Auteur Topic: Fit voor de zomer 2018  (gelezen 7939 keer)

Sanoniempje

  • *
  • Berichten: 29
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: 09 maart 2018, 12:22:01 »
Bedankt random!

Vraagje nog.. aangezien ik nu geen geld heb voor de sportschool en degene hier in de buurt ook vrij duur zijn, wil ik voor thuis een halter en dumbbell set aanschaffen, bijvoorbeeld deze:


https://www.athleteshop.nl/tunturi-vinyl-dumbbell-set-50kg?as=athlete&kwd_id=20076-AGI-45592172637-ASI-443410104844-ASC4G1WF0Q&gclid=EAIaIQobChMI8JKdo_PS2QIVz7vtCh0JAwjQEAQYBCABEgLtFvD_BwE


Nu alleen mijn vraag: de halter wil ik met het gewicht eraan gebruiken om o.a. te squatten en deadliften. Maar, kan ik er wel mee squatten als ik dus niet zo'n rek heb, waar je op de sportschool normaal gesproken de halter in 'terug hangt'. Want met al het gewicht eraan, krijg ik dat ding vanaf de grond natuurlijk nooit op m'n schouders...
Heel leuk wel dat je zo'n set kunt kopen, maar kan ik het wel gebruiken om te squatten denken jullie?

Ja, tuurlijk kan je er dan mee squatten alleen je kan nooit hoog gaan kwa gewicht, dat is wel jammer.. Je kan met die stang ook deadliften, hip thrusts en noem het maar op.

Himeros

  • ***
  • Berichten: 4.168
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: 15 maart 2018, 16:49:56 »
Ik wil niet afvallen, maar strakker worden en meer gaan bewegen. Het bewegen helpt goed tegen mijn psychische problemen :)
God of sexual desire

kopjechino

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 17.344
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: 16 maart 2018, 09:34:27 »
Gisteren ben ik voor het eerst in zo'n 2 jaar weer naar Zumba gegaan, was heel leuk en intensief! Voelde meteen m'n buikspieren. Een paar jaar geleden ben ik zelfs Zumba instructrice geweest, het is best confronterend om te zien hoe erg mijn lichaam is veranderd. Maar ik heb wel meteen motivatie om wat gezonder ook te gaan eten.

Bij mij gaat het nu niet zo goed, sinds deze keer niet meer gesport en eet ook ongezonder, nog steeds blikjes energy etc. Motivatie is weer beetje weg. Ik pas heel veel kleding niet meer en daar word ik wel sad van..
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

Labyrinth

  • ***
  • Berichten: 1.360
  • Ad tempus vitae
    • Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: 18 maart 2018, 21:41:44 »
Hee hee ik meld me ook!
Ik ben niet te zwaar, alleen ik zou graag wat strakker/ gespierder willen worden voor de zomer.
Momenteel weeg ik 62 kilo bij een lengte van 1.74. Ik post mijn eetlijstje vaak in het topic.
Bij mij is het niet zozeer het slechte eten, maar meer dat ik meer moet gaan sporten, aangezien ik nu maar 1 keer per week sport.
Als iemand tips heeft voor motivatie, hoor ik die graag.

Mischief

  • ******
  • Berichten: 42.389
    • Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: 19 maart 2018, 14:20:26 »
Net een abonnement genomen bij een sport school omdat ik gezonder en fitter wil worden, dus ik hou dit topic even in de gaten!
Ik moet me nog wegen, want dat heb ik al zo lang niet meer gedaan, dus dat zal ik zo even doen  ^_^
Miserable's twin

Janine

  • ***
  • Berichten: 4.844
  • La vie est belle
    • Bekijk profiel
« Reactie #30 Gepost op: 20 maart 2018, 09:18:09 »
Vanaf vandaag ga ik tijdelijk even My FitnessPal bijhouden. Dan krijg ik een beetje inzicht in mijn voeding.

Sophie_soof

  • *
  • Berichten: 1
    • Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: 21 maart 2018, 13:57:10 »
Hi,


Ik heb sinds februari een abonnement genomen bij de sportschool. Dit heeft voor mij heel erg geholpen en ga nu ongeveer 3 of 4 keer in de week :)
Nu ben ik nog opzoek naar goede oefeningen voor mijn buik, waardoor die wat strakker wordt. Heeft iemand wat ideeën? 

