Nou zou ik graag leren ballet dansen maar aangezien ik al op handbal zit vroeg ik mij af of het ook jezelf kunt leren ballet dansen?

Joyce

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 10 juni 2012, 18:40:41 »
@Movingup Hopelijk ging/gaat het goed :)
« Laatst bewerkt op: 10 juni 2012, 19:15:42 door xJoyceee_ »

OnBoard

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 10 juni 2012, 18:57:41 »
Vandaag dansvoorstelling gehad met streetdance .
Volgende week ballet en freestyle/hiphop!
De dans ging goed maar ik ging af en toe iets te vroeg :(
« Laatst bewerkt op: 10 juni 2012, 18:58:25 door OnBoard »
Keep calm and dance on