Auteur Topic: Herbalife; ervaringen?  (gelezen 17232 keer)

Ilse22

• **
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 20 november 2013, 12:30:18 »
Hoi allemaal,

ik heb dus vanmorgen een voedingsanalyse gehad van een Herbalife coach. Dit had ik gewonnen op zo'n weggeefhoek op facebook.

Nou is mij aangeraden om te beginnen met het ontbijtpakket. Dan krijg ik dus een bus shake poeder wat ik elke ochtend moet nemen, vezel en kruiden pillen (3x 1 pil per dag) en Multi vitamine pillen (3x 2 pillen per dag). De ervaringen van die coach waren hartstikke goed en ze is alleen maar lovend hierover (uiteraard). Ik zit heel erg in dubio wat ik zal doen, zal ik het proberen of beter van niet?

Ik heb vorig jaar het Cambridge dieet gedaan en dit zou ik echt never nooit weer doen. Ik heb hier slechte ervaringen mee omdat het een crashdieet is en mijn hele lichaam daardoor ontregeld was (en nog steeds soms). Maar de Herbalife vrouw zegt dat de shakes van Herbalife vol zitten met vitaminen, mineralen etc. en dus niet te vergelijken met de crashdieet shakes van Cambridge.

Bijkomend voordeel is dat je ermee kan afvallen. Dat is ook wat ik graag nog wil een paar kilo. Maar ik wil ook vooral gezond eten en mijn eetbuien 's middags onder controle krijgen. De Herbalife mevrouw is ervan overtuigd dat mijn eetbuien dan verdwijnen als sneeuw voor de zon en dat mijn weerstand weer optimaal is en eigenlijk alle dingen wat positief is.

Nu is mijn vraag dus: heeft iemand ervaringen hiermee? En wat waren die ervaringen?
Door het Cambridge dieet ben ik nogal anti shakes geworden en ze smaken ook allemaal zo vies chemisch. Ik heb van de Herbalife vanmorgen ook geproefd, dat resulteerde in een flashback naar de shakes van Cambridge.

Dus please, help me! :)

Alvast bedankt voor je reactie! :)

<3

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 20 november 2013, 12:57:49 »
slim aangepakt van dat herbalife-vrouwtje.
doen alsof ze iets gratis weggeven om je vervolgens troep een te smeren.

tuurlijk zegt ze dat het goed is, vol vitamines zit, je vreetbuien erdoor weggaan.
ik kan je 1 ding vertellen en dat is dat het grote bullshit is en een grote verkooptruc.

je geeft zelf aan dat je vooral gezond wel eten, naar mijn mening vallen shakes niet onder gezond. dus eet dan ook gewoon gezond. en als je daarnaast voldoende sport verdwijnen die laatste kilo's ook wel hoor.
www.akira-swimwear.com --- handgemaakte bikini's!! ---->  BLOG! blog over fashion/food/sport/en natuurlijk mijn emigratie naar curacao.

xVlinderr

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 20 november 2013, 13:01:31 »
Ik heb geen ervaring met Herbalife, maar zoals hierboven wordt gezegd: alles wat die vrouw zegt is een verkooptruc. Dus daarom is het slim dat je eerst op internet even zoekt naar ervaringen. Helaas kan ik je hier niet mee helpen, maar ik hoop andere meiden inderdaad wel. Beschouw dit maar als een up (: Succes!
flowers pop out of the street, everywhere I place my feet

Estranged

• Global Moderator
  • Koekoek
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 20 november 2013, 13:05:05 »
Brutale vraag, maar ben jij dat op je profielfoto? Als dat je postuur is en je  wilt graag een paar kilootjes kwijt, kun je beter gaan sporten en gezonder eten. Ben sowieso geen fan van die shakes, maar zou het zeker niet doen als je amper overgewicht hebt. Als je serieus iets aan je gewicht wil doen, kun je ook eens met een dietist gaan praten? Moet je even kijken hoe jouw verzekering dat regelt, je hebt volgens mij geen doorverwijzing van je huisarts nodig. Hij/zij kan jou precies vertellen wat je wel fof niet moet eten, en hoeveel, aangepost op je leeftijd en levensstijl.

