Auteur Topic: Fit voor de zomer 2018  (gelezen 9939 keer)

amLevida

  • **
  • Berichten: 674
    • Bekijk profiel
« Reactie #50 Gepost op: 10 april 2018, 09:12:24 »
@nooo ik probeer snacken te voorkomen door sowieso overdag genoeg te eten en stel ik heb wel nog trek dan neem ik gewoon wat gezonders. Je gaat echt niet aankomen als je 's avonds nog een stukje pure chocolade, rijstwafel met pindakaas, wortels of een appel (etc) eet! Gewoon alles met mate. Of ik neem een decaf cappuccino met ongezoete melk. Dan heb je toch iets
Succes :)
slay

Lavender

  • **
  • Berichten: 654
    • Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: 10 april 2018, 11:45:34 »
Ik meld mij ook aan.
Ik ben 1.69 en weeg 71 kilo. Ik wil graag 5 kilo afvallen.
Ik fiets 5 dagen per week naar mijn werk, ongeveer 30-35 minuten per dag op een redelijk hoog tempo. Daarnaast sta en loop ik veel op het werk. Ik wandel ook vaak omdat ik de 10.000 stappen per dag wil halen. Ik heb een abonnement gehad bij Basic fit maar daar ging ik haast nooit heen dus dat gaat niet werken voor mij. Ik eet overdag afwisselend en gezond maar s'avonds gaat het regelmatig mis.. heeft iemand tips om s'avonds niet te gaan snacken?

Ik snack afgelopen tijd echt veeeel minder in de avond dan eerst, ik denk vooral omdat ik meer avondeten neem? Misschien kan je proberen meer te avondeten (en dan zou ik vooral meer groente nemen, zodat je avondeten niet ineens verdubbeld in kcal). En er zijn ook wel gezonde snacks in de avond, zoals fruit of kwark of worteltjes, als je echt honger hebt
Als je snackt uit gewoonte en niet omdat je honger hebt, is het vooral een kwestie van wennen denk ik. In dat geval kan je misschien iets gaan doen in de avond waardoor je minder nadenkt over willen eten? Een hobby of zo? Muziek maken? boek lezen? breien? haken?

Princess

  • *
  • Berichten: 13
    • Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: 12 april 2018, 13:44:13 »
Hoii iedereen,
ik ben van 82 kg naar 69,9 kg gegaan (en ben nogsteeds aan het afvallen) en wou een beetje mijn ideeen geven van een gezond voedingspatroon en gezond afvallen!! In het begin dacht ik ook altijd dat je bv alleen maar een appel, wat sla en een paar nootjes  mocht eten als je op dieet bent en je 2 uur cardio moet doen per dag, maar natuurlijk word je dit na een tijdje beu en stop je ermee. Ik ben hier wel een paar kg mee afgevallen, maar ik voelde me nooit goed en het afvallen was gewoon niet leuk. Op een gegeven moment vond ik op instagram een pagina over fitness, met name over afvallen en spiergroei etc. (ik weet niet of ik die pagina mag delen maar het is sarahdufflifestyleandfitness) en hierdoor besefte ik echt dat afvallen veel meer is dan wat ik eerst deed. Ik ben ook gestopt met cardio en ben begonnen met krachttraining, heel zware zelfs (dit raad ik echt aan!!!) en heb Myfitnesspal gedownload om mijn eten bij te houden. Ik heb eerst uitgerekend hoeveel ik mag eten als ik mijn gewicht wil behouden, en dat is 2300 kcal. Ik heb hier dan -400 afgedaan en ik eet nu 1900 kcal. Myfitnesspal geeft je ook hoeveel eiwitten, koolhydraten en vetten mag/moet eten. Stel dat je wilt afvallen, zou ik eerst berekenen hoeveel kcal je mag eten als je je gewicht wil behouden en dan hiervan 300-500 kcal afdoen. Ook moet je ervoor zorgen dat je eiwitten hoog blijven zodat je iig geen spier verliest. Als je wil aankomen in spiermassa doe je hetzelfde, maar doe je ipv -300/500 kcal, +300/500 kcal. Idk of dit eigenlijk nieuw nieuws is maar ik wou het gewoon delen haha. En ik raad jullie zeker aan om op die instagram te kijken, die is zo informatief en heeft mn ogen echt geopend!!