Mischief

  • ******
  • Berichten: 42.389
    • Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: 23 maart 2018, 11:49:56 »
Gisteren weer naar de sportschool geweest en een workout gedaan voor mn heupen/bovenbenen. Een vriendin van me werkt daar en heeft me gecoacht. Ik ga echt dood van de spierpijn nu, maar ik moet zeggen het voelt wel echt goed!
Miserable's twin

meijertjee

  • *
  • Berichten: 2
    • Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: 23 maart 2018, 16:46:06 »
zo ik meld me ook even aan. ik wil graag wat strakker worden voor de zomer zodat ik netjes in me bikini kan lopen. ik ben al een tijdje wat steviger wat soms erg vervelend is. ik sport 3x in de week (voetbal) en daarnaast heb ik ook een abonnement op de sportschool. ik hoop uit dit topic veel motivatie te halen :bounce:

Soundsoldier

  • ***
  • Berichten: 3.911
    • Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: 23 maart 2018, 17:24:47 »
ik meld me aan, ookal zou ik als doel tegen het einde van het schooljaar minstens 10 kilo af te vallen.
Ain't no rest for the wicked!

kopjechino

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 17.344
    • Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: 26 maart 2018, 09:09:21 »
Vrijdag ging ik uit eten (Spareribs) en zaterdag verjaardag met kaas, chips en worst en er is opeens weer een kilo bij, 73. Vrijdag 2 glazen Ijsthee op met prik en verder alleen maar water. Echt demotiverend dit.
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

Himeros

  • ***
  • Berichten: 4.168
    • Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: 26 maart 2018, 09:20:18 »
Vrijdag ging ik uit eten (Spareribs) en zaterdag verjaardag met kaas, chips en worst en er is opeens weer een kilo bij, 73. Vrijdag 2 glazen Ijsthee op met prik en verder alleen maar water. Echt demotiverend dit.

Ik vind niet zo heel gek eigenlijk. Al die producten bevatten veel zout en als je te veel zout binnenkrijgt, ga je vocht vasthouden. Vandaar die kilo erbij
God of sexual desire

kopjechino

  • Global Moderator
  • *****
  • Berichten: 17.344
    • Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: 31 maart 2018, 18:42:39 »
Is rijst gezond ja toch
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

Lavender

  • **
  • Berichten: 654
    • Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: 31 maart 2018, 18:44:56 »
Is rijst gezond ja toch

Ik vind dat rijst in een gezond eetpatroon past. Zou wel zilvervliesrijst nemen ipv witte rijst

Labyrinth

  • ***
  • Berichten: 1.360
  • Ad tempus vitae
    • Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: 31 maart 2018, 18:53:58 »
Is rijst gezond ja toch

Ja. Rijst bevat veel vezels die goed zijn voor de darmwerking. Zilvervliesrijst is wel veel beter dan witte rijstsoorten.

andreake

  • *
  • Berichten: 9
    • Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: 01 april 2018, 22:09:04 »

Ik ben al een langere tijd bezig met afvallen van 80 kilo naar nu ongeveer 61kilo bij een lengte van 1m68. Dit heb ik bereikt door veel cardio te doen.


Nu wil ik graag wat strakker worden en vooral mijn benen slanker maken want dit is echt een probleem zone. Moet ik nu het beste gewoon cardio blijven doen of kan ik beter krachttraining doen?

Labyrinth

  • ***
  • Berichten: 1.360
  • Ad tempus vitae
    • Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: 02 april 2018, 09:55:22 »
Ik ben al een langere tijd bezig met afvallen van 80 kilo naar nu ongeveer 61kilo bij een lengte van 1m68. Dit heb ik bereikt door veel cardio te doen.


Nu wil ik graag wat strakker worden en vooral mijn benen slanker maken want dit is echt een probleem zone. Moet ik nu het beste gewoon cardio blijven doen of kan ik beter krachttraining doen?

Dan kan je beter krachttraining gaan doen. Overigens verbrand je ook meer met krachttraining dan met cardio.

mangogirlxxx

  • **
  • Berichten: 159
    • Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: 02 april 2018, 19:06:32 »
ik meld me hier ook even. Eigenlijk is het bij mij niet dat ik fit wil worden voor deze zomer. maar ik wil 20 a 25 kilo afvallen en een gezonde leefstijl ontwikkelen. Maar dit topic zal sowieso een stuk actiever en gezelliger zijn dan andere topics, dus daarom meld ik me hier! ik ben nu sinds januari 4,1 kilo afgevallen.

mangogirlxxx

  • **
  • Berichten: 159
    • Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: 02 april 2018, 19:12:49 »
ik was trouwens ontzettend benieuwd naar jullie sport/bewegingsritme voor een week? (ik weet niet hoe je dit zegt haha, maar gewoon wat jullie aan sport doen per week) ik vind dat namelijk altijd heel interessant om te zien en haal er altijd inspiratie uit voor mezelf

Atosenzosja

  • ***
  • Berichten: 1.536
    • Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: 02 april 2018, 19:27:25 »
—-
« Laatst bewerkt op: 05 april 2018, 18:59:44 door Atosenzosja »

Labyrinth

  • ***
  • Berichten: 1.360
  • Ad tempus vitae
    • Bekijk profiel
« Reactie #45 Gepost op: 02 april 2018, 20:43:03 »
ik was trouwens ontzettend benieuwd naar jullie sport/bewegingsritme voor een week? (ik weet niet hoe je dit zegt haha, maar gewoon wat jullie aan sport doen per week) ik vind dat namelijk altijd heel interessant om te zien en haal er altijd inspiratie uit voor mezelf

Ik heb nu geen vast schema door drukte, maar ik wil vanaf volgende week weer proberen vaker te sporten. Ik sport nu ook maar 1 a 2 keer in de week en ik wil dat graag verhogen naar 4 keer per week.