Ilse22

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 20 november 2013, 13:36:23 »
Dankjewel voor jullie reacties! Jullie bevestigen mijn gedachtes en dat is fijn. Ik ben ook geen fan van shakes, maarja, door die stomme verkooppraatjes ga ik toch twijfelen en het maakt me onzeker.  :unsure:

Estranged; dat ben ik ja op mijn profielfoto. Dit was vorig jaar september, er zit ondertussen wel 10 kilo bij aan ;)

CeCe

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 20 november 2013, 17:45:09 »
Ik heb geen ervaring, maar ik moet zeggen bij een flinke dosis pillen gaan bij mij mijn nekharen al overeind staan.
Ik lees dat je eetbuien hebt, even los van de vraag of deze shakes goed zijn of niet, zal ik je aanraden met regelmaat te gaan eten dit voorkomt eetbuien
Probeer zo'n 6-7 maaltijden per dag te eten, je kan best elke dag 1 'ongezond' product eten, ik weet niet of je eetbuien vooral komen omdat je zin hebt in iets lekkers? Zo ja,d an raad ik je zeker aan om dagelijks een  product in te voegen, je kan het ook 1x per week doen.. dit kan absoluut geen kwaad..

Kortom, ga niet voor de snelle commerciële troepmiddelen en crashdiëten, maar ga voor de lange termijn, wellicht ben je iets langer bezig, maar op deze manier zal je blijvend een gezonde en goede levensstijl behouden!

Succes

Spoekkel

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 20 november 2013, 19:01:04 »
"De herbalife mevrouw" hahaha

sorry, verder geen ervaringen mee  :fieuw:
Without the struggle, there won't be progress. *

Ilse22

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 21 november 2013, 10:36:04 »
Dankje voor jullie meningen en adviezen :)

CeCe: ik eet met regelmatig, 6 maaltijden per dag. Zo gezond als het kan. Ik weet niet waar het vandaan komt, vaak tussen lunch en avondeten als ik me verveel. Ik heb namelijk geen werk en klaar met de opleiding dus ben hele dagen vrij. Ik weet niet waar die eetbuien vandaan komen :(

Maarja, ik ga in elk geval niet aan de Herbalife shakes en pillen. Daar ben ik nu wel uit.

Kraplapje

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 21 november 2013, 11:08:32 »
Ik heb er geen ervaring mee.
Heb je al op ervaringen gegooled?

Wat heb je te verliezen als je het wel probeerd?
Als het niet werkt, zou je altijd een ander eetpatroon aan kunnen nemen.

5 tot 6 kleine maaltijden per dag moeten dan voldoende zijn.
Afwisselend van fruit tot voedingsproducten waar je energie van krijgt.
2 tot 3 keer per week trainen en je zal je beter voelen.
Eet gezond! Eet altijd sla bij je frikandel!

CeCe

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 21 november 2013, 17:53:33 »
Dankje voor jullie meningen en adviezen :)

CeCe: ik eet met regelmatig, 6 maaltijden per dag. Zo gezond als het kan. Ik weet niet waar het vandaan komt, vaak tussen lunch en avondeten als ik me verveel. Ik heb namelijk geen werk en klaar met de opleiding dus ben hele dagen vrij. Ik weet niet waar die eetbuien vandaan komen :(

Maarja, ik ga in elk geval niet aan de Herbalife shakes en pillen. Daar ben ik nu wel uit.

Eet je ook voldoende? Zou je eens kunnen posten wat je ongeveer op een dag eet? Misschien kunnen wij tips geven?
Wel vervelend dat het gebeurd, misschien als je voelt dat het opkomt, dat je dan bijv. even naar buiten gaat rondje om o.i.d, in ieder geval iets compleet anders doen en je gedachten verzetten.. Heb je al lang last hiervan?