Traveler

  • ****
  • Berichten: 7.411
    • Bekijk profiel
« Reactie #53 Gepost op: 15 april 2018, 19:53:34 »
Zijn er ook meiden hier die puur en alleen het fit worden als doel hebben? Ben ik wel benieuwd naar namelijk. Ik sport 3/4 keer per week maar blijf momenteel echt al een lange tijd hangen op een bepaald niveau. Morgen een proefles crossfit, ben benieuwd of er meiden zijn die dit ook doen.
Hoi

nooo

  • **
  • Berichten: 110
    • Bekijk profiel
« Reactie #54 Gepost op: 16 april 2018, 16:47:52 »
Ik ben gisteren maar weer eens op de weegschaal gaan staan na een lange tijd, en tot mijn grote verbazing weeg ik nu 69,5. Ik ben dus 1,5 kilo afgevallen :) super blij. Ik heb het ongezond snacken vervangen door gezonde dingen zoals rijstwafel, fruit, of groente en ik merk als ik bezig ben met iets of weg ben ik dus niet de neiging heb om iets tussen door te eten.

Seagold

  • ***
  • Berichten: 1.015
    • Bekijk profiel
« Reactie #55 Gepost op: 23 april 2018, 17:35:49 »
Ik wil graag nog zo'n 3 tot 5 kilo kwijt in de komende 3 maanden. Vandaag begonnen met op m'n voeding letten en wil ook graag weer beginnen met sporten. Nu ik dit zo opschrijf valt het best mee volgens mij, 1 kilo per maand.. (?)


Ik hoop het vol te houden en daarnaast heb ik ook een actievere bijbaan dan ik eerst had. Ik heb trouwens na een dag werken wel heel erge suikercravings, neem vaak een heel glas cola terwijl ik dat normaal helemaal niet echt drink. Iemand tip voor deze craving?
We built this Schmidty on Tootsie Rolls

Kapitein Alfred

  • ****
  • Berichten: 9.100
    • Bekijk profiel
« Reactie #56 Gepost op: 27 april 2018, 09:21:36 »
Yoooo ik meld me hier ook even voor motivatie.


Ik ben 1,70 en weeg ongeveer 60 kg (heb me al lange tijd niet meer gewogen, dus geen idee). Ben ook niet van plan extreem af te vallen, want ben al redelijk slank, maar ik heb best wel wat vetjes die ik kwijt zou willen, voornamelijk rond mijn buik. Dit komt door ongezond eten en niet veel sporten. Ik beweeg dagelijks door mijn werk al redelijk veel, maar wil daar graag nu wat workouts aan toevoegen en daarnaast (toegevoegde) suikers schrappen uit mijn dieet. Ook minder vette hap enzo eten (ik zie je wel, zak chips).


Ik eet overigens uit principe veganistisch.


Ik ga zo mijn eerste workout doen latersszz.
 Er is geen weg naar geluk, geluk is de weg. // KLIK HIER OM EEN FOTO VAN MIJ TE ZIEN IK BEN ECHT KNAP

Mischief

  • ******
  • Berichten: 42.389
    • Bekijk profiel
« Reactie #57 Gepost op: 29 april 2018, 10:51:39 »
Zijn er mensen die aan meal prep doen? Ik ben het aan het overwegen maar het lijkt me zo lastig om eraan te houden
Miserable's twin

mangogirlxxx

  • **
  • Berichten: 159
    • Bekijk profiel
« Reactie #58 Gepost op: 30 april 2018, 16:47:53 »
Zijn er mensen die aan meal prep doen? Ik ben het aan het overwegen maar het lijkt me zo lastig om eraan te houden

Ik doe het niet extreem, maar ik ben zo'n persoon die altijd (per ongelijk :fieuw: ) teveel avondeten maakt. Dus dat doe ik dan in plastic bakjes en eet ik een andere avond op. En ik bereid vaak snacks voor meerdere dagen in een keer voor, maar die liggen dan in de vriezer en pak ik alleen als ik zin heb. maar ik ben geen extreme meal prepper.

Ik ben van de weet via Youtube op 'Liezl Jayne Strydom' gestuit, en zij heeft een aantal videos over meal prepping, waarin ze ook uitlegt welke voedingsproducten het makkelijks zijn om te bewaren voor meerdere dagen. Dus misschien heb je daar wat aan.

Ik denk zelf dat je wel je lunch en avondeten kunt preppen, en eventueel je ontbijt zonder je er niet aan te houden. Aangezien je dan lekker lui kunt zijn en gewoon je eten uit de koelkast kunt halen. Echter zou ik niet ook al mijn snacks tot in de details kunnen preppen want dan zou ik geirriteerd raken dat ik niks anders "mag" eten.

Mischief

  • ******
  • Berichten: 42.389
    • Bekijk profiel
« Reactie #59 Gepost op: 02 mei 2018, 22:06:43 »
Ik doe het niet extreem, maar ik ben zo'n persoon die altijd (per ongelijk :fieuw: ) teveel avondeten maakt. Dus dat doe ik dan in plastic bakjes en eet ik een andere avond op. En ik bereid vaak snacks voor meerdere dagen in een keer voor, maar die liggen dan in de vriezer en pak ik alleen als ik zin heb. maar ik ben geen extreme meal prepper.

