Auteur Topic: Ervaring afvallen crosstrainer?  (gelezen 35151 keer)

xlotteeeex

• Bekijk profiel
« Gepost op: 25 januari 2011, 19:35:50 »
Hay, ik had een vraagje, ik heb heel google al afgezocht maar er stonden niet echt 'verhalen' over mensen die ervaring hadden met het effect van het afvallen met een crosstrainer, dus ik vroeg me af:

- zijn er hier meiden die bij het afvallen een crosstrainer hebben gebruikt?
- wat voor een effect had dit op je buik, benen, kuiten en armen?

alvast bedankt xx

xlotteeeex

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 25 januari 2011, 20:44:34 »
Up :blush:

xlotteeeex

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 25 januari 2011, 21:58:44 »
Up

Lyoraa

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 25 januari 2011, 22:23:44 »
wij hebben er een ;]
maar mijn moeder stond er vroeger altijd 2x per week 90 minuten lang op
dat hou ik niet vol xd
Het helpt zowiezo, het traint je armen en benen.
verder weet ik er niet zoveel over, maar doe het wel af entoe

Lovegoodx

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 25 januari 2011, 22:26:11 »
ik doe het wel eens in de sportschool maarja ik ben net begonnen met trainen dus of je daar nou veel van afvalt weet ik nog niet. Ik heb als probleem dat dat apparaat mijn hartslag niet kan vinden.. en dan begint hij raar te piepen enzo  en dan stop ik altijd maar want anders kijken al die mensen zo vreemd

Lovegoodx

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 25 januari 2011, 22:28:26 »
http://www.afvallen-weblo...n-ideaal-om-af-te-vallen/ staat wel dat het helpt + een leuk schema om het leuk te houden op de crosstrainer

Purradise

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 25 januari 2011, 22:50:56 »
Volgens mij val niet alleen maar af door een crosstrainer te gebruiken, je moet ook gezond eten etc. En spieren zijn toch zwaarder dan vet? Dus als je spieren gaat kweken verlies je wel omvang maar je wordt zwaarder. :'] zoiets

likeablizzard

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 25 januari 2011, 23:59:44 »
ik ga er over 2 weken één bestellen. :D zou leuk zijn als ik erdoor afval maar ik vind het belangrijker dat ik een strak lichaam krijg en daar is het sowieso goed voor. (:

xlotteeeex

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 26 januari 2011, 17:34:47 »
Ja ik zit bij een diëtist, en ik eet op een dag 1000 tot 1200 kcal, ik doe 60 buikspieroefeningen (elke week 10 erbij) en ik zit elke dag een uur op de crosstrainer, maar ik vroeg me vooral af of buikvet (zwembandje, lovehandles enzo) daar weg door gaat en m'n buik strakker wordt.. (door gezond eten, beweging, alles bij elkaar).
« Laatst bewerkt op: 26 januari 2011, 17:35:11 door xlotteeeex »

lafayette22

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 08 februari 2011, 22:43:00 »
Het helpt altijd, het is cardio dus je verbrand calorieen. Bij een rustig tempo verbrand je vooral vet en bij een hoger tempo bouw je je conditie goed op en verbrand je meer koolhydraten.

Het voordeel van een crosstrainer boven een loopband is dat je je benen/billen gespierder maakt. :)

Maaar alleen trainen met een crosstrainer heeft op den duur voor afvallen niet zo veel zin. Je moet het afwisselen met wat spiertraining
« Laatst bewerkt op: 08 februari 2011, 22:44:03 door lafayette22 »

mymyl

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 29 september 2011, 20:41:14 »
misschien een domme vraag maar krijg je er ook een strakke buik van, omdat ik op internet alleen dingen heb gelezen over armen benen en billen enz.
Disappointments are just god's way of saying I've got something better in store

TheSublime

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 29 september 2011, 20:44:32 »
Ik gebruik het in de sportschool eigenlijk alleen maar om warm te worden..

PBG

• Lump off.
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 29 september 2011, 21:57:45 »

Het helpt altijd, het is cardio dus je verbrand calorieen. Bij een rustig tempo verbrand je vooral vet en bij een hoger tempo bouw je je conditie goed op en verbrand je meer koolhydraten.

Het voordeel van een crosstrainer boven een loopband is dat je je benen/billen gespierder maakt. :)

Maaar alleen trainen met een crosstrainer heeft op den duur voor afvallen niet zo veel zin. Je moet het afwisselen met wat spiertraining

Amen. :)
Ik kies persoonlijk liever voor de hometrainer trouwens.. Vind ik fijner, hou het makkelijker vol en ga dus ook sneller opzoek naar het punt waarop ik echt niet meer kan zegmaar. Dus verbrand ik ook meer ^^

mymyl

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 29 september 2011, 22:40:06 »
ik doe het ook thuis, was altijd te lui om naar de sportschool te gaan en moest dan altijd wat afspreken met met moeder of een vriendin, en nu doe ik het thuis op zolder met een tv erbij dus de tijd vliegt voorbij haha
Disappointments are just god's way of saying I've got something better in store

jadoire

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 30 september 2011, 19:00:28 »
Het is niet echt om af te vallen. Tenzij je het 2 uur, elke dag lang wilt gaan doen. Het is meer om je beenspieren en je conditie te trainen.
The secret of change is to focus all of your energy, not on fighting the old, but on building the new. // Pinterest

Silke

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 02 oktober 2015, 16:38:01 »
Mijn broer heeft zo 15 kg kwijtgespeeld op 6 maand tijd (woog iets meer dan 100kg). 4x per week een klein uurtje op de crosstrainer. Ging vlotter dan lopen, want daarbij had hij snel pijn aan de knieën. Vraagt wel wat volharding natuurlijk. Lichtjes opbouwen is de boodschap!

Zo'n crosstrainer werkt aan je algemeen vetpercentage (en uithoudingsvermogen), wat sowieso het meest belangrijke is als je wil vermageren. Als je specifiek je buik of billen wil trainen doe je er niet slecht aan om aanvullend ook nog wat specifieke spieroefeningen te doen (alleen of in groepslessen zoals "core training", "BBB", ofzo).

Mocht iemand nog van plan zijn een crosstrainer te kopen. Ik schreef vorige week een artikel over (edit: reclame is niet toegestaan) en waarop je best let. Hoop dat dit helpt. Succes! :-)

« Laatst bewerkt op: 02 oktober 2015, 21:09:29 door Estranged »

Nontimebomala

• Adults are only kids grown up, anyway.
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 02 oktober 2015, 18:00:45 »
^ Topic is 4 jaar oud
~Non de tweede als president de eerste!
~For the flaw lies in your head, not in your heart. Now we're heading up high, now it's a long way down.