Goed zo meid, en ik ben het er niet mee eens om het maar te proberen, het zal je hele metabolisme vernaggelen en dat is echt zonde!

Ilse22

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 21 november 2013, 19:05:02 »
Eet je ook voldoende? Zou je eens kunnen posten wat je ongeveer op een dag eet? Misschien kunnen wij tips geven?
Wel vervelend dat het gebeurd, misschien als je voelt dat het opkomt, dat je dan bijv. even naar buiten gaat rondje om o.i.d, in ieder geval iets compleet anders doen en je gedachten verzetten.. Heb je al lang last hiervan?

Goed zo meid, en ik ben het er niet mee eens om het maar te proberen, het zal je hele metabolisme vernaggelen en dat is echt zonde!

Mijn metabolisme is lange tijd crap geweest door de Cambridge shakes vorig jaar. Ik ben dus behoorlijk afgeknapt op shakes etc. Ja dat is wel een goeie inderdaad om even een blokje om te gaan als ik drang heb naar eten. Het kan zo makkelijk zijn.. Daarnaast verveel ik me ook nogal veel. Klaar met school en geen werk  &lt;_&lt;
Oke een gemiddeld eetlijstje. De groottes zijn geschat om een beetje een goed beeld te krijgen:

O: 150 - 200 ml magere yoghurt, 40 gr havermout, fruit
T: roggebrood of fruit of boterham met beleg
L: 4 vb, beleg: kipfilet/pindakaas/stroop/sandwichspread/ei/soms kaas
T: fruit of boterham met beleg of worteltjes/tomaatjes e.d.
A: wat de pot schaft
T: 150 ml yoghurt met soms een stuk fruit erdoor

Ik vind de tussendoortjes vaak het lastigst, omdat ik al gauw uitkom op fruit, brood of yoghurt. Maar ik heb het idee als ik dat doe, dat ik OF teveel fruit krijg, OF teveel brood, OF teveel yoghurt...  :huh:

De laatste paar dagen ziet het er dus niet meer zo uit, voornamelijk slecht gegeten  :hamer:

Dankje voor je hulp alvast! :)

CeCe

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 21 november 2013, 19:20:16 »
Aai, dat is zonde, gelukkig kan je door middel van rustig opbouwen je metabolisme weer wat op gang helpen!
Ja, ik heb hetzelfde, heb ook geen werk en geen school momenteel. Alleen bij mij veroorzaakt het wat anders dan eetbuien haha.. maar dat terzijde, daar gaat het nu niet om.

Probeer anders ook op zoek te gaan naar iets om je dagen mee te vullen, je kan ook eventueel erbij gaan sporten, mits je natuurlijk dat wilt!

Je lijstje ziet er wel goed uit, het is inderdaad niet weinig en ook niet iets wat eetbuien uit zou kunnen lokken, eet je ook totdat je voldaan bent?

Er zijn heel wat meer mogelijkheden, uiteraard komt het snel neer op groente, fruit, yoghurt, magere kwark etc Je kan ook eens een gekookt eitje tussendoor eten (dit gaat ook de sweet tooth tegen, proteïnen). Of hele pure chocolade (minstens 75% cacao), of een stukje vis/vlees evt. gemengd met groente. Wat ook kan is bijv cottage cheese met tomaatjes, nja heel veel mogelijkheden. Of wat nootjes (let wel op bevatten relatief veel kcal. maar wel hele goede vetten! die je zeker nodig hebt, denk aan amandelen, walnoten, pinda's. (het liefste ongezouten en zonder toevoegingen als suiker/chocolade etc.)
Of zelfgemaakte popcorn, erg gezond! Groentechips, heel veel mogelijkheden dus haha!

En zoals ik eerder al benoemde, je hoeft niet alle lekkere dingen uit je eetpatroon te schrappen..

Ook zie ik geen producten in je lijstje staan die je bloedsuikerspiegel erg laten schommelen, waardoor je trek krijgt in zoetigheid..

Fruit en groente, hoef je je niet al te veel zorgen om te maken, het liefste meer groente dan fruit, maar die 2 stuks fruit, mag best wat meer zijn!