Ik ben van de weet via Youtube op 'Liezl Jayne Strydom' gestuit, en zij heeft een aantal videos over meal prepping, waarin ze ook uitlegt welke voedingsproducten het makkelijks zijn om te bewaren voor meerdere dagen. Dus misschien heb je daar wat aan.

Ik denk zelf dat je wel je lunch en avondeten kunt preppen, en eventueel je ontbijt zonder je er niet aan te houden. Aangezien je dan lekker lui kunt zijn en gewoon je eten uit de koelkast kunt halen. Echter zou ik niet ook al mijn snacks tot in de details kunnen preppen want dan zou ik geirriteerd raken dat ik niks anders "mag" eten.

Ja, om alles te preppen is vrijwel onmogelijk lijkt me! Het wordt voor mij best lastig omdat ik met zes mensen thuis woon, in de horeca werk en vreselijk slecht ben in koken. Ook hou ik van gevarieerd eten, wat bij veel meal prep manieren die ik heb gezien niet het geval is, maar gelukkig heb ik ook wat meer gevarieerde alternatieven gevonden.
Het schijnt wel heel goed te zijn, ben benieuwd naar de resultaten die anderen ermee hebben gehad.
En ik zal die Youtuber eens opzoeken, thanks voor de tip!
Miserable's twin

Mischief

  • ******
  • Berichten: 42.389
    • Bekijk profiel
« Reactie #60 Gepost op: 02 mei 2018, 22:09:42 »
Vandaag trouwens weer een goede training gekregen bij de sportschool en een vegetarisch dagje succesvol afgerond. Ben erg tevreden voor vandaag.
Miserable's twin

lies

  • *
  • Berichten: 48
    • Bekijk profiel
« Reactie #61 Gepost op: 19 mei 2018, 11:55:06 »
Zijn er ook meiden hier die puur en alleen het fit worden als doel hebben? Ben ik wel benieuwd naar namelijk. Ik sport 3/4 keer per week maar blijf momenteel echt al een lange tijd hangen op een bepaald niveau. Morgen een proefles crossfit, ben benieuwd of er meiden zijn die dit ook doen.

Hee girl! Als je hulp nodig hebt wil ik je anders wel helpen? Ik stuur je privé wel even wat info

awkohawkoh

  • **
  • Berichten: 163
    • Bekijk profiel
« Reactie #62 Gepost op: 19 mei 2018, 12:04:24 »
Momenteel zit ik op het zwaarste gewicht dat ik ooit ben geweest. Ik weeg momenteel 73 kilo en ben 1.64 lang. Daarom is het hoog tijd om gezonder te eten en meer te sporten. Voor deze zomer ben ik waarschijnlijk niet fit, maar alle beetjes helpen

Traveler

  • ****
  • Berichten: 7.411
    • Bekijk profiel
« Reactie #63 Gepost op: 19 mei 2018, 12:13:29 »
Hee girl! Als je hulp nodig hebt wil ik je anders wel helpen? Ik stuur je privé wel even wat info
Daar heb ik geen hulp bij nodig :)
Vroeg me alleen af of er ook meiden zijn die crossfit doet en hoe dat bevalt, maar inmiddels ben ik daar zelf al een paar weken mee bezig.
Hoi

kopjechino

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 17.610
    • Bekijk profiel
« Reactie #64 Gepost op: 25 mei 2018, 12:03:39 »
Is het aan te raden om 2 groepslessen achter elkaar te doen of is dat te veel? Bv een uur Pilates en dan een uur Zumba. Of Body Shape en dan Zumba.


Momenteel ga ik drie keer per week naar Zumba maar die lessen ervoor zien er ook leuk uit.
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

Labyrinth

  • ***
  • Berichten: 1.360
  • Ad tempus vitae
    • Bekijk profiel
« Reactie #65 Gepost op: 25 mei 2018, 19:20:15 »
Is het aan te raden om 2 groepslessen achter elkaar te doen of is dat te veel? Bv een uur Pilates en dan een uur Zumba. Of Body Shape en dan Zumba.


Momenteel ga ik drie keer per week naar Zumba maar die lessen ervoor zien er ook leuk uit.