Camille

  • **
  • Berichten: 543
    • Bekijk profiel
« Reactie #46 Gepost op: 04 april 2018, 19:25:29 »
Hey ik kom hier even uit het niets binnenvallen, maar zou graag jullie advies hebben.


Momenteel wandel ik gemiddeld 8 km per dag (dit al ongeveer 1,5 maand).
Hiernaast box ik ook 4x per week 1 uur (dit 3 weken).
Natuurlijk probeer ik gezond te eten, maar toch kom ik aan, namelijk 5kg. Ik weet niet juist wat ik fout doe dus daardoor deel ik maar even mijn maaltijdschema mee.


8u30: yoghurt met havermout (soms met chococips anders met banaan en kaneel)
11u: thee en een rijstwafel
14: meestal soep met daarna kip een salade en wat rijst
16u: een koekje meestal wel zoetigheid zoals american cookie..
20u: altijd vers gekookte groenten met ofwel kip, scampi's of met quinoa


's Avonds eet ik inderdaad laat maat dit komt door mijn box klas.. Doorheen de dag drink ik niets anders dan water en mijn thee drink ik zonder suiker.


Is er iets cruciaal dat ik fout doe? Ik vind het vreemd dat ik nu al 5kg ben aangekomen want spiermassa lijkt me vreemd zo vroeg..

Labyrinth

  • ***
  • Berichten: 1.360
  • Ad tempus vitae
    • Bekijk profiel
« Reactie #47 Gepost op: 05 april 2018, 21:57:25 »
Hey ik kom hier even uit het niets binnenvallen, maar zou graag jullie advies hebben.


Momenteel wandel ik gemiddeld 8 km per dag (dit al ongeveer 1,5 maand).
Hiernaast box ik ook 4x per week 1 uur (dit 3 weken).
Natuurlijk probeer ik gezond te eten, maar toch kom ik aan, namelijk 5kg. Ik weet niet juist wat ik fout doe dus daardoor deel ik maar even mijn maaltijdschema mee.


8u30: yoghurt met havermout (soms met chococips anders met banaan en kaneel)
11u: thee en een rijstwafel
14: meestal soep met daarna kip een salade en wat rijst
16u: een koekje meestal wel zoetigheid zoals american cookie..
20u: altijd vers gekookte groenten met ofwel kip, scampi's of met quinoa


's Avonds eet ik inderdaad laat maat dit komt door mijn box klas.. Doorheen de dag drink ik niets anders dan water en mijn thee drink ik zonder suiker.


Is er iets cruciaal dat ik fout doe? Ik vind het vreemd dat ik nu al 5kg ben aangekomen want spiermassa lijkt me vreemd zo vroeg..

Je voeding ziet er prima uit. Ik denk eerder dat je aankomt in spier. Merk je dat je armen bijvoorbeeld gespierder raken en minder vet bevatten? Spier is zwaarder dan vet dus dat kan et zijn.

NeverStopDreaming

  • **
  • Berichten: 915
    • Bekijk profiel
« Reactie #48 Gepost op: 05 april 2018, 22:00:49 »
Jep, ik meld me ook. Vandaag voor het eerst weer naar de sportschool geweest en minder gegeten!
100% sarcasm

nooo

  • **
  • Berichten: 109
    • Bekijk profiel
« Reactie #49 Gepost op: 08 april 2018, 19:58:56 »
Ik meld mij ook aan.
Ik ben 1.69 en weeg 71 kilo. Ik wil graag 5 kilo afvallen.
Ik fiets 5 dagen per week naar mijn werk, ongeveer 30-35 minuten per dag op een redelijk hoog tempo. Daarnaast sta en loop ik veel op het werk. Ik wandel ook vaak omdat ik de 10.000 stappen per dag wil halen. Ik heb een abonnement gehad bij Basic fit maar daar ging ik haast nooit heen dus dat gaat niet werken voor mij. Ik eet overdag afwisselend en gezond maar s'avonds gaat het regelmatig mis.. heeft iemand tips om s'avonds niet te gaan snacken?