Lastig punt, het lijkt erop dat de verveling de trigger is van je eetbuien, misschien een wat directe vraag, maar is het dan echt een eetbui, of gewoon meerdere koekjes, snoepjes, chips etc. etc?
Maar zelf kan je er het beste uitkomen wat het veroorzaakt..

Misschien ook een tip hou een paar weken bij hoe je je voelt, wat je eet (ook in een eetbui) dan kan je de verhouding mogelijk vinden tussen je gevoel/gedachten o.i.d en het triggeren van je eetbuien..

Hopelijk heb je hier iets aan, anders probeer ik nog meer informatie te verschaffen hihi!

Ilse22

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 23 november 2013, 14:28:46 »
Dankje voor je uitgebreide reactie! :)

Ik probeer al zoveel mogelijk de dagen te vullen, m'n moeder helpen met schoonmaken en de was doen, huis van m'n vriend schoonmaken, sporten doe ik ook al wel. Ik probeer zoveel mogelijk bezig te blijven, maar ik word er soms ook gewoon lui van, dan heb ik gewoon geen zin om wat te doen  :fieuw: Dan gaat het vaak mis volgens mij.

Thanks voor de tips van de tussendoortjes! Ik ga maar eens experimenteren met tussendoortjes. Verder eet ik gewoon totdat ik genoeg heb gehad. De lunch eet ik liever 4 boterhammen en dan vol zitten, dan 2 of 3 en neigen naar een eetbui.

Wat is het verschil tussen een eetbui en meerdere koekjes, snoepjes, chips etc? Ik eet eigenlijk alles wat er maar is; koekjes, chips, beleg zonder brood  :blush: shame on me! Best confronterend om het zo op te schrijven ahah..

CeCe

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 23 november 2013, 17:58:51 »
Geen dank meid! Ik help je graag!!

Goed van je dat je in ieder geval bezig probeert te blijven!
haha, kan ik me voorstellen hoor is toch een psychisch dingetje!

Gelukkig ben je blij met de tips voor tussendoortjes, ik dacht ook nog aan rijstwafels (evt met pindakaas, erg gezond en lekker + banaan)
Let bij rijstwafels er dan wel op dat er geen suiker bij zit, als je dit niet erg vind geeft het natuurlijk niet en een beetje suiker kan zeker geen kwaad, maar suiker triggert juist eetbuien weer!
Ik weet niet of je het leuk vind, maar nu je ook wat meer tijd hebt, kan je misschien ook lekker gaan bakken, er bestaan ook al duizenden recepten voor gezonde(re) varianten van allerlei lekkere dingen als je dat fijner vind, even googlen en je vind enorm veel recepten! Maar dat moet je ook leuk vinden!
Ga maar lekker experimenteren of je dingen lekker vind of niet! Lekker creatief zijn!

Allereerst even, als je iets niet wilt zeggen omdat je je schaamt of het confronterend/ ongemakkelijk vind, geeft dat niks hoor! Je bent niet verplicht overal op te reageren. En ik weet dat het nogal een directe vraag was!

Maar wat ik bedoelde was dat er mensen zijn die eigenlijk maar 1 koekje willen eten en er dan toch 5 eten, wat niet echt een eetbui is, maar wel meer dan eigenlijk de bedoeling.
Een eetbui is bijvoorbeeld een pak koekjes + een zak chips + een heleboel brood.. dus meerdere dingen door elkaar in korte tijd! snap je wat ik bedoel?

Om het wat beter onder controle te krijgen, is dit verschil heel belangrijk!

Sorry, geef weer allerlei ongevraagde informatie/tips in mijn enthousiasme, hihi!
Je mag me overigens ook een privé bericht sturen als je dat prettiger vind hoor!

Sterkte en liefs

ennuh je hoeft je niet te schamen meid!

