Auteur Topic: Help, ik eet gezond & sport maar val niet af.  (gelezen 1333 keer)

moonrose

  • *
  • Berichten: 1
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 17 januari 2019, 10:06:52 »
Hoi dames! Ik ben 20 jaar, 180cm en ik weeg 100kg. In de laatste 4 jaar ben ik ongeveer 25 kilo aangekomen door ongezond te eten en drinken en amper te bewegen. Nu ben ik op 1 januari begonnen met gezonder leven. Ik voel me goed, heb veel energie en het afvallen ging oke. De eerste week was ik 1kg kwijt, de tweede week 2kg. Ik zit nu in de 3e week en ik ben weer 1,5 kg aangekomen. Ik snap er niets van. Heb echt even goed gehuild vanochtend haha.. Ik heb sinds ik ben begonnen geen ongezonde dingen meer gegeten en gedronken. Ik drink alleen maar water, eet 2 stuks fruit per dag, gezonde vetten zoals avocado en eieren. Dit eet ik vaak in combinatie met een bruine boterham. In de avond eet ik groente en vlees of vis. Ik hou elke calorie bij via my fitness pal en ik zit elke dag rond de 1500. Ik ga 3x per week naar de fitness voor een uurtje. Ik doe voor mijn gevoel zo erg mijn best maar na 3 weken zie ik nog geen resultaat, ook niet met het meten, ik baal echt.. iemand tips? Liefs

krulpatat

  • **
  • Berichten: 127
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 17 januari 2019, 11:06:04 »
Dat je niet meteen resultaat ziet is heel normaal, het duurt over het algemeen best lang voor dat je het echt kan zien. Zie je op de weegschaal wel resultaat?


Misschien kan je deze website even kijken of je iets over het hoofd ziet:
https://www.optimalegezondheid.com/afvallen-lukt-niet/


supercoolsy

  • **
  • Berichten: 218
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 17 januari 2019, 15:27:32 »
Misschien ben je bijgekomen in spiermassa, maar afgevallen in vet?
1dm2 spieren weegt meer dan 1dm2 vet. :)
Probeer eens foto's van jezelf te trekken en kijk dan even of je dan verschil ziet.
En goed bezig hoor! :)
Vanwaar ben je? Misschien kunnen we elkaar motiveren!

Bloempot

  • ***
  • Berichten: 2.422
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 17 januari 2019, 15:43:24 »
't kan net zo makkelijk door je cyclus komen (hormonen hebben invloed) of vocht
of je eet te weinig...


Je kan nu eenmaal niet wat je in 4 jaar eraan gegeten hebt, in 1 maand eraf krijgen.
Frankly, my dear, I don't give a damn.

Ms.Jackson

  • ***
  • Berichten: 1.071
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 17 januari 2019, 17:04:40 »
Doe dit niet alleen maar vraag er een diëtiste bij. Dat werkt heel motiverend en samen stel je een eetlijst op.
Ik was Encore
''Watch me move, when I lose it hard. Get you off with the touch, dancing in the dark.''

Karbonkel

  • ***
  • Berichten: 2.946
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 18 januari 2019, 17:38:47 »
Het hoeft niet perse te maken te hebben met je vetmassa. Wellicht zijn het spieren, vocht of heb je op een ander moment gewogen dan je normaal weegt. Het zou heel goed kunnen dat bij jouw volgende weegmoment je wel weer bent afgevallen.

Flipflups

  • **
  • Berichten: 826
  • Life is better in flipflops
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 26 januari 2019, 23:17:06 »
Inderdaad; cyclus (vocht vasthouden), spieren i.p.v. vet, zelfs wel/niet naar de wc geweest voor een grote boodschap voordat je woog kan al invloed hebben.
Je hebt al erg veel bereikt in de eerste paar weken! Onthoud dat je eigenlijk pas net bezig bent, en in 3 weken dus al bijna 1/7e kwijt bent, van het gewicht dat er in 4 jaar is aan gekomen!
Ga er niet vanuit dat je in een paar weken alles kwijt bent, maar doe het rustig aan, maak foto's om de zoveel tijd en meet je maten! Dat zijn manieren waarop je beter en representatiever resultaten kunt zien dan door je te wegen (omdat spieren dus inderdaad zwaarder zijn dan vet).
Verder kun je misschien bijvoorbeeld in de sportschool of op internet advies vragen/zoeken over welke oefeningen extra geschikt zijn voor wat jij wil bereiken?
The tans will fade, but the memories will last forever ♥

awkohawkoh

  • **
  • Berichten: 160
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 27 januari 2019, 11:11:57 »
Ik zou je aanraden om progress foto's te maken of jezelf op te meten met een meetlint. Dit werkt vaak beter dan een weegschaal.

supercoolsy

  • **
  • Berichten: 218
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 27 januari 2019, 13:40:38 »
Misschien eet je teveel? Ook in gezonde voeding zit calorieën.

Bloempot

  • ***
  • Berichten: 2.422
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 27 januari 2019, 18:17:26 »
Misschien eet je teveel? Ook in gezonde voeding zit calorieën.

Calorieen zijn niet de vijand... En nog minder dan 1500cal eten als je 180cm bent, is niet echt verstandig.
Frankly, my dear, I don't give a damn.

kopjechino

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 17.503
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 27 januari 2019, 19:48:14 »
Ik zou niet te veel op de cijfers letten en meer op de lange termijn letten. Ik kan aan het einde van de dag 2 kilo zwaarder wegen dan in de ochtend. Zou eerder kijken naar de grotere getallen, 5 10 etc.
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

supercoolsy

  • **
  • Berichten: 218
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 28 januari 2019, 16:12:17 »
Je moet ook over een aantal weken kijken.


Wat eet je bijvoorbeeld op een dag?

Oceaan

  • **
  • Berichten: 764
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 28 januari 2019, 16:44:59 »
Als je een keer wat meer vocht vasthoud omdat je bijv. zout gegeten hebt en er zit nog eten van de vorige dag in je maag, dan zit je daar al gauw aan. Zolang je gewicht over de lange termijn maar afneemt dan zegt die ene keer gewichtstoename niet veel. Je bent geen 1,5 kg in vet aangekomen als je nauwkeurig je calorieën hebt geteld, dat kan niet.