Ik vind het kunnen als de 1 wat minder intensief is. Zelf lukt het me om een soort body shape te doen gevolgd door yoga.

kopjechino

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 17.610
    • Bekijk profiel
« Reactie #66 Gepost op: 25 mei 2018, 19:27:21 »
Denk dat ik het gewoon ga proberen!
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

Noeke

  • **
  • Berichten: 921
    • Bekijk profiel
« Reactie #67 Gepost op: 28 mei 2018, 14:14:55 »
Ik ben al een jaartje 2 keer in de week aan het fitnessen. Ik vind krachttraining heel leuk om te doen en mijn focus hier dan ook op, ik doe ook wat cardio maar alleen omdat dit van mezelf 'moet'. Ik ben daarnaast dit weekend begonnen aan een challenge waarbij je in een maand opbouwt naar 5 minuten planken en wall sits door iedere dag 10 seconde meer te doen. Heeft iemand hier ervaring mee? Is 10 seconde per dag extra haalbaar?

alison

  • **
  • Berichten: 105
    • Bekijk profiel
« Reactie #68 Gepost op: 03 juni 2018, 19:39:42 »
Ik ga deze topic voor de komende tijd ook eventjes volgen!


Daarbij heb ik meteen een vraagje: kan je afvallen qua gewicht maar niet qua 'looks'? Ik vind mezelf er namelijk op dit moment goed uitzien (buik kan wel iets strakker maar niets waar ik me aan stoor) en ik vind dat ik er wat voller veel beter uitzie! Maar ik ben langzaam tegen overgewicht aan aan het lopen, zo geeft de weegschaal weer. Ik wil zeker geen overgewicht krijgen als ik het nog kan voorkomen maar ik ben eigenlijk bang af te vallen omdat ik dan bang ben dat ik vet ga verliezen en dat wil ik dan weer niet  :fieuw:


Iemand tips? Of hoe je je 'bouw' toch een beetje kunt behouden (zeg maar de curves :blush: ). En ik fiets dagelijks (5-6x per week) ongeveer 30-40 minuten per dag en dan rond de 15-20km/uur.


En ik vroeg me af of jullie nog lekkere en gezonde lunch idees hebben om mee te nemen naar school (en het liefst geen salades). xx

Noeke

  • **
  • Berichten: 921
    • Bekijk profiel
« Reactie #69 Gepost op: 04 juni 2018, 09:21:02 »
Ik ga deze topic voor de komende tijd ook eventjes volgen!


Daarbij heb ik meteen een vraagje: kan je afvallen qua gewicht maar niet qua 'looks'? Ik vind mezelf er namelijk op dit moment goed uitzien (buik kan wel iets strakker maar niets waar ik me aan stoor) en ik vind dat ik er wat voller veel beter uitzie! Maar ik ben langzaam tegen overgewicht aan aan het lopen, zo geeft de weegschaal weer. Ik wil zeker geen overgewicht krijgen als ik het nog kan voorkomen maar ik ben eigenlijk bang af te vallen omdat ik dan bang ben dat ik vet ga verliezen en dat wil ik dan weer niet  :fieuw:


Iemand tips? Of hoe je je 'bouw' toch een beetje kunt behouden (zeg maar de curves :blush: ). En ik fiets dagelijks (5-6x per week) ongeveer 30-40 minuten per dag en dan rond de 15-20km/uur.


En ik vroeg me af of jullie nog lekkere en gezonde lunch idees hebben om mee te nemen naar school (en het liefst geen salades). xx

Ik vrees dat als je gewicht kwijt wilt maar geen vet kwijt wilt, dit erg lastig wordt... Je zou dan al moeten stoppen met sporten om zo spieren af te gaan breken en op die manier gewicht te verliezen, maar hier wordt je absoluut niet gezonder van. Als het om je 'curves' gaat die je wilt behouden, kan je overwegen om krachttraining te doen? Je kunt hiermee meer zandloperfiguur creeren met brede heupen (en billen) en een slankere taille, terwijl je wel vet verliest.

Daarnaast zeg je dat je je eigenlijk blij voelt met jezelf, maar bang bent dat je te veel gaat wegen. BMI is niet alles... Er wordt bijvoorbeeld geen rekening gehouden met je verhouding spier en vet. Ik zou dus niet al te veel focussen op de weegschaal; het is vooral belangrijk dat jij je goed voelt.



Mandy

  • *
  • Berichten: 55
    • Bekijk profiel
« Reactie #70 Gepost op: 22 juni 2018, 16:16:15 »
Ik ben al een tijdje aan het zwemmen en sinds een week of drie heb ik daar de sportschool aan toegevoegd. Ik ben niet echt heel erg te dik ofzo, maar wel te vet. Klinkt dat logisch? Ik heb wel echt een buikje en love handles waar ik aan moet werken. Mijn zomerkleding zit gewoon niet lekker om mijn lichaam en dat wil ik veranderen.