BlogTime

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 23 november 2013, 18:03:56 »
Ik ken iemand die er wel ervaring mee heeft,
Je hoeft niet per se het poeder te shaken hoor? 's Ochtends kan het ook gewoon door je yoghurt met wat appel en rozijnen. Herbalife werkt goed! Maar je zal het altijd eerst zelf moeten uitproberen hoe JIJ erop reageert. Want dat is het belangrijkst.

Ilse22

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 24 november 2013, 13:02:58 »
Cece; je hebt een note :)

Blogtime; dankje voor je reactie. Ik heb het geproefd met melk en met yoghurt bij de herbalife mevrouw. Beide een te chemische smaak voor mij. Maar ik heb besloten om het niet te doen.

Isabelle

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 24 november 2013, 13:21:48 »
Het is allemaal troep dit soort dingen. Shakes zijn niet natuurlijk.
Ga gewoon over op echt eten, dat werkt veel beter!

Ontbijt bijvoorbeeld met havermout
Lunch met een salade met gekookt ei en kip bijvoorbeeld
eet tussendoor veel fruit en schep 's avonds je hele bord vol met groente en de ruimte
die over is kun je benutten voor een stukje vlees of vis.

Je zult echt gegarandeerd vol zitten, als je dit een week hebt gedaan wordt het al snel routine en ik beloof je dat je de kilo's eraf zullen vliegen, ik spreek uit ervaring!

CeCe

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 24 november 2013, 17:50:02 »
Heb hem gezien meid! En gereageerd uiteraard  :blush:

Eliza

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 19 maart 2014, 21:33:24 »
Hallo allemaal!
Toch nog even reageren hier, ik zelf 'doe aan' herbalife.
Ik ben hiermee begonnen door meerdere redenen als eerst mochten er wel enkele kilo's af en als tweede wou ik een goed eetpatroon ontwikkelen en ik savonds ook niet meer met honger zat enzo. Eerst wou ze mij ook de pilletjes enzo geven maar daar heb ik nee tegen gezegd en nam enkel de shakes en ook nog een soort thee die zorgt voor ontgifting. Ik moet zeggen in de eerste week voelde ik mezelf zeker veel actiever en echt super gewoon. Viel ook heel snel af was op 3-4 maanden ongeveer 5 kilo kwijt. Ik nam een shake smorgens en smiddags dit was erg makkelijk voor mij ook omdat ik op school zit en een shake is veel sneller gemaakt natuurlijk! Momenteel doe ik nog steeds aan Herbalife maar enkel nog smorgens. Mijn ervaring er mee is niets dan goed, ook een vriendin van mij die mij trouwens herbalife aanraadde is van zwaar overgewicht nu naar een normaal meisje!
Dit is mijn mening en uiteraard zullen er andere mensen zijn die dit anders zullen ervaart hebben maar ik ben zeer tevreden!

Vιcƚσяια♥

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 04 december 2014, 21:21:32 »
Mijn moeder heeft die shakes geprobeerd en het gaat er misschien wel af, maar als je stopt, komt het er gewoon weer bij.
& ik denk niet dat je je hele leven shakes wil gaan drinken.

Ik zou kijken naar de inkopen die je doet in de supermarkt.
Koop alleen gezonde dingen, koop geen tussendoortjes en 'vreetbui-eten'.
Als dat er niet is, kan je er ook niet aan beginnen.
Alleen het eten wat nodig is, veel water en goed bewegen.
Zo kom je er!
Happy girls are the prettiest ~ Audrey Hepburn ♥

Spookkatje

• You can only paint with the colours you've got.
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 04 december 2014, 21:41:14 »
-

Donder op met je reclame.
Die troep doe jij aansmeert is ook slecht.
« Laatst bewerkt op: 05 december 2014, 09:12:05 door Falathiel »
À loving heart is forever young

dickerina

• Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 04 december 2014, 21:47:22 »
'van overgewicht naar een normaal meisje'

mm oke
je wenkbrauwen lijken een beetje op het nike logo | ask.fm | tumblr

fozzy

• Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 05 december 2014, 08:56:50 »
'van overgewicht naar een normaal meisje'